crookers20 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Witam, podzielę się moim stylem jazdy i żony która to porusza się autem od poniedziałku do piątku czasem ja okazjonalnie polecę do pracy raz w tygodniu 50km w obie strony. Żonka nie należy do szybkich kierowców a więc nie wali mu ile wlezie a ja nie przekraczam tych 130km ,w weekendy przeważnie razem z nami porusza się dwójka dzieci więc i nie szalej. Jedyny problem który mi przeszkadza w moim aucie to kultura pracy i mało miejsca z tyłu , klekocze .. A tak to jest świetny pojazd. Wcześniej auto było zalewane tanim dziadostwem i były problemy a od kiedy przerzuciłem się na Motul 10w40 , po uszczelniałem silnik zaglądam raz w miesiącu gdy kontrolka się zapali pobór oleju jest na poziomie 1,5 do niecałych 2 na 10tys. uważam że to żaden problem jak na rok wydam niecałe 50zł na dolewki, Auto nie jest katowane do odcinki, szczerze to na 3 chyba z 2 razy przekroczyłem 5tys. obrotów aby zdiagnozować VCDS,em w środku ruina dekor połamany i wiecznie zasrane* uroki dzieci i mało czasu aby ogarnąć, nie sprzedał bym auta bo wiem że mam w miarę trzymającego się kupy ALTka xD ostatnio przy zmianie oleju zastosowałem filtr filtrona niby gorszy, wcześniej był mana i jakoś różnicy nie widać.
Makale Opublikowano 4 Lipca 2017 Opublikowano 4 Lipca 2017 Na lato to nawet 10W60 można lać Ja polecam Wam Valvo 5W50
Kozacz Opublikowano 8 Lipca 2017 Opublikowano 8 Lipca 2017 tylko właśnie odkryłem że Valvo VR1 5w50 nie spełnia normy VW 502/505. Spełnia co prawda ACEA ale mimo wszystko zacząłem się zastanawiać czy spróbować to zalać. No i na daną chwilę jestem w kropce
luki10012 Opublikowano 8 Lipca 2017 Opublikowano 8 Lipca 2017 Panowie a ile oleju wlewacie przy wymianie? Mi z bański 5l zostało jakieś 300 ml a i tak nie nalałem go tyle aby na wskaźniku wskazywało max. Olej spuszczał się bardzo długo i do tego samochód podnosiłem z jednej strony podnośnikiem aby go więcej wyciekło. To jest normalne, że tyle go weszło? Dodam, że sprawdzałem czy nic nie wycieka śrubą ani filtrem i żadnego przecieku tam nie ma. Pytam się ponieważ czytałem, że powinno około 4,2l wchodzić
tracer123 Opublikowano 9 Lipca 2017 Opublikowano 9 Lipca 2017 ja wlewam 4 litry i jest prawie max. może twój alt połyka olej na zapas
Kozacz Opublikowano 9 Lipca 2017 Opublikowano 9 Lipca 2017 albo poprzedni właściciel zamontował zbiornik na olej który automatycznie uzupełnia stan swoją drogą gdyby cośtakiego wykombinować to moglibyśmy mieć gdzieś pobór oleju, aby wlewalibyśmy go więcej przy wymianach
luki10012 Opublikowano 10 Lipca 2017 Opublikowano 10 Lipca 2017 Musze dobrze się porozglądać za tym zbiorniczkiem Jednak prosiłbym o jakieś inne sugestie dotyczące tego
mustang3 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Witam. Czy ktoś znalazł jakieś rozsadne rozwiązanie ze zmniejszeniem poboru oleju. Po remoncie pierścienie,zawory itp bez ruszania tlokow. cały silnik wyczyszczony nagar był. Olej 5w40 motul . Pobór oleju tak jak przed remontem około 0.5 l na 1000km. Zmiany oleju nie przewiduje jedynie na trochę tańszy total. 10W40 odpada znowu syf się zrobi. Aż dziw ze Aso ma w d*pie tylu użytkowników malyszowek. Nic zostane przy dolewaniu aż tak źle nie jest. Nie długo temat pewnie umrze albo lejesz albo sprzedajesz .
tracer123 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 zrobiłeś błąd z tymi tłokami, było trzeba je wymienić i miałbyś spokój. z motula przejdź na taniego valvoline 5w40. jest sporo tańszy, a silnik pracuje tak samo jak na motulu.
mustang3 Opublikowano 17 Lipca 2017 Opublikowano 17 Lipca 2017 Mechanik tak zrobił . Wszystko było na wierzchu. Na jakie tłoki miałbym je wymienić? Teraz i tak nieopłaca się grzebać w silniku niestety. I tak nigdy nie ma gwarancji ze jak tłoki wymienię to przestanie olej brać Narazie mam kupione banke totala 5w40 9000 . Może spróbuję później ten olej.
