Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jakie koszty podniesienia mocy??


szysz4

Rekomendowane odpowiedzi

no tak, tylko za to samo chce 200zl wiecej w takim razie :)

widocznie ma droższe źródło :gwizdanie: bierz od olka, zawsze masz blizej i w tym wypadku taniej, bo produkt cowboya idzie z wawy :wink4:

zródło fratelli bosio jest w tej chwili jedno w Polsce ;) byc moze ktos kto robi hurtowo, wielkie ilosci komercyjnie ma taniej albo sam reguluje i wymienia koncówki

ja po prostu musze płacić u Bogdana w Diesel System w Nadarzynie odpowiednie kwoty za regulację, bo Bosio to sama koncówka i przy zuzytych trzpieniach trzeba sie duzo namęczyc z poprawna regulacją obydwu cisnien - nikt mi tego za darmo nie robi ;) i stawka za regulację Bosio jest większa niż za BOSCH

ja nie oglaszam sie na allegro pomagam kolegom z forum golfa na zamówienie albo jak sie ktos zgłosi, nie robie nic na zapas, nie jestem hurtownikiem, nie zyje z tego ;)

nie sprzedaje samych koncówek bosio bo dużo jest wadliwych - albo leją albo nie da sie ustawić poprawnie 2 cisnienie - słabo jest u włochów z kontrolą jakosci, czesto tez w przypadku bosio sa wymienie przekąłdki i trzpenie - w diesel system wtryski robia od wielu lat a robią tylko na Boschu (nie liczac tego co robia na Bosio dla mnie i ludzi którzy jada tam indywidualnie) wiec mają kilkaset jak nie wiecej trzpeni i przekładek, które w razie potrzeby są wymieniene

generalnie ja polecam Boscha i od lat nie zdarzyła sie zadna reklamacja czy seryjnie wadliwa koncówka, Bosio robi się bo nie ma alternatywy na duze moce

Bosch moim zdaniem tez dłużej bedzie trzymał cisnienia, wolniej wyklepuje sie trzpień

ja pwotórze co napisałem w temacie AFNa, 160KM to najtanszy setup, daje duzo radości, mało plai osiągi przyzwoite jak na dupowóz

zawsze bede promował zasade zeby wychodzic od najmocniejszej serii, czyli chcesz miec 190Km, kup ARLa , chcesz miec 350 kup S4

chyba ze ktos ma fantazje to wtedy moze 350KM zrobic z 1.9 TDI :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze myślę ale z lektury forum VAG układa mi się taki obraz sensownych modów:

soft=130-140KM/300NM-kasy mało, przyrost mały, ryzyko małe

AWX+216=150-160KM/350NM-kasy średnio/mało, przyrost średnio, ryzyko małe/średnie-mamy gwarancje że turbo i wtryski są ok

BRD+230+11+FMIC=180-190KM/380NM(+sprzęgło i ewentualnie wskaźniki,heble,zawias)-kasy dużo,przyrost średni/duży,ryzyko duże/średnie-trzeba już bardzo uważać

Wynika z tego że chcąc za w miarę niedużą kasę zrobić coś sensownego i bezpiecznego to wychodzi AWX+216. Chyba najoptymalniejszy wybór jeśli patrzymy na to pod kątem wydanej kasy do osiągniętego wyniku i bezpieczeństwa moda w AFN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mało dokładna ta rozpiska ale całkiem sensowna :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sensowny opis bez dokładnego opisu kosztów bo każdy w innych pieniążkach ogarnia sobie podzespoły. Jak na moje w AFN/AVG najlepszy (czyt. najsensowniejszy) to mod turbo AWX + 216. Chyba daje najwięcej pożytku i jest najodpowiedniejszy względem koszty/przyrost. Większe moce to zabawa MOCNO ingerująca w portfel kierownika stajni a nie daje już chyba aż tyle radości co zabiera gotówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze myślę ale z lektury forum VAG układa mi się taki obraz sensownych modów:

soft=130-140KM/300NM-kasy mało, przyrost mały, ryzyko małe

AWX+216=150-160KM/350NM-kasy średnio/mało, przyrost średnio, ryzyko małe/średnie-mamy gwarancje że turbo i wtryski są ok

