endriuu Opublikowano 12 Października 2007 Opublikowano 12 Października 2007 czytaliście?: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/uwaga-na-nielegalne-ksenony,992810 Typki w golfach z zestawami HID KIT podkręcają niepotrzebnie atmosferę. Poponuję nie montować tego typu zestawów. Rzucaja się za bardzo w oczy niebieskim światłem,a po drugie to chiński szmelc. 4300K dają idealna barwę, a i w naszych A4 nie będą razić w oczy "niebieskich".
Mad_MAX Opublikowano 12 Października 2007 Opublikowano 12 Października 2007 Troche mylisz kolego tematy , bo co innego montaz tego zestawu "xenonow" a co innego intenstywnosc zarnikow Wedlug mnie 4300K to wielka kupa , ja mam teraz 8300K w ori xenonach i roznica jest kolosalna!!!!!!! Nie chodzi mi o barwe swiatla tylko o widocznosc!!!!!!
Motor Opublikowano 12 Października 2007 Opublikowano 12 Października 2007 Troche mylisz kolego tematy , bo co innego montaz tego zestawu "xenonow" a co innego intenstywnosc zarnikow Wedlug mnie 4300K to wielka kupa , ja mam teraz 8300K w ori xenonach i roznica jest kolosalna!!!!!!! Nie chodzi mi o barwe swiatla tylko o widocznosc!!!!!! Kupa powiadasz...a pamiętasz jak pierwszy raz zapaliłeś je po zmierzchu... co wtedy pomyślałeś
endriuu Opublikowano 12 Października 2007 Autor Opublikowano 12 Października 2007 Otóż kolego Mad Max- tu odzywa się Twoja niewiedza. Oryginalnie żarówki występują tylko w dwóch temperaturach 4300K i 5800K. Wszystkie inne temperatury są wynalazkami bez homologacji np.: 6000K, 8000K, 10000K, 12000K, 14000K. Światło widzialne jest promieniowaniem elektromagnetycznym o długości fal zawartych w przedziale od 380 do 780 nm (nanometrów). Oko ludzkie potrafi rozróżniać fale o różnej długości, zawartej w tym przedziale, odbierając to jako barwę światła. Najkrótszym falom odpowiada barwa fioletowa, najdłuższym barwa czerwona. Czułość oka jest różna dla różnych barw. Największa czułość występuje w dzień dla barwy zielonożółtej, natomiast w nocy dla zielonej. Najlepsze właściwości dla ludzkiego wzroku mają źródła światła dające światło o widmie zbliżonym do światła słonecznego, czyli białe (ok 4300-4500K). Wskaźnikiem barwy światła jest temperatura barwowa podawana w K (kelwinach). Jest to temperatura ciała doskonale czarnego, wysyłającego światło o danej barwie. Podczas mgły, deszczu, śniegu najkorzystniejsze do oświetlenia drogi przed samochodem jest światło żółte, ponieważ ulega najmniejszemu rozpraszaniu i poprawia kontrast widzenia. Natomiast ogólnie bardzo niekorzystne jest światło niebieskie. Ze względu na małą długość fal ulega znacznemu rozpraszaniu, powodując mniejszy kontrast widzenia. Daje ono więc wyraźnie gorsze oświetlenie drogi, niż światło białe oraz powoduje oślepianie kierowców jadących z przeciwka, gdyż czas adaptacji ludzkiego oka do światła niebieskiego jest znacznie dłuższy, niż np. do światła białego. Nie chodzi mi o barwe swiatla tylko o widocznosc!!!!!! Największe natężenie światła kolego jest przy temp. 4300K. jest to ok 3200lm (lumenów). Zarówno poniżej tej wartości i powyżej natężenie słabnie, a pozostaje sam niebieski kolorek (tak uwielbiany przez posiadaczy golfów). Dowód? oto on: Czyzbyś założył xenony dla lansu, a nie dla widoczności? :gwizdanie: na to wygląda! Pozdrawiam
Cuber Opublikowano 12 Października 2007 Opublikowano 12 Października 2007 Najlepsze właściwości dla ludzkiego wzroku mają źródła światła dające światło o widmie zbliżonym do światła słonecznego, czyli białe (ok 4300-4500K). jakośc światła zbliżonej do słonecznego (temperatura barwy światła halogenowego wynosi 3,200 Kelvinów, światła ksenonowego 4,300 Kelvinów, światła słonecznego w bezchmurny dzień 5,300 Kelvinów),
Mad_MAX Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 Wiesz rzeczywiscie nie znam TAK teorii jak ty Ale ci udowodnie ze sie mylisz , dzisiaj zrobie fotki na zarnikach 4300K i 8000K i sobie porownasz ktore swieca WYRAZNIEJ i DALEJ I wogole mnie oczy nie mecza i ja jestem zdania ze zdecydowanie lepiej swieca 8000K niz 4300K. Ale to tylko moje zdanie i niechce wywolac klotni.
