Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Rozruch przy dużych mrozach


adr1018

Rekomendowane odpowiedzi

4. w silnikach do 2004 roku z AVF i AWX wlacznie nie ma zadnej kontroli ze strony ECU stanu ukladu grzania swiec zarowych. kontrolka pokazuje tylko zalozony czas osiagniecia przez nie temperatury roboczej.

Czyli dobrze zauważyłem że świece grzeją jednakowo czyli grzeją jednakową długość nie zależnie od temperatury i jak jest -15 to jak 2 razy podgrzeje to pali od strzała a jak raz to trochę telepie po odpaleniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. w silnikach do 2004 roku z AVF i AWX wlacznie nie ma zadnej kontroli ze strony ECU stanu ukladu grzania swiec zarowych. kontrolka pokazuje tylko zalozony czas osiagniecia przez nie temperatury roboczej.

Czyli dobrze zauważyłem że świece grzeją jednakowo czyli grzeją jednakową długość nie zależnie od temperatury i jak jest -15 to jak 2 razy podgrzeje to pali od strzała a jak raz to trochę telepie po odpaleniu

Wydaje mi się że wypowiedź dotyczyła iż po spaleniu świeć żarowych nie ma informacji na ten temat - ECU grzeje świece w zależności od temp zewnętrznej i temp silnika ale nie wiemy czy są świece dobre czy spalone. Słyszałem w 2.0 już jest diagnostyka i pokazuje że swiece spalone.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. w silnikach do 2004 roku z AVF i AWX wlacznie nie ma zadnej kontroli ze strony ECU stanu ukladu grzania swiec zarowych. kontrolka pokazuje tylko zalozony czas osiagniecia przez nie temperatury roboczej.

Czyli dobrze zauważyłem że świece grzeją jednakowo czyli grzeją jednakową długość nie zależnie od temperatury i jak jest -15 to jak 2 razy podgrzeje to pali od strzała a jak raz to trochę telepie po odpaleniu

Nieprawda, ja mam 3 autka na 1,9 i każdy wyłącza świece w zalezności od temperatury (widzę to po amperomierzu i przygaszaniu się światła). Ja nie podgrzewam świec kilkakrotnie bo odpala odrazu, jednak poniżej -10 stopni ze względu żeby akumulator nie dostawał za bardzo to czekam aż świece zgasną całkowicie (zgaszenie się kontrolki nie jest jednoznaczne z wyłączeniem świec), logika jest taka:

- po przekręceniu kluczyka zapalają się świece i kontrolka (napięcie na aku spada u mnie z 12 do 11V),

- jeżeli zostanie osiągnięta odpowienia temperatura to kontrolka gaśnie i wtedy powinno się uruchomić silnik (przy dobrym akumulatorze, pamiętajmy że aku ma obciążenie i jeszcze dorzucamy mu rozrusznik, napięcie u mnie spada do ok 9-10V)

- po odpaleniu świece jeszcze dogrzewają, żeby nie telepało

- teraz się dopiero wyłączają (i jak jest słaby akumulator to teraz moim zdaniem powinno się odpalić, bo wraca napięcie z 11 do 12V i ma większre uderzenie na rozrusznik)

Temat świec rok temu już opisywałem, najlepsze moim zdaniem są BOSHA (jeżeli chodzi o dogrzewanie), bo są na napięcie 11V czyli w zimie pracują efektywnie (bo w warunkach znamionowych), tylko że jak dostaną 12V to ich żywotność spada (szybciej się spalają),

BERU są na 12V, mnie efektywnie grzeją ale ciężko jest je spalić.

Co do wielokrotnego podgrzewania nie ma wpływu na długotrwałość świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci raz pali motor od strzała a raz po dłuższym kręceniu to paliwo może Ci się cofać, ja mam tak u siebie ale nie mam kiedy wymienić zaworka zwrotnego na filtrze, świece oczywiście raz się grzeje i u mnie styka nawet jak było rok temu -25 ale wtedy kilka razy musiał przekręcić, a też nie mam za mocnego aku, bo na początku mu ciężko kręcić :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. w silnikach do 2004 roku z AVF i AWX wlacznie nie ma zadnej kontroli ze strony ECU stanu ukladu grzania swiec zarowych. kontrolka pokazuje tylko zalozony czas osiagniecia przez nie temperatury roboczej.

