Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Nefarious19 napisał:

Ok, w sumie spróbuje, co mi szkodzi. Jak ojciec wymieniał świece to na 3 był szaro biały nalot a jedna była czarna z tym że ta czarna była inna niż 3 pozostałe. Ta czarna to  była 3 elektrodowa NGK a pozostałe to jakieś 2 elektrodowe Noname. 

Pierwsze to wymień świece na 4 takie same a później rób testy.

Biało szary nalot to coś z mieszanką nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wierzę, by ten nalot miał wiele wspólnego z tym niebieskim dymkiem.  Świece polecam NGK w przyszłości. Ja stawiam uszczelniacze. Myślę, że jeżeli wszystko inne jest w porządku, to dymek powinien ustąpić. :) Biało-szary nalot to możliwe też ,że świece były mocno zużyte. I tyle. Uszczelniacze i basta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie bym go musiał puscic za połowe ceny żeby go ktoś kupił. Jak to wygląda jak ktoś sprzedaje auto miesiac po zakupie i montażu LPG? Chciałbym nim pojeździć chociaż ze dwa lata...

Ja po 5 latach eksploatacji ALT radzę Ci nie wnikać za mocno w ten silnik.

Pilnuj poziomu oleju, żeby silnik miał smarowanie. Wymieniaj olej regularnie. Nie remontuj bo to duże ryzyko utopienia kasy.
Ciesz się eksploatacja bo to niezawodny silnik.

Oczywiście na forum będą Ci radzili remonty, sprzedaż itd, ale to jedynie przysporzy Ci kosztów.

ALT to jest całkiem dobry silnik z niezłym spalaniem, zwłaszcza LPG. Ja mam i nie narzekam.

Sprzedaż w chwili obecnej jest nieopłacalna.

Ile Ci bierze oleju?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekajcie - niech wymieni te uszczelniacze. :) Dymek daje raczej jednoznaczną diagnozę. Jestem dobrej myśli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tysiąc od wymiany i dolalem 1100 ml oleju. Mam wrażenie że ten olej jest za rzadki dla tego silnika. Po rozgrzaniu jest jak tłusta woda. Myślę żeby dać 10W40 albo 5W50

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tysiąc od wymiany i dolalem 1100 ml oleju. Mam wrażenie że ten olej jest za rzadki dla tego silnika. Po rozgrzaniu jest jak tłusta woda. Myślę żeby dać 10W40 albo 5W50

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka



Ja leje Valvoline 5W50. Polecam, wszystko pracuje poprawnie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy tego się oleju bierze Ci mniej niż poprzednich? Bo ja zauważyłem że mój zadymi dopiero jak się już bardzo rozgrzeje. Może jak by był odrobinę bardziej leki byłoby lepiej. Znalazłem olej który spełnia normę VW501.00. Jest to polsyntetyk Motul 4100 15W50. Olej do żłopiących olej silników. Zaleje go i będę obserwował. Jest też stosunkowo niedrogi bo za 5L wychodzi 115 zeta. Zrobię mu kuracje naftową, wymienię olej na ten nowy, wleje Cerateca i zdam relacje. Jak to nie pomoże to będę myślał dalej.

 

Pomyślę jescze nad wymianą uszczelniaczy zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zbieg okoliczności dziwny. Dzwonił do mnie ojciec którego też denerwuje że mój pastuch zlopie oliwę bo jego a6 C5 2.5 tdi nawet grama nie łyka. Mówił że gadał że swoim mechanikiem dziś i tamten mówił że robił już kiedyś lkanascie ALT i 90% z nich bierze olej. Zalecil mu właśnie tego motul bo ponoć jego bierze o połowę mniej średnio ;)

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy tego się oleju bierze Ci mniej niż poprzednich? Bo ja zauważyłem że mój zadymi dopiero jak się już bardzo rozgrzeje. Może jak by był odrobinę bardziej leki byłoby lepiej. Znalazłem olej który spełnia normę VW501.00. Jest to polsyntetyk Motul 4100 15W50. Olej do żłopiących olej silników. Zaleje go i będę obserwował. Jest też stosunkowo niedrogi bo za 5L wychodzi 115 zeta. Zrobię mu kuracje naftową, wymienię olej na ten nowy, wleje Cerateca i zdam relacje. Jak to nie pomoże to będę myślał dalej.
 
Pomyślę jescze nad wymianą uszczelniaczy zaworów.

5W50 u mnie schodzi tyle ile 10W40 Elf czy Motul.

