Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] przykazania diesel ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przeczytalem jeszcze raz przykazania i

Mam pytania :

-Verva czy bez vervy diesel ?

-Nie deptać do 3000 obrotów jak jest zimny silnik ? ( ktos mi mowil kiedys ze zawsze trza do 3000 bo szkoda silnika )

-niedawno wymienilem pompe wtryskowa , rozrzad itp ale rano jak jade to zawsze jest bialy dym. pozniej jak sie nagrzeje to nie ma dymu to chyba normalne co?

2,5tdi 1998r 150 koni.

Opublikowano

-Verva czy bez vervy diesel ?

Ja jeżdżę na EKO DIESEL i jest dobrze.

Raz na 15 tankowań naleję VERVY i też jest dobrze, bo trochę przeczyści układ paliwowy.

Można zalać też raz na 15 tankowań jakiegoś dodatku do ON celem właśńie przeczyszczenia układu, bo jak wiadomo ON u nas w Polsce nie jest za najlepszej jakości.

-Nie deptać do 3000 obrotów jak jest zimny silnik ? ( ktos mi mowil kiedys ze zawsze trza do 3000 bo szkoda silnika )

Bo szkoda wszystkiego nie tylko silnika - dostaje silnik, turbina i reszta, która pracuje na zimnym oleju.

-niedawno wymienilem pompe wtryskowa , rozrzad itp ale rano jak jade to zawsze jest bialy dym. pozniej jak sie nagrzeje to nie ma dymu to chyba normalne co?

A jak długo ciągnie się ten biały dym ??

Biały dym z dwururki tuz po ciężkim odpaleniu na zimnym to na 90 % przestawiony kat wtrysku ... podpinaj pod VAG'a i sprawdź blok 000 (Basic Settings).

Poza tym użyj SZUKAJ i na forum jest sporo na ten temat.

Opublikowano

Do V6 TDI zalecane sa lepszej jakosci paliwa (bp ultimate, v-power i inne) z uwagi wlasnie na delikatna pompe. Na zimnym silniku radze Ci jezdzic do 2000 obrotow i bardzo spokojnie. Nie przeciagaj go do 3000.

Jesli dymek jest przy temperaturze bliskiej 0, to ja bym sie nie martwil, ale jesli jest blizej 10 stopni - to tak.

Opublikowano

tych "lepszych" paliw nikt nie kupuje i są to stare zapasy (tak mi powiedział życzliwy znajomy ze stacji ORLENu) i sam się przekonałem, że po zatankowaniu zwykłej "gnojówki" lepiej silniczek się sprawuje..... a co do "czyszczaczy" to wlałem środek Motula do zbiornika i do pełna ON i w dechę na trasę i jest GUT. Kolega Mobilek zawodowy powiedział mi, że tych "lepszych z uszlachetniaczami" nikt z TIRów nie kupuje....

Opublikowano

tez mam bialy dymek ale to tlyko na poczatku wiec luzik raczej z dymkiem he :th:

Opublikowano

a tak wogole kiedy jest cieply silnik ?

90 stopni czy juz 70-80 mozna do 3000 ciagnac?

70-80 to prawie prawidłowa temp pracy ALE jeszcze nie.

Wystarczy troszkę dłużej przejechać i już możesz zarzynać silnik na max obrotach.

Opublikowano

czysto biały dymek przy niskich temperaturach jest zjawiskiem naturalnym. Produktami spalania banzyny czy oleju napędowego, są przedewszystkim dwutlenek węgla oraz woda (oczywiście w postaci gazu - pary wodnej) która w dużo zimniejszej końcowej części układu wydechowego ulega kondensacji widoczej w postaci białego dymu. Oczywiście jeżeli nie ma przy tym ubytków płynu chłodzącego. Tak więc jeżeli dymek jest biały i nie ma błekitnego ani ciemnego zabarwienia jest wszystko w porządku.

Opublikowano

przeczytalem jeszcze raz przykazania i

Mam pytania :

-Verva czy bez vervy diesel ?

-Nie deptać do 3000 obrotów jak jest zimny silnik ? ( ktos mi mowil kiedys ze zawsze trza do 3000 bo szkoda silnika )

-niedawno wymienilem pompe wtryskowa , rozrzad itp ale rano jak jade to zawsze jest bialy dym. pozniej jak sie nagrzeje to nie ma dymu to chyba normalne co?

2,5tdi 1998r 150 koni.

Tankuj na duzych stacjach i niekoniecznie vervę. Chodzi o to aby nie lać syfu.

Mozesz uzywac zakresu do 4000 rpm nawet na zimnym silniku, ale deikatnie i bez ostrego wciskania pedału przyspieszenia. Pałowac silnik mozesz po osiagnieciu temp pracy , czyli > 80 st C.

Opublikowano

czyli jak nie ma 70-80 st C to mam nie ciagnac do 3000 ?

Chodzi o jednostajne i spokojne używanie gazu (bez wciskania pedału w podłogę) gdy silnik jest zimny.

Opublikowano

nie wiem czemu ale przy starcie na zimnym jak dodaje delikatnie gazu do 3000obr na 1 i 2 to slychac pisk. ale jak juz jest cieply to nie slychac pisku: o

Opublikowano

Witam!!!

ostatnio z musu musialem zatankowac na lotosie zwykla gnojowke...i

...jak zawsze tankuje bp ultimate to chyba zmienie ten zwyczaj!!!na lotosie przejechalem wiecej niz na bp i autko bylo bardziej zrywne....prosze o opinie,bo sam w to nie wierze:)

pozdrawiam!!!:)

ps: nie mialem gdzie o tym napisac,wiec prosze o wyrozumialosc;)

Opublikowano

Witam!!!

ostatnio z musu musialem zatankowac na lotosie zwykla gnojowke...i

...jak zawsze tankuje bp ultimate to chyba zmienie ten zwyczaj!!!na lotosie przejechalem wiecej niz na bp i autko bylo bardziej zrywne....prosze o opinie,bo sam w to nie wierze:)

pozdrawiam!!!:)

ps: nie mialem gdzie o tym napisac,wiec prosze o wyrozumialosc;)

Był ten temat i duzo bylo opinii... http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,19958.0.html ;)

Opublikowano

ja tankuje tylko v-power diesel i jestem mega zadowolony silnik cicho pracuje niz na innym gnoju i roznica w jezdzie jakas przyjemniejsza moze to placebo ale wazne ze dziala :kox:

Opublikowano

Sprawa wkręcania silnika na wyższe obroty jest wyjaśniona.

Dyskusja o zaletach paliwa też już była.

nie wiem czemu ale przy starcie na zimnym jak dodaje delikatnie gazu do 3000obr na 1 i 2 to slychac pisk. ale jak juz jest cieply to nie slychac pisku: o

Ten problem jest aktualny

Wpisywanie postów o wyższości gnojówki od innego gnoju zakończy się ostrzeżeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...