Czyli dobrze zauważyłem że świece grzeją jednakowo czyli grzeją jednakową długość nie zależnie od temperatury i jak jest -15 to jak 2 razy podgrzeje to pali od strzała a jak raz to trochę telepie po odpaleniu

im nizsza temp tym czas nagrzewania jest dluzszy a wiec i kontrolka dluzej swieci. tyle ze roznice moga byc niezauwazalne[br]Dopisany: 02 Grudzień 2010, 12:07_________________________________________________

1.Wydaje mi się że wypowiedź dotyczyła iż po spaleniu świeć żarowych nie ma informacji na ten temat - ECU grzeje świece w zależności od temp zewnętrznej i temp silnika ale nie wiemy czy są świece dobre czy spalone.

2. Słyszałem w 2.0 już jest diagnostyka i pokazuje że swiece spalone.....

ad.1 dokladnie.

ad 2. tak w 2.0 tdi 16Vjest diagnostyka stanu swiec zarowych. nie sa zasilane przekaznikiem tylko specjalnym dedykowanym modulem sterujacym impulsami wypelniajacymi. podkreslam dotyczy to tylko i wylacznie silnikow 16V (BLB, BRE, BRD, BKD itp).

silniki 2,0 tdi 8V (m.in.BPW) sa starsza generacja i swiece zarowe sa zasilane na zasadzie takiej samej jak AVF, AWX i starsze. [br]Dopisany: 02 Grudzień 2010, 12:14_________________________________________________pamietajmy ze niesprawnosc swiec zarowych to nie tylko ich przepalenie, ale rowniez wzrost opornosci (probnik zarowkowy czy diodowy wykaze ze sa sprawne) prowadzacy do zmniejszenia temperatury ich pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pali na dotyk, nawet ułamek sekundy szybciej łapie niż latem. To co zauważyłem to u mnie lepiej odpala jak przekręcam zapłon od razu po tym jak zgaśnie kontrolka świec, a nie jak czekam aż pyknie przekaźnik od świeczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy temp. -15 kontrolka od świec pali mi się nawet 5-6 sekund i dopiero gaśnie, a auto odpala po ok. 2 sekundach kręcenia rozrusznikiem.

Świece to Beru, wymieniane około 1,5 roku temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pali na dotyk, nawet ułamek sekundy szybciej łapie niż latem. To co zauważyłem to u mnie lepiej odpala jak przekręcam zapłon od razu po tym jak zgaśnie kontrolka świec, a nie jak czekam aż pyknie przekaźnik od świeczek.

Jaki masz akumulator?? Bo u mnie akumulator wytrzymuje 2-3 lata i już w zimę nie daje rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo u mnie akumulator wytrzymuje 2-3 lata

Krótko.U mnie w 1Z czwarty rok i kręci jak szalony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,Mi dziś(-14stopni)auto po dwóch dniach nieodpalania,po ok 6-7sekundach świecenia kontrolki, zagadał po około 2ekundach kręcenia :) tyle że jakieś 10 sekund nierówno pracował-po tym czasie miał już normalne obroty,czyżby któraś z świec padła?

1.9TDI 90km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,Mi dziś(-14stopni)auto po dwóch dniach nieodpalania,po ok 6-7sekundach świecenia kontrolki, zagadał po około 2ekundach kręcenia :) tyle że jakieś 10 sekund nierówno pracował-po tym czasie miał już normalne obroty,czyżby któraś z świec padła?

1.9TDI 90km

jesli Ci silnik nie rowno pracowal to masz padnieta ktoras swiecie, a moze nawet wiecej jak jedna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie pali bez problemu, ale zastanawia mnie fakt, że czy jest -5 czy -15 to kontrolka od świec zaświeca się dosłownie tylko na sekundę.... Kluczyk przekręcam chwilę później jak zgaśnie zielone OK z fisa...

pytanie do innych użytkowników b7 z silnikiem bpw - u was koledzy też tak jest, że ta kontrolka świeci tak krótko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...