Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Głośne stukanie w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wczoraj podczas jazdy silnik nagle zaczął mi głośno stukać, tak samo na biegu jak na luzie, im wyższe obroty tym głośniej. Najpierw były podejrzenia, że to koło dwumasowe, ponieważ czasami szarpało przy ruszaniu, ale chyba to nie to. Później mechanik stwierdził na oko, że to może być uszczelka pod głowicą albo pęknięty zawór. Faktycznie słychać takie ciuchanie jakby przedmuchiwało między cylindrami. Jak zdjął rurę od powietrza to pracował jak traktor i powietrze szło do przodu i cofało. Ubytków płynu chłodzącego nie ma. Model 2007, przebieg 170tys. Macie może pomysł co to może być? Dzięki za pomoc.

Opublikowano

Widziałem oba te wątki i sporo szukałem. Szkoda, że w poście z linka nie ma pliku dźwiękowego bo mógłbym porównać. Tam mówią o złym oleju a w moim były oleje z dobrymi normami, wymieniany co 10 tysięcy, plus miał wywalony dpf ok 15tys km temu. Na obroty wchodzi normalnie tylko tak zaczyna stukać, że chyba lepiej go nie męczyć. Słychać tak jakby nie palił na jeden cylinder plus to ciuchanie. Myślicie, że to może być to samo co w tych linkach? Wytarty wałek? Zadnych błędów nie pokazuje, ciśnienie oleju powinno więc być ok. No i nic nie dymi a w postach wyżej mówią o czarnym dymie. Odgłos się nie uspokaja, od momentu zapalenia jest cały czas to samo. Niby audi a tyle problemów z tymi 2.0..

Opublikowano

Niby audi a tyle problemów z tymi 2.0..

tak to jest jak się kupuje okazje :wink4:
Opublikowano

Podparty, skrzywiny zawór, padnięta szklanka ....

Wałek bym raczej wykluczył , kończy śię stopniowo, a uszczelka może być przyczyną jak ją dmuchneło pomiędzy cylindrami.

Nagraj filmik z niezłym dźwiękiem z różych stron silnika, wrzuć n Youtube i wklej linka to oblukamy :gwizdanie:

A jak z mocą ,poszło trochę koników na trawę ?

Opublikowano

Witam, dołączam się do wątku na temat stukania, a raczej jakby ciuchciania:). Pojawiło się nagle. Auto to A4 B7 BPW początek 2006r 195 kkm. Poniżej link z filmikiem pracy silnika. Proszę o pomoc co może być przyczyną takich odgłosów.

Pozdrawiam

Śmiałek

Opublikowano

witam. jestem też bardzo ciekawy co to za dzwięk, ponieważ mam to samo tylko, że 2,0 BLB 2005r. a do tego jeszcze przy ok. 1800-2200 obr./min. słychać dziwne cykanie od strony pasażera. przebieg autka to 228000 km. dodam jeszcze, że był podpnanay pod komputer w serwisie i nic nie wykazało. obstawiamy czujnik EGR chociaz inny mechanik mówił że to może być któryś z dwóch czujników gdzieś na spodzie silnika. pozdrawiam

Opublikowano

Niby audi a tyle problemów z tymi 2.0..

tak to jest jak się kupuje okazje :wink4:

Nie bądź cyniczny.Jak nie wiesz jak poradzić to po co piszesz pierdoły?
Opublikowano

Diagnoza to wytarty wałek rozrządu oraz popychacze. Jeden popychacz to tak wytarty, że aż dziurawy - ten pierwszy z przodu. Dodam ,że auto na 100% z oryginalnym przebiegiem i serwisowane w Audi. Przy tym przebiegu tak się dzieje i tyle. Podłączenie pod komputer nic nie pomoże. Trzeba zdjąć górę silnika i obejrzeć wałek. Mechanik zdjął przy mnie i na oko było już widać ze wytarty wałek ( też najbardziej na pierwszym zaworze).

Ja zdecydowałem się na używany wałek w podobno dobrym stanie za ok 900zł brutto. Nowy w salonie to ok 2100. Znalazłem jeszcze jeden podobno od polskiego producenta, nowy za 966 ale jednak wybrałem ten oryginalny używany. Do tego przy wymianie wałka- nowy olej 5W30 SLX Castrola, nowe popychacze, panewki, uszczelniacz i wszystko wróciło do normy. Chodzi elegancko. Jakby miał nawet trochę więcej mocy niż nawet przed usterką. Odczuwalne to jest na pierwszym biegu jakby był on dłuższy. Dodam jeszcze , że samo stukanie / ciuchcianie pojawiło się z dnia na dzień.

Opublikowano

Kolego a jakiego oleju używałeś wcześniej z jakimi normami ?

Opublikowano

Kolego a jakiego oleju używałeś wcześniej z jakimi normami ?

wczesie bylo w serwisie wszystko robione - Long Life Service, nie sądze żeby lali olej inny niz powinien byc czyli z norma 507 dla DPFa

ja teraz bede wymienial co 10 tys

Opublikowano

Witam już nie mam pojęcia w czym tkwi problem w aucie przez ostatnie 3miesiace zostały wymienione;

 

Wałek rozrządu plus popychacze panewki

 

Dwumas że sprzęgłem łożyskiem i dociskiem

 

Nadal słuchasz głośne stukanie w silniku i mocne bicie na pedale sprzęgła 

Opublikowano

Jest tu ktoś?

Opublikowano

Nagraj to stukanie.

Opublikowano

Po pracy doślę dokładniejszy dźwięk na wyższych obrotach jest tragedia a padał sprzęgła to tak bije że kolanem w kierownicę uderzam 

Opublikowano (edytowane)

Aż tak dobrze się nie znam, ale wychodzi na to, że jest ok, ewentualnie szklanki złe lub źle założone. Powinieneś dać nagranie z pokrywą i osłoną najlepiej, bo te silniki kulturą pracy nie grzeszą, a same pompowtryskiwacze też głośno pracują.

 

Co do pedału sprzęgła, nic mechanicy nie zepsuli przy montażu? Może próbowali odpowietrzyć i zapowietrzyli go?

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Dziękuję że się zainteresowałeś fakt na wolnych obrotach ciężko to usłyszeć ale gdy się obroty zwiększą to normalnie jak byś sztacheta tłuk 

Opublikowano

Odgłosy nie zmieniają się niezależnie od biegu czy wciśniętego sprzęgła? Od kiedy tak masz? Kiedy jeszcze było ok?

Opublikowano

Przy wciśniętym sprzęgle delikatnie się wytłumia dziwek ale to naprawde ledwo co a stuki zaczęły się jakieś dwa tyg temu więc wymieniłem dwumas że sprzeglem. Kompletnie żadnych zmian na lepsze. Jeszcze ciekawe jest to że gdy delikatnie ręką wciskam pedał sprzęgła to w pewnej pozycji do odczuwanego bicia dochodzi dźwięk stukania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...