BRD+230+11+FMIC=180-190KM/380NM(+sprzęgło i ewentualnie wskaźniki,heble,zawias)-kasy dużo,przyrost średni/duży,ryzyko duże/średnie-trzeba już bardzo uważać

Wynika z tego że chcąc za w miarę niedużą kasę zrobić coś sensownego i bezpiecznego to wychodzi AWX+216. Chyba najoptymalniejszy wybór jeśli patrzymy na to pod kątem wydanej kasy do osiągniętego wyniku i bezpieczeństwa moda w AFN.

w wątku juz wszystko zostało powiedziane :wink4:

można to podzielić na etapy

Seryjny AFN 0-100 robi w 11,5-12s, Q +1s

Etap 1

- program

- wyciecie kata

Wynik - 135-140km 300nm

Przyrost - 25-35km 30%

Koszt - 700-1200zł

Przyspieszenie 0/100 - 9,5-10s urywa ok 2s od serii

Przykładowy wykres

986d9a6f4ba02bb9m.jpg

Etap 2

- zmiana turbo na AWX

- program

- wyciecie kata

Wynik - 140-150km 325nm

Przyrost - max 40km

Przyspieszenie - 9s

koszt - 2tys przy załozeniu że soft kosztuje 1200zł, turbo uzywka 600-700zł

Przykładowy wykres

72b9d3b7c7e44826m.jpg

Etap 2.1

- zmiana turbo na AWX

- wtryski 216

- FMIC

- program

- wyciecie kata

- zmiana sprzęgła

Wynik 150-160km max 350nm

Przyrost - 40-50km

Przyśpieszenie 8,5-9s

Koszt -3-3,5tys na bide + 500 za sprzegło

program - 1200/turbo - 700/FMIC-800/wtryski- 1000

Przykładowy wykres

IMG_0751.jpg

Etap 2,2

- turbo BRD

- wtryski 216

- FMIC

- wyciecie kata

- program

- zmiana sprzegła

Wynik 155-170km

Przyrost - max 60km

Przyspieszenie - 8s (wysokie 7 do zrobienia)

Koszt - ~5tys

turbo - 1200/wtryski - 1000/FMIC - 800/program - 1200/sprzegło - 500 ewentualnie koło dwumasowe 1000

Przykładowy wykres

dscn2466mi.th.jpg

Etap 2,3

to samo co poprzedni tylko wtryski 230

dziesietne sekundy urwie w przyspieszeniu, koszt wiekszy zakupu wtrysków 1100zł

no wiec finalnie ~5tys

Przykładowy wykres

wykresx.th.jpg

Etap2,4

- turbo hybryda/BRD

- wtryski 216

- FMIC

- mocniejsze sprzęgło

- pompa 11mm

- program

Wynik - 160-175km 350-370nm

Przyrost max 65km

Przyspieszenie 7,5-8s

Koszt- 5-6tys+ 1tys za dwumas

turbo - 1200/wtryski - 1000/FMIC - 800/sprzęgło - 500/pompa(samoróba/używka/przeróbka regeneracja) - 500-1500/ program - 1200

Przykładowy wykres

kowimod.th.jpg

Etap3

- turbo hybryda- BRD

- wtryski 230

- pompa 11mm

- FMIC

- sprzęgło wzmocnione

- program

Wynik 175-190km

Przyśpieszenie 7-7,5s

Przyrost - 80km

Koszt 6,5tys +1tys dwumas

turbo - 1200/wtryski - 1100/FMIC - 800/pompa - 500~1500/sprzegło wzmocnione - 700/program-1200

Przykładowy wykres

wykresik_185_377.jpg

- Pompa 11mm

- Turbo BRD

- Wtryski 260

- Mapsensor 2bar

- FMIC

- program

- wzmocnione sprzegło

Wynik 190-200 400-420nm

Przyrost - 90km

Przyspieszenie ponizej 7s spokojnie

Koszt - 6-7tys

turbo BRD - 1200/ wtryski - 1600/FMIC - 1000(większy)/mapsensor + orurowanie - 500/sprzegło - 700~1000/ program - 1200

Przykładowy wykres

wykresafn202.th.jpg

Etap 4,1

to juz zabawa z dobiernaiem turbin, mozna CAHA załozyć, przyrost ponad 200 powinien być reszta jak wyzej

Etap 5 :evil:

Wynik 240-260km - 460nm

- słupek silnika po kompleksowej przeróbce wzmacniajacej min dół od ARL góra z ASV

