Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie, zamierzam kupić 2.0 ale gdy czytam ten wątek to zastanawiam się, czy nie lepsze TDI, skoro nie ma rozwiązania brania oleju.

Kolega daj sobie spokoj z dieslem .No chyba ze kupisz jakiegos cukiereczka do 200 tys ale takie bardzo rzadko sie zdarzaja jak wogole,a wydatki o wiele wieksze.Poczytaj odnosnie zakupu 1.9tdi.

Miałem passata 2,0 w benzynie i z wiadomych przyczyn się go pozbyłem, zamieniając na 1,9TDI 130PS i powiem ci szczerze że dieslem jeździ się dużo wygodniej, nie jeżdżę dużo autem bo średnio 15-20 tysięcy na rok, jak podsumowałem koszty poniesione na uleczenie cudownego ALT przez rok eksploatacji to wyszło o wiele więcej niż wydałem na TDI przez dwa lata.

Fakt może w 2,0 benzyna z LPG paliwo wychodzi mniej od 1,9 TDI 130KM ale i tak nigdy nie wrócę do ALT.

Co do kosztów to podstawowe koszty przeglądów, oleje filtry, rozrząd itp są takie same jak w 1,9TDi.

Jak nie kupisz jakiejś rozpadliny to nawet przebieg 300-350 tysięcy nie oznacza problemów.

To wszystko zalezy na jaki egzemplarz trafisz.W alt mam przebieg 165tys i nie mam problemu z oliwa raz na jakis czas doleleje.Pare razy od wymiany do wymiany nie stanowi to dla mnie jakiegos problemu.Mysle ze producenci przesadzili z ekologia.Diesel owszem ale o zadbany egzemplarz ciezko no i jak sie zacznie sypac to koszty duze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmienisz pompowtryski lub w zime ne zapalisz w tdi, to żrący olej silnilnik alt 2.0 będze perełką . Chociasz może trafisz dobre tdi, alt 2.0 który nie bierze oleju też można trafić. jak 6 w lotto .

tdi ma swoich fanów , tak jak bęzyna, cena bęzyny i ON jest zbliżona .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę wam napiszę że miałem ciągle palącą się ikonkę silnika z błędem zbyt ubogiej mieszanki paliwowej :) po wymianie rurek z eżektora i jakieś jeszcze jednej ikonka zniknęła sama po paru dniach :) więc nie trzeba jechać zaraz na kasowanie błędów vag , bo one same się kasują :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem uboga mieszanke i bogata wina przeplywki ktora padla pozniej calkiem samochodem telepalo. teraz jak reka odjac. czekam ile oleju lyknie na 5tysi i jak malutko to nie robie przerobi odmy a tak do dziela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skalpel2412

No prawą rurke od eżektora miałem pękniętą :P enżektor był trochę mokrawy - enżektor to takie coś plastikowe w górnej części nad bagnetem chyba (ogólnie to to taki trójnik z 3 rurkami gumowymi )

---------- Post dopisany 14-11-2012 at 13:02 ---------- Poprzedni post napisany 13-11-2012 at 13:41 ----------

DSC_1459.jpg - Speedy Share - upload your files here

Mi się ta check engine paliła bo miałem rurkę do wymiany w ezektorze :P

Tutaj jest link do rurki o którą wymieniłem może sprawdzcie u siebie czy jest ok tam , a miałęm bład ubogiej mieszanki

