Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Tomek z tego co pamiętam to był moment jak zatkałeś całkowicie wyjście z pod pokrywy zaworów i to mogło spowodować ciśnienie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hehe Tomasz pamięć masz dobrą. :> ale to było podciśnienie od strony serwa... a to mogło narobić szkody?? Poza tym od jutra urzęduje w Zgierzu i musimy się ustawić na bro bo zalegam. :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj ALT`ek od czasu sprowadzenia bral okolo 1l na 12tys km... Przebieg 143tys ale teraz ma 175tys i zaczal wpier.dalac jak kazdy :disgust: Przerobilem odme troszke... zaslepilem dolot i puscilem rurke a na koncu filterek stozkowy... czy to moglo cos zmienic i spowodowac pobieranie oleju?? a i jezdzilem chwile na motulu 0w30 i jego bral okrutnie... Jak byl x-cess 5w40 byla malina :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobiona w ten sposób odma mogłaby tylko zmniejszyć pobór.Ja bym obstawiał olej.To już jest bardzo konkretny przykład,że może faktycznie temperatura oleju odgrywa tu pierwsze skrzypce.

A takie pytanko Wandej,nie miałeś jakiejś awarii chłodzenia w tym czasie.Chodzi mi o to czy w tym 33tysięcznym przebiegu,nie było jakiegoś przegrzania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolot i puscilem rurke a na koncu filterek stozkowy... czy to moglo cos zmienic i spowodowac pobieranie oleju?? a i jezdzilem chwile na motulu 0w30 i jego bral okrutnie... Jak byl x-cess

A czy ten motul przypadkiem nie wykończył silnika? Rozumiem że dokąd jeździłeś na 5W-40 było ok a problem zaczął się od nalania tego motula 0W-30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobiona w ten sposób odma mogłaby tylko zmniejszyć pobór.Ja bym obstawiał olej.To już jest bardzo konkretny przykład,że może faktycznie temperatura oleju odgrywa tu pierwsze skrzypce.

A takie pytanko Wandej,nie miałeś jakiejś awarii chłodzenia w tym czasie.Chodzi mi o to czy w tym 33tysięcznym przebiegu,nie było jakiegoś przegrzania?

nie raczej nic takiego sie nie zdarzylo :cool1:

Moze przerobienie tej odmy jakos zmienilo cisnienie w ukladzie i cos jest nie tak tym ukladem... przerobie tak jak ori bylo i zobacze :good:[br]Dopisany: 29 Sierpień 2011, 11:33_________________________________________________

dolot i puscilem rurke a na koncu filterek stozkowy... czy to moglo cos zmienic i spowodowac pobieranie oleju?? a i jezdzilem chwile na motulu 0w30 i jego bral okrutnie... Jak byl x-cess

A czy ten motul przypadkiem nie wykończył silnika? Rozumiem że dokąd jeździłeś na 5W-40 było ok a problem zaczął się od nalania tego motula 0W-30?

ciezko ocenic bo i odme przerobilem w tym czasie :kwasny: Jak bedzie bral tak caly czas to chyba opycham fure i kpuje 1.8TQ :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj poszła u mnie płukanka Liqui Moly ENGINE FLUSH PRO-LINE ( konsystencja wody ) , 15min silnik pracował, po wyłączeniu silnika olej został spuszczony ( 20min trwało spływanie oleju w tym z 15min leciała cienka stróżka i w końcu przestała :cool1: bardzo długo to trwało co chyba świadczy o tym że olej cały czas spływał ze ścianek silnika ) potem nowy olej no i teraz obserwujemy co się będzie działo lub nic się nie będzie działo :>

liqui-moly-engine-flush_172.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj poszła u mnie płukanka Liqui Moly ENGINE FLUSH PRO-LINE ( konsystencja wody ) , 15min silnik pracował, po wyłączeniu silnika olej został spuszczony ( 20min trwało spływanie oleju w tym z 15min leciała cienka stróżka i w końcu przestała :cool1: bardzo długo to trwało co chyba świadczy o tym że olej cały czas spływał ze ścianek silnika ) potem nowy olej no i teraz obserwujemy co się będzie działo lub nic się nie będzie działo :>

liqui-moly-engine-flush_172.jpg

obawiam sie ze nic to nie da...