- Turbo GT2260V z kolektorem customowym

- FMIC z orurowaniem

- wydech 2.5c" z DP 3"

- pompa wtryskowa tzw. "11tka" z dodatkowymi zmianami

- wtryskiwacze z koncówkami Fratelli Bosio Race 0,260

- sportowy filtr powietrza

- duzy MAP-sensor

- mocne sprzegło z kołem jednomasowym

Przyspieszenie: 90% aut objeżdzasz na ulicy

Koszt ponad 10tys

Przykładowy wykres

http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=23

Od etapu 2 należało by dodatkowo doliczyc

- zmiana wężyków podcisnienia - koszty max 50zł

- zmiana hamulców na 312 (jarzma od 60zł/szt) tarcze i klocki koszt - 400zł

- zmiana kolektora ssącego na AWX - koszt 50-150zł w tym flansza do usunięcia EGR

- uszczelki pierdołki i inne srubki dzikie weże - max 150zł

- wskaznik doładowania

- map sensor 2barowy - 90zł

- dolot pełny z kwasiaka pod map - 300-700zł

- rozrząd - 700-1200zł

Do wszystkiego trzeba doliczyć robocizne, wiec tunning TDI jest drogi ale przyrost jest adekwatny do wydanych pieniedzy

Niektórzy pewnie by taniej zrobili, ale ja biore pod uwage rezacza który nie ma dojscia do tańszych czesci, nie zna sie ztunerem, nie oszczedza na pierdołach tak jak to Armi ujął

Ja zakładam, że wszystko robi się z głową.

I jeśli te 230KM wymaga zmiany dołu silnika to trzeba go zmienić.

Dobrze wiesz, że jeśli ktoś się decyduje na modyfikacje mechaniczne to musi zdawać sobie sprawę, że tu nie ma miejsca na oszczędności. Każda pseudo oszczędność prawdopodobnie wyjdzie bokiem.

Bałbym się jechać w daleką trasę "grubo modząc po taniości":

- ee tam sprzegła zmieniać nie trzeba

- po co mi fmic?

- syntetyk? pf szkoda $$, zmieniać olej co 10k km? dobre :polew:

- strojenie? nieee kupię chipa z allegro

- samochód nie jedzie jak seria - trzeba zrobić chipa

- pompa umiera - zrobimy chipa

- zbliża się wymiana rozrządu - szkoda kasy, wymienię tylko pasek :decayed:

etc etc etc :decayed:

Wiadomo mozna sobie FMIC uklepać za 200zł, ale to jest DRUCIARSTWO, nie trzeba spawac dolotu mozna kupic pare starych węży gumowych komplet opasek sklepać tak by tylko działało, ALE PO CO? skoro niebawem trzeba będzie tam zajrzeć ponownie, mozna zrobic program za 300zł i taniej bo kolega ogarnia, tylko pytanie na ile ogarnia, póxniej wychodza kwiatki typu przeładowanie, telepanie dwumasem, skaczaca dawka paliwa, najtańsze wtryski z chin, czyli ciagle remonty, a silnik robiony tanim tunningiem jest ciezki dla normalnego mechanika do zdiagnozowania, ponieważ oni w tym zakresie mniej wiedzą i dziwuja po co to wszystko jest zrobione :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze myślę ale z lektury forum VAG układa mi się taki obraz sensownych modów:

soft=130-140KM/300NM-kasy mało, przyrost mały, ryzyko małe

AWX+216=150-160KM/350NM-kasy średnio/mało, przyrost średnio, ryzyko małe/średnie-mamy gwarancje że turbo i wtryski są ok

BRD+230+11+FMIC=180-190KM/380NM(+sprzęgło i ewentualnie wskaźniki,heble,zawias)-kasy dużo,przyrost średni/duży,ryzyko duże/średnie-trzeba już bardzo uważać

Wynika z tego że chcąc za w miarę niedużą kasę zrobić coś sensownego i bezpiecznego to wychodzi AWX+216. Chyba najoptymalniejszy wybór jeśli patrzymy na to pod kątem wydanej kasy do osiągniętego wyniku i bezpieczeństwa moda w AFN.

