michass Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Ja bym wręcz powiedział że 250 tysi to początek kariery większości sprowadzonych.A to że kupujący wręcz wymagają skręcenia licznika,i wolą nie wiedzieć ile było to inna bajka.Wtedy chwalą się z czystym sumieniem,perełką,jak to ona ma mało przejechane:wink: I święta racja co do przebiegu 200-250 tysi,dobry silnik może stracić parę kuni,a reszta powinna gadać jeszcze długo.To audi,nie fiacik.Z czego jak nie z silników nie do zayebania słyneły audi i vw.Po to nimi pół polski jezdzi:grin:
tomek25 Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 chyba ze ktos kupil z przebiegiem ponad 250 to sory . Sorry ale jeśli nie kupiłeś auta w salonie to nie masz pewności jaki masz przebieg rzeczywisty, poza tym niby czemu taki przebieg ma robić wrażenie na silniku? ludzie przecież to nie kosiarka do trawy. Mój ma ponad 254 aktualnie i pije jakies 200ml na 1000km, co uważam nie jest jakoś szczególnie uciążliwe, jedyne co mnie do qrwi..y doprowadza to terkotanie, ale przyjdzie czas i na to... Ok z tym przebiegiem to moze troche zanizylem przeciez to audi a jak silnik glaskany to i pol miliona pojezdzi alt wlacznie Dodam ze jestem troszke pedantyczny pod wzgledem autka mICHASS mam tez problem moze malutki ale dla mnie to zaden problem .Dodam ze jestem przed wymiana oliwy. A czemu tak narzekacie na tego castrola norme vw ma sprawdzalem w ksiazce serwisowej z neta nie zamawiam bo h.. wie skad to biora :)Prosze uzasadnic.
korenti Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Po castrolu naoglądałem się jle szlamu się zbiera w silnikach po dłuszym użytkowaniu .15 lat temu nie powiem castrol był wiodącą marką i jakością.Ostatnio jak kumpel kupił 6 letniego Merola facet wcześniej jeżdził na castrolu ze 3 lata,to za łeb się złapałem na korku olejowym bagno a nie jeden samochód widziałem. Nie lejcie chociasz do ALT Castrola ten olejopjica potrzebuje czegoś bardzjej wyszukanego.Odpowiedni olej nawet skutecznie skraca i wycisza terkot przy zapalaniu po nocy i mniej go łyka ja po szeregu testów jestem dopiero szczęśliwy , mam w d..e że dolewam oliwy ,ale silnik mruczy jak kotka.Nie jedną BMW posadziłem na prostej.Niewiem jak wasze sprzęty umnie 200 paki w momęt ,a wycisnełem z niego 235kh,nie jedne nowe auto siada przy alt .Start z miejsca alt może niema szału.Nadrabia to nizawodnością,jak mam jechać w trase to się nie boję że mi się roskaraczy jedyny minus olej ,w poruwnaniu z jnnymi samochodami naprzykład ALFA niebierze niby oleju a utrzymanie jest 2 razy drosze RENAULT matko z ojcem totalny kataklizm finansowy BMW odwieczny problem turbo, FORD I FIAT oleju nie bierze zato nadrabia paliwem wir w zbiorniku.Serwisy polskie dopiero nie mają pojęcia co mu jest jak terkocze przy zapalaniu szczytem głupoty słyszałem nawet że szklanki na zaworach nie wspomne o psełdo mechanikach wymiana od uszczelniaczy do remontu silnika i niespodzanka olej brał a bierze jeszcze więcej .Raz mi przez jakiś czas rozładowywał akumulator po nocy zero błędów na vagu mechanika a elektronika to dwie dzedziny objeżdziłem 7 elektryków i aso ,niema błędów niema usterki ,poszperałem na blogach i niespodzanka zwykli ludze wiedzą więcej nisz aso i banda elektryków przyczyna zamek w dżwiach,130zl i po kłopocie morał z tego taki, piszcie swoje spostrzeżenia sami starajcie się coś zrobić bo wymienić część większość ludzi potrafi a przytym wymieniaczom nie trzeba płacić bo jak coś wymienią to co jnnego połamią .jesze jedno ostatno wywalało mi błędy abs sterownik silnika esp sonda lambda katalizator ...i co diagnoza kasowacza błędów (elektryk) morze sterownik silnika może to może tamto, krew mnie zalała , doszłem sam przeplywomież, i to nie dajcie się zrobić na 700 zł .Na alegro można znaleść orginalny bosha sam wkład nowy od 130 do 300 zł kupiłem i po problemie. Pozdro altkowiczów.
