itor Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Panowie ciekawi mnie jeszcze czy w lato bedzie bral wiecej oleju???? troche tylko wiecej
losix Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 no dobra przeczytalem wszystko i mi chyba cos przelecialo jak z tym czwornikiem ''nowym'' o nr 06B103235Q ktos cos moze sie wypowiedziec ?
uris Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Nic nie kombinuj, żaden czwórnik ci nie pomoże !! lepiej wydaj te pieniądze na olej
darkle Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 To prawda, czwórnik z Q nic tu nie pomoże. Problem leży w zakatowanym olejem castrol 5w-30 LL III + serwis Long-life silniku. Dlatego zużycie 0,5l/1000 t; normalka ale już jeśli dochodzi do 1l/1000 to już jest coś poważnie uszkodzone. Problem może leżeć w uszkodzonej powierzchni cylindrów, jeśli silnik był eksploatowany na castrolu 5w-30 w dodatku niewymienianym od kilkudziesięciu tys km podczas jego pracy dochodziło do przytarć i zarysowań tulei na wskutek zanieczyszczeń i zrywania cienkiego filmu olejowego. Do tego dochodzi smoła i wszelkie inne zanieczyszczenia które wydzielają się z niewymienianego na czas oleju a które zaklejają i oblepiają wszelkie części wewnątrz silnika, w tym pierścienie tłokowe. Jak już pisałem w swoim silniku zastosowałem jakiś preparat do czyszczenia pierścieni tłokowych, wlewany poprzez otwory świec i mam nadzieję że regularna wymiana oleju pozwoli oczyścić się wewnątrz silniczkowi i dojść do siebie Te silniki naprawdę nie są źle wykonane czy skonstruowane. Po prostu nie nadają się do serwisowania w trybie long-life ze względu na wysokie wymagania co do oleju. Chociażby ze względu na podwyższoną temp pracy oleju w tym silniku.
uris Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 @darkle myślę że ten preparat nie oczyści syfu z pod pierścieni , po rozebraniu silnika ciężko ten nagar usunąć a co dopiero jak tłok jest w tulei i pierścienie są ściśnięte .Ty zrób lepiej experyment masz stary silnik to zalej tłok tym preparatem i zobaczysz co się dzieje .
darkle Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 @darkle myślę że ten preparat nie oczyści syfu z pod pierścieni , po rozebraniu silnika ciężko ten nagar usunąć a co dopiero jak tłok jest w tulei i pierścienie są ściśnięte .Ty zrób lepiej experyment masz stary silnik to zalej tłok tym preparatem i zobaczysz co się dzieje . A pewnie że robiłem taki eksperyment Przy lekko podgrzanym elemencie zachodzi jakaś reakcja, pieni się i całkiem ładnie rozpuszcza ten syf. Ale fakt że w zmontowanym silniku jak wszystko jest ściśnięte to co innego, ciężko powiedzieć nawet na ile ten preparat jest w stanie dotrzeć do pierścieni, tym bardziej że tutaj silnik jest ustawiony pod kątem, więc po zalaniu wszystko spływa na jedną stronę. No ale trzeba próbować i mieć nadzieję
uris Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Lej na zimny silnik i do pełna na każdy cylinder , zimny silnik jest bardziej szczelny to jest szansa że wolniej spłynie
ziomal_21 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Koledzy a jaki ten preparacik macje na myśli????
uris Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Najbezpieczniej to lać naftę na tłoki,jak nafta szybko zleci to źle .
michass Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Jemu chodzi o ten antycox.Nafta bezpieczna,ale mało agresywna.A jak nafta żre nagar to nie wiem,bo rdzę żre fajnie.Ale kuracja naftą musiałaby potrwać kilka dni conajmniej.Spuścić olej.Pod spust postawić naczynie na "zużytą" naftę i tylko dolewać codziennie.Dużo zabawy,a kasa żadna.Szkoda że nie mam warunków bo bym poeksperymętował napewno. Swoją drogą ostatnio jadąc trasę ok 1000km wziął jakieś 750ml,a w powrotną stronę połowę tego i był załadowany.
uris Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Naftę możesz lać nie wymieniając oleju , lejesz max 0,5cmm na cylinder np na noc i nie zaszkodzi to silnikowi ,bez obaw szczególnie w naszym przypadku gdzie silnik połyka olej ,dolewasz 0,5L oleju i po nafcie nie ma śladu bo część się spali a część się zmiesza z olejem . Problem będzie w tedy jak nafta przeleci jak przez sitko w tedy nie ma sensu zalewać
ziomal_21 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 czyli Panowie lepiej ta nafte czy ten antykoks i ewentualnie wymienic olej po ,,zabiegu,,????
