spanky Opublikowano 20 Listopada 2007 Opublikowano 20 Listopada 2007 Zauwazyłem że spora częśc Was tankuje i chwali Eco Diesel z Orlenu, ja jakos nigdy do Orlenu nie byłem przekonany, preferowalem Shell lub Statoil. Z czystym sumieniem polecacie Panowie to paliwko z Orlenu, mimo, że jest tańsze? ja wiem czy jest tansze ..... u mnie sa dwie stacje na przeciwko siebie ... BP Diesel 4.23 Orlen Eco 4.24 ... analogicznie Ultimate i Verva ... rozmawiałem ze sprzedawca z orlenu .. powiedzial ze ostatnio sporo klientów przeszło z BP na Orlen ... [jak widac orlen drozszy] ... cos w tym chyba jest ...
Musashi Opublikowano 21 Listopada 2007 Opublikowano 21 Listopada 2007 tez dorzuce cos od siebie. ON bezsiarkowe sa u nas w kraju tylko na stacjach statoil. nie spotkalem na innych. Chyba że bioestry. BP Ultimate to normalny ( z pochodnymi związkami siarki) olej napędowy, z uszlachetniaczmi BP dodawanymi przed dystrybucja do zbiornikow stacji. Ultimate testowalem ok. 3000 km. drugie tyle na Supreme Statoil (ten jest "bezsiarkowy"). róznica? w mocy i momencie obrotowym ani zużyciu paliwa przy stałej prędkości nie zauważyłem. ciężko to tak na prawde ocenic ponieważ nigdy ni eprzejedziemy tej samej trasy 2x tak samo. inne warunki ruchu drogowego, siła i kierunek wiatru ( ma wpływ na opór powietrza na którego pokonanie zużywamy najwiecej naszego paliwa) różna temperatura powietrza, wilgotnośc - to są parametry które kompensuje sterownik silnika więc żeby naprawde przetestowac jakosc paliw to tylko pozostaje hamownia. tylko po co skoro przecież nie tylko jakośc zależy od stacji ale od rafinerii i w trakcie transportu też sie moze ochrzcic. Z zauważonych przeze mnie różnic: na Supremie zdecydowanie łatwiej startuje w niskich temperaturach gdy silnik jest zimny. ON z Orlenu, Shella czy Petrochemii nie testowałem ale z doświadczeń z zakupowaną do poprzedniego pojazdu benzyną, różnie bywało, więc nie będe ryzykowac testow na siliniku PD.
rtocki Opublikowano 8 Lutego 2008 Opublikowano 8 Lutego 2008 Informacja: Bioester jest już (od ok. miesiąca) w Krakowie na stacji Bliska przy 29-Listopada/Kamiennej. Dzisiejsze ceny: ON-3,85 , BIO-3,63. Zrobiłem na nim na razie ok. 1500 km, spalanie i jazda jak na normalnym, tylko wali frytkami z wydechu (wożę ze sobą ich ulotkę i paragon, bo niedawno jakiś niedorobiony policjant pod Tarnowem zarzucił mi że jeżdzę na spożywczym a to jest zakazane a o żadnym bioestrze to go nie uczyli!!!). Na razie dużych mrozów nie było więc nie wiem jak z odpalaniem przy powiedzmy -10 -15 C. Pewnie Murzyn ma większe doświadczenie, może się wypowie.
Gość Murzyn Opublikowano 8 Lutego 2008 Opublikowano 8 Lutego 2008 Ktore to bio sie pojawilo z 20% estrów czy juz pelne Bio?? Z zadnym nie bylo problemów w zimie (temp wytracania -25 jak nazwyklum ON)
rtocki Opublikowano 8 Lutego 2008 Opublikowano 8 Lutego 2008 O kurde nie wiem, na dystrybutorze pisze Bioester i jest niebieska końcówka węża, Ekodiesel ma osobne dystrybutory
Musashi Opublikowano 8 Lutego 2008 Opublikowano 8 Lutego 2008 bioester powinno byc 100% bio. probował ktos lac bioester do PD?
Gość Murzyn Opublikowano 8 Lutego 2008 Opublikowano 8 Lutego 2008 chyba mam PD Musashi produkcja tego zajmuje sie RT i byly rózne wersje i nazwy Bio - testowalem to od jakis 2 latek, 1,5 roku BioON - 20% ester 80% ON pozniej przerwa w produkcji BioEster - 100% co leja na stacjach nie wiem, bo tankuje w 99% wlasnie na RT
Musashi Opublikowano 8 Lutego 2008 Opublikowano 8 Lutego 2008 haha, nie ma jak to spostrzegaczosc :gwizdanie: i co motorownia na to paliwo? jakies zmiany w PD?
proton2 Opublikowano 8 Lutego 2008 Opublikowano 8 Lutego 2008 Wprawdzie w pobliżu nie mam stacji, na której można nalać ten bioester, ale gdyby się pojawiła to pewnie chciałbym wypróbować. Zastanawiam się jednak czy stosowanie tego paliwa może niekorzystnie wpłynąć na znaną z delikatności pompę VP44. I tu moje pytanie - można lać to do mojego AKE, czy lepiej odpuścić ?
