uris Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 O opary się nie boję, w końcu to odmiana powietrza to dadzą sobie radę. Przejechałem dzisiaj około 50km sprawdziłem wyjście z czwórnika do dolotu i jak na razie suchutko ,zobaczymy co dalej będzie się działo .
itor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 O opary się nie boję, w końcu to odmiana powietrza to dadzą sobie radę. Przejechałem dzisiaj około 50km sprawdziłem wyjście z czwórnika do dolotu i jak na razie suchutko ,zobaczymy co dalej będzie się działo . 1710 km - oleum na swoim miejscu, w czworniku sucho, wlot czwornika od pokrywy zaworow drozny 1930 km - oleum na swoim miejscu
pawel_dzwo Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Dużo stron żeby przeczytać i wyciągnąć wnioski dlatego może zapytam wprost, bo u mnie także w 2.0 ALT bierze 0.5 litra na 1000km w związku z tym czy jest na to jakaś konkretna recepta bo pomysłów wiele ale nie wiem który się najbardziej sprawdza.Z góry dziękuje za odpowiedź.Pozdrawiam
ed3ride Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Czas wykonania – 30 min z demontazem i montazem czwornika Potrzebne materialy – dwa sitka oleju (motorower) jeden tłumik plomieni (fiat 126p) Koszt – 16 zl. Zalozenie moda jest takie zeby olej wogole nie trafial do czwornika. Jak juz tam trafi marne szanse na splyniecie z powrotem do obiegu (glupia konstrukcja czwornika) Z sitek oleju odrywamy gumowa uszczelke. Jedno sitko wkladamy w drugie. Dwa polaczone ze soba sitka wkladamy w czwornik od strony pokrywy zaworow (sitka wchodza idealnie na scisk). Nastepnie w te sitka wkladamy tłumik plomieni. Teraz można (ja to zrobiłem) zabezpieczyc sitka i tłumik przed ewentualnym „wypadnieciem”. Ja pod oringiem czwornika zrobiłem malutka dziurke od gory w która wsadziłem gwozdz z malutkim lepkiem. Gwozdz przebija się przez sitka i zaczepia o zwoje tłumika plomieni. Nie ma bata żeby sitka i tłumik „wpadly” do srodka. Tak złożony czwornik wkladamy na miejsce. Wszystkie polaczenia z dolotem i z serwem zostawiamy oryginalne. Ja na probe założyłem jeszcze przezroczysty waz od czwornika do serwa. Efekt: Przejechane 940 km Stan oleju – na miarce tyle ile przed modem. Waz od strony serwa czysty. Ostateczna weryfikacja – wyjąłem czwornik, włożyłem palec do srodka jadac po sciankach – wynik – sucho. Drożność od stony sitek i tłumika plomieni – bardzo dobra. Wniosek – nie ma bata żeby przez dwa sitka i tłumik plomieni przeleciał do czwornika olej. Opary wychodza swobodnie, oleum zostaje pod pokrywa zaworow. Odpowietrzenie dziala jak trzeba. Być może okresowo trzeba będzie czwornik wyjac i przeczyścić sitka z tłumikiem. Po 940 km jest czyściutko. Jeżeli po tym zabiegu komus wciągnie olej a w czworniku będzie sucho to ma odpowiedz ze wciąga na pierścieniach.
ed3ride Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 bardzo dobrze ;] nie oszczadam autka, narazie malo przejechalem,ale nawet odrazu po jezdzie jak sprawdzam to caly czas max jest, gdzie nie raz po ostrej jezdzie i tyle co przejechalem teraz ubywalo sporo oleju , w weekend planuje wieksza trase to napewno bede cos wiedzial,ale mysle ze bedzie dobrze
itor Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 bardzo dobrze ;] nie oszczadam autka, narazie malo przejechalem,ale nawet odrazu po jezdzie jak sprawdzam to caly czas max jest, gdzie nie raz po ostrej jezdzie i tyle co przejechalem teraz ubywalo sporo oleju , w weekend planuje wieksza trase to napewno bede cos wiedzial,ale mysle ze bedzie dobrze tylko daj mu w kiche zanim przerobilem odme jezdzilem dla sprawdzenia nie przekraczajac 2500 obr/min i olej wciagalo ale bardzo wolno zeby miec wieksze spektrum dla badan polej go w pupke na obrotach troche
ed3ride Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 powiem tak zanim zrobilem moda to jedno ruszanie z 6.5 tys obrotow wciagalo sporo oleju bo 100 km z jednym ostrzejszym ruszaniem i 300 ml oleju wzielo, pozniej przy spokojnej jezdzie ponad 500 km na drugich 300 ml( dokladnie sprawdzone bo zawsze dolewam 0,6 l ;] sr. na 1000km ) ostatnio naprawilem uklad regulacji napedu to tez troszke testowalem jak autko sie zbiera i bardziej kusi zeby gazu wiecej dodac . Jak wyciagnalem czwornik to u mnie juz tej gumowej membrany nawet nie bylo tylko osad z oleju w calym czworniku, straszny syf.