u mnie po CERATECU przestal brzeczec lancuch kilka dni i znow zaczal, ten silnik to porazka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ,nie spodziewam się cudownego uleczenia :> bardziej z ciekawości to zalałem , koleś w sklepie mówił że CERATECA najlepiej zalewać na wyczyszczony silnik bo w tedy lepiej się osadza na ściankach , w przypadku zabrudzonego silnika nie chce się osadzać na ściankach no ale to tylko gadanie sklepowe .Zaproponował mi jeszcze olej LIQUI MOLY półsyntetyk 15W50 o podwyższonej lepkości no ale na razie zobaczę czy coś lepiej lub gorzej lub bez zmian .

Ja mam teraz inny problem z rana trzepie mi silnikiem i dzisiaj 2x zgasł po odpaleniu dopiero za trzecim razem go odpaliłem 30s pochodził i działa ale już widzę że jak silnik stygnie i go odpalam to nie pracuje idealnie równo ,chwilę się pobuja i działa normalnie ,nie wiem co się mogło spitolić czyżby cewka ? czytałem gdzieś na necie że to przepływka padła koleś miał identyczny problem z tym że w 1.8T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ,nie spodziewam się cudownego uleczenia :> bardziej z ciekawości to zalałem , koleś w sklepie mówił że CERATECA najlepiej zalewać na wyczyszczony silnik bo w tedy lepiej się osadza na ściankach , w przypadku zabrudzonego silnika nie chce się osadzać na ściankach no ale to tylko gadanie sklepowe .Zaproponował mi jeszcze olej LIQUI MOLY półsyntetyk 15W50 o podwyższonej lepkości no ale na razie zobaczę czy coś lepiej lub gorzej lub bez zmian .

Ja mam teraz inny problem z rana trzepie mi silnikiem i dzisiaj 2x zgasł po odpaleniu dopiero za trzecim razem go odpaliłem 30s pochodził i działa ale już widzę że jak silnik stygnie i go odpalam to nie pracuje idealnie równo ,chwilę się pobuja i działa normalnie ,nie wiem co się mogło spitolić czyżby cewka ? czytałem gdzieś na necie że to przepływka padła koleś miał identyczny problem z tym że w 1.8T

odpisalem ci na ten post w dziale benzyna, zeby wykluczyc pompe paliwa o ktorej w poscie ci pisalem odpal auto awaryjnie z gau u mnie trzeslo przy odpalaniu na zimnym z beny ale z lpg jak zloto odpalal wiec poszedlem tym tropem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz inny problem z rana trzepie mi silnikiem i dzisiaj 2x zgasł po odpaleniu dopiero za trzecim razem go odpaliłem 30s pochodził i działa ale już widzę że jak silnik stygnie i go odpalam to nie pracuje idealnie równo ,chwilę się pobuja i działa normalnie ,nie wiem co się mogło spitolić czyżby cewka ? czytałem gdzieś na necie że to przepływka padła koleś miał identyczny problem z tym że w 1.8T

A nie jest tak że dawno nie jeździłeś na Pb? U mnie w poprzednich autach na LPG też miałem podobny problem. Pomogło pogonienie raz na jakiś czas kilkadzieścia km i gaszenie zawsze na noc na Pb + STP. Może byś tak że po prostu wtryski i inne duperele brudzą się nieużywane od LPG ale jeśli to jest to więc to nic poważnego i normalka.

Ewentualnie możesz mieć coś z ustawieniami instalacji LPG i rozstraja mapy wtrysków. Najlepiej zacząć od VAG-a ale jeśli nie świeci się check to jest to bardzo prawdopodobne co napisałem.

