Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Odpowietrzenie mam standard. Po weekendzie mam zamiar zaślepić czwornik od strony dolotu i zastosować mod urisa tylko myślałem żeby trójnik wstawić jeszcze niżej czyli nad grucha i pod kolektorem jest tam dość ciekawe miejsce i przełożyć przewód nad alternatorem i przy wtryskach do dolotu. Myślę , że po czymś takim kiedy przewód od owego trójnika do dolotu będzie częściowo ułożony pionowo to oleju nie pogoni a, że długawy będzie to dla powietrza już obojętne. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, przez przypadek znalazłem dziś starą pokrywę zaworów, od audi 80 B3.

Pomyślałem żeby ją oglądnąć, i sprawdzić jak jest odpowietrzana ta stara konstrukcja silnika 1.8 na gaźniku.

Oto ona.

PIC_0004.jpg

i od spodu.

PIC_0006.jpg

Ciekawe jest to że, w w/w silniku, odma jest włożona zaraz obok filtra powietrza, i gdyby zasuwał tam olej to filtr powietrza byłby cały ubabrany olejem, a wcale nie jest.

Dzieje się to dlatego że, konstruktorzy zastosowali w tej pokrywie sitko z blach i to chyba ono wyłapuje drobinki

oleju.

PIC_0007.jpg

Postanowiłem je wyciągnąć i pooglądać

PIC_0008.jpg

musiałem wyciąć 40% bo na środku były zgrzane i nie dało się rozłączyć

PIC_0009.jpg

a tak wyglądały po rozłożeniu

PIC_0010.jpg

W naszych ALT-tach jak spojrzałem do króćca odmy, to zupełna pustka, żadnego sitka.

A MOD attisa3 działa bardzo dobrze, dopiero po włożeniu do przewodu gumowego "sitka" którego zadaniem jest skroplenie drobinek oleju.

Ciekawe co by było, gdyby tak zacząć od pokrywy zaworów, i tam zamontować podobne sitko, jak z B3 :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ostatnio 1200km i zapalił się olej minimum ,mod odmy generalnie sprawdza się bo do dolotu nic nie leci siateczka skutecznie zatrzymuje olej , gdyby siateczki nie było olej by zasuwał aż miło . W między czasie wymieniłem sobie przewód na przezroczysty od przepustnicy do czwórnika ( czyli podciśnienie serva czy jak to tam się nazywa ) i widać ewidentnie że tędy olej też zasuwa , wpiąłem w obieg taki filtr do kompresora ( jutro zrobię fotki ) w wekend mam mała trasę około 700km to już coś będę wiedział czy tam się zbiera olej .

Mam jeszcze pomył żeby podciśnienie podłączyć tam gdzie teraz mam zatkane z czwórnika --->> do dolotu .

Sprawdziłem z rana ile to jest olej minimum ( wieczorem mi się zapaliło ,nie dolewałem ) rano sprawdzam olej i na bagnecie około 2mm powyżej minimum .

2011-06-21%25252011.00.58.jpg

2011-06-21%25252011.01.10.jpg

2011-06-21%25252011.01.25.jpg

ps.

siateczki widać że są na przekładkę , wada tego rozwiązania jest taka że z czasem się zamula i brak odpowietrzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ostatnio 1200km i zapalił się olej minimum ,mod odmy generalnie sprawdza się bo do dolotu nic nie leci siateczka skutecznie zatrzymuje olej , gdyby siateczki nie było olej by zasuwał aż miło . W między czasie wymieniłem sobie przewód na przezroczysty od przepustnicy do czwórnika ( czyli podciśnienie serva czy jak to tam się nazywa ) i widać ewidentnie że tędy olej też zasuwa , wpiąłem w obieg taki filtr do kompresora ( jutro zrobię fotki ) w wekend mam mała trasę około 700km to już coś będę wiedział czy tam się zbiera olej .

Mam jeszcze pomył żeby podciśnienie podłączyć tam gdzie teraz mam zatkane z czwórnika --->> do dolotu .

Sprawdziłem z rana ile to jest olej minimum ( wieczorem mi się zapaliło ,nie dolewałem ) rano sprawdzam olej i na bagnecie około 2mm powyżej minimum .

2011-06-21%25252011.00.58.jpg

2011-06-21%25252011.01.10.jpg

2011-06-21%25252011.01.25.jpg

ps.

siateczki widać że są na przekładkę , wada tego rozwiązania jest taka że z czasem się zamula i brak odpowietrzenia .

kolego uris a powiedz mi gdzie kupiles taki waz na czwornik, ten na krociec idacy do odmy, srednica chyba 20 albo 21 mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czekamy :>

Sprawdziłem dzisiaj swój "oil catch tank" tylko po 40km i widać olej

2011-06-22%25252009.42.35.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas wykonania – 30 min z demontazem i montazem czwornika

Potrzebne materialy – dwa sitka oleju (motorower) jeden tłumik plomieni (fiat 126p)

Koszt – 16 zl.

