alvaro Opublikowano 25 Listopada 2007 Opublikowano 25 Listopada 2007 W końcu znalazłem chwilę czasu na założenie tych kratek , oto krótki opis ich zainstalowania:Demontaż starych kratek- żadna z kratek nie jest nigdzie przykręcana - wszystkie zainstalowane są tylko na wcisk tak więc do wymontowania ich przydadzą nam się albo cieniutki śrubokręt albo (i to lepsze rozwiązanie) karty płatnicze lub inne "plastiki"- kartę taką wciskamy między kratkę a deskę rozdzielczą , podważamy i ciągniemyPrzygotowanie kratek do założenia- obcinamy kostki (ale robimy to z głową - nie obcinamy z krótko co by w razie co można było wykorzystać jeszcze kiedyś te wtyczki) i przedłużamy instalację- skręcamy, pobielamy (powlekamy cyną) , lutujemy a następni izolujemy :Przygotowanie instalacji w aucieDLA KRATKI LEWEJ- wyciągamy włącznik świateł (wciskamy go i przekręcamy w prawo a następnie ciągniemy)- sprawdzamy które przewody będą nam "potrzebne" - pierwszy z lewej (błękitny z niebieskim paskiem) to prąd a pierwszy z prawej (brązowy) to masa- dla pewności sprawdzamy czy to dobry przewód prądowy - regulujemy natężenie oświetlenia tablicy wskaźnikówDLA KRATKI ŚRODKOWEJ I PRAWEJ- wyciągamy przycisk ESP (otwieramy schowek na monety i ciągniemy przycisk do przodu)- rozcinamy szmacianą izolację otaczającą instalacje- podłączamy się do przewodów (kolory takie same jak we włączniku świateł)-dla pewności tak samo sprawdzamy próbówkąLutowanie "kratek" do instalacji w aucie- dwie kratki (lewa i środkowa) mają przewody czerwony (prądowy) oraz czarny (masa) a kratka prawa ma przewody niebieski (prądowy) i czarny (masa)- kratkę lewą "lutujemy" do włącznika świateł (tą "gruchę" którą zrobiłem na kablu prądowym, po wykonaniu fotki poprawiłem... ):- izolujemy taśmą izolacyjną- kratkę środkową i prawą podłączamy analogicznie do przełącznika ESPPonowny montaż i cieszenie się z nowego gadżetu w auciei to wszystko szukam obecnie lampki podsufitkowej od pakietu oświetlenie, jak ją znajdę to też będzie małe foto-story...ps. PROSZĘ o nie pisanie postów typ: "gratki" lub inne bzdury bo posty takowe będą usuwane... FAQCzy można wywierci otwory pod oświetlenie LED Ambient w górnym panelu oświetlenia?TAK.Czy panel lampki z A4 B5 II lift pasuje do B6.alvaro: NIE. od A4 B5 po II lifcie jest inna, za to taki sam jest element świecący ambient (te dwie diody LED).Panel lampki do A4 B5 po II lifcie można poznać po zaokrąglonych końcach lampki w B6 zakończona jest pod kątem prostym po dochodzi do niej jeszcze jeden plastik oraz ilości kratek (w B6 siedzą tam np. mikrofony od tel i Bose)Co zawiera pakiet oświetlenia:pre_pl, adadur:- podświetlanie miejsca na nogi przy otwartych drzwiach pod półkami dla kierowcy i pasażera3B0947415B - lampki przod (2 szt.)- podświetlenie miejsca na nogi pod siedzeniami przednimi dla pasażerów tylnej kanapy8E0947101 - lampki tył (2 szt.)8E0947113 6PS - uchyt lampki ( 2 szt.)żarówki w5w 12 v- podświetlane drzwi na biało (od spodu) podczas otwarcia- podświetlanie drzwi na czerwono (na boku ) podczas otwarcia- lampki w suficie: przód, tylne siedzenia oraz przestrzeń bagażowa (standardowe wyposażenie)- podświetlana środkowej części konsoli na czerwono za pomocą 2 diód LED z górnego panelu oświetlenia- podświetlane pod osłonami przeciwsłonecznymi (make up)- podświetlane klamki (wszystkie) na czerwono4D0 919 063 A - numer diody podświetlenia w klamkach- podświetlany podłokietnik (wewnątrz) na czerwono- podświetlanie na czerwono dla uchwytu kupka, wizytownika- podświetlana na czerwono półka pod klimatronikiem - tylko 1 DIN- podświetlane na czerwono pokrętła nawiewów- podświetlany schowek pasażera- podświetlanie LED przedniej popielniczki- podświetlenie LED tylnej popielniczkiPakiet oświetlenia ewoluował wraz z czasem produkcji modeli B6 i B7 i w danym roczniku nie wszystkie wymienione powyżej pozycje mogą wystąpić.