Ja na razie przeprowadziłem mu dwukrotne płukanie tym antykoksem :decayed: To cudo wlewa się bezpośrednio na tłoki przez wykręcone świece. Wymieniłem olej z castrola edge 5W-30 na midlanda avanza 5W-40 bo innego 5W-40 poza castrolem nie można u mnie dostać. Z tym że jak widzę ten midland ma lepsze parametry niż mobil :)

I chyba najważniejsze, wymieniłem filtr oleju na Kneht-Mahle i to chyba spowodowało że teraz olej spływa do miski jak w normalnym samochodzie. Wcześniej po 15 min były np ze 3-4 kreski a rano był max. Teraz po 15 min jest niewiele mniej niż rano :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigałem już trochę na BP + STP ( 100km ) i się pogorszyło :> zobaczę czo będzie jutro . Co do Midlanda to olej jest w czołówce dobrych olei a tak na prawdę to Amerykańska firma Quaker State oleje stosowane w amerykańskiej armii .Jestem ciekawy na ile ta płukanka coś daje ,jak już pisałem olej bardzo długo spływał w zasadzie to w pewnym momencie zacząłem się zastanawiać czy coś jest nie tak ale widocznie ten preparat działa tak na olej że on traci przyczepność , dlatego tak długo trwa spływanie oleju bo go więcej zchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze zrestartować komputer czyli odłączyć aku na jakieś 2 godzinki i później pojeździć trochę na samej Pb. Jeśli to pomoże to może być to coś z ustawieniami instalacji LPG. Oczywiście może to być też np czujnik temp ale to jest wróżenie. Najlepiej podłączyć VAG-a tylko jak nie pokazuje checka to nie pokaże błędów. Ale można popatrzeć jak zachowują się różne przepływki i czujniczki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej z castrola edge 5W-30 na midlanda avanza 5W-40 bo innego 5W-40 poza castrolem nie można u mnie dostać. Z tym że jak widzę ten midland ma lepsze parametry niż mobil :)

Przez 12 lat lałem do drugiego auta Avanzę 5W-40. Olej małoznany zwykłym userom aut. Sam wtedy nic o nim nie wiedziałem. Jest to świetny olej, którego chyba nikt nie podrabia. Rok temu przeszedłem na Mobila 5W-50 za namową kumpla mechanika. W pierwszym aucie nie przez olej, bo nie bierze oleju (może 1mm z bagnetu od wymiany do wymiany 15kkm lub co roku). Jedynie jakby wyciszył mi trochę szklanki. Zatem swoje 2 fury i furę ojca mam zalaną Mobilem. Po prostu jedno masło do wszystkiego ;)

Ale Midlanda wspominam bardzo dobrze! W ogóle Midland ma ogromną paletę olejów. Sprawdźcie na ich stronce www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracaj na 5W-40 z powrotem i powinno być ok

no wrocilem i ch.oj :decayed: bierze :przebiegly:

A ile go bierze? Dużo przejechałeś? Może tylko jakiś błąd w pomiarach? Przecież 30 tys to nie powinno robić żadnej różnicy. No chyba że go gdzieś skatowałeś na autobahnie w DE :naughty: Zrób odme na ori, ewentualnie załóż to sitko wg patentu Itora bo to nie zaszkodzi i może będzie ok. Myślę że ten ALT nie jest złym silnikiem, moja teoria jest taka że jest on zupełnie nieprzystosowany do wymian co 30tys Long-life i olejów lekkobieżnych i przez to wiele tych silników jest zakatowanych. ALt ma prawdopodobnie wysokie obciążenia termiczne na tłokach przez co wymaga oleju co najmniej z końcówką 40. Na zalecanym 5W-30 zrywa film olejowy powodując drobne przytarcia na tulejach, przedmuchy i zaczyna brać olej. Odma może nie jest jakimś wzorem w tym zakresie ale jej zasada działania jest stosowana i sprawdzona w benzynowych silnikach VAG od wielu lat. Jestem ciekaw czy jest ktoś kto ma ten silnik od nowości, zalewany "normalnym" olejem wymienianym max co 15 tys i bierze mu olej. Im bardziej zgłębiam temat, i to nie tylko ALT ale i innych nie tylko VAG silnikach biorących olej to jestem bardziej pewien że za takie problemy można podziękować poj..banym ekologom :thumbdown: i normie euro IV

Co do midlanda też mam nadzieję że jest ok. Przede wszystkim pisze na nim full synthetic a nie jak w przypadku mobila HC lub jak mobil 1 SHC syntheze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...