tutusik Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 przeczytalem jeszcze raz przykazania i Mam pytania : -Verva czy bez vervy diesel ? -Nie deptać do 3000 obrotów jak jest zimny silnik ? ( ktos mi mowil kiedys ze zawsze trza do 3000 bo szkoda silnika ) -niedawno wymienilem pompe wtryskowa , rozrzad itp ale rano jak jade to zawsze jest bialy dym. pozniej jak sie nagrzeje to nie ma dymu to chyba normalne co? 2,5tdi 1998r 150 koni.
lukaszr Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 -Verva czy bez vervy diesel ? Ja jeżdżę na EKO DIESEL i jest dobrze. Raz na 15 tankowań naleję VERVY i też jest dobrze, bo trochę przeczyści układ paliwowy. Można zalać też raz na 15 tankowań jakiegoś dodatku do ON celem właśńie przeczyszczenia układu, bo jak wiadomo ON u nas w Polsce nie jest za najlepszej jakości. -Nie deptać do 3000 obrotów jak jest zimny silnik ? ( ktos mi mowil kiedys ze zawsze trza do 3000 bo szkoda silnika ) Bo szkoda wszystkiego nie tylko silnika - dostaje silnik, turbina i reszta, która pracuje na zimnym oleju. -niedawno wymienilem pompe wtryskowa , rozrzad itp ale rano jak jade to zawsze jest bialy dym. pozniej jak sie nagrzeje to nie ma dymu to chyba normalne co? A jak długo ciągnie się ten biały dym ?? Biały dym z dwururki tuz po ciężkim odpaleniu na zimnym to na 90 % przestawiony kat wtrysku ... podpinaj pod VAG'a i sprawdź blok 000 (Basic Settings). Poza tym użyj SZUKAJ i na forum jest sporo na ten temat.
Flyer Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 Do V6 TDI zalecane sa lepszej jakosci paliwa (bp ultimate, v-power i inne) z uwagi wlasnie na delikatna pompe. Na zimnym silniku radze Ci jezdzic do 2000 obrotow i bardzo spokojnie. Nie przeciagaj go do 3000. Jesli dymek jest przy temperaturze bliskiej 0, to ja bym sie nie martwil, ale jesli jest blizej 10 stopni - to tak.
hipcio Opublikowano 30 Listopada 2007 Opublikowano 30 Listopada 2007 tych "lepszych" paliw nikt nie kupuje i są to stare zapasy (tak mi powiedział życzliwy znajomy ze stacji ORLENu) i sam się przekonałem, że po zatankowaniu zwykłej "gnojówki" lepiej silniczek się sprawuje..... a co do "czyszczaczy" to wlałem środek Motula do zbiornika i do pełna ON i w dechę na trasę i jest GUT. Kolega Mobilek zawodowy powiedział mi, że tych "lepszych z uszlachetniaczami" nikt z TIRów nie kupuje....
Gość Faworek Opublikowano 30 Listopada 2007 Opublikowano 30 Listopada 2007 tez mam bialy dymek ale to tlyko na poczatku wiec luzik raczej z dymkiem he :th:
tutusik Opublikowano 1 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2007 a tak wogole kiedy jest cieply silnik ? 90 stopni czy juz 70-80 mozna do 3000 ciagnac?
Gość spedyt Opublikowano 1 Grudnia 2007 Opublikowano 1 Grudnia 2007 a tak wogole kiedy jest cieply silnik ? 90 stopni czy juz 70-80 mozna do 3000 ciagnac? 70-80 to prawie prawidłowa temp pracy ALE jeszcze nie. Wystarczy troszkę dłużej przejechać i już możesz zarzynać silnik na max obrotach.
