Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Spadek mocy - turbina czy coś drobnego...?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

panowie sprawa wygląda tak, że podczas jazdy w zakresie obrotów do prawie 4000 wszystko jest ok.

w momencie gdy wkręcam auto na obroty powyżej 4000 następuje nagły zanik mocy i to się utrzymuje niezależnie od tego na jakim biegu jadę i jakie są obroty silnika.

po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy do momentu aż znów silnik nie osiągnie stosunkowo wysokich obrotów.

i teraz kilka pytań

dlaczego tak się dzieje?

co powoduje taki stan rzeczy?

ile kosztuje wymiana podzespołu który właśnie chodzi ci po głowie?

dlaczego tak dużo? :wink4:

czy ktoś znam może dobry warsztat w wałbrzychu lub okolicy?

dla uściślenia

silnik 1.9 TDI 130 KM bez żadnych chipów

jeśli to ma znaczenie autko ma nalatane 219 tyś km.

pozdrawiam!

Opublikowano
:szukaj: i :vaglogi:
Opublikowano

na poczatek filtr paliwa wymień.

a powiedz

1. kiedy to zauważyłeś ?

2. powyzyej 4000rpm ma muła, ale jak odpuścisz gaz i ponownie zaczynasz go ciągnąc to jedzie bez problemu a jak przekracza 4200rpm i znowu muł...??

bo podejrzewam ze jest w porządku,tylko po prostu przy 4200 jest ogranicznik - limiter rpm.

Opublikowano

nie, jak już stanie się to coś to niezmiennie brakuje mu mocy niezależnie od tego na jakim później jadę biegu i na jakich obrotach.

do normy wszystko wraca dopiero po ponownym uruchomieniu silnika.

apropo filtra:

czy taki zestaw będzie ok http://moto.allegro.pl/zestaw-filtry-audi-a4-b6-1-9-2-0-tdi-100-140km-fv-i1426910324.html

jeśli nie to czy możecie coś zasugerować?

dzięki

Opublikowano

Według mnie wszystko jest O.K.Nasze furmanki max. moc czyli te 130km osiągają przy 4000rpm,a więc powyżej tych obrotów nic w serii nie osiągniesz i pociskanie audiki powyżej tych obrotów pozbawione jest sensu

Opublikowano

wpada w notlaufa, zapnij VAGa, zczytaj błędy, zrób komplet logów, przedstaw je na forum i coś konkretnego można będzie powiedzieć, teraz to jest wróżenie z fusów

Opublikowano

sprawa wygląda tak, że podczas jazdy w zakresie obrotów do prawie 4000 wszystko jest ok.

w momencie gdy wkręcam auto na obroty powyżej 4000 następuje nagły zanik mocy i to się utrzymuje niezależnie od tego na jakim biegu jadę i jakie są obroty silnika.

po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy do momentu aż znów silnik nie osiągnie stosunkowo wysokich obrotów.

i teraz kilka pytań

dlaczego tak się dzieje?

co powoduje taki stan rzeczy?

ile kosztuje wymiana podzespołu który właśnie chodzi ci po głowie?

dlaczego tak dużo? :wink4:

czy ktoś znam może dobry warsztat w wałbrzychu lub okolicy?

dzieje się tak dlatego, że turbosprężarka przeładowuje, gdybyś podpiął auto pod interfejs VAG-COM to najprawdopodobniej pokaże jeden z tych kodów błędów : 17965 lub 17958 więc nie ma nawet sensu go podpinać - typowy objaw przeładowania.

