kamil7361 Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 Witam Posiadam 2.0 ALT + LPG Przebieg to 172000km Instalacja gazowa jest nowa, świece i odma też bo była popękana. Samochód pali mi 0,5 do 0,8L oleju na 1000KM. Zależy też od stylu jazdy. W trasie żre strasznie dużo. Jest to na pewno ponad normę. W serwisie mechanik cały czas upiera się na remont silnika. W dolocie do odmy znalazł olej. Kompresja pomiędzy 10,5 a 11,5 więc myślę że nie najgorzej. Twierdzi, że prawdopodobnie musiał być przegrzany i stawia na pierścienie. Ógólnie silnik chodzi jak pszczółka - cichutko, ma moc, pali na dotyk, nic nie dymi, nie śmierdzi itp. Więc sam już zgłupiałem i nie wiem co mam robić. Remont wyniesie w granicach 1500zl. Jednak ja nigdzie na forum nie znalazłem konkretnej odpowiedzi czy to w ogóle pomoże? Czy może lepiej lać olej i jeździć? Jestem też świadomy że auto na LPG pali więcej oleju. Jednak z drugiej strony wydaje mi sie że pali go za dużo. Proszę o radę.
Elendir Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 Ja do mazdy 323 wlewałem litr na tysiąc i chodziło 2 lata sprzedałem sąsiadowi i widzę że dalej pociska no tylko musi dolać litr i tyle Mi jakieś 300-500 ml na tysiąc zjada alt , ale ostatnio mam problem rano jak odpalam obroty mi wskakują na 1200 i spadają po jakieś minucie do normalnego stanu ale podczas tej minuty mam taki dziwny dźwięk ala jakby elektryczny bzzzz i nie wiem co to
darkle Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 Nie widzę żadnego związku pomiędzy lpg a zużyciem oleju, to głupie mity. Po pierwsze żeby się nie powtarzać ciągle musisz się poświęcić i przeczytać przynajmniej ostatnie 30 stron tego wątku, gdzie zostało powiedziane już chyba wszystko co na ten temat wiemy:naughty: Moim zdaniem wymiana pierścieni pomoże pod kilkoma warunkami: dobry mechanik który zweryfikuje i oceni stan części - rowki w tłokach, stan tulei cylindrów i będzie potrafił założyć te pierścienie bez ich uszkadzania. Jeśli powie że nie da się zmierzyć średnicy cylindra i nie wie co to średnicówka to odpuść sobie gościa. Owszem wymieni ale jeśli są porysowane gładzie czy faktycznie był przegrzany i wypaczyło cylindry to nic to nie da.
kamil7361 Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 Okej czytałem dzisiaj rano dosyć dużo w tym temacie. Rozumiem, że te silniki są olejolubne ale takie spalanie - około litr na tysiąc km to na pewno nie może być normalne. Może zaproponuję w serwisie żeby rozebrali co się da, sprawdzili i postawili diagnozę? Mechanik powiedział, że jest w stanie wszystko sprawdzić w środku. Nie wiem jak bo dokładnie się nie znam. Jestem nie pewny, bo stykałem się z postami że takie remonty nic nie pomogą bo niby ten typ tak ma. A z drugiej strony, jeśli ten typ tak ma to ciekawe czy jak auta były nowe tzn max. 50tyś km. Czy paliły wtedy olej? Nie sądze. Chyba, że jest na tym forum osoba która ma takie autko od nowości. Myślę, że coś go boli w środku. Rozumiem, że spali trochę oleju np 1litr na zmianę. Ale nie 1litr na tysiąc km.
uris Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 W 90% ALT bierze olej ,byly przypadki co niby nie bierze. Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
darkle Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 W 90% ALT bierze olej ,byly przypadki co niby nie bierze.Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Muszę się nie zgodzić. Miałem okazję rozmawiać z kilkoma osobami z poza forum które mają ten silnik i nie wiedziały że ten silnik bierze olej. Jednemu poszła pompa, innemu strzelił pasek albo terkocze po porannym odpaleniu ale na pytanie ile bierze oleju mówili że nic:naughty: ---------- Post dopisany at 13:24 ---------- Poprzedni post napisany at 13:19 ---------- Okej czytałem dzisiaj rano dosyć dużo w tym temacie.Rozumiem, że te silniki są olejolubne ale takie spalanie - około litr na tysiąc km to na pewno nie może być normalne. Może zaproponuję w serwisie żeby rozebrali co się da, sprawdzili i postawili diagnozę? Mechanik powiedział, że jest w stanie wszystko sprawdzić w środku. Nie wiem jak bo dokładnie się nie znam. Jestem nie pewny, bo stykałem się z postami że takie remonty nic nie pomogą bo niby ten typ tak ma. A z drugiej strony, jeśli ten typ tak ma to ciekawe czy jak auta były nowe tzn max. 50tyś km. Czy paliły wtedy olej? Nie sądze. Chyba, że jest na tym forum osoba która ma takie autko od nowości. Myślę, że coś go boli w środku. Rozumiem, że spali trochę oleju np 1litr na zmianę. Ale nie 1litr na tysiąc km. Jeśli ten mechanik to poważny fachowiec a nie facet któremu wychodzi co najwyżej wymiana klocków hamulcowych i ma trochę wiedzy to ja bym się na Twoim miejscu zdecydował na naprawę. 1l/1000km to nie jest normalne.
