Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, turek 73 napisał:

Tak ciągnie, ale tylko olej. A całego swapa zrobisz 5 tyś.

sam 1.8t bex z osprzętem to 4 tys zł (bo jak robić swap to na bex), komputer, kolektor, tłumik, robota, rozrząd.
ni chu ja nie wyjdzie 5 tys zł.

uwielbiam tych ewangelistów z 1.8t. nigdy na oczy nie widzieli 2.0, a najwięcej kłapią.

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
59 minut temu, tracer123 napisał:

sam 1.8t bex z osprzętem to 4 tys zł (bo jak robić swap to na bex), komputer, kolektor, tłumik, robota, rozrząd.
ni chu ja nie wyjdzie 5 tys zł.

uwielbiam tych ewangelistów z 1.8t. nigdy na oczy nie widzieli 2.0, a najwięcej kłapią.

Masz rację kolego poczytają trochę a póżniej się wymądrzają tak jakby mieli i użytkowali .

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, slawomir273 napisał:

Masz rację kolego poczytają trochę a póżniej się wymądrzają tak jakby mieli i użytkowali .

Tak się składa że miałem alt przez trzy lata, jeździłem i użytkowałem ten silnik. Miałem dosyć tego silnika i zrobiłem swapa na bexa. Nie zdajecie sobie sprawy jak jest różnica w użytkowaniu pomiędzy alt  a bex. Alt to najgorszy silnik w benzynowy w jakie audi zrobiło. Mam trochę pojęcia na ten temat, ale widzę że nie warto nic doradzić bo tu są sami najmądrzejsi... Sprzedałem cały silnik za 1400 zł i jestem szczęsliwy że że już nie muszę tym jeździć. Alt brało olej i będzie brać. To jest taki silnik. Nawet jak się zrobi remont to przez jakiś krótki czas będzie dobrze a pózniej wszystko wróci do "normy" Szkoda jest wydawania  kasy na alt .Jeździć i lać olej albo jak ktoś ma dosyć to zmienić auto lub silnik.Alt to nie tylko olej ale i brak mocy i przyśpieszenia,głośna praca ciągle pękająca membrana w kierownicy powietrza.

Edytowane przez turek 73
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Zgadzam się z Twoją opinią

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 godziny temu, xsebo1 napisał:

Zgadzam się z Twoją opinią

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki kolego za poparcie

Opublikowano (edytowane)

a ja się nie zgadzam.
od 2 lat do silnika grosza nie dołożyłem, olej który dolewam wliczam sobie w koszt lpg. membrana jets cała od zawsze, przyspieszenia nie brak jak na 130km. co prawda 5 bieg rozczarowuje jak się zaczyna bujać od 70km/h ale to chyba nie powinno dziwić z takim momentem obrotowym (długie biegi i max moment od 3300rpm czyli ponad 120km/h).
na 5 biegu przy 90km/h silnika nie słychać, na 4 biegu przy 55km/h silnika nie słychać więc gdzie jest on głośny? przy 150km/h gdzie już wszystko samo z siebie huczy?

 
niektórzy utopili kupę kasy w ratowaniu tego silnika i niech teraz sami do siebie mają pretensje.  inni dolewają i jeżdżą i nie potrzebują wyrzucać kilku tysięcy na poprawienie sobie humoru, już lepiej zbiera na nowe auto.

mimo że stać mnie na jakąś cytrynę crossera w full pakiecie czy inne auto z 2012+ to nadal czekam, jak zacznie żłopać 0.5L na 700km to oddam na złom albo wystawie na alledrogo jako igła i jedyny minus będzie na akumulatorze.

Edytowane przez tracer123
Opublikowano
10 godzin temu, turek 73 napisał:

Tak się składa że miałem alt przez trzy lata, jeździłem i użytkowałem ten silnik. Miałem dosyć tego silnika i zrobiłem swapa na bexa. Nie zdajecie sobie sprawy jak jest różnica w użytkowaniu pomiędzy alt  a bex. Alt to najgorszy silnik w benzynowy w jakie audi zrobiło. Mam trochę pojęcia na ten temat, ale widzę że nie warto nic doradzić bo tu są sami najmądrzejsi... Sprzedałem cały silnik za 1400 zł i jestem szczęsliwy że że już nie muszę tym jeździć. Alt brało olej i będzie brać. To jest taki silnik. Nawet jak się zrobi remont to przez jakiś krótki czas będzie dobrze a pózniej wszystko wróci do "normy" Szkoda jest wydawania  kasy na alt .Jeździć i lać olej albo jak ktoś ma dosyć to zmienić auto lub silnik.Alt to nie tylko olej ale i brak mocy i przyśpieszenia,głośna praca ciągle pękająca membrana w kierownicy powietrza.