Kozacz Opublikowano 19 Lipca 2017 Opublikowano 19 Lipca 2017 Jeżeli masz cylindry wymiarowe to albo nowe tłoki albo rowkujesz stare pod szersze pierścienie
mustang3 Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 No tak. Tylko ze juz wydałem 2 tysie. Nie stać mnie już na nic kosztownego. Weź to rozbieraj znowu i wymieniaj to pewnie tysiak w plecy. Bez gwarancji poprawy. Teraz mi zaczął brać więcej oleju ... 0.5 starcza na niecałe 700 km . Może warto rozebrac dolot, czwornik itp. A może jest ktoś z pomorskiego kto by pomógł? Żeby zmniejszyć pobór bez jakiś kosztownych ingerencji. Zadawalal mnie by pobór 0.5 na 2 tys km . A teraz jak tygodniowo robie do 400 km to słabo. Chyba trzeba pomyśleć o sprzedaży.
zaldar Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Z tego co tu czytam to największe pobory mają roczniki 2001-2002,potem sytuacja się uspokaja
tracer123 Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 (edytowane) mam rocznik 2001 i jest w sumie spokój, zależnie od stylu jazdy mam pobór 0L na 1000km (autostrada), spokojna jazda na mieście 0.5L na 1300km i teraz ma ciasnych uliczkach i górach mam 0.5L na 1000km. przebieg na blacie to 250kkm, realnie ponad 400kkm. sytuacja zależy od tego jak dbał niemiec i jak bardzo katował go na longlife, mój znajomy mechanik ma b7 z 2005 i mu też łyka 0.5 na 2000km. ja swojego alt zostawię dziewczynie, oddam do lakiernika i ogarnie konserwacje i lakier, a sobie kupie pewnie a6c6. Edytowane 20 Lipca 2017 przez tracer123
zaldar Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Najgorsze jest to że po 2008 roku nie ma normalnych silników w moim przypadku diesla nie chcę miałem i zraziłem się strasznie co z tego że miał kopa jak kużwa nie wyjeżdzałem od mechanika a benzyny to tragedia...przyjdze się zmienić markę szkoda bo fajnie się jeżdzi
Kozacz Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Po 2008 nie ma normalnych silników? Dlaczego więc tyle ludzi wciąż jeździ autami z tych lat. W 2009 bodajże ogarneli temat olejowy pod warunkiem że nie był katowany
zaldar Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Z tego co własciciele tfsi piszą to raczej w połowie 2012 ogarneli te silniki,a to już duża kasa
coffin80 Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 witam jestem tutaj nowy na forum,posiadam silnik 2.0 ALT ale w A6 C5 z 2004 avant manual ,przebieg obecnie 251 tys km 100% prawdziwy ,sprowadzony z Danii w maju tego roku,zrobiłem nią od momentu zakupu przy przebiegu 247 tys ponad 4 tys km ,oczywiście na początku od razu wymiana oleju na Motul 5w40 i filtrów ,zauważyłem że od wymiany po 4 tys km poziom mam cały czas na max ,więc chyba mój silnik jest w dobrej kondycji dodam że od 3 tys km jest założony gaz BRC i nic jeszcze nie musiałem dolewać,zauważyłem jedynie że uszczelka kapy zaworowej zaczyna sie pocić i czeka mnie wymiana a tak poza tym wycieków oleju nie zauważyłem
xsebo1 Opublikowano 29 Lipca 2017 Opublikowano 29 Lipca 2017 I to potwierdza że alt nie lubi ostrej jazdy. Ludzie w Danii jeżdżą bardzo delikatnie, przepisowo czyli wolno. Autostrada 110-130, drogi miedzymiastowe 80 Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Kary Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 po wymianie silnika czas na mały raport. Zrobiłem 5.5 tyś km na nowym silniku, przy 5.2 tys km pojawił się komunikat MIN OIL - dolałem 500 ml i stan max - czyli można podejrzewać, że weźmie litra ale na 10 000 czyli od wymiany do wymiany - dla mnie bardzo OK. Jazda od spokojnej 100-120 w trasie po pałowanie na czerwnym polu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się