Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Pojawił się błąd po zaślepieniu wężyka do zaworu EGR. Jak temu zardzić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem ze byly takie tematy ale nie ma tam poruszonego mojego problemu.Ze wzgledu na to ze moj EGR jeszcze dziala ale juz mocno cieknie postanowilem zdjac gumowy przewod ktory jest doprowadzony na gore zaworu i zaslepic ten wezyk sruba.Tak tez zrobilem.Na krociec EGRa zalozylem wezyk a na jego drugi koniec wkrecilem srube.Nie zmienilo sie nic poza tym ze auto napewno lepiej jedzie od dolu-wciskajac mniej gazu silnik lepiej reaguje i latwiej wkreca sie na obroty.Ogolnie jestem pozytywnie zaskoczony.Niestety jak sie silnik troche nagrzal zapalila sie ikonka silnika i juz nie gasnie.Nie vagowalem jeszcze.Na forum wyczytalem ze tak robia ludzie i nie ma zadnego bledu wlasnie pod warunkiem ze wezyk bedzie zaslepiony.Co zrobilem nie tak ze pojawil sie blad ?

Opublikowano

Dziwna sprawa, po zaslepieniu nie powinno wywalac bledu (mam zaslepiony tak jak ty i jest OK), podepnij vaga i bedzie jasne w czym tkwi problem.

Opublikowano

Co zrobilem nie tak ze pojawil sie blad ?

kupiles za mlode auto ...

bez ingerencji w oprogramowanie sterownika nic nie zdzialasz ...

Opublikowano

kupiles za mlode auto ...

dokładnie, w AWX nie wywali błędu ale w AVF już niestety tak a błąd będzie dotyczył zbyt niskiej recyrkulacji spalin, w AVF sterownik silnika już alarmuje jeśli przepływka daje mu sygnał o zbyt dużej ilości powietrza w czasie kiedy EGR powinien być aktywny więc ani zaślepienie mechaniczne poprzez blaszkę ani podciśnieniowe poprzez odłączenie podciśnienia nie wchodzi w tym silniku w rachubę.

Opublikowano

kupiles za mlode auto ...

dokładnie, w AWX nie wywali błędu ale w AVF już niestety tak a błąd będzie dotyczył zbyt niskiej recyrkulacji spalin, w AVF sterownik silnika już alarmuje jeśli przepływka daje mu sygnał o zbyt dużej ilości powietrza w czasie kiedy EGR powinien być aktywny więc ani zaślepienie mechaniczne poprzez blaszkę ani podciśnieniowe poprzez odłączenie podciśnienia nie wchodzi w tym silniku w rachubę.

Ja mam AVF z 2002r EGR zaslepiony na wiosne i zadnego bledu do dzis. Z obserwacji forumowych wynika, ze blad pojawia sie w mlodszych AWX/AVF zwlaszcza z 2004r. Musieli jakies zmiany wprowadzic w ECU ze wychwytuje ten blad.

Opublikowano

problem z bledem po zaslepieniu EGR, dotyczy silnikow po 6.2003 - w praktyce mozna je rozpoznac po jednym pasku wieloklinowym.

Opublikowano

No ja mam taki i zadnego bledu nie mam - model 2004 :mysli:

Opublikowano

dokładnie, w AWX nie wywali błędu ale w AVF już niestety tak a błąd będzie dotyczył zbyt niskiej recyrkulacji spalin,

Kod silnika nie ma tu znaczenia,chodzi o rocznik.

Opublikowano

Dzieki wam za zainteresowanie.Niezla kiszka z tym bledem bo im wiecej robie km po odlaczeniu weza od EGRa, tym lepiej mi sie jezdzi.Odkad zaslepilem waz nie dosc ze silnik lepiej reaguje na gaz to jeszcze zniknelo kilkusekundowe poszarpywanie podczas delikatnego przyspieszania i szybszego ruszania(tez nie zawsze).Efekt ten wystepowal tylko w przedziale okreslonych obrotow mniej wiecej od 1.4-1.6 tys.Wystepowalo to raz na kilkanascie delikatnych przyspieszen.Mam skrzynie multi i te obroty ktore napisalem wyzej, wystepuja dosc czesto w stalym przedziale( obroty sa stale a predkosc rosnie) dlatego te poszarpywania byly odczuwalne dokad obroty nie wzrosly.Teraz tego szarpania w ogole nie ma :kox: nawet minimalnych oznak.Wina obarczalem skrzynie ale ze dzialo sie to malo kiedy i bylo slabo odczuwalne,nic z tym nie robilem.Od czasu odpiecia weza zrobilem ok 150 km i jak dotad ani razu nic nie szarpnelo jak kiedys.Wczesniej napewno juz by szarpalo.

Co myslicie o tej sytuacji?Czy takie poszarpywanie moglo byc spowodowane zla praca zaworu EGR?Poki co wszystko wskazuje na to ze ten zawor byl temu winien.

