Janekx Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Panowie przeczytałem cały wątek i byłem z lekka w szoku. Przyznaje że kupiłem ALT bez uprzedniego przeczytania TEGO forum ale mam ALT od stycznia. Wymieniłem olej na 5W30 Mobil 1 ESP Formula + filtr Knechta i przez 6,5 tyś km utrzymuje mi się ten sam stan oleju - czyli prawie maks na miarce. No i tutaj moje pytanie, czy problem z braniem oleju dotyczy wszystkich użytkowników ALT czy tylko części z forum. Z tego co widziałem tylko jedna osoba w tym wątku pisała że nie ma ubytku ale auto jest z 2003. Ja mam początek 2001. przez chwila już nawet zwątpiłem, że nie potrafie dobrze sprawdzić stanu oleju - bo w ALT trzeba inaczej :> no ale przy takich ubytkach jak u niektórych już dawno zapaliła by się kontrolka od niskiego stanu oleju, tym bardziej że autko raczej często jeździ na wysokich obrotach.. po przeczytaniu całego wątku pozostaje mi dziś zrobić dokładne oględziny silnika i odmy i sprawdzenie czy coś tam było modzone.. ale poprzedni właściciel z Włoch z rocznika '30 raczej chyba nic nie wymodził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uris Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 No to jesteś szczęściarzem :> bo 99% użytkowników ALT ma z tym problem , cały czas się zastanawia gdzie tkwi problem . Jak możesz to sprawdź czy ci dmucha z pod pokrywy zaworów i czy jakiś olej się osadza na wyjściu czwórnika do dolotu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janekx Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 OK dziś postaram się sprawdzić. Ale dmucha to dość ogólnie powiedziane :> jest chyba jakaś tolerancja co do tego? w każdym razie tam w okolicach dolotu oleju na pewno nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uris Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 No właśnie z tym dmuchaniem to ciężko ustalić normę , jak możesz to zrób fotkę z pod maski ( czwórnik i wyjście z czwórnika to wąskie co idzie do podciśnienia serva ,tam dalej jest trójnik to to też wklej jak możesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janekx Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 ok ok. Z tym dmuchaniem to najlepiej nagram jakiś filmik może coś z tego będzie widać. a jeśli chodzi o te fotki, to niestety moja wiedza mechaniczna jest dość mała, jakbyś mógł mi na fotce silnika zaznaczyć co dokładnie mam zdjąć i gdzie zrobić fotki, tak żeby moja pomoc mogła być sensowna a jeśli ktoś z posiadaczy ALT i znawców tematu był na zlocie w Samociążku to mogę chętnie podjechać na oględziny bo akurat to moje okolice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uris Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 To po prawej mnie bardziej interesuje ,czy masz taki sam trójnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janekx Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Dobra wieczorem wrzucę fotkę jak to u mnie wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
itor Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 To po prawej mnie bardziej interesuje ,czy masz taki sam trójnik ten trojnik po prawo byl stosowany w modelach z automatyczna skrzynia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janekx Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Kilka fotek, są słabej jakości ponieważ robiłem je w garażu w którym niestety nie mam prądu. A jako że auto czyściłem wczoraj kilka godzin nie chciałem wyjeżdżać na deszcz .. co do dmuchania to coś tam dmucha ale nie jakoś mocno więc nie wiem jaka jest norma. W każdym razie po przegazowaniu nie pluje olejem. Właśnie patrzyłem na bańkę po oleju. Weszło trochę mniej niż 4,2 tylko jakieś niecałe 4,1 i na miarce jest 3/4 bliżej maks niż połowy. Na dzień dzisiejszy od stycznia zrobiłem na tym oleju 6750 km i nic nie dolałem, nie było też kontrolki