w wątku juz wszystko zostało powiedziane :wink4:

można to podzielić na etapy

Seryjny AFN 0-100 robi w 11,5-12s, Q +1s

Etap 1

- program

- wyciecie kata

Wynik - 135-140km 300nm

Przyrost - 25-35km 30%

Koszt - 700-1200zł

Przyspieszenie 0/100 - 9,5-10s urywa ok 2s od serii

Etap 2

- zmiana turbo na AWX

- program

- wyciecie kata

Wynik - 140-150km 325nm

Przyrost - max 40km

Przyspieszenie - 9s

koszt - 2tys przy załozeniu że soft kosztuje 1200zł, turbo uzywka 600-700zł

Etap 2.1

- zmiana turbo na AWX

- wtryski 216

- FMIC

- program

- wyciecie kata

- zmiana sprzęgła

Wynik 150-160km

Przyrost - 40-50km

Przyśpieszenie 8,5-9s

Koszt -3-3,5tys na bide + 500 za sprzegło

program - 1200/turbo - 700/FMIC-800/wtryski- 1000

Etap 2,2

- turbo BRD

- wtryski 216

- FMIC

- wyciecie kata

- program

- zmiana sprzegła

Wynik 155-170km

Przyrost - max 60km

Przyspieszenie - 8s (wysokie 7 do zrobienia)

Koszt - ~5tys

turbo - 1200/wtryski - 1000/FMIC - 800/program - 1200/sprzegło - 500 ewentualnie koło dwumasowe 1000

Etap 2,3

to samo co poprzedni tylko wtryski 230

dziesietne sekundy urwie w przyspieszeniu, koszt wiekszy zakupu wtrysków 1100zł

no wiec finalnie ~5tys

Etap2,4

- turbo hybryda/BRD

- wtryski 216

- FMIC

- mocniejsze sprzęgło

- pompa 11mm

- program

Wynik - 160-175km 350-370nm

Przyrost max 65km

Przyspieszenie 7,5-8s

Koszt- 5-6tys+ 1tys za dwumas

turbo - 1200/wtryski - 1000/FMIC - 800/sprzęgło - 500/pompa(samoróba/używka/przeróbka regeneracja) - 500-1500/ program - 1200

Etap3

- turbo hybryda- BRD

- wtryski 230

- pompa 11mm

- FMIC

- sprzęgło wzmocnione

- program

Wynik 175-190km

Przyśpieszenie 7-7,5s

Przyrost - 80km

Koszt 6,5tys +1tys dwumas

turbo - 1200/wtryski - 1100/FMIC - 800/pompa - 500~1500/sprzegło wzmocnione - 700/program-1200

Etap 4

niebawem napisze

Od etapu 2 należało by dodatkowo doliczyc

- zmiana wężyków podcisnienia - koszty max 50zł

- zmiana hamulców na 312 (jarzma od 60zł/szt) tarcze i klocki koszt - 400zł

- zmiana kolektora ssącego na AWX - koszt 50-150zł w tym flansza do usunięcia EGR

- uszczelki pierdołki i inne srubki dzikie weże - max 150zł

- wskaznik doładowania

- map sensor 2barowy - 90zł

- dolot pełny z kwasiaka pod map - 300-700zł

- rozrząd - 700-1200zł

Do wszystkiego trzeba doliczyć robocizne, wiec tunning TDI jest drogi ale przyrost jest adekwatny do wydanych pieniedzy

Niektórzy pewnie by taniej zrobili, ale ja biore pod uwage rezacza który nie ma dojscia do tańszych czesci, nie zna sie ztunerem, nie oszczedza na pierdołach tak jak to Armi ujął

Ja zakładam, że wszystko robi się z głową.

I jeśli te 230KM wymaga zmiany dołu silnika to trzeba go zmienić.

Dobrze wiesz, że jeśli ktoś się decyduje na modyfikacje mechaniczne to musi zdawać sobie sprawę, że tu nie ma miejsca na oszczędności. Każda pseudo oszczędność prawdopodobnie wyjdzie bokiem.

Bałbym się jechać w daleką trasę "grubo modząc po taniości":

- ee tam sprzegła zmieniać nie trzeba

- po co mi fmic?

