HiRide Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 Wiem ze byly takie tematy ale nie ma tam poruszonego mojego problemu.Ze wzgledu na to ze moj EGR jeszcze dziala ale juz mocno cieknie postanowilem zdjac gumowy przewod ktory jest doprowadzony na gore zaworu i zaslepic ten wezyk sruba.Tak tez zrobilem.Na krociec EGRa zalozylem wezyk a na jego drugi koniec wkrecilem srube.Nie zmienilo sie nic poza tym ze auto napewno lepiej jedzie od dolu-wciskajac mniej gazu silnik lepiej reaguje i latwiej wkreca sie na obroty.Ogolnie jestem pozytywnie zaskoczony.Niestety jak sie silnik troche nagrzal zapalila sie ikonka silnika i juz nie gasnie.Nie vagowalem jeszcze.Na forum wyczytalem ze tak robia ludzie i nie ma zadnego bledu wlasnie pod warunkiem ze wezyk bedzie zaslepiony.Co zrobilem nie tak ze pojawil sie blad ?
storm37 Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 Dziwna sprawa, po zaslepieniu nie powinno wywalac bledu (mam zaslepiony tak jak ty i jest OK), podepnij vaga i bedzie jasne w czym tkwi problem.
spanky Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 Co zrobilem nie tak ze pojawil sie blad ? kupiles za mlode auto ... bez ingerencji w oprogramowanie sterownika nic nie zdzialasz ...
Sztomel Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 kupiles za mlode auto ... dokładnie, w AWX nie wywali błędu ale w AVF już niestety tak a błąd będzie dotyczył zbyt niskiej recyrkulacji spalin, w AVF sterownik silnika już alarmuje jeśli przepływka daje mu sygnał o zbyt dużej ilości powietrza w czasie kiedy EGR powinien być aktywny więc ani zaślepienie mechaniczne poprzez blaszkę ani podciśnieniowe poprzez odłączenie podciśnienia nie wchodzi w tym silniku w rachubę.
macieek Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 kupiles za mlode auto ... dokładnie, w AWX nie wywali błędu ale w AVF już niestety tak a błąd będzie dotyczył zbyt niskiej recyrkulacji spalin, w AVF sterownik silnika już alarmuje jeśli przepływka daje mu sygnał o zbyt dużej ilości powietrza w czasie kiedy EGR powinien być aktywny więc ani zaślepienie mechaniczne poprzez blaszkę ani podciśnieniowe poprzez odłączenie podciśnienia nie wchodzi w tym silniku w rachubę. Ja mam AVF z 2002r EGR zaslepiony na wiosne i zadnego bledu do dzis. Z obserwacji forumowych wynika, ze blad pojawia sie w mlodszych AWX/AVF zwlaszcza z 2004r. Musieli jakies zmiany wprowadzic w ECU ze wychwytuje ten blad.
Musashi Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 problem z bledem po zaslepieniu EGR, dotyczy silnikow po 6.2003 - w praktyce mozna je rozpoznac po jednym pasku wieloklinowym.
Stichy Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 No ja mam taki i zadnego bledu nie mam - model 2004
marewel Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 dokładnie, w AWX nie wywali błędu ale w AVF już niestety tak a błąd będzie dotyczył zbyt niskiej recyrkulacji spalin, Kod silnika nie ma tu znaczenia,chodzi o rocznik.
HiRide Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Opublikowano 13 Listopada 2010 Dzieki wam za zainteresowanie.Niezla kiszka z tym bledem bo im wiecej robie km po odlaczeniu weza od EGRa, tym lepiej mi sie jezdzi.Odkad zaslepilem waz nie dosc ze silnik lepiej reaguje na gaz to jeszcze zniknelo kilkusekundowe poszarpywanie podczas delikatnego przyspieszania i szybszego ruszania(tez nie zawsze).Efekt ten wystepowal tylko w przedziale okreslonych obrotow mniej wiecej od 1.4-1.6 tys.Wystepowalo to raz na kilkanascie delikatnych przyspieszen.Mam skrzynie multi i te obroty ktore napisalem wyzej, wystepuja dosc czesto w stalym przedziale( obroty sa stale a predkosc rosnie) dlatego te poszarpywania byly odczuwalne dokad obroty nie wzrosly.Teraz tego szarpania w ogole nie ma nawet minimalnych oznak.Wina obarczalem skrzynie ale ze dzialo sie to malo kiedy i bylo slabo odczuwalne,nic z tym nie robilem.Od czasu odpiecia weza zrobilem ok 150 km i jak dotad ani razu nic nie szarpnelo jak kiedys.Wczesniej napewno juz by szarpalo. Co myslicie o tej sytuacji?Czy takie poszarpywanie moglo byc spowodowane zla praca zaworu EGR?Poki co wszystko wskazuje na to ze ten zawor byl temu winien. Moge dalej jezdzic z zaslepionymi wezami i obserwowac czy pojawi sie szarpanie? Czy moze jednak jazda z taka przerobka bedzie miala jakies negatywne konsekwencje? Dlaczego teraz silnik lepiej reaguje na gaz ?
