adam1077 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Ostatnio ubywa mi plynu do chlodzenia w zbiorniczku wyrownawczym.Bylo pod minimum wiec dolelem 500ml,po 3 tygodniach znowu spadlo ponizej minimum.Dzis dolalem do MAX i zobacze kiedy znowu spadnie.Sprawdzalem wezyki ale sa w pozadku.Co moze byc przyczyna??? Dzis bylem u znajomego i wsadzil palec do zbiorniczka wyrownawczego i na sciankach bylo cos w postaci oleju.Takze w samym zbiorniczku na dnie osadzily sie jakies sadze.Do tego dymek idacy nawet na postaju jest bialego koloru.Stwierdzil ze to uszczelka pod glowica.Jakie sa koszty samych czesci,lacznie z paskiem rozrzadu,pompa wodna,rolkami itd.?Czesci beda sprowadzone z Polski.
RS Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 No tez bym na uszczelke typowal- kosz to zalezy gdzie czesci bedziesz kupowal. W ASO zdaje sie bedzie cos kolo 300€ za pasek, rolke napinajaca, rolke, pompe wody i uszczelke pod glowica. Do tego zalecane by bylo wymienic olej i plyn chlodniczy to luzikowo jeszcze 100€ wiecej by bylo...
Cordii Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 uszczelka pod głowice gdzies z 150 zł słyszałem ze w tdi sie podobno nie planuje głowicy jak nie jest peknieta
endriuu Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 wsadz nos w zbiornik i dodoaj gazu. jak czyc spaliny - uszczelka. chociaz juz olej o tym swiadczy.
ArthurA4 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 A w oleju np na bagnecie widać po kolorze oznaki płynu chłodzącego?
endriuu Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 olej jest rzadki na bagnecie, a na korku wlewowym ma konsystencje masła.
Cordii Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Konstytucja masła robi sie jak jezdzisz na krotkich odcinkach, ale to i tak napewno uszczelka, a rano kopci na bialo ?
ArthurA4 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 No nie ma co dyskutować wymieniaj uszczelkę i lataj dalej..
POPO Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 :polew: wsadził palec do zbiornika i stwierdził żę uszczelka :polew: kolego jedź do jakiegoś pożadnego mechanika bo w tych jednostkach usczelka to naprawde rzadkość a to zę masz biały dym z rury czy osad na zbiorniku nie świadczy zę to uszczelka pod głowicą. Poszukaj dokładnie to na bank bedzie wyciek, sprawdź czy to czasem ci nie ubywa jak właczysz ogrzewanie, przy nagrzewnicy bardzo trudno wykryć wyciek a czesto się zdarza żę luzują się obejmy i pod wpływem ciśnienia płyn sobie tam kapie - wyłaczysz auto ciśnienie spada i jest sucho. Na samym koncu bierz się za usczelke.
voytek80 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 uszczelka lub co gorsza głowica pęknięta, tak było w przypadku mojej a4, na początku uciekający płyn ( sporo mechaników znachorów) różne teorie począwszy od dziury w chłodnicy po korek od zbiorniczka, na końcu zaczęło przybywać oleju i zaczął kopcić na biało, rano ciężko się go odpalało a w nagrzewnicy było słychać bulgotanie, była pęknięta głowica na kolektorze ssącym. Jeśli chodzi o koszt to jeśli chcesz mieć dobrze zrobione to myślę że coś około 3500 PLN wybulisz, tutaj kosztorys remontu mojego silnika + parę innych gratów 1. Uszczelka pod głowicę - 1szt. 243 PLN 2. Śruby głowicy - 10szt. 100 PLN 3. Termostat - 1 60 4. Pompa wody - 1 215 5. Koło pompy wspomagania - 1 60 6. Napinacz paska alternatora - 1 620 7. Pasek alternatora - 1 61 8. Przewód wody - 1 58 9. filtr oleju - 1 35 10. Wentylator klimy -1 300 11. Płyn chłodniczy G12 -5.5l 110 12. Głowica (używka) -1 800 13. Śruby pompowtrysków -4 40 14. Uszczelniacz wałka rozrz. -1 95 15. śruby (nie mogę rozczytać) - 10 175 16. Śruby klawiatury - 8 160 17. Zestaw uszczelniaczy PD - kpl 160 18. Uszczelka pompy Vacum - 1 30 19. Uszczelniacze zaworowe -8 24 20. uszczelka kolektora ssącego -1 34 21 uszczelka kolektora wydech - 1 37 22. O-ring - 1 11 do tego doszła robocizna + własny olej + sprawdzenie szczelności starej głowicy =1782,84 PLN co razem daje piękną kwotę 5210,84 PLN gwarancja na naprawę była na 1 rok, jak widzicie lepiej nie mięć problemów z głowicę , bo jeśli chce się zrobić dobrze to koszty są wysokie
piotrsob1 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Pojeździj spokojnie, delikatnie ze 200- 400 km, i sprawdź ile ubyło, następnie przebutuj w trasie na maxa ze 100 km, jak ubędzie dużo więcej to obstawiam uszczelkę pod głowicą. Aha, przy nieszczelnej uszczelce lub pękniętej głowicy płyn chłodzący wywala przez zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego (ujście z niego znajduje się w spodniej części zbiorniczka i jeżeli znajdziesz tam ślady płynu chłodzącego po ostrej jeździe to masz jasność w temacie ) Jak zwalisz czapkę to należy ją zplanować, chociaż instrukcja serwisowa tego zabrania :gwizdanie: P.S. Oczywiście jak nie będzie pęknięta, na pocieszenie Ci powiem że te głowice rzadko pękają, zwróć natomiast uwagę na zużycie gniazd pompowtryskiwaczy, bo przy większych przebiegach to największa ich wada
piotreki Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 U mnie tez ubywalo plynu jakos b malo tak na pare tysiecy ( przez ponad rok) dolewalem po 100, 200ml ale po jakims czasie podczas ostrzejszej jazdy tak do 3-4 tys czasem zbiorniczek wystarczyl na pare km, ale jak jezdzilem tak do 2 tys(czekajac na naprawe) to prawie nic nie ubywalo. Po wymianie uszczelki poziom plynu sie nie zmienia - constans
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się