Lucas1984 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 ..a mógłbyś korenti dać przykladowego linka allegro z takim nowym wkładem przeplywomierza boscha..bede wdzięczny;-) ---------- Post dopisany at 06:25 ---------- Poprzedni post napisany at 06:21 ---------- ..i na jakim teraz oleju jeździsz?
tomek25 Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 Kolego korenti moze zdradzisz jaka cudowna oliwa zalewasz swojego grata ---------- Post dopisany 20-10-2012 at 21:14 ---------- Poprzedni post napisany 18-10-2012 at 20:32 ---------- Echo z ta oliwa hm to chyba tylko teoria
korenti Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Wkłady proszę bardzo alegro dobrze czytaj tak zwane lizaki bosh ja zapłaciłem orginał 130 zł Trzeba rozebrać przepływke bo na lizaku zawsze jest inny numer np.do ALT 2.0 (F 00C 2G2 049) Przyklad. Niżej link 0 280 217 117 0 280 218 100 0 281 002 531 0 280 218 032 0 280 218 065 0 280 218 058 i wkłady (lizaki) F 00C 2G2 055 F 00C 2G2 049 A to jest link Przepływomierz BOSCH 0 280 218 063 Nowy (2706671618) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. wspominałem że jestem byłym mech.. ja ludzi w hu.. nie robiłem .I taki mechanik ktury bierze za wymiane diagnoze przepływki 800 zł bo oczywiście kupóje w sklepie przepływomierz za 650 do 700 zł lub proponuje podrube, a co muwić jak właśnie kupi na alegro i weżmie 800 zł bo niby tyle zapłacił w sklepie policzcie jle ma na czysto I OCEŃCIE SAMI JLE JEST WART I JAK SIĘ ZNA NA MECHANICE.Oczywiście nie chcę urazić uczciwych mech.. ale to się żadko zdaża.ja kupiłem i śmigam do tej pory jestem zadowolony że się nie dałem naciągnąć.Pozdrawiam ---------- Post dopisany at 02:14 ---------- Poprzedni post napisany at 01:12 ---------- MOTUL 8100 X-clean+ SAE 5w30 specyfikacja VW 504 00/507 00 W mojm przypadku naprawde terkot z rana jest krutszy i troche cichszy, mniej bierze jestem z białegostoku i kupiłem go w tym sklepie osobiście, niżej link. Oleje Motul Białystok – ANTCAR Michał Świderski Internetowy sklep z olejami - ANTCAR Michał Świderski A do tego silnika co do brania oliwy to technologja kosmitów mu nie pomoże koncern AUDI nigdy się nie przyzna co spiepszyli, ekologia zabiła ten silnik ,niby odmy ja nie obstawiam odmy jeśli wali olej odmą to tylko przez pierścienie karzdy kto się troche zna, to w każdym samochodzie jak pierścienie nie trzymają to olej wyrzuci właśnie przez przewód odpowietrzający komore korbową silnika ,lecz w alt musi to być wada pierścieni nie koniecznie zapieczone czy pęknięte ,akurat nie rozbierałem tego silnika ,dopuki śmiga to będę lał olej ,jak się zrypie to chama rozbiore przetocze rowki pierścieni i dobiore od innej marki . Pozdrawiam
tomek25 Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 nom to zaleje tym motulem moze ?: Mysli:: Mysli:
Lucas1984 Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Witam Panowie. Pragnę podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami po dokonaniu u siebie w autku przeróbki odmy. Otóż szykował mi się większy remońcik związany miedzy innymi z wymianą uszczelki pokrywy zaworów, czterech uszczelek na kolektorze ssącym, wymianą świec, oleju z castrola 10w/40 na mobil 1 5w/50, filtra oleju na oryginalny i czwórnika. Postanowiłem wyciągnąć cały kolektor ssący z przepustnicą. Po ich zdemontowaniu okazało się, że szczególnie kolektor jest w środku po prostu zalany olejem(masakra!)