schiller Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 Wiesz rzeczywiscie nie znam TAK teorii jak ty Ale ci udowodnie ze sie mylisz , dzisiaj zrobie fotki na zarnikach 4300K i 8000K i sobie porownasz ktore swieca WYRAZNIEJ i DALEJ I wogole mnie oczy nie mecza i ja jestem zdania ze zdecydowanie lepiej swieca 8000K niz 4300K. Ale to tylko moje zdanie i niechce wywolac klotni. Mad_MAX daj sobie coś powiedzieć. mylisz się. 4300 sa optymalne jeśli chodzi zasięg i jasność światła. im wyższa temperatura tam światło bardziej przechodzi w kolor niebieski a nawet fiolet. tu juz logika powinna ci podpowiedzieć ze te odcienie sa "ciemniejsze" a i jeśli chodzi "meczenie oczu" to albo jesteś jakim wyjątkiem albo jeździsz w ponieważ tak już jest ze odcienie niebieskiego sa bardzo meczące dla oczu. np jak jeżdżę passatem (niebieskie podświetlanie tacho) to wyraźnie odczuwam moje oczka, natomiast czwóreczką mogę jeździć cala noc i nic... podsumowując, niebieskie xenony może sa "cool" ale na pewno nie praktyczne.
biedruch Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 Jako posiadacz "nieksenonów" za to mający jakąś tam konkretną wiedzę z teorii fal mogę jedynie powiedzieć że kolega endriuu bardzo fajnie i przejrzyście wyłożył ten temat i w związku z tym dalsze dyskutowanie to raczej będzie miało na celu udowodnienie, że "jedno świeci ładniej niż drugie" (ładniej a nie lepiej) O gustach się nie dyskutuje, ale tak z obserwacji zewnętrznej (ulica) to nikt mi nie powie, że jakikolwiek ksenon o zauważalnie wyższej temp niż te ori audi będzie efektowniej się prezentował.. Nie rozumiem, dlaczego zapanował taki "fetysz niebieskiego" (o fiolecie nie wspominam bo to ten sam fetysz co spojlery i czarna folia w astrze I..) po co to komu?
Mad_MAX Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 Moje sa bardziej biale niz niebieskie i nie chodzilo mi o kupno niebieskich zeby byc wyrazniej zauwazalnym na drodze. Zrobie zdjecia i jesli sie okaze ze sie mylilem , przyznam racje i przeprosze
L.I.O.N Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 Jako posiadacz "nieksenonów" za to mający jakąś tam konkretną wiedzę z teorii fal mogę jedynie powiedzieć że kolega endriuu bardzo fajnie i przejrzyście wyłożył ten temat i w związku z tym dalsze dyskutowanie to raczej będzie miało na celu udowodnienie, że "jedno świeci ładniej niż drugie" (ładniej a nie lepiej) O gustach się nie dyskutuje, ale tak z obserwacji zewnętrznej (ulica) to nikt mi nie powie, że jakikolwiek ksenon o zauważalnie wyższej temp niż te ori audi będzie efektowniej się prezentował.. Nie rozumiem, dlaczego zapanował taki "fetysz niebieskiego" (o fiolecie nie wspominam bo to ten sam fetysz co spojlery i czarna folia w astrze I..) po co to komu? [br]Dopisany: 13 Październik 2007, 13:52 _________________________________________________Sorry za cytacik bez odp......A odpowiedż jest prosta.Jest to podstawa pewnego zespołu zachowań społecznych zwany LANS-em
Raffi_wawa Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 Czy ori ksenony mają w kloszach coś do samopoziomowania, czy to coś znajduje sie gdzie indziej w aucie ?
schiller Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 Czy ori ksenony mają w kloszach coś do samopoziomowania, czy to coś znajduje sie gdzie indziej w aucie ? to jest calu układ łącznie z czujnikami na obu osiach.
Raffi_wawa Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 Czy ori ksenony mają w kloszach coś do samopoziomowania, czy to coś znajduje sie gdzie indziej w aucie ? to jest calu układ łącznie z czujnikami na obu osiach. A występuje w każdym aucie jako gotowa instalacja do podpięcia, czy tylko razem z ksenonami?
endriuu Opublikowano 13 Października 2007 Autor Opublikowano 13 Października 2007 razem z ori xenonami, niestety.
pet3r Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 można kupić oryginalny zestaw samopoziomowania bez xenonów, można też znaleźć nieoryginalny. Basen znalazł kiedyś, z tego co kojarzę, ori za 800 zł.
Pelex Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 Panowie namieszaliście mi w głowie chciałem sobie kupić taki hiński zestawik HIS 6000K do moich soczewek TYC bo wydawało mi się że to ma najbardziej białe światło, i teraz nie wiem czy nie lepiej wybrać 4300K?
TTom3k Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 Panowie namieszaliście mi w głowie chciałem sobie kupić taki hiński zestawik HIS 6000K do moich soczewek TYC bo wydawało mi się że to ma najbardziej białe światło, i teraz nie wiem czy nie lepiej wybrać 4300K? 6000k to juz bardziej niebieska poswiata. 4300 to taki standardzik ;]
Raffi_wawa Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 A żarówki H7 Philips Blue Vision mają 4000K, więc wartośc całkiem zbliżona, a cena znacznie niższa :> Zamontowałem takie u siebie i wyglada super (w stosunku do zwykłych "osram'ów") Prawie jak ksenon :>
Gość Trzeniu Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 A żarówki H7 Philips Blue Vision mają 4000K, więc wartośc całkiem zbliżona, a cena znacznie niższa :> Zamontowałem takie u siebie i wyglada super (w stosunku do zwykłych "osram'ów") Prawie jak ksenon :> Prawie robi wielką różnicę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się