Lukasz_N Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Witam Przymierzam sie do czyszczenia kolektora dolotowego. Prosze o sugestie jak w najprostszy i najszybszy sposob pozbyc sie tego czarnego dziadostwa ze srodka. Pzdr
lesand Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 dobry preparat do czyszczenia kominków można też moczyć w ropie i wypalać
Lukasz_N Opublikowano 27 Listopada 2010 Autor Opublikowano 27 Listopada 2010 Z tym srodkiem do czyszczenia kominkow to moze byc problem. Ropy mam pod dostatkiem wiec chyba lepsza bedzie ta metoda
spetsnaz Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Akurat w 1Z możesz sobie odpuścić czyszczenie kolektora dolotowego. Po pierwsze dojście jest marne, po drugie w 1Z wyjście z kolektora wydechowego do ssącego jest tylko z jednego gara przez co idzie tam minimalne ilość syfu.
Lukasz_N Opublikowano 27 Listopada 2010 Autor Opublikowano 27 Listopada 2010 Odkrecilem ostatnio z ciekawosci EGR i jak zobaczylem ile syfu jest w kolektorze to az za glowe sie zlapalem. Skoro piszesz ze zbiera sie tam minimalna ilosc syfu to skad on sie tam wzial? Chyba jednak wysczyszczenie nie zaszkodzi
Daimos Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 najlepszy jest płyn do czyszczenia kominków, 100x lepszy od ropy (szybciej usuwa)
malinek21 Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Daje efekt na krótka mete wyczyść sobie EGR a dolot i tak i tak zaraz sie zasyfi.Albo zaślep EGR to nie bedziesz musiał czyscic
f16mysliwiec Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Daje Efek na krutką mete ?? To znaczy że jesli oczysci do zera i to mu w 2 miesiace sie zasyfi, to co przez 10lat ????? Nieroumiem wogóle tego co piszecie ;/ Przeciesz jeśli sie kolektor dolotowy zasyfial przez 10lat, nagar z odmy,turbiny,egr, sie zbieral to wkoncu trzeba go wyczyscic, ale trzeba tez naprawic egr,odme i turbine, ale trzeba wyczyscic bo wkoncu niebedzie przelotu w nim ;/
Lukasz_N Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Opublikowano 28 Listopada 2010 Albo zaślep EGR to nie bedziesz musiał czyscic EGR juz dawno zaslepiony :>
bartikol78 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Witam ,wlasnie sie wczoraj za to zabralem i moge napisac ze dobrym srodkem do czyszczenie tego syfu jest plyn do czyszczenie hamulcow i sprzegla firmy "WYNNS" 1
SotoM Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 szkoda ze nie zrobiłem zdjec kanalów dolotowych silnika 1Z. były tak zalepione srednica dolotowa to była na grubosc palca. i nie mówcie ze nie ma sensu. to tylko podziekowac za lanie taniego oleju do silnika jak i za styl jazdy - emeryt.
Lukasz_N Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Opublikowano 28 Listopada 2010 Co do stylu a'la "emeryt" to u mnie odpada a jesli chodzi o olej to silniczek innego niz Motul nie widzial. Ale przez tyle lat uzywania i kkm to normalne ze sie tam syf zbiera. Takze nie pozostaje nic innego jak wziac sie za robote i wyczyscic zeby dac nowy oddech zeciorowi :> 1
pawlopwl Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Witam ,wlasnie sie wczoraj za to zabralem i moge napisac ze dobrym srodkem do czyszczenie tego syfu jest plyn do czyszczenie hamulcow i sprzegla firmy "WYNNS" A jak wrażenia po czyszczeniu? pomogło to coś? jakaś różnica w jeździe?
Lukasz_N Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Opublikowano 28 Listopada 2010 Wlasnie tez sie zastanawiam czy bedzie odczuwalna roznica w jezdzie bo moj 1Z troche muli od dolu. Checi do zycia nabiera tak kolo 2.5 tys. Z tego co sie dowiedzialem na naszym forum to powodem moze byc wlasnie takze zawalony dolot
grzes1150 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 A czy w 1Z kolektor ssący wychodzi bez demontażu wydechowego? bo turbo przysłania chyba? W AFNie było spoko bo turbo nisko byłoa a tu???
przemciotorun Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Witam ,wlasnie sie wczoraj za to zabralem i moge napisac ze dobrym srodkem do czyszczenie tego syfu jest plyn do czyszczenie hamulcow i sprzegla firmy "WYNNS" A jak wrażenia po czyszczeniu? pomogło to coś? jakaś różnica w jeździe? dolanczam sie do pytania, i jak by ktos jeszcze opisal jak jest z wyciagnieciem kolektora, bo mysle nad zaslepieniem egra, i odrazu wyczyszczeniem kolektora
Pretor Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Ja tam jakieś różnicy w jeździe nie odczułem, ale nie był zbyt mocno zasyfiony. Najlepszą metodą jest wypalenie kolektora nad ogniem. Pierwszy raz jak czyściłem to nie dość, że zmarnowałem dużo czasu i środków chemicznych a i tak efekt był taki sobie. W środku zostaje twardy osad którego nie do końca można się pozbyć. Drugi raz zrobiłem małe ognisko i nad ogniem go wypaliłem i później tylko obstukałem i przepłukałem ropą i był jak nowy.Po tej czynności zaślepiłem EGR i jest spokój. Co do wyciągnięcia kolektora to wyciągasz EGR i odkręcasz kolektor. Śruby imbusowe z tego co pamiętam imbus 6mm. Oczywiście trzeba kupić nową uszczelkę pod kolektor. Ja kupiłem Erling, koszt ok 10 zł.
markus1985 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 JakiĹ czas temu prĂłbowaĹem wyjÄ c kolektor ale poĹamaĹem 2 imbusy na jednej Ĺrubie ale teraz chyba zrobie znowu podejĹcie
pawlopwl Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Pretor, w AFN jest łatwiej, ale jak to jest w silnikach 1Z, AHU? tam turbo jest troche wyżej :gwizdanie: niech się wypowie ktoś kto miał mocno zasyfiony kolektor, czy po czyszczeniu są jakieś różnice?
tokarka606 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 i jak by ktos jeszcze opisal jak jest z wyciagnieciem kolektora Tak to mniej więcej wygląda.Najlepiej mieć przedłużkę elastyczną.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się