Zalozenie moda jest takie zeby olej wogole nie trafial do czwornika. Jak juz tam trafi marne szanse na splyniecie z powrotem do obiegu (glupia konstrukcja czwornika)

Z sitek oleju odrywamy gumowa uszczelke. Jedno sitko wkladamy w drugie. Dwa polaczone ze soba sitka wkladamy w czwornik od strony pokrywy zaworow (sitka wchodza idealnie na scisk). Nastepnie w te sitka wkladamy tłumik plomieni. Teraz można (ja to zrobiłem) zabezpieczyc sitka i tłumik przed ewentualnym „wypadnieciem”. Ja pod oringiem czwornika zrobiłem malutka dziurke od gory w która wsadziłem gwozdz z malutkim lepkiem. Gwozdz przebija się przez sitka i zaczepia o zwoje tłumika plomieni. Nie ma bata żeby sitka i tłumik „wpadly” do srodka. Tak złożony czwornik wkladamy na miejsce. Wszystkie polaczenia z dolotem i z serwem zostawiamy oryginalne. Ja na probe założyłem jeszcze przezroczysty waz od czwornika do serwa.

Efekt:

Przejechane 940 km

Stan oleju – na miarce tyle ile przed modem.

Waz od strony serwa czysty.

Ostateczna weryfikacja – wyjąłem czwornik, włożyłem palec do srodka jadac po sciankach – wynik – sucho. Drożność od stony sitek i tłumika plomieni – bardzo dobra. Wniosek – nie ma bata żeby przez dwa sitka i tłumik plomieni przeleciał do czwornika olej. Opary wychodza swobodnie, oleum zostaje pod pokrywa zaworow. Odpowietrzenie dziala jak trzeba. Być może okresowo trzeba będzie czwornik wyjac i przeczyścić sitka z tłumikiem. Po 940 km jest czyściutko.

Jeżeli po tym zabiegu komus wciągnie olej a w czworniku będzie sucho to ma odpowiedz ze wciąga na pierścieniach.

sitkooleju.jpg

tlumikplomieni.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@itor skromnie się przyznam że też w tym momencie już myślałem o takim rozwiązaniu jak zrobiłeś , pomysł zdławienia dziada na samym początku jest najlepszy ,ja zaraz jadę taki mod wykonać bo jak widać olej zapiernicza servem i tym drugim końcem i nie ma się nad czym zastanawiać .Jak widać po 40km olej się zbiera podejrzewam że po 600km ten pojemnik jest na maxa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@itor skromnie się przyznam że też w tym momencie już myślałem o takim rozwiązaniu jak zrobiłeś , pomysł zdławienia dziada na samym początku jest najlepszy ,ja zaraz jadę taki mod wykonać bo jak widać olej zapiernicza servem i tym drugim końcem i nie ma się nad czym zastanawiać .Jak widać po 40km olej się zbiera podejrzewam że po 600km ten pojemnik jest na maxa .

Ja myslalem o tym juz tez od dawna ale odwiedli mnie koledzy od tego pomyslu... Na poczatku myslalem tylko o tlumiku plomieni ale trzeba dac tez sitka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamiast tłumika płomieni zastosuję zmywak bardzo dobrze się sprawdza bo jest bardzo gęsty ,o testach oczywiście poinformuję :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamiast tłumika płomieni zastosuję zmywak bardzo dobrze się sprawdza bo jest bardzo gęsty ,o testach oczywiście poinformuję :cool1:

kolego zmywaka nie - zbyt bardzo ograniczysz przeplyw oparow, wywali ci gdzies uszczelnienie poza tym olej w zmyak bedzie "wsiakal" czopujac odpowietrzenie natomiast po tlumiku plomieni splynie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływ powietrza jest bardzo dobry sprawdzałem to wkładając 1/4 zmywaka do rurki i dmuchając powietrze idzie bezproblemowo , z resztą ten sam zmywak mam już zamontowany w jednej z rurek i nic się nie dzieje z autem a przejechałem już sporo .

ps.

przemyślę to jeszcze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływ powietrza jest bardzo dobry sprawdzałem to wkładając 1/4 zmywaka do rurki i dmuchając powietrze idzie bezproblemowo , z resztą ten sam zmywak mam już zamontowany w jednej z rurek i nic się nie dzieje z autem a przejechałem już sporo .

Ale jest roznica pomiedzy zmywakiem na poczatku drogi odpowietrzania a zmywakiem wsadzonym "po drodze" gdzie opary rozchodza sie w odme dolna, serwo i pozostale rury, ale probuj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Itor tylko to masz teraz wsadzone te graty czy czwórnik od strony dolotu zaślepiony i jakieś trójniki wchodzą w grę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze to bo czytam i czytam... sitka masz włożone tak że wystają z czwórnika pod pokrywę do środka ?? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sitek nie mogłem kupić to musiałem się ratować czymś innym ,znalazłem drobną siateczkę i z niej zrobiłem sitko spód sitka jest x 3 warstwa w to włożyłem tłumik płomieni z tym że ty kolego itor masz to odwrotnie zamontowane z tego co ja rozumiem .

2011-06-22%25252014.28.47.jpg

2011-06-22%25252014.35.38.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...