o niskim stanie oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uris Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 No właśnie automat :> ciekawe dlaczego w manualu jest inaczej .Druga sprawa to ilość oleju która wchodzi to jest ciekawe , ja do swojego leje max 3.7L i mam FULL a ty piszesz że przy 4.1L masz 3/4 nic nie rozumiem już z tego @itor jak u ciebie olej ? w normie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janekx Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 mam FULL a ty piszesz że przy 4.1L masz 3/4 nic nie rozumiem już z tego no to tak na oko patrze ile w bańce zostało bo była piątka. I z tego co widzę jest prawie litr czyli weszło lekko ponad 4L. Na forum passata ktoś zalał 3,5 i miał full. Też ALT ... ale w książce obsługi piszę że wchodzi 4,2L czyli w sumie pokrywa się z tym co wlałem do siebie.. nie ogarniam już tego silnika, grunt że oleju póki co mi nie bierze i chodzi jak trzeba :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uris Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 W instrukcji piszą 4.2L z tym że ja zawsze lałem tak żeby kratki na bagnecie były zapełnione a w instrukcji jest dopuszczalne powyżej kratek pole a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fahur Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Ja bym do tego dodał jeszcze jeden warunek, który jest wymagany przy sprawdzaniu oleju: temperatura minimum 60 stopni C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janekx Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 no to u mnie po wlaniu lekko ponad 4L jest stan na tej kresce poniżej literki A olej sprawdzam zawsze rano po nocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
itor Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 No właśnie automat :> ciekawe dlaczego w manualu jest inaczej .Druga sprawa to ilość oleju która wchodzi to jest ciekawe , ja do swojego leje max 3.7L i mam FULL a ty piszesz że przy 4.1L masz 3/4 nic nie rozumiem już z tego @itor jak u ciebie olej ? w normie ? przejechalem 4300 Km i dolewka 300 ml ale trojnik suchy wiec troche wciaga mi na pierscieniach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fahur Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 No właśnie automat :> ciekawe dlaczego w manualu jest inaczej .Druga sprawa to ilość oleju która wchodzi to jest ciekawe , ja do swojego leje max 3.7L i mam FULL a ty piszesz że przy 4.1L masz 3/4 nic nie rozumiem już z tego @itor jak u ciebie olej ? w normie ? przejechalem 4300 Km i dolewka 300 ml ale trojnik suchy wiec troche wciaga mi na pierscieniach... A może jakieś fotki rozwiązania? Mam potrzebne części, tylko fotek na przykład potrzebuję, co by do kupy wszystko razem złożył... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
itor Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 No właśnie automat :> ciekawe dlaczego w manualu jest inaczej .Druga sprawa to ilość oleju która wchodzi to jest ciekawe , ja do swojego leje max 3.7L i mam FULL a ty piszesz że przy 4.1L masz 3/4 nic nie rozumiem już z tego @itor jak u ciebie olej ? w normie ? przejechalem 4300 Km i dolewka 300 ml ale trojnik suchy wiec troche wciaga mi na pierscieniach... A może jakieś fotki rozwiązania? Mam potrzebne części, tylko fotek na przykład potrzebuję, co by do kupy wszystko razem złożył... robota jest prosta, odrywasz gumki od sitka oleju, wkladasz jedno w drugie, troche podginasz zeby weszlo w wyjscie idace z trojnika do pokrywy zaworu, wpychasz to sitko, od strony idacej do odmy na dole silnika wpychasz palucha i formujesz tak siatke zeby nie wpadla pod pokrywe zaworow, w ten sposob rezygnuje sie z blokowania tego gwozdziem i wkladania tlumika plomieni, ja tlumik plomieni wyjalem i nie zauwazylem zeby olej sikal w trojnik wiec mozna uznac ze jest on zbedny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