Sleev Opublikowano 8 Lutego 2008 Opublikowano 8 Lutego 2008 Mój ojciec też zuzywa duuzo ropy (tak z 5000l miesięcznie - do koparek i ciężarówek). Dokładnie jak kolega na drugiej stronie pisał "jakie lejemy? lepsze czy to na stację" Do tego paliwo stoi w cysternie, wszystkie syfy opadają na dno razem z wodą i nigdy nie narzekałem na to paliwko. Śmiem rzec że auto na nim jest ciut mocniejsze niż na zwykłym ze stacji. Od miesiąca leję też 300ml mixola na bak
voxan69 Opublikowano 8 Lutego 2008 Opublikowano 8 Lutego 2008 :)Potwierdzam to co napisał bchr . Mój kumpel pracuje na Orlenie i jest tak, że paliwo przywozi ta sama cysterna tylko dolewają dodatek. Ja osobiście tankuję na Orlenie zwykły ON ale zawsze dolewam dodatek Castrola do ropki. Można go kupic w każdym sklepie motoryzacyjnym za 30 zeta a wystarcza na 500 litrów ON. Nie wiem może to jest tylko moje odczucie ale wydaje mi się, że silnik po dodaniu w/w dodatku pracuje bardziej miękko. Co do paliwa za naszą zachodnią granicą to jest bez porównania. Sześć lat pracowałem we Francji i za każdym razem gdy wracałem do Polski po dłuższym pobycie i zatankowaniu u nas myślałem że z silnikiem jest coś nie tak.
verus Opublikowano 8 Lutego 2008 Opublikowano 8 Lutego 2008 Sześć lat pracowałem we Francji i za każdym razem gdy wracałem do Polski po dłuższym pobycie i zatankowaniu u nas myślałem że z silnikiem jest coś nie tak. Niestety w Polsce jest gnojówka a nie paliwo i nie ma znaczenia czy stacja jest u Pana Zdziska czy Shell...
Musashi Opublikowano 9 Lutego 2008 Opublikowano 9 Lutego 2008 a co sie maja przejmowac? cokolwiek bedzie na stacjach i tak sprzedadza trzebaby ogolnonarodowy bojokt zrobic
Flyer Opublikowano 9 Lutego 2008 Opublikowano 9 Lutego 2008 Mam pytanie do osob, ktore maja nowsze i starsze 2.5TDI, jezdza duzo, od dluzszego czasu... Gdzie tankujecie i co? I czy mieliscie jakies problemy z VP?
Musashi Opublikowano 9 Lutego 2008 Opublikowano 9 Lutego 2008 co prawda nie mam 2,5 ale sie podziele spostrzezeniem tankowalem BP Ulitimate, postanowilem stestowac bezsiarkowa ze Statoila, bylo lepiej i tak juz pozostalo.
drarek Opublikowano 29 Marca 2008 Opublikowano 29 Marca 2008 Witam. Powracam może do starego tematu paliwa ale zastanawiam się jak to jest z tankowaniem zwykłego ON do silnika z pompowtryskami?? Przyznam, że od kiedy kupiłem samochód to tankuję tylko to "lepsze" paliwo (na BP ultimate diesel lub na Shellu V-power diesel extra). Ceny trochę poszły w górę a przyznam że mam możliwość tankowania w firmie za ok 1zł mniej na litrze Z tego co sie dowiedziałem to jest to takie paliwo jak to przywożone na stację Orlenu (zwykły ON). Mam w związku tym pytanie czy mogę tankować to paliwko, bo do tej pory wszyscy mi mówili że silnik z popmpwtryskami jest bardzo czuły na złej jakości paliwo i żeby tankować tylko te "lepsze". Co o tym myślicie?? Lać to paliwo czy lepiej nie ryzykować?? z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
YATES Opublikowano 29 Marca 2008 Opublikowano 29 Marca 2008 Ja tankuję zawsze tylko to tańsze na pewnej stacji i narazie jest OK. Ja słyszałem,żeby to lepsze paliwo należy tankować do PD-ków tylko raz na kilkanaście tankowań ze względu na to,że jest to paliwo suche.
drarek Opublikowano 29 Marca 2008 Opublikowano 29 Marca 2008 Czyli rozumiem , że śmiało mogę lać to zwykłe paliwo?? Ja tankuję zawsze tylko to tańsze na pewnej stacji i narazie jest OK. Ja słyszałem,żeby to lepsze paliwo należy tankować do PD-ków tylko raz na kilkanaście tankowań ze względu na to,że jest to paliwo suche. Długo już jeździsz na zwykłym paliwie?? Nie ma problemu z wtryskami??
voxan69 Opublikowano 29 Marca 2008 Opublikowano 29 Marca 2008 Lej zwykłe i dolewaj uszlachetniacz :th:
YATES Opublikowano 29 Marca 2008 Opublikowano 29 Marca 2008 Jeżdzę na zwykłym od samego początku jak kupiłem auto czyli od 30kkm. Leję zwykłe ale zawsze na sprawdzonej stacji BP.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się