..Wszystko wyczyściłem benzyną. Przepustnica była w miarę czysta ale że posiadałem specjalny środek czyszczący przepustnice, to go wykorzystałem:)...Mając swobodny dostęp do gruszki (po zdemontowaniu kolektora )postanowiłem wykorzystać poddany wcześniej na forum pomysł pana"benyA4" dotyczący przerobienia odmy. To znaczy nowy czwórnik zaślepiłem od strony dolotu zmuszając tym samym by całe powietrze z oparami oleju szło przez odmę do gruszki na dole. Jednak w gruszce zgodnie z radami "benegoA4" zrobiłem otwór około fi 16 i wkręciłem taki plastikowy "zaworek" w środku którego umieściłem sitko olejowe. Od tego " zaworu" pociągnąłem gumowy przewód też mniej więcej fi 16 do góry do dolotu. Podczas tej przeróbki okazało się że miałem pękniętą odmę u góry przy czwórniku więc tymczasowo miejsce to zaizolowałem specjalną taśmą a dodatkowo wzmocniłem opaskami. ... Przejechałem po tej przeróbce mniej więcej tydzień czasu około, 450 km, w tym 300 km w trasie przy prędkości około 100- 120 km/h. Otóż jak na razie po tych wszystkich wymianach-szczególnie chodzi o przerobienie odmy oraz zmianę oleju na mobil1 5w/50 i filtru oleju na oryginalny - poziom oleju mierzony zarówno na ciepłym silniku około 15 minut po jego zgaszeniu jak i na zimnym silniku rano , był zawsze na poziomie max!!! Myślę że przede wszystkim ogromna rolę odegrała tu przeróbka odmy:).. Jak narazie jestem bardzo zadowolony i jestem ciekaw jak będzie dalej:)... Nie chce nikomu narzucać tego rozwiązania ale u mnie jak naprawdę odczułem dużą poprawę odnośnie mniejszego zużycia oleju... Zobaczymy jak będzie dalej:)
darkle Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 A do tego silnika co do brania oliwy to technologja kosmitów mu nie pomoże koncern AUDI nigdy się nie przyzna co spiepszyli, ekologia zabiła ten silnik ,niby odmy ja nie obstawiam odmy jeśli wali olej odmą to tylko przez pierścienie karzdy kto się troche zna, to w każdym samochodzie jak pierścienie nie trzymają to olej wyrzuci właśnie przez przewód odpowietrzający komore korbową silnika ,lecz w alt musi to być wada pierścieni nie koniecznie zapieczone czy pęknięte ,akurat nie rozbierałem tego silnika ,dopuki śmiga to będę lał olej ,jak się zrypie to chama rozbiore przetocze rowki pierścieni i dobiore od innej marki . Pozdrawiam Ja rozbierałem ten silnik. Wrzuciłem tu nawet zdjęcia jak wyglądają pierścienie, jeśli Cię to zainteresuje to musisz się cofnąć do 03.03.2012: http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/b6-alt-propozycja-rozwiazania-problemu-oleju-silniku-2-0-alt-149198/index36.html Możesz sobie obejrzeć jak wygląda ALT w środku. Po prostu tu pierścienie są delikatne. Aby dostosować silnik do normy euro IV zastosowano tu już "nowoczesne" pierścienie o małym tarciu czyli o zmniejszonym nacisku na ścianki cylindra aby silnik mógł pracować na "ekologicznych" olejach niskooporowych które mają cienki film olejowy (5W-30) , z tego samego powodu źle rozumianej ekologi podniesiono temp pracy do 100* (niby czystsze spaliny przy średnim obciążeniu). Dodatkowo miszczowie marketingu wymyślili że olej można w nim wymieniać co 30tys km. W dodatku Castrol który opracowano tak aby chronił katalizator zapominając że ma chronić silnik bo po jego uszkodzeniu katalizator i tak h.. strzeli. Nie wiem czy o czymś zapomniałem ale to są najważniejsze przyczyny brania oleju. Na pocieszenie nie tylko ALT bierze i nie tylko audi. O ile jeszcze w latach 90tych tylko zajechane albo jakieś wynalazki brały olej to dzięki ekologicznym normą teraz problem dotyczy wszystkich marek. W końcu co może być lepszego dla środowiska niże superekologiczny silnik który może pochwalić się już wymaganiami normy euro VI który wyrzuca przez wydech litr oleju na tysiąc kilometrów:decayed:
michass Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 Witam Panowie. Pragnę podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami po dokonaniu u siebie w autku przeróbki odmy. Otóż szykował mi się większy remońcik związany miedzy innymi z wymianą uszczelki pokrywy zaworów, czterech uszczelek na kolektorze ssącym, wymianą świec, oleju z castrola 10w/40 na mobil 1 5w/50, filtra oleju na oryginalny i czwórnika. Postanowiłem wyciągnąć cały kolektor ssący z przepustnicą. Po ich zdemontowaniu okazało się, że szczególnie kolektor jest w środku po prostu zalany olejem(masakra!)..Wszystko wyczyściłem benzyną. Przepustnica była w miarę czysta ale że posiadałem specjalny środek czyszczący przepustnice, to go wykorzystałem:)...Mając swobodny dostęp do gruszki (po zdemontowaniu kolektora )postanowiłem wykorzystać poddany wcześniej na forum pomysł pana"benyA4" dotyczący przerobienia odmy. To znaczy nowy czwórnik zaślepiłem od strony dolotu zmuszając tym samym by całe powietrze z oparami oleju szło przez odmę do gruszki na dole. Jednak w gruszce zgodnie z radami "benegoA4" zrobiłem otwór około fi 16 i wkręciłem taki plastikowy "zaworek" w środku którego umieściłem sitko olejowe. Od tego " zaworu" pociągnąłem gumowy przewód też mniej więcej fi 16 do góry do dolotu. Podczas tej przeróbki okazało się że miałem pękniętą odmę u góry przy czwórniku więc tymczasowo miejsce to zaizolowałem specjalną taśmą a dodatkowo wzmocniłem opaskami. ... Przejechałem po tej przeróbce mniej więcej tydzień czasu około, 450 km, w tym 300 km w trasie przy prędkości około 100- 120 km/h. Otóż jak na razie po tych wszystkich wymianach-szczególnie chodzi o przerobienie odmy oraz zmianę oleju na mobil1 5w/50 i filtru oleju na oryginalny - poziom oleju mierzony zarówno na ciepłym silniku około 15 minut po jego zgaszeniu jak i na zimnym silniku rano , był zawsze na poziomie max!!! Myślę że przede wszystkim ogromna rolę odegrała tu przeróbka odmy:).. Jak narazie jestem bardzo zadowolony i jestem ciekaw jak będzie dalej:)... Nie chce nikomu narzucać tego rozwiązania ale u mnie jak naprawdę odczułem dużą poprawę odnośnie mniejszego zużycia oleju... Zobaczymy jak będzie dalej:) Po 1500km jak olej się wychula w tych 100*C wszystko wróci do "normy",.Będzie żarł,nie bój.Wiadomo,że jak się napracowałeś to liczysz na to że przeróbka MA DZIAŁAĆ,ale przedmuchów nią nie załatwisz niestety.Za to kolektor i przepustnica wkońcu suche to plus. PS Od której strony występuje pan beny a4???
korenti Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 Całkowicie się zgadzam z (darkle) dlamne jest to pełny obraz brania oleju w ALT .1-Pierścienie ,zmniejszony nacisk na ścianki gładzi cylindra,2-też podejrzewam zwiększoną temperature pracy silnika,co zatym jdze niekorzystnie to wpłwa na elastyczność pierścieni a olej traci swoje właściwości. Nie krytykuje przeróbki odmy ale to nic nieda ,zalewanie gęstszego oleju odnosi odwrotny skutek,zauważyłem też że po wymianie oleju do pierwszej dolewki przejeżdzam znacznie więcej kilometrów, Obejrzałem twoje fotki i pierścień olejowy to jakiś żart jest wąski a zgarniający na rowku ma tyle nagaru że niespelniał swojej roli ,przy takiej jlości nagaru na tłoku i pierścieniu jakieś zalewanie naftą nie pomoże nie wspomne o jnnych specyfikach żeby to odpuściło ,rysy na cylindrze gwarantowane. Dzięki za fotki trzeba przerobić pierścienie .To jest moje zdanie kture utwierdziło mnie żeby coś ztym zrobić trzeba coś przerobić. Pozdrawiam ---------- Post dopisany at 21:51 ---------- Poprzedni post napisany at 21:04 ---------- gdzie jest ten czujnik od oleju? ja sprawdzam zawsze na zimnym silniku tj. pisał michass. Stan jest prawie pod maks (3/4) a oil min się zapala co 100 km. Nie leje więcej bo nie chce go przelać, podejrzewam że czujnik się skończył. Tak się dzeje jak jest za gęsty olej.Przerabiałem to.