DSC_1459.jpg - Speedy Share - upload your files here

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po zakupie ALT z ciekawością przeczytałem niniejszy wątek. Przeczytałem wszystkie Wasze posty. Jest tam sporo użytecznych informacji (np. na temat stosowania oleju), dużo kwestii technicznych związanych z przeróbką odmy. Po przeczytaniu wątków o silniku ALT przeraziłem się lekko. Myślę „co ja kupiłem ” ? Ale do rzeczy: zrobiłem analizę na chłodno: według moich obliczeń mój bierze 0,8 L / 1000 km. Olej oczywiście 5w30 Castrol'a. Zakładając, że leje olej za 30 – 35 zł / litr, koszt przejechania 100 km wychodzi ok 3 zł. Biorąc pod uwagę ceny benzyny to niewiele ponad 0,5 litra pb 95 / 100 km. Tak mierzymy spalanie, prawda [L / km] ? Czy ograniczając spalanie o np. 1 litr (zmiana oleju, lepsze filtry, świece, zmiana stylu jazdy, etc) można założyć, że problem brania oleju w ALT można wykluczyć „ekonomicznie” ? Oczami wyobraźni widziałem siebie kupującego bańkę oleju przy każdym tankowaniu i zatrzymującego się co 200 km celem uzupełnienia. Tak naprawdę uzupełnienie następuje co 1,5 – 2 tankowań paliwa. Nie jest to moim zdaniem uciążliwe. Silnik daje dobre osiągi, niezłą przyjemność z jazdy. Jeździlem passatem 1.8T z podobnym do Audi silnikiem i powiem, że różnica jest ale bez przesady. Uważam, podobnie jak część kolegów, że o ile zużycie uda się ograniczyć do 0,5 L / 1000 km, a to norma, którą podaje producent w instrukcji obsługi, problem jak dla mnie uznam za ogarnięty. Powtórzę za innymi: ten typ tak ma, lać, kontrolować (zmienić olej np. na 5w 40 albo 5w 50 :wink: + filtr Mann’a i jeździć. Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roy , w końcu ktoś napisał coś sensownego do tego tematu, a nie ciągłe narzekania ile to bierz itp... ,silnik jest mało awaryjny i jedynie olej mu doskwiera, a wielki problem robią ludzie otoczka jaki ten silnik jest do d*py itp.

Proste, lać i nie przejmować się :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po zakupie ALT z ciekawością przeczytałem niniejszy wątek. Przeczytałem wszystkie Wasze posty. Jest tam sporo użytecznych informacji (np. na temat stosowania oleju), dużo kwestii technicznych związanych z przeróbką odmy. Po przeczytaniu wątków o silniku ALT przeraziłem się lekko. Myślę „co ja kupiłem ” ? Ale do rzeczy: zrobiłem analizę na chłodno: według moich obliczeń mój bierze 0,8 L / 1000 km. Olej oczywiście 5w30 Castrol'a. Zakładając, że leje olej za 30 – 35 zł / litr, koszt przejechania 100 km wychodzi ok 3 zł. Biorąc pod uwagę ceny benzyny to niewiele ponad 0,5 litra pb 95 / 100 km. Tak mierzymy spalanie, prawda [L / km] ? Czy ograniczając spalanie o np. 1 litr (zmiana oleju, lepsze filtry, świece, zmiana stylu jazdy, etc) można założyć, że problem brania oleju w ALT można wykluczyć „ekonomicznie” ? Oczami wyobraźni widziałem siebie kupującego bańkę oleju przy każdym tankowaniu i zatrzymującego się co 200 km celem uzupełnienia. Tak naprawdę uzupełnienie następuje co 1,5 – 2 tankowań paliwa. Nie jest to moim zdaniem uciążliwe. Silnik daje dobre osiągi, niezłą przyjemność z jazdy. Jeździlem passatem 1.8T z podobnym do Audi silnikiem i powiem, że różnica jest ale bez przesady. Uważam, podobnie jak część kolegów, że o ile zużycie uda się ograniczyć do 0,5 L / 1000 km, a to norma, którą podaje producent w instrukcji obsługi, problem jak dla mnie uznam za ogarnięty. Powtórzę za innymi: ten typ tak ma, lać, kontrolować (zmienić olej np. na 5w 40 albo 5w 50 :wink: + filtr Mann’a i jeździć. Pozdrawiam !

Dobre podejście :good: Ja ostatno przeliczyłem że musze dokupić mniej więcej 2l od wymiany do wymiany jeżdżąc na valvoline 5w50 więc jestem zadowolony z motorowni :good: Zmien z tego castrola to na pewno spadnie spalanie:wink: Albo Motul 5w40 albo valvoline vr1 5w50 albo mobil peak life 5w50:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam motul 5w 40 i wciąga duzo mniej oczywiście filtr mann lub kneht przerabiałem :decayed: tylko uboga została rurę podciśnienia już wymieniłem tę co pisał Elendir i nic pozostaie przepływka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wandej - dzięki za info o olejach. Myślałem o zastosowaniu Mobil'a 5w50. Są jednak dwa - ten, który wspomniałeś, czyli peak life i rally formula. Różnica cenowa na bańce 4 l niewielka, zastanawiam sie, czym się rożnią... czy tylko marketing ? Swoją drogą to branie oleju na pewno można zredukować ale z pewnością nie do "0". Chciałem jeszcze wspomnieć o jednej kwestii a mianowicie sposobie użycia auta. Jest taka opinia, że benzyniaki nie mają super dużych przebiegów, służą głównie w miastach, czasem poza. Przy długich przebiegach rzędu +50k rocznie Niemcy raczej kupują diesle. No i tu właśnie moje dociekanie: jeśli te silniki robią krótkie przebiegi dzienne, wielokrotna liczba rozruchów w ciągu dnia - być może jest to jedna z przyczyn szybkiego "starzenia" się silników i brania oleju ? Być może - to jest mój wolny wniosek, silniki ALT robiące częściej trasę mają mniejszą tendencje do brania oleju... Później przy identycznym przebiegu, jeden "ciągnie" olej, drugi prawie niezauważalnie.