itor Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 powiem tak zanim zrobilem moda to jedno ruszanie z 6.5 tys obrotow wciagalo sporo oleju bo 100 km z jednym ostrzejszym ruszaniem i 300 ml oleju wzielo, pozniej przy spokojnej jezdzie ponad 500 km na drugich 300 ml( dokladnie sprawdzone bo zawsze dolewam 0,6 l ;] sr. na 1000km ) ostatnio naprawilem uklad regulacji napedu to tez troszke testowalem jak autko sie zbiera i bardziej kusi zeby gazu wiecej dodac . Jak wyciagnalem czwornik to u mnie juz tej gumowej membrany nawet nie bylo tylko osad z oleju w calym czworniku, straszny syf. membrana by sie przydala zeby za duzo powietrza nie ciagnal :>
ed3ride Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 mysle ze to nie ma znaczenia, jedynie jezeli chodzilo o wciaganie oleju do dolotu, chyba ze z dolotu zasysa a dzieki membranie nie? Jest to mozliwe, chyba ten nowy czwornik jednak bede musial kupic ;p
itor Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 mysle ze to nie ma znaczenia, jedynie jezeli chodzilo o wciaganie oleju do dolotu, chyba ze z dolotu zasysa a dzieki membranie nie? Jest to mozliwe, chyba ten nowy czwornik jednak bede musial kupic ;p kup nowy bo ma to znaczenie jak nie ma membrany to zaciaga do dolotu duzo wiecej powietrza, ktore nie jest pomierzone przez przeplywomierz a to lekko zaburza sterowanie dawka paliwa
ed3ride Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 w przyszlym tyg kupie i wymianie, a przy okazje obejze jak tam droznosc
tigy Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 czy są metdy pewne w 100% ze poprawiają działanie ??? - czy sprawdzacie stan swiec gdy dużo pali oleju ? na których garach najwięcej nagaru ? teraz zaczął znowu mi żreć /././ nie wiem już co robić - odciety od dolotu i dalej bierze - może w kanale dolotowym jest jescze jakiś element gdzie można ciagnąć powietrze - może kierownic pow dodatkowego - pomimo ze działa dzwignia - jak sprawdzić że działa bez demontażu ??
itor Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 czy są metdy pewne w 100% ze poprawiają działanie ??? - czy sprawdzacie stan swiec gdy dużo pali oleju ? na których garach najwięcej nagaru ? teraz zaczął znowu mi żreć /././ nie wiem już co robić - odciety od dolotu i dalej bierze - może w kanale dolotowym jest jescze jakiś element gdzie można ciagnąć powietrze - może kierownic pow dodatkowego - pomimo ze działa dzwignia - jak sprawdzić że działa bez demontażu ?? moze ci poprostu wciaga na pierscieniach
tigy Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 ale potrafi 2 - 3 kkm przejchac i zabrac kilka setek a raz wciaga jak głupi - ... nie ma stalego zuzycia - raz duzo raz prawie wcale a ten sam styl jazdy ...
ed3ride Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 500km od przerobki, ubytkow nie widze zadnych a powinna byc polowa na bagnecie spokojnie, 300 km trasy caly czas 4 - 5 tys obrotow max predkosc 200km/h i dodatkowo sporo wyprzedzan na wysokich obrotach, powinno duzo zniknac jak nie min a jest full ;] jedynie mialem blad zapchanego kata wczesniej ale po skasowaniu przez 400 km cisza a tu nagle check sie zapalil przypuszczam, ze to ten sam blad sie odezwal, no chyba, ze cos innego.
itor Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 500km od przerobki, ubytkow nie widze zadnych a powinna byc polowa na bagnecie spokojnie, 300 km trasy caly czas 4 - 5 tys obrotow max predkosc 200km/h i dodatkowo sporo wyprzedzan na wysokich obrotach, powinno duzo zniknac jak nie min a jest full ;] jedynie mialem blad zapchanego kata wczesniej ale po skasowaniu przez 400 km cisza a tu nagle check sie zapalil przypuszczam, ze to ten sam blad sie odezwal, no chyba, ze cos innego. no to zvaguj drania[br]Dopisany: 05 Lipiec 2011, 05:33_________________________________________________ 500km od przerobki, ubytkow nie widze zadnych a powinna byc polowa na bagnecie spokojnie, 300 km trasy caly czas 4 - 5 tys obrotow max predkosc 200km/h i dodatkowo sporo wyprzedzan na wysokich obrotach, powinno duzo zniknac jak nie min a jest full ;] jedynie mialem blad zapchanego kata wczesniej ale po skasowaniu przez 400 km cisza a tu nagle check sie zapalil przypuszczam, ze to ten sam blad sie odezwal, no chyba, ze cos innego. no to zvaguj drania 2410km - bez ubytku oleju 2830 - brak ubytkow oleum 3350 - brak ubytku oleum
kostek1234 Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Itor czy mógłbyś jeszcze raz dokładnie przedstawić swoje finalne rozwiązanie Prześledziłem wszystkie 27 stron tego tematu ale się juz pogubiłem Zrobić jakieś foto story czy coś
fahur Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 Itor czy mógłbyś jeszcze raz dokładnie przedstawić swoje finalne rozwiązanie Prześledziłem wszystkie 27 stron tego tematu ale się juz pogubiłem Zrobić jakieś foto story czy coś Dołączam się do prośby :-)
itor Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 Itor czy mógłbyś jeszcze raz dokładnie przedstawić swoje finalne rozwiązanie Prześledziłem wszystkie 27 stron tego tematu ale się juz pogubiłem Zrobić jakieś foto story czy coś Dołączam się do prośby :-) wroce z wczasow to pstrykne foto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się