espanya Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 czy zrobiłby ktoś fotostory tego moda???myślę że bardzo by to pomogło posiadaczom ALT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkle Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Witam, od 1,5 miesiąca posiadam B6 z 2002 roku, model 2003 z silnikiem ALT i cały czas meczę się z tą kreaturą. Wcześniej wciągał 1l/1000km oleju. Po wymianie całego silnika, odmy i czwórnika 06B 103 235 G wciąga 0,6 - 07 litra oleju castrol edge 5w-30 na 1000km. Przy normalnej jeździe oczywiście. Świece są ok, bo na starym silniku świeca na 4-tym cylindrze była czarna od zarzucania olejem. Po zdjęciu głowicy okazało się że na 4 tej tulei są 3 pęknięcia według mechanika a wg mnie 3 głębokie rysy od pękniętych prawdopodobnie pierścieni. Nie rozbierałem tego jeszcze do końca, bo jak już wspomniałem wymieniłem cały silnik i . Przeczytałem wszystkie wątki na tym forum i nie tylko, także angielsko i niemieckojęzyczne i już zgłupiałem. Pierwszy silnik był pewnie zajechany/przegrzany, drugi już sam nie wiem. Ale widzę że wszystkim ALT bierze z 0,5l/1000 km oleju . Spróbuję jeszcze wymiany czwórnika na Q i oleju na 5W-40 albo mobil 1 0W-40 Ale tracę już nadzieję że to coś może pomóc Szkoda mi go trochę sprzedawać bo tak to autko ok i ładne, w dodatku już zdążyłem z 6000 tysi w niego wrzucić i tego nie odzyskam ;( W dodatku nie mam natury oszusta i trudno mi będzie go sprzedać. Zapłaciłem za auto w idealnym stanie a teraz sprzedać jako.... Czy to możliwe że VAG wypuścił aż tak wadliwe silniki w których masowo leci układ korbowo-tłokowy? Przecież to nawet w fiacie czy renault się nie zdarza!!! Jeszcze nie miałem auta w którym znikało by więcej jak 0,2 -0,5 litra od wymiany do wymiany. Z tego co czytałem Attis3 miał jakieś konkretne informacje od firmy audi na temat zużycia oleju w tym silniku. Co na to mówi AUDI???? Dlaczego ten silnik tak żre olej? Czy jest jakaś przyczyna czy środki zaradcze? Akcja serwisowa czy coś takiego??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostek1234 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Cytat: fahur 01 Sierpień 2011, 17:38Cytat: itor 01 Sierpień 2011, 15:41 Cytat: uris 27 Lipiec 2011, 23:22 No właśnie automat cheesy ciekawe dlaczego w manualu jest inaczej .Druga sprawa to ilość oleju która wchodzi to jest ciekawe , ja do swojego leje max 3.7L i mam FULL a ty piszesz że przy 4.1L masz 3/4 nic nie rozumiem już z tego wallbash @itor jak u ciebie olej ? w normie ? przejechalem 4300 Km i dolewka 300 ml ale trojnik suchy wiec troche wciaga mi na pierscieniach... A może jakieś fotki rozwiązania? Mam potrzebne części, tylko fotek na przykład potrzebuję, co by do kupy wszystko razem złożył... robota jest prosta, odrywasz gumki od sitka oleju, wkladasz jedno w drugie, troche podginasz zeby weszlo w wyjscie idace z trojnika do pokrywy zaworu, wpychasz to sitko, od strony idacej do odmy na dole silnika wpychasz palucha i formujesz tak siatkę zeby nie wpadla pod pokrywe zaworow, w ten sposob rezygnuje sie z blokowania tego gwozdziem i wkladania tlumika plomieni, ja tlumik plomieni wyjalem i nie zauważyłem żeby olej sikal w trójnik wiec można uznac ze jest on zbedny Wszystko fajnie ale prosiłbym o jakieś Fotorelacje lub fotki z tą przeróbką , jestem po trasie okolo 700km i olej mi zszedl z poziomu a do poziomu c dolałem 0,4l Oleum 10w40 po czym Oil Min znowu misie zapalila mimo ze olej po sprawdzeniu jest na poziomie b ... Prośba do Itora - jak tam u Ciebie wygląda te znikanie oleju w końcu bo ostatnio mało się tu wypowiadasz :< no i co z tym fotostory obiecanym jak wrócisz z wakacji bo mnie tu już krew zalewa i właściwie jedyna w Tobie nadzieja.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się