michass Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 No ale nie licz że to się zamknie w tych 1500:whistling:
kamil7361 Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 no akurat o mechanika nie muszę się martwić tak jak pisałem martwię się o efekty. Kwota naprawy podana mniej więcej, ale to już mniejsza z tym. Nie chce mi się wierzyć, żeby te auta paliły aż tyle oleju dlatego najprawdopodobniej zdecyduję się na remont silnika. Chciałem na początku dać auto do mechanika, żeby postawił diagnozę. Ale myślę, że to bez sensu dwa razy się do tego zabierać. I dwa razy dotykać mojego portfela. Po przeanalizowaniu wszystkiego dochodzę do wniosku, że tak czy siak najprawdopodobniej remont. Mógłbym też autko sprzedać tak jak pisaliście na forum, jednak stan ogólny mi tego zabrania. Marką i modelem jestem pozytywnie zaskoczony. Nie ma się do czego przyczepić poza tym okropnym olejem, a diesla nie chcę Dobra koledzy dzięki za rady, będę dawał jeszcze na bieżąco znać. Może jakimś cudem naprawa okaże się błachostką
darkle Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 Dawaj znać na bieżąco co i jak. Trzeba zrzucać głowicę, miskę i pompę z wałkami. Pierścienie ori to 250zł/tłok ale można kupić Mahle dużo taniej. Poza tym wiadomo uszczelka pod głowicą. Reszta uszczelek powinna wytrzymać, trzeba weryfikować na bieżąco. Warto też przy okazji wymienić uszczelniacze zaworów - koszt już niewielki.
Janekx Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 Nie chce mi się wierzyć, żeby te auta paliły aż tyle oleju dlatego najprawdopodobniej zdecyduję się na remont silnika. około litra na tysiąc to za dużo. Zresztą czytając ten temat można mniej więcej wyciągnąć jakąś średnią spalania oleju ALT. Ja w ostatnim roku dolałem coś koło litra. Oil min zapaliło się przez 12 tyś km dwa razy, za każdym razem dolałem około 0,5L.
Wandej Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 Dawaj znać na bieżąco co i jak. Trzeba zrzucać głowicę, miskę i pompę z wałkami. Pierścienie ori to 250zł/tłok ale można kupić Mahle dużo taniej. Poza tym wiadomo uszczelka pod głowicą. Reszta uszczelek powinna wytrzymać, trzeba weryfikować na bieżąco. Warto też przy okazji wymienić uszczelniacze zaworów - koszt już niewielki. Darku w oryginale kładli mahle także można smiało je brać zamiast z aso:wink:
darkle Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 Dawaj znać na bieżąco co i jak. Trzeba zrzucać głowicę, miskę i pompę z wałkami. Pierścienie ori to 250zł/tłok ale można kupić Mahle dużo taniej. Poza tym wiadomo uszczelka pod głowicą. Reszta uszczelek powinna wytrzymać, trzeba weryfikować na bieżąco. Warto też przy okazji wymienić uszczelniacze zaworów - koszt już niewielki. Darku w oryginale kładli mahle także można smiało je brać zamiast z aso:wink: Z tym że poza ASO kosztują połowę taniej.