Właśnie udowodniłeś jakie masz pojęcie. 

To, że Ty miałeś problemy ze swoim silnikiem to nie znaczy, że inni też mają. Ja, podobnie jak wielu forumowiczów, przez 4 lata i przejechaniu 120k km nie naprawiałem w silniku nic. 

Twierdzisz, że silnik jest głośny i nie ciągnie. Wszyscy znajomi posiadający A4 B6 z silnikiem diesla stwierdzają, że ALT jest cichszy. W kwestii osiągów - 10s do setki to dobry wynik, nawet jak na dzisiejsze standardy.  Czy tym samym właścicielom 1.9 TDi 130km i mniej tez mówisz, że maja graty które nadają się na złom? Osiągi te same, silnik głośniejszy, koszty eksploatacji wyższe.

Prawda jest taka, że wszedłeś do tematu o remoncie ALT i próbujesz wszystkim wmówić, że ALT zły silnik.  Zero merytorycznej rozmowy.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.09.2017 o 19:29, ryba777 napisał:

komplet oryginału to prawie trzy stówki

 

Życzę wiele radości z Alt. Jeżdzę Audi od modelu 100 c3 2.3 pózniej było 100 c4 , a6, a3 i a4  . Jeżdze audi od 23 lat, nie macie pojęcia o dobrych silnikach benzynowych. Tdi 1.9 to bardzo dobry silnik i nie mieszajmy w tą rozmowę diesla. rozmawiamy o benzynach.  A ty porównujesz diesla do benzyny. Własnie ty udowniłeś jakie masz pojęcie.

3 godziny temu, zapsu napisał:

Właśnie udowodniłeś jakie masz pojęcie. 

To, że Ty miałeś problemy ze swoim silnikiem to nie znaczy, że inni też mają. Ja, podobnie jak wielu forumowiczów, przez 4 lata i przejechaniu 120k km nie naprawiałem w silniku nic. 

Twierdzisz, że silnik jest głośny i nie ciągnie. Wszyscy znajomi posiadający A4 B6 z silnikiem diesla stwierdzają, że ALT jest cichszy. W kwestii osiągów - 10s do setki to dobry wynik, nawet jak na dzisiejsze standardy.  Czy tym samym właścicielom 1.9 TDi 130km i mniej tez mówisz, że maja graty które nadają się na złom? Osiągi te same, silnik głośniejszy, koszty eksploatacji wyższe.

Prawda jest taka, że wszedłeś do tematu o remoncie ALT i próbujesz wszystkim wmówić, że ALT zły silnik.  Zero merytorycznej rozmowy.

 

Edytowane przez turek 73
Opublikowano (edytowane)

nikt nie pisał o tym że alt to dobry silnik. jest po prostu poprawny na tle wszystkich FSI/TFSI i 1.6 który też jest w audi.
wyobraź co czują właściciele a4 b8 z 2.0 TFSI, auto sporo droższe, a żre 3 razy tyle oleju. 1.8TFSI to już legenda.

jedyny koszt w ALT to wariator który hałasuje, oprócz tego silnik jest bezobsługowy. lejemy olej i jedziemy.

nawet sobie policzyłem ile wydaje na olej na każde 10tys km. 3L na 10kkm czyli 43zł ekstra! więcej wydajecie na fajki albo na wódeczkę przy łikendzie. w tym roku zrobiłem 3 czy 4 dolewki na te 12tys km (w trasie mi nie bierze oleju, a miałem sporo długich tras).

