Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Uszczelka pod głowicą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio ubywa mi plynu do chlodzenia w zbiorniczku wyrownawczym.Bylo pod minimum wiec dolelem 500ml,po 3 tygodniach znowu spadlo ponizej minimum.Dzis dolalem do MAX i zobacze kiedy znowu spadnie.Sprawdzalem wezyki ale sa w pozadku.Co moze byc przyczyna???

Dzis bylem u znajomego i wsadzil palec do zbiorniczka wyrownawczego i na sciankach bylo cos w postaci oleju.Takze w samym zbiorniczku na dnie osadzily sie jakies sadze.Do tego dymek idacy nawet na postaju jest bialego koloru.Stwierdzil ze to uszczelka pod glowica.Jakie sa koszty samych czesci,lacznie z paskiem rozrzadu,pompa wodna,rolkami itd.?Czesci beda sprowadzone z Polski.

Opublikowano

No tez bym na uszczelke typowal- kosz to zalezy gdzie czesci bedziesz kupowal. W ASO zdaje sie bedzie cos kolo 300€ za pasek, rolke napinajaca, rolke, pompe wody i uszczelke pod glowica. Do tego zalecane by bylo wymienic olej i plyn chlodniczy to luzikowo jeszcze 100€ wiecej by bylo...

Opublikowano

wsadz nos w zbiornik i dodoaj gazu. jak czyc spaliny - uszczelka. chociaz juz olej o tym swiadczy.

Opublikowano

olej jest rzadki na bagnecie, a na korku wlewowym ma konsystencje masła.

Opublikowano
:polew: :polew: :polew: wsadził palec do zbiornika i stwierdził żę uszczelka :polew: :polew: kolego jedź do jakiegoś pożadnego mechanika bo w tych jednostkach usczelka to naprawde rzadkość a to zę masz biały dym z rury czy osad na zbiorniku nie świadczy zę to uszczelka pod głowicą. Poszukaj dokładnie to na bank bedzie wyciek, sprawdź czy to czasem ci nie ubywa jak właczysz ogrzewanie, przy nagrzewnicy bardzo trudno wykryć wyciek a czesto się zdarza żę luzują się obejmy i pod wpływem ciśnienia płyn sobie tam kapie - wyłaczysz auto ciśnienie spada i jest sucho. Na samym koncu bierz się za usczelke.
Opublikowano

uszczelka lub co gorsza głowica pęknięta, tak było w przypadku mojej a4, na początku uciekający płyn ( sporo mechaników znachorów) różne teorie począwszy od dziury w chłodnicy po korek od zbiorniczka, na końcu zaczęło przybywać oleju i zaczął kopcić na biało, rano ciężko się go odpalało a w nagrzewnicy było słychać bulgotanie, była pęknięta głowica na kolektorze ssącym.

Jeśli chodzi o koszt to jeśli chcesz mieć dobrze zrobione to myślę że coś około 3500 PLN wybulisz,

tutaj kosztorys remontu mojego silnika + parę innych gratów

1. Uszczelka pod głowicę - 1szt. 243 PLN

2. Śruby głowicy - 10szt. 100 PLN

3. Termostat - 1 60

4. Pompa wody - 1 215

5. Koło pompy wspomagania - 1 60

6. Napinacz paska alternatora - 1 620

7. Pasek alternatora - 1 61

8. Przewód wody - 1 58

9. filtr oleju - 1 35

10. Wentylator klimy -1 300

11. Płyn chłodniczy G12 -5.5l 110

12. Głowica (używka) -1 800

13. Śruby pompowtrysków -4 40

14. Uszczelniacz wałka rozrz. -1 95

15. śruby (nie mogę rozczytać) - 10 175

16. Śruby klawiatury - 8 160

17. Zestaw uszczelniaczy PD - kpl 160

18. Uszczelka pompy Vacum - 1 30

19. Uszczelniacze zaworowe -8 24

20. uszczelka kolektora ssącego -1 34

21 uszczelka kolektora wydech - 1 37

22. O-ring - 1 11

do tego doszła robocizna + własny olej + sprawdzenie szczelności starej głowicy =1782,84 PLN co razem daje piękną kwotę 5210,84 PLN gwarancja na naprawę była na 1 rok, jak widzicie lepiej nie mięć problemów z głowicę , bo jeśli chce się zrobić dobrze to koszty są wysokie

Opublikowano

Pojeździj spokojnie, delikatnie ze 200- 400 km, i sprawdź ile ubyło, następnie przebutuj w trasie na maxa ze 100 km, jak ubędzie dużo więcej to obstawiam uszczelkę pod głowicą.

Aha, przy nieszczelnej uszczelce lub pękniętej głowicy płyn chłodzący wywala przez zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego

(ujście z niego znajduje się w spodniej części zbiorniczka i jeżeli znajdziesz tam ślady płynu chłodzącego po ostrej jeździe to masz jasność w temacie :( )

Jak zwalisz czapkę to należy ją zplanować, chociaż instrukcja serwisowa tego zabrania :gwizdanie:

P.S.

Oczywiście jak nie będzie pęknięta, na pocieszenie Ci powiem że te głowice rzadko pękają, zwróć natomiast uwagę na zużycie gniazd pompowtryskiwaczy, bo przy większych przebiegach to największa ich wada :mysli:

Opublikowano

U mnie tez ubywalo plynu jakos b malo tak na pare tysiecy ( przez ponad rok) dolewalem po 100, 200ml ale po jakims czasie podczas ostrzejszej jazdy tak do 3-4 tys czasem zbiorniczek wystarczyl na pare km, ale jak jezdzilem tak do 2 tys(czekajac na naprawe) to prawie nic nie ubywalo.

Po wymianie uszczelki poziom plynu sie nie zmienia - constans :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...