Wandej Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 Dawaj znać na bieżąco co i jak. Trzeba zrzucać głowicę, miskę i pompę z wałkami. Pierścienie ori to 250zł/tłok ale można kupić Mahle dużo taniej. Poza tym wiadomo uszczelka pod głowicą. Reszta uszczelek powinna wytrzymać, trzeba weryfikować na bieżąco. Warto też przy okazji wymienić uszczelniacze zaworów - koszt już niewielki. Darku w oryginale kładli mahle także można smiało je brać zamiast z aso:wink: Z tym że poza ASO kosztują połowę taniej. No takie realnia:kwasny: Może koledze sie w końcu uda remont ALT z dobrym skutkiem:naughty:
zen86 Opublikowano 1 Listopada 2012 Opublikowano 1 Listopada 2012 Panowie, zamierzam kupić 2.0 ale gdy czytam ten wątek to zastanawiam się, czy nie lepsze TDI, skoro nie ma rozwiązania brania oleju.
miedzikos Opublikowano 1 Listopada 2012 Opublikowano 1 Listopada 2012 Moim zdaniem każdy silnik ma swoje mankamenty więc sam musisz zdecydować, w alt'ach dolewasz olej i tyle w temacie Sam mam i nie narzekam nic nie zawodzi.
tomek25 Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 Panowie, zamierzam kupić 2.0 ale gdy czytam ten wątek to zastanawiam się, czy nie lepsze TDI, skoro nie ma rozwiązania brania oleju. Kolega daj sobie spokoj z dieslem .No chyba ze kupisz jakiegos cukiereczka do 200 tys ale takie bardzo rzadko sie zdarzaja jak wogole,a wydatki o wiele wieksze.Poczytaj odnosnie zakupu 1.9tdi.
Elendir Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Rewitalizant do silników benzynowych 9ml (blister) Ej ale tam sobie myślę że jak niektórzy piszą że spalanie oleju może być winą drobnych rys na cylindrze to może ten xado tu by się mógł sprawdzić ? / kurde znowu mam chore myśli i zastanawiam się nad użyciem tego badziewia / ale może to ma sens tylko że musiało by nagaru być mało żeby to dotarło do silnika kiedyś tego w mazdzie użyłem i nie pomogło ale tamten silnik to już był zdrowo katowany i z pół miliona miał na liczniku km
jarek_ns Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Panowie, zamierzam kupić 2.0 ale gdy czytam ten wątek to zastanawiam się, czy nie lepsze TDI, skoro nie ma rozwiązania brania oleju. Kolega daj sobie spokoj z dieslem .No chyba ze kupisz jakiegos cukiereczka do 200 tys ale takie bardzo rzadko sie zdarzaja jak wogole,a wydatki o wiele wieksze.Poczytaj odnosnie zakupu 1.9tdi. Miałem passata 2,0 w benzynie i z wiadomych przyczyn się go pozbyłem, zamieniając na 1,9TDI 130PS i powiem ci szczerze że dieslem jeździ się dużo wygodniej, nie jeżdżę dużo autem bo średnio 15-20 tysięcy na rok, jak podsumowałem koszty poniesione na uleczenie cudownego ALT przez rok eksploatacji to wyszło o wiele więcej niż wydałem na TDI przez dwa lata. Fakt może w 2,0 benzyna z LPG paliwo wychodzi mniej od 1,9 TDI 130KM ale i tak nigdy nie wrócę do ALT. Co do kosztów to podstawowe koszty przeglądów, oleje filtry, rozrząd itp są takie same jak w 1,9TDi. Jak nie kupisz jakiejś rozpadliny to nawet przebieg 300-350 tysięcy nie oznacza problemów.
itor Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 w pelni sie pod tym podpisuje, diesel nie jest zly tylko ciezko o zadbany egzemplarz... ---------- Post dopisany at 19:51 ---------- Poprzedni post napisany at 19:50 ---------- Rewitalizant do silników benzynowych 9ml (blister) Ej ale tam sobie myślę że jak niektórzy piszą że spalanie oleju może być winą drobnych rys na cylindrze to może ten xado tu by się mógł sprawdzić ? / kurde znowu mam chore myśli i zastanawiam się nad użyciem tego badziewia / ale może to ma sens tylko że musiało by nagaru być mało żeby to dotarło do silnika kiedyś tego w mazdzie użyłem i nie pomogło ale tamten silnik to już był zdrowo katowany i z pół miliona miał na liczniku km wlewalem to - zero efektow w ALT
Lucas1984 Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 Panowie czy ktoś z Was orientuje się jaki numer seryjny ma część plastikowej rury od dolotu? Chodzi mi konkretnie o tą część rury plastikowej która jest połączona z czwórnikiem ( śruba powietrza) wychodzącym z silnika. Dzięki z góry za info. ---------- Post dopisany at 18:35 ---------- Poprzedni post napisany at 17:25 ---------- chodzi mi konkretnie o ten element: <br /><br />
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się