Edytowane przez tracer123
Opublikowano
11 godzin temu, tracer123 napisał:

nikt nie pisał o tym że alt to dobry silnik. jest po prostu poprawny na tle wszystkich FSI/TFSI i 1.6 który też jest w audi.
wyobraź co czują właściciele a4 b8 z 2.0 TFSI, auto sporo droższe, a żre 3 razy tyle oleju. 1.8TFSI to już legenda.

jedyny koszt w ALT to wariator który hałasuje, oprócz tego silnik jest bezobsługowy. lejemy olej i jedziemy.

nawet sobie policzyłem ile wydaje na olej na każde 10tys km. 3L na 10kkm czyli 43zł ekstra! więcej wydajecie na fajki albo na wódeczkę przy łikendzie. w tym roku zrobiłem 3 czy 4 dolewki na te 12tys km (w trasie mi nie bierze oleju, a miałem sporo długich tras).

i taką rozmowę to lubię. Nie tak inni od razu jad. Z tego co mi mechanicy mówili nieszczęsne 2. O fsi jest zbudowane właśnie na bazie alt,blok jest ten sam. Mój tata ma paska 2.0 fsi i zero żarcia oleju. Jeździ od wymiany oleju do wymiany,zero dolewek. Ale ma dopiero 80 tys,więc problem się może dopiero zacząć. 

Alt to praktycznie bezawaryjny silnik też to twierdzę, u mnie też się nic nie psuło przez trzy lata oprócz cewek , ale to już inna bajka

Opublikowano

Na trasie polska Holandia 1440 ciągła jazda 140-170 spalił 2.1l oleju dramat i to motula 10w40 6100 jak wruce do pl natychmiast go sprzedam mam go dość a mam go tylko 4 miesiące nie chce mi się myśleć o tym oleju ciągle męczy mnie to psychicznie a szkoda bo technicznie orginal silnik porażka

Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.09.2017 o 12:18, zapsu napisał:

Czekamy na testy długodystansowe, rzędu 20-30 tys. km. Trzymam kciuki :)

Wykonałem właśnie obliczeń kosztów oleju na dolewki. Wyszło mi, że wydałem ekstra na olej 1500 zł, a samochodem przejechałem 120k km. Nadal wyszło taniej niż remont.

Ja przyzwyczaiłem się do postojów i dolewek, pomimo, że jeżdżę sporo. Jednakże nigdy mi to nie przeszkadzało.  Zdecydowanie bardziej przeszkadzałoby mi wykonanie remontu za kilka tysięcy i ryzyko, że nie przyniesie efektów. Już prędzej bym zrobił swap do 1.8T.

Nie zmienia to faktu, że jak widać są osoby którym się udało, co daje nadzieje następnym osobom. Tak trzymać! Remontować, lać, albo sprzedać.

Zapsu, jak napisałem pare postów wcześniej - to jest raport po 28 tys km po remoncie. Ostatnio pobawiłem się olejami i stwierdzam że olej Valvo VR1 5w50 sprawie że silnik pracuje troszkę ciszej niż na 5w40 Synpower. Co do głośności - zaczyna być zauważalnie głośniejszy od 4tys obr. Poniżej jest naprawde ładnie i nie przebija się przez wmiare cicho nastawione radio. Ja jestem zadowolony

Edytowane przez Kozacz
Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.09.2017 o 07:49, turek 73 napisał:

i taką rozmowę to lubię. Nie tak inni od razu jad. Z tego co mi mechanicy mówili nieszczęsne 2. O fsi jest zbudowane właśnie na bazie alt,blok jest ten sam. Mój tata ma paska 2.0 fsi i zero żarcia oleju. Jeździ od wymiany oleju do wymiany,zero dolewek. Ale ma dopiero 80 tys,więc problem się może dopiero zacząć. 

Alt to praktycznie bezawaryjny silnik też to twierdzę, u mnie też się nic nie psuło przez trzy lata oprócz cewek , ale to już inna bajka

Blok jest podobny ale tłoki i głowica inne ze względu na wtrysk bezpośredni. 2.0 FSI i TFSI EA113 nie miały problemów z braniem oleju. Problem wrócił z generacją na łańcuchu gdzie ponownie dano cieniutkie pierścienie. BMW miało też taki problem z 2.5 litrową benzyną z tłokami Kolbenschmidt. Miał być ekonomiczniejszy od wersji 3.0 to zmniejszali opory tarcia mniejszymi pierścieniami, te się zapychały i kicha. Palą olej tak samo jak 2.0 ALT lub 2.0 TFSI EA888.

Edytowane przez radekrp90
Opublikowano

no i 2.0 fsi czyli wtrysk bezpośredni ma wielką wadę, nawet branie oleju to pan pikuś.
droga instalacja gazowa, dobrze że się nie wpakowałem w ten silnik, płakałbym bardziej niż przy ALT.