Musashi Opublikowano 1 Grudnia 2007 Opublikowano 1 Grudnia 2007 czysto biały dymek przy niskich temperaturach jest zjawiskiem naturalnym. Produktami spalania banzyny czy oleju napędowego, są przedewszystkim dwutlenek węgla oraz woda (oczywiście w postaci gazu - pary wodnej) która w dużo zimniejszej końcowej części układu wydechowego ulega kondensacji widoczej w postaci białego dymu. Oczywiście jeżeli nie ma przy tym ubytków płynu chłodzącego. Tak więc jeżeli dymek jest biały i nie ma błekitnego ani ciemnego zabarwienia jest wszystko w porządku.
baskecior Opublikowano 1 Grudnia 2007 Opublikowano 1 Grudnia 2007 przeczytalem jeszcze raz przykazania i Mam pytania : -Verva czy bez vervy diesel ? -Nie deptać do 3000 obrotów jak jest zimny silnik ? ( ktos mi mowil kiedys ze zawsze trza do 3000 bo szkoda silnika ) -niedawno wymienilem pompe wtryskowa , rozrzad itp ale rano jak jade to zawsze jest bialy dym. pozniej jak sie nagrzeje to nie ma dymu to chyba normalne co? 2,5tdi 1998r 150 koni. Tankuj na duzych stacjach i niekoniecznie vervę. Chodzi o to aby nie lać syfu. Mozesz uzywac zakresu do 4000 rpm nawet na zimnym silniku, ale deikatnie i bez ostrego wciskania pedału przyspieszenia. Pałowac silnik mozesz po osiagnieciu temp pracy , czyli > 80 st C.
tutusik Opublikowano 1 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2007 czyli jak nie ma 70-80 st C to mam nie ciagnac do 3000 ?
grabalaba Opublikowano 1 Grudnia 2007 Opublikowano 1 Grudnia 2007 czyli jak nie ma 70-80 st C to mam nie ciagnac do 3000 ? Chodzi o jednostajne i spokojne używanie gazu (bez wciskania pedału w podłogę) gdy silnik jest zimny.
tutusik Opublikowano 1 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2007 nie wiem czemu ale przy starcie na zimnym jak dodaje delikatnie gazu do 3000obr na 1 i 2 to slychac pisk. ale jak juz jest cieply to nie slychac pisku: o
luby1979 Opublikowano 2 Grudnia 2007 Opublikowano 2 Grudnia 2007 Witam!!! ostatnio z musu musialem zatankowac na lotosie zwykla gnojowke...i ...jak zawsze tankuje bp ultimate to chyba zmienie ten zwyczaj!!!na lotosie przejechalem wiecej niz na bp i autko bylo bardziej zrywne....prosze o opinie,bo sam w to nie wierze:) pozdrawiam!!! ps: nie mialem gdzie o tym napisac,wiec prosze o wyrozumialosc;)
slaweq Opublikowano 2 Grudnia 2007 Opublikowano 2 Grudnia 2007 Witam!!! ostatnio z musu musialem zatankowac na lotosie zwykla gnojowke...i ...jak zawsze tankuje bp ultimate to chyba zmienie ten zwyczaj!!!na lotosie przejechalem wiecej niz na bp i autko bylo bardziej zrywne....prosze o opinie,bo sam w to nie wierze:) pozdrawiam!!! ps: nie mialem gdzie o tym napisac,wiec prosze o wyrozumialosc;) Był ten temat i duzo bylo opinii... http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,19958.0.html
Piotrek98igo Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 ja tankuje tylko v-power diesel i jestem mega zadowolony silnik cicho pracuje niz na innym gnoju i roznica w jezdzie jakas przyjemniejsza moze to placebo ale wazne ze dziala
Gość spedyt Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Sprawa wkręcania silnika na wyższe obroty jest wyjaśniona. Dyskusja o zaletach paliwa też już była. nie wiem czemu ale przy starcie na zimnym jak dodaje delikatnie gazu do 3000obr na 1 i 2 to slychac pisk. ale jak juz jest cieply to nie slychac pisku: o Ten problem jest aktualny Wpisywanie postów o wyższości gnojówki od innego gnoju zakończy się ostrzeżeniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się