taki stan rzeczy powoduje fakt, że z biegiem czasu na zmiennej geometrii turbosprężarki odkłada się coraz więcej nagaru ze spalin i to on powoduje zapiekanie się kierownic spalin uniemożliwiając im swobodne poruszanie się wymuszane cięgnem siłownika podciśnieniowego czyli popularnej sztangi z gruszką. Dodatkowo w niektórych przypadkach kierownice spalin potrafią wyżłobić rysy i bruzdy w bieżni muszli wydechowej turbosprężarki co dodatkowo jest powodem zakleszczania się kierownic zmiennej geometrii. Podzespołem zaten, który chodzi mi po głowie jest zabrudzona zmienna geometria turbosprężarki, której nie trzeba wymieniać tylko trzeba turbo zdemontować z silnika, zdemontować muszlę od strony wydechu a następnie pierścień z kierownicami spalin i całość dobrze wyczyścić z nagaru i przeszlifować delikatnie krawędzie kierownic spalin od strony ich styku z bieżnią muszli wydechowej oraz spolerować powierzchnię bieżni muszli wydechowej jeśli będą w niej rysy aż do ich całkowitego zniwelowania. Następnie turbo złożyć i zamontować. Czynność ta nie będzie Cię kosztowała nic pod warunkiem, że zrobisz to sobie sam - a polecam gdyż będziesz miał przynajmniej pewność jak się za to zabrałeś i że nikt inny fuszerki nie odwalił. Inni za taką robotę biorą około 350-500 zł.

Odpowiedzi na ostatnie pytanie nie znam.

Opublikowano

Dokładnie :good: , na 99.99% zacinanie się VTG :wink4:

[br]Dopisany: 05 Luty 2011, 01:01_________________________________________________Dla pewności podpiął bym jednak VAG'a

Jakby co tu masz pomocnego linka >>> http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=63377.0;highlight=czyszczenie+turbo

A tak to wyglądało o u mnie po zdemontowaniu turbiny ( miałem identyczne objawy )

Tak wyglądała przed "czyszczeniem"

dsc00505nv.th.jpg

A tak wyglądała po "czyszczeniu"

dsc00514o.th.jpg

dsc00516ix.th.jpg

dsc00509f.th.jpg

Opublikowano

Witam mam podobny problem z mocą , a mianowicie nieraz podczas przyspieszania obr . w gr 2500 do 3500 ciągnie na wyższym biegu to odcina moc . Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy . Co to jest ?? Pozdrawiam

Opublikowano

Witam mam podobny problem z mocą , a mianowicie nieraz podczas przyspieszania obr . w gr 2500 do 3500 ciągnie na wyższym biegu to odcina moc . Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy . Co to jest ?? Pozdrawiam

tradycyjny notlauf... :szukaj: jest tego mnóstwo na forum
Opublikowano

A może bardziej precyzyjna podpowiedź ???? Są różne opisy i nie wiem co tak dokładnie może być przyczyną . Pozdrawiam

zasyfione turbo :gwizdanie: zrób logi i bedzie wszystko jasne :)
Opublikowano

a tak z ciekawości 1,9 TDI , ile rpm najwięcej może osiągnąć ja najwięcej pociągłem ją do 4600 rpm podczas wyścigu z Fiat-em Grande Punto ,wiecej sie bałem :gwizdanie: :gwizdanie:

Opublikowano

jak jest slisko to i na 1 biegu wbije mi na 5 tys... Nie ma sensu tak wysoko krecic serii. do 4200 wkrece na kreskach

przy 4600 to tam mocy wcale nie ma :hi:

Opublikowano

Max moc masz przy około 4000, więc bez sensu jest wkręcanie go na wyższe obroty. Czasem go pociągne do 4300-4500, ale tylko na chwile i po to aby turbo przedmuchać :)

Opublikowano

u mnie jest taki blad: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

czyli tez turbinka do czyszczenia ma sie rozumiec tak??

Opublikowano

Kolego kuropatkin turbo do czyszczenia. Troche zaufania do szanownego grona tu zebranego. Ale najpierw :vaglogi:

Opublikowano

Oki !!!! serdecznie dziekuje za wskazówki ( sa bezcenne ) podepne sie pod komputer i wszystko sprawdze !!! O wynikach poinformuję szanowne grono :) Pozdrawiam

Opublikowano

u mnie jest taki blad: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

czyli tez turbinka do czyszczenia ma sie rozumiec tak??

najprawdopodobniej , po zrobieniu logów będzie wiadomo na 100% :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...