ciku Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Co sie dzieje ze skrzynia to nie wiem... slyszalem natomiast ze z tym zmniejszeniem spalania podczas jazdy na biegu z gorki napewno dotyczy sie diesel'ow ale nie wiem czy tak samo jest z benzyna ...choc wytlumaczenie kolegi pre_pl dalo mi duzo do myslenie... czyli reasumujac ... dochodze do wniosku ze bez wzgledu czy diesel czy benzynka o wiele lepiej dla Audzinki jak sie nie jezdzi na "luzie" ... czy tak :?: :?: :?:
marek Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 autor tematu chyba gadał z kierowcą ciężarówki:) sam jezdze tym zawodowo i wiem ze w skrzyniach biegów samochodów ciezarowych ułożyskowanie wałków jest smarowane dzięki pompie napędzanej od wałka bodaj głownego, który obraca sie tylko jeśli mamy zapięty bieg, stad tez teza,że jadąc na luzie mamy słabe smarowanie skrzyni i taka jazda na dłuższą metę powoduje przyspieeszone jej zużycie... tak mi się wydaje ze ktoś przeniósł ten przypadek na samochody osobowe, tam jednak smarowanie wszelkich łożysk i powierzchni wspołpracujących odbywa się po prostu rozbryzgowo( oczywiście z wyjątkiem automatów) ale sie wymądrzyłem:) pozdrawiam
Flaha Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Swoja drogą, tak sobie przypomniałem kilka minut temu, był swego czasu na TVN Turbo w Top Gear test Audi A6 TDI dot. max liczby km możliwych do przejechania bez tankowania i sugerowano tam, że lepiej i oszczędniej jest toczyć się z górki ze zdjętą z gazu nogą. koniec końców od dziś nie jeżdże na luzie i już! hehh..
M@rcus Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Swoja drogą, tak sobie przypomniałem kilka minut temu, był swego czasu na TVN Turbo w Top Gear test Audi A6 TDI dot. max liczby km możliwych do przejechania bez tankowania i sugerowano tam, że lepiej i oszczędniej jest toczyć się z górki ze zdjętą z gazu nogą. koniec końców od dziś nie jeżdże na luzie i już! hehh.. Tak w woli ścisłości - Clarkson jechał A8 4,2 TDi (biturbo) quattro.
Gość Murzyn Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Opublikowano 30 Sierpnia 2006 piotr1602, o te redukcje Ci chodzilo ze glupoty?? no bo glupoty chyba ze wyrazenie "za mocno" tyczy sie redukcji przy 160km/h na 2 bieg to faktycznie by zaszkodzilo skrzyni
Wihajster Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Opublikowano 31 Sierpnia 2006 przy 160km/h na 2 bieg to faktycznie by zaszkodzilo skrzyni pewnie ze by zaszkodzilo nawet benzynie chodzi mi o to ze lubia wysokie obroty np jechac autostrada nonstop 160-170 lub przyspieszajac krecic go do wyzszych obrotow to zaden problem dla tego silnika
Pikuś Opublikowano 4 Września 2006 Opublikowano 4 Września 2006 Przedstaiwam log ze spalaniem dla niedowiarkow, ze dieslem jadac na biegu i nie dotykajac pedalu gazu nie spala sie nawet grama. :mrgreen:
adadur Opublikowano 4 Września 2006 Opublikowano 4 Września 2006 no i mamy pokrytkę szkoda że brakuje wrzucenia na luz w tym logu
Pikuś Opublikowano 4 Września 2006 Opublikowano 4 Września 2006 szkoda że brakuje wrzucenia na luz w tym logu No o tym nie pomyslalem, moze w niedalekiej przyszlosci zrobie tak. :mrgreen:
mrog Opublikowano 4 Września 2006 Opublikowano 4 Września 2006 W Auto Świecie kiedys pisali o 0 spalaniu jadac na biegu bez gazu. Ale napiszcie jak to możliwe - jadąc z górki na biegu bez gazu kilka minut (długi zjazd niezbyt stromy) silnik nie gaśnie skoro nie pobiera nic paliwa :?:
pre_pl Opublikowano 4 Września 2006 Opublikowano 4 Września 2006 silnik nie gaśnie Z kół napędza się :twisted: po cholerę mu to paliwo wtedy
Szewczenko7 Opublikowano 4 Września 2006 Opublikowano 4 Września 2006 ale silnik jst na chodzi to zawsze cos tam pobiera jakies znikome ilosci :mrgreen: nooo zalezy jeszcze komu eheh jak ktos ma Biturbo to wiecie ehehhe :mrgreen:
Pikuś Opublikowano 4 Września 2006 Opublikowano 4 Września 2006 Szewczenko7, Ty nie widzisz, czy co :?: :?: Przeciez wrzucilem wartosci co i jak wiec co Ci trzeba jeszcze przedstawic zebys uwierzyl :?:
Szewczenko7 Opublikowano 4 Września 2006 Opublikowano 4 Września 2006 przeciez ja tylko zartuje :mrgreen: pikus Ty sie na zartach nie znasz :mrgreen:
Flaha Opublikowano 4 Września 2006 Autor Opublikowano 4 Września 2006 No dobra, co do oszczędności na paliwie to już wszystko wiadomo. Ale z wrodzonej ciekawości - a czy toczenie się ze zdjętą z gazu nogą na biegu, co rozumiem jest równoznaczne z hamowaniem silnikiem, wpływa na trwałość i żywotność części silnika? Ps. pewnie pojawią się odpowiedzi, że jak tak, to najlepiej wcale nie jeździć... :mrgreen:
pre_pl Opublikowano 4 Września 2006 Opublikowano 4 Września 2006 pewnie pojawią się odpowiedzi, że jak tak, to najlepiej wcale nie jeździć cholera ! a jednak ktośmnie ubiegł, bo to zamierzałem napisać :twisted:
adadur Opublikowano 5 Września 2006 Opublikowano 5 Września 2006 A czy ktoś by zrobił takie logi dla benzyny?
szogun0 Opublikowano 5 Września 2006 Opublikowano 5 Września 2006 A po co wam te logi, Benzyna też nie bierze palwia, jeśli obroty są wyższe niż 2k i puści się nogę z gazu. Wystarczy zerknąć na FIS i już wiadomo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się