itor Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 czyli Panowie lepiej ta nafte czy ten antykoks i ewentualnie wymienic olej po ,,zabiegu,,???? gdybym mial czas to spuscilbym olej zalewal nafta przez conajmniej tydzien, zalal nowy olej i zobaczyl, choc wydaje mi sie ze szalu to nie bedzie
darkle Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Właśnie dlatego że nie ma czasu aby zalewać przez tydzień naftę zacząłem szukać czegoś innego i znalazłem w necie ten antykoks Wlewałem to przed ostatnią wymianą oleju i teraz jeszcze raz spróbuję. Ogólnie nie wiem na ile to pomogło naprawdę, bo zmieniłem również olej z 5w30 na 5w40 a na ile wpłynęło tylko na poprawę samopoczucia Wg etykietki na tym antykoksie i dodatkowo dzwoniłem do gościa który doradza w tej firmie nie trzeba zmieniać oleju po użyciu tego. Z tego co mi wtedy gość mówił, najlepiej zalać tym na 20min później pojeździć parę dni i operację powtórzyć po czym wymienić olej. I tak zrobiłem. W naszych silnikach jak już wspomniałem problemem jest pochylenie silnika przez co nie da się zalać cylindra równomiernie. Wg sprzedawcy puszka wystarcza niby na 20 cylindrów. Mi poszła cała na 4. Ogólnie koszt niewielki, zabawy na godzinę więc wiele się nie ryzykuje a może coś się zmieni na +. Tylko jeśli ktoś będzie próbował, to trzeba pamiętać aby odłączyć cewki aby ich nie spalić. Później przy jakiejś okazji można skasować VAGiem błędy odłączenia cewek.
itor Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Właśnie dlatego że nie ma czasu aby zalewać przez tydzień naftę zacząłem szukać czegoś innego i znalazłem w necie ten antykoks Wlewałem to przed ostatnią wymianą oleju i teraz jeszcze raz spróbuję. Ogólnie nie wiem na ile to pomogło naprawdę, bo zmieniłem również olej z 5w30 na 5w40 a na ile wpłynęło tylko na poprawę samopoczucia Wg etykietki na tym antykoksie i dodatkowo dzwoniłem do gościa który doradza w tej firmie nie trzeba zmieniać oleju po użyciu tego. Z tego co mi wtedy gość mówił, najlepiej zalać tym na 20min później pojeździć parę dni i operację powtórzyć po czym wymienić olej. I tak zrobiłem. W naszych silnikach jak już wspomniałem problemem jest pochylenie silnika przez co nie da się zalać cylindra równomiernie. Wg sprzedawcy puszka wystarcza niby na 20 cylindrów. Mi poszła cała na 4. Ogólnie koszt niewielki, zabawy na godzinę więc wiele się nie ryzykuje a może coś się zmieni na +. Tylko jeśli ktoś będzie próbował, to trzeba pamiętać aby odłączyć cewki aby ich nie spalić. Później przy jakiejś okazji można skasować VAGiem błędy odłączenia cewek. mozna podjechac na wyzszy karweznik jednym bokiem wtedy sie cylindry uloza rowno
michass Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 [quote mozna podjechac na wyzszy karweznik jednym bokiem wtedy sie cylindry uloza rowno Ty się śmiejesz,a w punciaku w ten sposób się termostat wymienia.Na boczek dziada i zalewać.Wie ktoś jaki +\- kąt mają cylindry.Wyrówna lewarkiem,ewentualnie klockami?
itor Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 patrzac tak na silnik to chyba z gora 15 stopni...
darkle Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 mozna podjechac na wyzszy karweznik jednym bokiem wtedy sie cylindry uloza rowno Też już o tym myślałem :> Lewarkiem podnieść to będzie trochę za mało, ale zawsze to coś. Można spróbować najechać na deski którymi zakrywam kanał w garażu
losix Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 pytanko jaki najlepiej lac olej do ALT na ktorym niby najmniej bierze oleju ? syntetyk 10w50 10w60 czy polsyntetyk ? i mam zamiar wlac przy zmianie oleju modyfikator plus :gwizdanie: zobaczymy czy cos to pomoze
Wandej Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 pytanko jaki najlepiej lac olej do ALT na ktorym niby najmniej bierze oleju ? syntetyk 10w50 10w60 czy polsyntetyk ? i mam zamiar wlac przy zmianie oleju modyfikator plus :gwizdanie: zobaczymy czy cos to pomoze :slina:motul x-cess 8100 5w40
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się