Wybrałem ten olej ze względu na cenę i właściwości.

Zdaj relacje jak zachowa się olej 15W50 w ALT.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 15w50 do silnika ALT się nie nadaje ze względu na zmienne fazy rozrządu którymi steruje wariator i zawór wysokiego ciśnienia,Olej ten jest po prostu za gęsty15w i przy niższych temperaturach będą problemy z poprawnąpracą w/w urządzeń.Jedynym rozwiązaniem poboru oleju jest przeróbka tłoków pod szerszy pierścień olejowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


5W50 u mnie schodzi tyle ile 10W40 Elf czy Motul.

Wybrałem ten olej ze względu na cenę i właściwości.

Zdaj relacje jak zachowa się olej 15W50 w ALT.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A ile Tobie dokładnie łyka tego oleju?

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 15w50 do silnika ALT się nie nadaje ze względu na zmienne fazy rozrządu którymi steruje wariator i zawór wysokiego ciśnienia,Olej ten jest po prostu za gęsty15w i przy niższych temperaturach będą problemy z poprawnąpracą w/w urządzeń.Jedynym rozwiązaniem poboru oleju jest przeróbka tłoków pod szerszy pierścień olejowy.
Skoro spełnia normę VW501.00 to będzie ok. Olej ten będę lał tylko latem. Na zimę wleje 5W50. Taki mam plan.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile taka przeróbka może kosztować? Pewnie kilka tysięcy z robotą.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma dla tego silnika to 502.00 czyli 5w oraz 10w.Co do przeróbki tłoków to firma z warszawy woła 1100 za komplet plus koszty wysyłki no i reszta kosztów zwiąnanych z rozebraniem i złożeniem silnika,Na forum audi a4 b8 /panika olejowa/możesz więcej poczytać /silniki 1.8  2.0 tfsi ten sam problem z olejem/Na naszym forum któryś z kolegów rowkował tłoki i pobór oleju znikł.Ja jeżdzę 3rok na motulu 10w40 pobór ok700 ml na 1000 km.Teraz mam wymianę i spróbuje terapi naftowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pobór podobnie jak o kolegi Dev.

Również planuje latem zrobić naftę. Podobnie pomaga. Myśle, ze napewno nie zaszkodzi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do poboru, możesz spróbować Motula 6100+ synergie 10w40 . Podobno dużo mniej go bierze. Trzymaj się normy 502 00 . Masz mnóstwo różnych oleji z tą normą. Od motula masz bodaj z 5-7 olejów (x-cleany, x-cess, specific) - wszystko spelnia te normy. Życzę powodzenia. Tylko najpierw pojeździj, zrób uszczelniacze i podziel się jak tam z poborem oleju. Już bez niebieskiego dymku. Bo tak to mamy poprostu awarię, dopiero gdy wyeliminujemy powód. Wtedy będzie wiadomo ile dokladnie Ci bierze. Jak zrobisz uszczelniacze. To ja bym na twoim miejscu zalal x-cessem 5w40. I badał ile go zje. Jak bedzie za duzo, to 10w40. A jak nic nie pomoże, to wtedy się martw. Narazie to takie spalanie jakie masz to normalne przy twardych uszczelniaczach, które przepuszczają mnostwo oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadałem z mechanikiem i powiedział że to raczej wina uszkodzonych/zapieczonych pierścieni. Dziś kupiłem 1.5 L nafty, 0.5L benzyny ekstarkcyjnej i preparat antykoks w spraju. Być może to "tylko" zasyfione tłoczysko i pierścienie w nim. Może coś to da i choć troszkę zmniejszy ilość pobieranego oleju. Zdam relacje po kuracji. Trzymajcie kciuki.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Nefarious19 napisał:

Gadałem z mechanikiem i powiedział że to raczej wina uszkodzonych/zapieczonych pierścieni. Dziś kupiłem 1.5 L nafty, 0.5L benzyny ekstarkcyjnej i preparat antykoks w spraju. Być może to "tylko" zasyfione tłoczysko i pierścienie w nim. Może coś to da i choć troszkę zmniejszy ilość pobieranego oleju. Zdam relacje po kuracji. Trzymajcie kciuki.

 

Czekam na info jaki będzie pobór oleju po teście z naftą.  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na info jaki będzie pobór oleju po teście z naftą.  [emoji4]

Ja również. Co prawda cudów się nie spodziewam, przynajmniej nie takich które na stałe znacząco obniża pobór.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...