unkown_user Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Witam serdecznie, dziś wracając z krótkiej trasy 30km pod koniec zauważyłem głośniejszą pracę silnika gdy zatrzymałem się i spróbowałem zdiagnozować problem usłyszałem zgrozę.. w linku poniżej analogiczny do mojego dźwięk: Moje auto to: AUDI A4 AVANT 2006r BPW 140KM - 154 000km przebiegu Z ostatnich działań przy aucie to 4 dni wcześniej wymieniałem olej - Castrol Edge 5W30 507, i wszystkie filtry (kabina, powietrza, paliwa, wszystkie BOSCH) . Proszę o porady i sugestie gdzie szukać problemu.. co może być przyczyną. Z góry dziękuje za odpowiedź Paweł [br]Dopisany: 29 Styczeń 2011, 22:19_________________________________________________Pofatygowałem się jeszcze z telefonem i zarejestrowałem mój dźwięk tak aby dać wam możliwość dokładniejszego wglądu w problem.
chapakostabakos Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 ehh angol.... a waracajac do tematu z tego co slyszlem w 2l lubia sie rozlatywac kole zebate i lancuszek na pompie oleju kontrolka z cisniena gasnie?? sproboj to sprawdzic zegarem mam takie wrazenie ze silnik reci sie na sucho ale na tym video to nie za dobra jest jakosc(1 filmik) znajomemu to sie syplo w skodzie wiem tez ze pozniej wymienialo lancuszek na zebatki rownie dobrze moze to byc jakas zatarta rolka najlepiej jak bys posluchal skad dobiega ten dzwiek z czy srodka silnika czy z jakiejś roki najpierw odrec oslone i osluchaj na sprawdzenie roki jest metoda moze troche prymitywna ale zdaje egzamin bierzesz drewniana listewke przykladasz do sruby z roki moze to byc tez alternator, pompa wody itp i przykladasz do ucha:) wówczas slyszysz czy jest OK tzn cisza czy cos sie zaciera pozdrawiam PS tak jak mowie z tego filmiku to mozna tylko spekulować co jest przczyna
unkown_user Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2011 kontrolka ciśnienia standardowo gaśnie po uruchomieniu silnika. Szperając w necie znalazłem również ten trop aby sprawdzić napęd pompy oleju.. z jakim kosztem mogę się liczyć w przypadku tej naprawy? Czy jazda do warsztatu jest wskazana na lawecie? p.s. pierwszy filmik nie jest moj.. 2 wersja z ciemnoscia to moje dzieło i moj dźwięk:(
chapakostabakos Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 jesli Ci sie zepsula pompa oleju to lepiej zaholuj auto do mechanika bedzie taniej niz laweta... ale jak mowie z tego video nic nie wiadomo przyczyn moze byc setki zdejmnij oslone z silnika i osluchaj skad ten dzwiek jezeli z srodka silnika to juz wiesz co robic....
griga-st Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Na moje ucho to albo bendix alternatora(po dodaniu gazu powinno przycichnac);albo sprzegielko kompresora klimy(po wloczeniu klimy powinno ucichnac/zmienic sie dzwiek). W moim dieslu(BPW) oba przypadki m/w.w tym samym czasie,przy czym alternator na urlopie w Italii napier%&*# jak cholera,az glupio bylo jezdzic [br]Dopisany: 30 Styczeń 2011, 21:41_________________________________________________I przestancie wreszcie spalenie zarowki tlumaczyc rozwaleniem sie napedu pompy oleju!
unkown_user Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2011 Witam, dziś wstawiłem auto na warsztat.. po analizie okazało się że pompa wody lekko biła więc ją wymienili lecz to nie wyeliminowało problemu tak wiec pokazał mi mechanik na podnośniku źródło hałasu.. jeżeli się nie mylę to pokazywał miskę olejową i mowił o łańcuszku napędu pompy olejowej który prawdopodobnie obluzował się.. nie omieszkał dodać że moge najlepiej szukać nowego motoru.. co też wyśmiałem.. pojeździłem trochę i okazało się że robi to jeden Pan, wymieniając na oryginalne łańcuszki z wałeczkiem imbusowym (podobno nie można tego już nigdzie dostać).. wymiana tego elementu to wg szacunków 1800zł z częściami i robocizną. Znacie inne wyjście z sytuacji... czytałem już wątek o wyeliminowaniu wałka wyrównoważającego (przejście na koła zębate) gdzie cała operacja może zakończyć się kwotą 2500zł.. ale czy znacie kogoś w zachodniopomorskim kto tym się zajmuje i robi to dobrze? Najlepiej w rejonie Szczecina, Stargardu itd. Nie ukrywam że jak robić to już porządnie.. dostałem wycenę z serwisu VW i tu zbierałem taras z ziemi: zestaw do przebudowy 4250zł + miska oleju 600zł + koło 150 + uszczelniacz 60zł = 5060zł Brak mi słów.. ale cóż zachciało się mieć Audi.. jak narazie jeszcze nie rezygnuje z tej marki.
yesfan Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Jesli masz auto z 2007 roku to powinienies mieć naped walkow realizowany za pomocą trybow bez żadnego łańcucha.
unkown_user Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2011 Mam auto z 2006 roku.. Czy wg was wymiana starego napinacza i łańcuszka z zębatką na takowy nowy łańcuszek, zębatkę, wałeczek szejściokątny jest dobrym rozwiązaniem (komplet oryginalny od VW AUDI)? Zaznaczam że auto wyświetla status OK przy uruchamianiu.. wiec jeszcze ciśnienie oleju jest i nic nie zdążyło się zatrzeć.. oczywiście minimalizuje uruchamianie auta w tym stanie i dlatego do kolejnego warsztatu pojedzie lawetą.