HiRide Opublikowano 18 Listopada 2010 Autor Opublikowano 18 Listopada 2010 coś się zmieniło tylko na plusik wspomne: -autem juz nie poszarpuje -to byla ewidentna wina EGR a nie skrzyni -plynniej sie jezdzi -czyste wydechy i brak sadzy na tylnej czesci auta Minus jest tylko jeden-swiecaca kontrolka silnika Pozostaje mi pogadac z jakims tunerem czy zajmie sie kontrolka ktora teraz ciagle mi sie swieci nad zegarami
Wąski Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 problem z bledem po zaslepieniu EGR, dotyczy silnikow po 6.2003 - w praktyce mozna je rozpoznac po jednym pasku wieloklinowym. u mnie jeden pasek i nic na razie nie wywala
HiRide Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Opublikowano 24 Listopada 2010 problem z bledem po zaslepieniu EGR, dotyczy silnikow po 6.2003 - w praktyce mozna je rozpoznac po jednym pasku wieloklinowym. u mnie jeden pasek i nic na razie nie wywala ktory miesiac produkcji auta masz ?[br]Dopisany: 22 Listopad 2010, 16:51_________________________________________________z racji tego ze nie kazdy wie co i jak zaslepic,wstawiam fotke mojego zaworu EGR z zaslepionym wezem podcisnienia.Fotka z komorki ale widac o co chodzi W czarny ori waz biegnacy od N18 wkrecilem srube,niebieski waz zalozylem na krociec zaworu EGR i tez wkrecilem srube. ps.Na fotce widac tez trytytke.Podstawa tjuningu i jakichkolwiek napraw pod maska i nie tylko :gwizdanie: polecam
ROBERT Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 problem z bledem po zaslepieniu EGR, dotyczy silnikow po 6.2003 - w praktyce mozna je rozpoznac po jednym pasku wieloklinowym. i sprężarce po lewej stronie ... i jeszcze kilku pierdołkach
macieek Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 Ja nie zaslepilem kroćca zaworu - tam gdzie nałozyles niebieski węzyk. Zaślepilem natomiast sam wężyk który wchodził na krociec. Czy powinienem tez zaslepic ten krociec? pozdr
MAGIC87 Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 zrobiłem identycznie jak na pokazanym rysunku i bledu nie ma. na vagu EGR wylaczony. i tez nie mam na EGR zaslepki... i praca silnika OK
HiRide Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Opublikowano 24 Listopada 2010 Ja nie zaslepilem kroćca zaworu - tam gdzie nałozyles niebieski węzyk. Czy powinienem to zrobic? nie znam budowy zaworu i nie wiem co jest pod tym srebrnym denkiem dlatego dla ostroznosci wolalem sobie to zaslepic niz zastanawiac sie czy cos tam moze wpasc badz zostac zaciagniete do ukladu dolotowego
Sztomel Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 nie wiem co jest pod tym srebrnym denkiem dlatego dla ostroznosci wolalem sobie to zaslepic niz zastanawiac sie czy cos tam moze wpasc badz zostac zaciagniete do ukladu dolotowego nie ma tam nic szczególnego - tylko sprężyna oraz membrana i przymocowany do niej trzonek zaworu EGR pracujący w tulejce - taka sama budowa jak gruchy siłownika podciśnienia przy turbo, wpaść tam może wszystko co się zmieści w prześwicie króćca tego siłownika ale z pewnością nie dostanie się to do dolotu gdyż uniemożliwia to membrana, która jest solidna :
macieek Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 nie wiem co jest pod tym srebrnym denkiem dlatego dla ostroznosci wolalem sobie to zaslepic niz zastanawiac sie czy cos tam moze wpasc badz zostac zaciagniete do ukladu dolotowego nie ma tam nic szczególnego - tylko sprężyna oraz membrana i przymocowany do niej trzonek zaworu EGR pracujący w tulejce - taka sama budowa jak gruchy siłownika podciśnienia przy turbo, wpaść tam może wszystko co się zmieści w prześwicie króćca tego siłownika ale z pewnością nie dostanie się to do dolotu gdyż uniemożliwia to membrana, która jest solidna : Woow Sztomel jak zwykle rozjasnil sytuacje Czyli wiekszego sensu nie ma zaslepianie tego kroćca, ja mam tam zalozony tylko wezyk ok 5cm dlugi ale nie zaslepiony.
marcinos80 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Panowie wszystko ładnie pieknie a niech mi ktoś odpowie czy zaślepie wężyka podicisnienia ma znaczacy wplyw na spalanie(przy np. zamknietym egr-ku)/Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się