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam pytanie, Czy to możliwe że w tym silniku kontrolka cisnienia oleju może być objawem problemu z panewka? ? auto trochę głośno chodzi ale się zbiera.. Na zmianę wyskakują błędy 17748 i 17927 czyli G40 i G28, coś z wałkiem rozrządu ale czujnika ciśnienia oleju VAG nie pokazuje.. Na wolnych obrotach auto drży na zimnym.. Niedawno były wymienione uszczelka pod głowica i rozrządy, termostat, płyny itd.. Już sam nie wiem

..A może to czujnik wysokiego ciśnienia oleju? lub wariator?.. Poza tym ubywa chyba trochę płynu chłodzącego a tłumik mokry, ale w silniku nie widać płynu.. Po wymianach przejechane ok 100km i nadal by woda z tłumika nie odparowała?..

..  Jakby tego było mało, k..o się rozpadało, a w aucie nie ma ogrzewania! Właśnie zlokalizowałem wyciek z nagrzewnicy na dywanikach. Ręce opadają.

  Dobra, troche sie zagalopowałem bo tu temat o oleju. Najpierw muszę zrobić porządek z silnikiem, a potem tu pewnie zajrzę bo oleju to mi też sporo łyka, na jakies 400 km od planowania, juz z pół litra wlałem a w tłumiku sadza.. No i w czwórniku odmy juz smalec, ach. Pozdrawiam 

Edytowane przez newALTjerry
Opublikowano

Na początku chciałbym się przywitać jak nowy na forum i świeży posiadacz audi.

 

Po przeczytaniu problemow ze znikajacym olejem w pierwszej kolejności wziąłem się za wymianę czwórnika.

Zaznacze, że z wydechu nie kopci i silnik nie ma wycieków, a olej znika.

 

Przed wymianą:

Dolewka oleju 1l. na 1000 km.

Stary czwórnik zabity ale drozny,

Dolor cały w oleju zarówno przed jak i za przepustnicą,

Ezektor, zbiornik pod korektorem i wszystko co jest pod przepustnicą- całe w oleju.

Czyszczenie wszystkiego, sprawdzone wężyki, zaworki zwrotne. 

Wymiana oleju na Vl 5W40

 

Po wymianie czwórnika i tu moje spostrzeżenie:

2,5k km wziął 1litr oleju.

Olej pojawił się tylko za przepustnicą, czyli w układzie podciśnienia.

Rura przed przepustnicą jest sucha.

 

Dodatkowo powoli opadają obroty przed zmianą biegów.

Dodam, że Vcds pokazuje poprawne działanie czujnika sprzęgła.

Za wszelkie spostrzeżenia z góry dziękuję.

Opublikowano

Witam forumowiczów dawno mnie tu nie było bo AUDI sprzedane i doszyłem do wniosku jak się nie ma miedzi to się na d*pie siedzi paliwa pali tyle ile musi ten silnik do gazu mówią ze lipa a d*pa podstawa dobry gazownik do regulacji i bez problemów  co wyszło po zakończeniu zbędnego zbijania kosztów oleum lubi bo lubi i tu mówią że nie musisz wymieniać bo bierze ale jak się dba o silnik tak się ma olej co 10000 motul 5/40 kupiłem na 10w40 podobno nie można przejść z 10 na 5 w 40 gówno prawda silnik ciszej chodził nie rozszczelnił się co do poboru nic się nie zmieniło odma przerobiona pobór niewiele mniejszy  .Auto kupiłem bardzo zaniedbane mechanicznie i doprowadzenie do stanu używalności kosztowało mnie 3000 ale nie ważne jadąc z Kołobrzegu jak dolałem w Łomiankach 3/4 litra oleju to co pościło mnie to z torbami nie silnik pracował nie nawalał przez pięć lat był wdzięczny teraz mam I30 i co za jazda głośny ale nie łyka oleum i trzeba wybrać czy głośno czy oleum pozdrawiam 

Opublikowano

stary, przecinek i kropka.
mówi ci to coś? :D

Opublikowano
W dniu 21.09.2017 o 10:44, k232 napisał:

Problem rozwiązany, moje zużycie ok. 1L/1000km oleju było spowodowane wyciekami :))

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...