michass Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 Tylko że "gęsty" olej,po rozgrzaniu jest rzadszy od syntetyka:wink:.A z olejem wymieniłeś filtr,który jest winien za zapalanie się kontrolki na zakrętach.Też przerabiałem to,z tym że zostałem przy tym samym oleju.I kontrolka się już nie zapaliła nigdy wyżej niż pół stanu na bagnecie.Po raz enty,filtr mann załatwia temat.Jak nie to ,to odma (standard) jest dziórawa.A od gęstego oleju to jest problem z porannym rrrrr....yyyyy... ,i te zapieczone-osmolone pierścienie na których się on pali i zwęgla w 100*C. Twój pomysł na pierścienie z innego silnika i roztoczenie rowków ma przyszłość I choć sam jeżdzę niestety na półsyntetyku od X czsu,i nie jestem za powracaniem do syntetyka to chyba się jednak na to skuszę.No nic mi go już nie żal,tego sk*wysyna.Zaleje Motulem,już dawno w innych wątkach o nim było.Dobrze gadasz.
risones Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 ja odkąd zalałem motula 5w 40 x-cess problem z min zniknoł ale poranne wrrrrr jest dalej wkur... mnie to no ale cóz
korenti Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Umnie na motulu wrrr trwa przynajmniej krócej i dżwięk mniej metaliczny, ogulnie nie jest tak żle, jest nas wielu każdy z tym jakoś jeżdzi .Dla mnie jest to mniej uciążliwe niż skakanie nad miarką oleju ale po roku do wszystkiego można się przyzwyczajć.Chociasz jak ostatnią zime wsiadałem z rana pamiętam mrozy -32c na podlasiu, połowa aut stała bo nie odpaliła a mój olejopijca za pierwszym zapala to byłem z niego wreszcie dumny i w takiej chwili dolewki oleju mjałem w d..Ogulnie żecz biorąc szukajmy plusów. Pozdrawiam.
Horas91 Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 Stary, po 3 latach jazdy nim gdy zapala "oil min" to po prostu wlewam 0,5 l oleju w ciemno bo wiem, że i tak to przepalił i tak jeżdżę od kontrolki do kontrolki Na kontrolce "OIL MIN" jesteście jeszcze w stanie spokojnie 100 km zrobić więc bez paniki jak oleju zabraknie Generalnie ten silnik jest dziwny, na 2 pierwszych biegach muł - ale trochę spalaniem nadgania tylko szkoda, że wyrównuje się to olejem.
Elendir Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 No to motul 5w30 czy 5w40 co lepsze ?:)może jakieś końcowe wnioski A można filtr oleju zmienić bez zmieniania oleju ? bo bym sobie zamontował tego manna i czy 5w30 mozna mieszac z 5w40 ?
korenti Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Idze zima więc 5w30 ,lepiej nie mieszaj oleju ,filtr oleju można zmieniać bez zmiany oleju.A tak na marginesie lato czy zima dla mnie osobiście 5w30 do tego silnika najlepiej podchodzi. Pozdrawiam.
michass Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 No to motul 5w30 czy 5w40 co lepsze ?:)może jakieś końcowe wnioski A można filtr oleju zmienić bez zmieniania oleju ? bo bym sobie zamontował tego manna i czy 5w30 mozna mieszac z 5w40 ? Jak odkręcisz zbiornik wyrównawczy to może nawet od góry dasz radę.A zbiorniczek tylko odchyl i zaczep o coś.A w nowy filtr nalej najlepiej oleju:wink:.
tomek25 Opublikowano 27 Października 2012 Opublikowano 27 Października 2012 korenti to nie jest ta specyfikacja VW 504 00/507 00 co do oliwy machles sie powinna byc 500 00 lub 502 00,500 01 w ksiazce pisze ze wchodzi 4,2 l .Czym sie rozni motul x-clean od x cess ktory lepszy?
korenti Opublikowano 27 Października 2012 Opublikowano 27 Października 2012 Zapraszam na strone Oleje Motul Białystok – ANTCAR Michał Świderski Internetowy sklep z olejami - ANTCAR Michał Świderski Przedewszystkim temperaturą pracy ,spopielaniem i zawartością siarki wszystko to wpływa że olej nie traci swojch właściwości.Chociasz i tak go zżera to jest taniszy i lepszy od mobila .dobór oleju czy 5w30 cz 5w40 każdy sam powinien zadecydować ,są kwestie przebiegu lub złużycia silnika .Umnie 5W30 najbardzej podpasował przy zapalaniu z rana silnik startuje ciszej chodzi o wrrrr, i trwa to krócej.A co do zaleceń książki daj sobie spokój ludze zalewali ten silnik chyba już każdym olejem. Jak ktoś nie zrobi coś z pierścieniami to będze chlał każdy olej .Dlatego ja próbuje minimalizować straty finasowe i wrrrrr, nawet mniej go łyka.Przynajmniej u mnie .Mniej mnie wk..... Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się