Mariusz90r Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Witam, Moje Audi 1.8T AEB potrzebuje mnóstwo czasu na rozgrzanie się, zrobiłem dziś około 12km z Bytomia do Katowic a wskazówka dopiero dobijała do 90stopni. W moim poprzednim aucie nawet przy większych mrozach już w połowie drogi temp. była optymalna... Jak to jest u was? Ten typ tak ma? Czy raczej mogę zacząć szukać termostatu? Z góry dziękuję za wszystkie rady
bialy986 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=156777.0;highlight=wolno+się+nagrzewa tu masz podobny temat,może coś pomoże
Maxcudo Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Swoja droga ten typ tak ma. Szukać termostatu radze dopiero jak nie trzyma tych 90 stopni Wcześniej nie widzę sensu, efekt będzie taki sam.
Mariusz90r Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2010 bialy986 akurat z ciepłym powietrzem z nawiewów raczej nie mam problemu, bo zaczyna lecieć dość szybko (w relacji do wskaźnika temp.) ale link przydatny bo widzę że kolega miał podobny problem. Może uda mi się pojechać w jakąś dłuższą trasę, chociaż pogoda nie sprzyja i zobaczę czy trzyma te 90stopni, jeśli nie to jadę kupić termostat Dzięki za odpowiedzi
Dev Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 albo czujnik wody siada nie ma wahan temperatury podczas szybszej jazdy ?
Maxcudo Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Ale koledze chodzi chyba tylko o to ze długo zanim osiągnie swoje 90 stopni i czy to normalne.
Dev Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 ja dodatkowo zasłaniam całą chłodnice i tak jezdze poza miastem nic sie nie dzieje, nie przegrzewa sie przy tej pogodzie
KYLOMC Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 nic ci nie siada tak jest przy takich temperaturach (-15 -18) mam to samo ,po przejechaniu 3km z nawiewów leci lawa (żart) a po 14 km już jest 90 stopni ... inaczej jest jak na zewnątrz jest 0 stopni to po 4km mam już 90 ....
Mariusz90r Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2010 KYLOMC i na takiej odpowiedzi kogoś kto ma 1.8T mi zależało. I tak sprawdzę czy utrzymuje to 90 stopni, ale skoro mówisz że też tak masz, no to jeśli będzie utrzymywał 90tke po nagrzaniu to pozostanie mi czekać do wiosny... Druga sprawa gdyby faktycznie coś było z termostatem to chyba spalanie też idzie sporo do góry (prawda?), a u mnie jest 11,5L(FIS) a 85% to miasto i krótkie trasy, więc chyba w normie? EDIT: @devastation - padnięty czujnik miałem akurat w Hondzie więc wiem jak to wygląda, tutaj żadnych wahań nie zauważyłem.
KYLOMC Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 tez mam teraz (zima)11-12 litrów miasto dodam ze mam błąd podgrzewacza sondy ;///
Maxcudo Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Dziś specjalnie robiłem testy. Dopiero po przejechaniu 6km przy temp. zew. -11 stopni, wskazówka ruszyła się, tak na 65 stopni, 80 stopni osiągnęła przy przejechaniu prawie 10km, a ukochane 90 dopiero po ok. 12km Aczkolwiek już po ok. 2-3km powietrze leciało cieple, a na climatroniku ustawione 23 stopnie. Co prawda mam silnik APU, ale to żadna różnica =] Spalanie ok. 13L, Tylko miasto, z ciężka nogą... Enjoy,
udy Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 sprawdz termostat u mnie tez mi sie wydawalo ze sie wolno nagrzewa ale nie zwracalem uwagii, tydzien temu wymienilem termostat, mechanik powiedzial ze juz byl zatarty prawie, nagrzewa sie do 90 po 3 do 4 km 1
Maxcudo Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Termostat ma 2 tyg, jest zimno wiec tak po prostu bywa... Jak trzyma 90 stopni to raczej musi być dobry. Mowa jest tutaj o B5, może B6 poprawili i szybciej się nagrzewa. U mnie mamuska w Citroenie C5 2.0 16V, tez po ok. 3km ma 90 stopni.
kyniu Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 U mnie przy takich mrozach też 10 km trzeba przejechać żeby osiągnął 90 st.Widocznie ten typ tak ma
Mariusz90r Opublikowano 19 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2010 No faktycznie wychodzi na to że ten typ tak ma, pojeździłem dzisiaj trochę i nagrzał się sporo szybciej niż wczoraj (dzisiaj jest sporo cieplej) temperaturę po osiągnięciu 90 trzymał cały czas. Temat myślę że wyczerpany w 100% dziękuję wszystkim za pomoc
Omenos Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 u mnie tez po ok. 10 km jest 90 a termostat wymieniany jakis tydzien temu. ahh te mrozy. a w skodzie 1.4 16V 2004r. dziewiedziesiatke lapie momentalnie po jakis 2-3 km
sylwiasty Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Witam! Proponuję zrobić tak jak kolega devastation napisał - zasłonić na zimę chłodnicę. Ja zasłoniłem tylko połowę - tą cześć, gdzie jest wiskoza. Jak jadę w trasę to zdejmuję.
sołtys85 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Jak wam doskwiera to, że wolno sie nagrzewa to można zawsze wyłączyć klimatronik i temp optymalna powinna być osiągnieta jakieś 3-5km wczęsniej. Klimatronik skutecznie chłodzi płyn, który dopiero co zdązył sie nagrzać. Przy wyższych mrozach można właczyć obieg zamknięty. Tylko trzeba uważac na parujące szyby. U mnie przy mrozach -8*C rozgrzewa sie jakieś 10-12km z włączonym ogrzewaniem na 22*C. Jak nie osiągnie optymalnej temp to jadę jak emeryt 2,5 tyś obr/min i zmiana biegu. Spalanie 14-15 LPG po wawie i jeszcze coś tam PB spali.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się