Moge dalej jezdzic z zaslepionymi wezami i obserwowac czy pojawi sie szarpanie?

Czy moze jednak jazda z taka przerobka bedzie miala jakies negatywne konsekwencje?

Dlaczego teraz silnik lepiej reaguje na gaz ?

Opublikowano

coś się zmieniło :mysli:

Opublikowano

coś się zmieniło :mysli:

tylko na plusik :) wspomne:

-autem juz nie poszarpuje -to byla ewidentna wina EGR a nie skrzyni

-plynniej sie jezdzi

-czyste wydechy i brak sadzy na tylnej czesci auta

Minus jest tylko jeden-swiecaca kontrolka silnika

Pozostaje mi pogadac z jakims tunerem czy zajmie sie kontrolka ktora teraz ciagle mi sie swieci nad zegarami

Opublikowano

problem z bledem po zaslepieniu EGR, dotyczy silnikow po 6.2003 - w praktyce mozna je rozpoznac po jednym pasku wieloklinowym.

u mnie jeden pasek i nic na razie nie wywala :mysli:
Opublikowano

problem z bledem po zaslepieniu EGR, dotyczy silnikow po 6.2003 - w praktyce mozna je rozpoznac po jednym pasku wieloklinowym.

u mnie jeden pasek i nic na razie nie wywala :mysli:

ktory miesiac produkcji auta masz ?[br]Dopisany: 22 Listopad 2010, 16:51_________________________________________________z racji tego ze nie kazdy wie co i jak zaslepic,wstawiam fotke mojego zaworu EGR z zaslepionym wezem podcisnienia.Fotka z komorki ale widac o co chodzi :)

zdjcie0232.jpg

W czarny ori waz biegnacy od N18 wkrecilem srube,niebieski waz zalozylem na krociec zaworu EGR i tez wkrecilem srube.

ps.Na fotce widac tez trytytke.Podstawa tjuningu i jakichkolwiek napraw pod maska i nie tylko :gwizdanie:

polecam :decayed:

Opublikowano

problem z bledem po zaslepieniu EGR, dotyczy silnikow po 6.2003 - w praktyce mozna je rozpoznac po jednym pasku wieloklinowym.

i sprężarce po lewej stronie ... i jeszcze kilku pierdołkach :wink4:

Opublikowano

Ja nie zaslepilem kroćca zaworu - tam gdzie nałozyles niebieski węzyk.

Zaślepilem natomiast sam wężyk który wchodził na krociec.

Czy powinienem tez zaslepic ten krociec? :mysli:

pozdr

Opublikowano

zrobiłem identycznie jak na pokazanym rysunku i bledu nie ma. na vagu EGR wylaczony. i tez nie mam na EGR zaslepki... i praca silnika OK

Opublikowano

Ja nie zaslepilem kroćca zaworu - tam gdzie nałozyles niebieski węzyk. Czy powinienem to zrobic? :mysli:

nie znam budowy zaworu i nie wiem co jest pod tym srebrnym denkiem dlatego dla ostroznosci wolalem sobie to zaslepic niz zastanawiac sie czy cos tam moze wpasc badz zostac zaciagniete do ukladu dolotowego

Opublikowano

nie wiem co jest pod tym srebrnym denkiem dlatego dla ostroznosci wolalem sobie to zaslepic niz zastanawiac sie czy cos tam moze wpasc badz zostac zaciagniete do ukladu dolotowego

nie ma tam nic szczególnego - tylko sprężyna oraz membrana i przymocowany do niej trzonek zaworu EGR pracujący w tulejce - taka sama budowa jak gruchy siłownika podciśnienia przy turbo, wpaść tam może wszystko co się zmieści w prześwicie króćca tego siłownika ale z pewnością nie dostanie się to do dolotu gdyż uniemożliwia to membrana, która jest solidna :

0ef1efaef064aeb8med.jpg

Opublikowano

nie wiem co jest pod tym srebrnym denkiem dlatego dla ostroznosci wolalem sobie to zaslepic niz zastanawiac sie czy cos tam moze wpasc badz zostac zaciagniete do ukladu dolotowego

nie ma tam nic szczególnego - tylko sprężyna oraz membrana i przymocowany do niej trzonek zaworu EGR pracujący w tulejce - taka sama budowa jak gruchy siłownika podciśnienia przy turbo, wpaść tam może wszystko co się zmieści w prześwicie króćca tego siłownika ale z pewnością nie dostanie się to do dolotu gdyż uniemożliwia to membrana, która jest solidna :

0ef1efaef064aeb8med.jpg

Woow Sztomel jak zwykle rozjasnil sytuacje :good:

Czyli wiekszego sensu nie ma zaslepianie tego kroćca, ja mam tam zalozony tylko wezyk ok 5cm dlugi ale nie zaslepiony.

Opublikowano

Panowie wszystko ładnie pieknie a niech mi ktoś odpowie czy zaślepie wężyka podicisnienia ma znaczacy wplyw na spalanie(przy np. zamknietym egr-ku)/Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...