- syntetyk? pf szkoda $$, zmieniać olej co 10k km? dobre :polew:

- strojenie? nieee kupię chipa z allegro

- samochód nie jedzie jak seria - trzeba zrobić chipa

- pompa umiera - zrobimy chipa

- zbliża się wymiana rozrządu - szkoda kasy, wymienię tylko pasek :decayed:

etc etc etc :decayed:

Wiadomo mozna sobie FMIC uklepać za 200zł, ale to jest DRUCIARSTWO, nie trzeba spawac dolotu mozna kupic pare starych węży gumowych komplet opasek sklepać tak by tylko działało, ALE PO CO? skoro niebawem trzeba będzie tam zajrzeć ponownie, mozna zrobic program za 300zł i taniej bo kolega ogarnia, tylko pytanie na ile ogarnia, póxniej wychodza kwiatki typu przeładowanie, telepanie dwumasem, skaczaca dawka paliwa, najtańsze wtryski z chin, czyli ciagle remonty, a silnik robiony tanim tunningiem jest ciezki dla normalnego mechanika do zdiagnozowania, ponieważ oni w tym zakresie mniej wiedzą i dziwuja po co to wszystko jest zrobione :gwizdanie:

:good: proponuje zeby cos takiego bylo w podwieszonych

rowniez do ajm i awx/avf tez cos takiego napisac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do AJM/AWX nie ogarne, tzn dłuzej mi sie zejdzie :naughty: ale jak ktos przerobił temat AWXa to mzoę takie cos napisac, podwiesiemy to i nie będzie zbednych pytań

Jarol moze ty dasz rade mniej wiecej wyszczególnic etapy :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze Piotr z moja pomoca ogarnie poszczegolne AJM/AWX. od serii po soft , i od turbo AWX ,BRD ,CAHA, a dzo dzo moze jeszcze wypowiedziec sie o turbinach w kurnika :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze Piotr z moja pomoca ogarnie poszczegolne AJM/AWX. od serii po soft , i od turbo AWX ,BRD ,CAHA, a dzo dzo moze jeszcze wypowiedziec sie o turbinach w kurnika :gwizdanie:

napisalbym ,ale mi sie nie chce :decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra przerzuce to w nowy wątek bo tu zginie :wink4: jak ogarniecie to wrzucicie tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy przeczytalem watek o podkreceniu AFN-a i zaczynam cos kminic w tym kierunku.

Na dzien dobry szukam wtryskow 216...i tu pytanko gdzie lub od kogo kupic,znalazlem jakies nowe na allegro 216 do a4 za 1000zl.ale nieznam sie wiec pytam. Druga sprawa to bedzie turbo od AWX-a i na koniec program....a juz puzniej w wolnym czasie na zakladzie zabiore sie za FIMC-a :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj tam..oj tam..no fakt bylo ale nie ma to jak napisac jeszce raz (piwo da Ciebie)

Pisal bym sie na te pierwsze z wymienionymi koncowkami (zalerzy mi na fakturce :kox:)

Czyli zakladam i jade (gdzie) na program.

Dalej juz doloze turbawke (ale czy po wym.turba znow musze jechac na korekte ,czy najlepiej jechac po wymianie obydwu rzeczy naraz?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj tam..oj tam..no fakt bylo ale nie ma to jak napisac jeszce raz (piwo da Ciebie)

Pisal bym sie na te pierwsze z wymienionymi koncowkami (zalerzy mi na fakturce :kox:)

Czyli zakladam i jade (gdzie) na program.

Dalej juz doloze turbawke (ale czy po wym.turba znow musze jechac na korekte ,czy najlepiej jechac po wymianie obydwu rzeczy naraz?)

najpierw turbo, potem program

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

To w najblizszym czasie biore wtryski,poszukam jeszcze turbo i jedymy na programik. :hi:

jak chcesz uniknąc problemów to wtryski załóż po zmianie turbo i ustaelniu terminu tak by zrobic logi sprawdzic czy ok i jechać na softa, bo na takim setupie jeżdzic nie polecam bez strojenia, zaraz spowrotem turbo wyjmiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn.?

Logi spoko ale nie mam w okolicy nikogo kto by sie tym zajal...

Jesli nie jest wiekszym problemem wymiana wtryskow a wydaje mi sie ze nie to turbo wymienie u siebie a po ustaleniu telefonicznym jakos na miejscu czy cos wymysle i tam wymienie wtryskiwacze.

Ale narazie nie siegam tak daleko szukam czesci i musze podzwonic jak wyglada koszt chipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...