Jeszcze jedna kwestia: obserwując inne fora i problemy z silnikami benzynowymi odnoszę wrażenie, że to "branie" jest jakby zaraźliwe w autach 8-10 letnich i starszych (BMW, Ople). Podsumowując - ja osobiście na cuda nie liczę i po prostu przyjmuję taka konstrukcję silnika, która do odpowiedniej pracy, szczególnie przy wyższym poziomie wysłużenia jednostki potrzebuje trochę więcej oliwy. Tak jak napisał Miedzikos - ludzie często odradzają ten silnik polecając głównie 1.8T albo ON ale myślę, że dla przeciętnego user'a zainteresowanego komfortem jazdy, mniej samą ilością KM a bardziej dobrym stosunkiem mocy do konsumpcji paliwa - silnik ALT jest naprawdę wystarczający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja gdybym drugi raz stanął przed wyborem auta i wiedział bym że trafie na dobrego ALT-ka to nie wybrał bym żadnego innego :naughty: tylko zastanowił bym się nad automatem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wandej - dzięki za info o olejach. Myślałem o zastosowaniu Mobil'a 5w50. Są jednak dwa - ten, który wspomniałeś, czyli peak life i rally formula. Różnica cenowa na bańce 4 l niewielka, zastanawiam sie, czym się rożnią... czy tylko marketing ? Swoją drogą to branie oleju na pewno można zredukować ale z pewnością nie do "0". Chciałem jeszcze wspomnieć o jednej kwestii a mianowicie sposobie użycia auta. Jest taka opinia, że benzyniaki nie mają super dużych przebiegów, służą głównie w miastach, czasem poza. Przy długich przebiegach rzędu +50k rocznie Niemcy raczej kupują diesle. No i tu właśnie moje dociekanie: jeśli te silniki robią krótkie przebiegi dzienne, wielokrotna liczba rozruchów w ciągu dnia - być może jest to jedna z przyczyn szybkiego "starzenia" się silników i brania oleju ? Być może - to jest mój wolny wniosek, silniki ALT robiące częściej trasę mają mniejszą tendencje do brania oleju... Później przy identycznym przebiegu, jeden "ciągnie" olej, drugi prawie niezauważalnie.

Jeszcze jedna kwestia: obserwując inne fora i problemy z silnikami benzynowymi odnoszę wrażenie, że to "branie" jest jakby zaraźliwe w autach 8-10 letnich i starszych (BMW, Ople). Podsumowując - ja osobiście na cuda nie liczę i po prostu przyjmuję taka konstrukcję silnika, która do odpowiedniej pracy, szczególnie przy wyższym poziomie wysłużenia jednostki potrzebuje trochę więcej oliwy. Tak jak napisał Miedzikos - ludzie często odradzają ten silnik polecając głównie 1.8T albo ON ale myślę, że dla przeciętnego user'a zainteresowanego komfortem jazdy, mniej samą ilością KM a bardziej dobrym stosunkiem mocy do konsumpcji paliwa - silnik ALT jest naprawdę wystarczający.

Ten Rally formula to starsza nazwa czyli gdzieś do początku 2011r.:hi: Jak chcesz to Ci mogę podesłać peak life`a gdzieś w granicach 115-120zł +kw bo mam w firmie na stanie:wink: A jakby ktoś chciał spróbować tańszej alternatywy( z Niemiec) to jest taki olej Manoll też 5w50 i on by był w granicach 80zł:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś mi przeglądarką szwankuje... Wandej: dzięki za wyjaśnienia i pomoc. Przy zmianie oleju rozważę :wink: porpozycje. Pewnie pozostane przy tym peak life mobile'a. W każdym razie ten wątek jest bezcenny dla posiadaczy ALT'ków. Pozdro for ALL !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ostatnio łyknął 250ml na 900km ale już się zbliża wymiana oleju więc więcej pobiera:wink: ma prawo bo 9tyś już zrobione :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...