rafcisz Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 Mam auto z 2006 roku.. Czy wg was wymiana starego napinacza i łańcuszka z zębatką na takowy nowy łańcuszek, zębatkę, wałeczek szejściokątny jest dobrym rozwiązaniem (komplet oryginalny od VW AUDI)? Zaznaczam że auto wyświetla status OK przy uruchamianiu.. wiec jeszcze ciśnienie oleju jest i nic nie zdążyło się zatrzeć.. oczywiście minimalizuje uruchamianie auta w tym stanie i dlatego do kolejnego warsztatu pojedzie lawetą. Kolego ty masz na 100 % zębatki, ja mam rocznik końcówka 2005 rok i mam już koła zębate,to u ciebie też na pewno jest to samo. A ten dzwięk napewno dochodzi z jakieś rolki.
emil82 Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 pokazał mi mechanik na podnośniku źródło hałasu.. jeżeli się nie mylę to pokazywał miskę olejową i mowił o łańcuszku napędu pompy olejowej który prawdopodobnie obluzował się.. nie omieszkał dodać że moge najlepiej szukać nowego motoru.. co też wyśmiałem.. pojeździłem trochę i okazało się że robi to jeden Pan, wymieniając na oryginalne łańcuszki z wałeczkiem imbusowym zmień mechanika , bo ten co teraz do niego jeździsz to puści Cię z torbami. jak przedmówca napisał w jego BPW, a ma z 2005, ma już koła zębate, pozdro!
Szarak Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 Ja też mam końcówkę 2005 i koła zębate. Lepiej zmień mechanika. Mi poszła pompa oleju, przy okazji zatarło się turbo, a cała naprawa wyszła 1600zł... Miałem dużo szczęścia co prawda, ale mam wrażenie że twój mechanik cię naciąga
unkown_user Opublikowano 1 Lutego 2011 Autor Opublikowano 1 Lutego 2011 Panowie rozmawiałem z serwisem Audi VW w Szczecinie.. po podaniu VIN zaproponowali mi wyżej opisywany zestaw naprawczy za 5000zł tak więc zapewne mam łańcuszek.
antonio Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 ja mam BPW ale 8V a tutaj na fimiku po sołonie widzę 16V - no chyba, że się mylę
rafcisz Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 Panowie rozmawiałem z serwisem Audi VW w Szczecinie.. po podaniu VIN zaproponowali mi wyżej opisywany zestaw naprawczy za 5000zł tak więc zapewne mam łańcuszek. szkoda kasy wywalać na zestaw naprawczy.Ja na twoim miejscu jak miał bym wsadzić już kasę w naprawę to wolał bym przerobić cały napęd pompy o połowę taniej i masz święty spokój poczytaj o tym na forum klubowicza PIERO i z nim się skontaktuj,a on ci odpowiednio doradzi. Ja jak na razie śmigam,ale tylko zacznie się coś sypać z napędem pompy to zaraz go przerabiam. I mówię ci jeszcze raz na 1000000 % nie masz łańcuszka
unkown_user Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Opublikowano 3 Lutego 2011 Witam, dziś kolejny mechanik otworzył auto i okazało się że macie racje.. już nie wiem w co wierzyć. Auto moje BPW ma koła zębate które jak wspomniał są uszkodzone (3szt.) włącznie z tym na wale.. cokolwiek to znaczy. Jaki koszt takiej naprawy wg was? [br]Dopisany: 03 Luty 2011, 13:34_________________________________________________Zwracam honor kolegom którzy mówili że moje auto ma kółka zębate.. Powiedzcie mi jakie jest wyjście teraz z tej sytuacji.. czy trzeba jakieś zestawy zamienne.. czy może wystarczy kółka wymienić..?
rafcisz Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 przerabiaj go i tyle tańszy koszt i głowa spokojna
unkown_user Opublikowano 9 Lutego 2011 Autor Opublikowano 9 Lutego 2011 Witam, więc podsumowując wątek.. powodem głośnej pracy był mechanizm napędzający pompę oleju.. jak się okazało miałem już nowsze rozwiązanie z zębatkami. Zębatka pośrednia miała na całym obwodzie uszczerbione wszystkie zęby.. wymiana owych zębatek na nowe kosztowałą mnie 1700zł części i robocizna. Dźwięk ustąpił i w końcu można zauważyć wyższą kulturę pracy silnika. Jeszcze raz dziękuje za wsparcie i pomoc. Pozdrawiam
ted25 Opublikowano 10 Lutego 2011 Opublikowano 10 Lutego 2011 Wiem, ze dla tych nowszych napedow zebatkowych w BPW byla przewidziana akcja serwisowa 13D7 polegajaca na wymianie kol. Pytanie czy miales ja w swoim aucie bo jesli nie to pewnie byla szansa darmowej wymiany tych kol w ASO?
dymian1 Opublikowano 10 Lutego 2011 Opublikowano 10 Lutego 2011 Wiem, ze dla tych nowszych napedow zebatkowych w BPW byla przewidziana akcja serwisowa 13D7 polegajaca na wymianie kol. Pytanie czy miales ja w swoim aucie bo jesli nie to pewnie byla szansa darmowej wymiany tych kol w ASO? nowszych czyli od jakiego rocznika ?
CinekZip Opublikowano 10 Lutego 2011 Opublikowano 10 Lutego 2011 panowie żeby to sprawdzić to mechanikowi to trochu zajmie czasu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się