*alvaro: Czasem nawiewy są zamontowane od pakietu oświetlenie ale brakuje instalacji.*adamooo: Kratki nawiewów można kupić w dowolnym kolorze a same diody przełożyć.Jak zdemontować uchwyt na kubek?boberek: Wysunąć RNS-a lub radio (choć nie jest to tak konieczne, ale nie wówczas na pewno nie porysujemy radia). Zdjąć górną nakładkę tunelu pad guzikami ESP, awaryjnych - na bokach są takie małe zatrzaski/prowadnice, Zatrzaski (dwa) od wizytownika i kubka są na bokach w części poziomej i należy je wcisnąć i wysunąć "kasetę" do siebie.Jak zdemontować kratki nawiewów?OLO_GDA: Wcisnąć od dołu plastykową kartę i podważyć zaczep - wysuwać, wypychać w stronę kabiny.Skąd poprowadzić przewody do kratki nawiewów?Aydaho: Z podświetlenia dla przysisku ESP, z podświetlenia podłokiernika.fayera: Czy przekładając ze element świecący do mojego uchwytu kubka będzie mi świeciło?kokos: TAK. elegancko przepuszcza światło.Mario_: studziany: Kupiłem szufladkę podświetlaną w idealnym stanie z anglika. Przełożyłem układ świecący wraz z panelem (delikatna przeróbka) do siebie i wsio piknie śmiga.skulicz: Czy ktoś posiada nr tej blendy z otworami na dwie diody?kokos:NIE. ETKA jej nie wyszczególnia. Można wywiercić otwory 8mm Co będzie potrzebne: - Dioda superjasna czerwona - Rezystor około 500-700 Ohm /0,5W - Kabelki z taśmy od starego HDD lub napędu dyskietek - kropelka - narzędzia: śrubokręt płaski, lutownica, igła Najpierw wyciągamy uchwyt na kubek. Aby to zrobić należy wyciągnąć ramkę nad przyciskami Następnie od góry należy wcisnąć dwie zapadki od uchwytu kubka i wyciągnąć uchwyt Teraz musimy rozdzielić szufladkę od obudowy. Aby to zrobić trzeba podważyć dwie zapadki szuflady: Teraz należy przygotować diodę LED tzn. zeszlifować ją na płasko: Po dopasowaniu diody do obudowy wiercimy lub wypalamy rozgrzaną igłą dwa otworki w kanale w którym oryginalnie przechodzi pasek pleksy rozświetlający ikonę kubka: Od wewnętrznej strony wkładamy diodę i przeciągamy kabelki jak na zdjęciu. Diodę podklejamy delikatnie kropelką: Z tyłu obudowy kabelki wsuwamy w dwa wycięcia oraz dolutowujemy rezystor. Rezystor należy dobrać tak aby kontrast kubka pasował do reszty podświetlenia w aucie (500-700 Ohm) Teraz należy złożyć szufladkę z obudową nie zapominając o sprężynie zwijaka uchwytu. Jeśli dioda zawadza o coś należy ją podgiąć i ewentualnie delikatnie doszlifować. Oto efekt naszej pracy: Artykuł jest też dostępny do pobrania jako PDFMontaĹź podĹwietlania uchwytu na kubek A4 B6,B7.pdf - Dysk Google
gaciu Opublikowano 14 Grudnia 2008 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Przykładowa klamka z podświetleniem: Numery części: Klamka przód czarna: lewa: 8E1 837 019 G 7PE prawa: 8E1 837 020 G 7PE Klamka tył czarna: lewa: 8E0 839 019 C 7PE prawa: 8E0 839 020 C 7PE Cena w ETKA to 21 EUR za każdą klamkę ( nie wiem czemu klamka kierowcy nie jest droższa; w końcu będzie troszkę inna bo ma przełącznik centralnego zamka - oczywiście przełącznik nie jest wliczony w cene klamki ) Inne kolory będą miały troszke inne numery. Czas szukania 5 min. Pogratulować pana w ASO. Wszystkie częśći z numerem PR QQ1 w etce będą do samochodów z pakietem oświetlenie. Dla przykładu wklejam schemat zawierający oświetlenie klamki dla drzwi kierowcy. Bez całego schematu nie da się tego zrobić. To tylko tak, żebyście zobaczyli jak wygląda:
alvaro Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2008 podświetlane (z chromowym paskiem) elementy pakietu oświetlenie : ESP z chromem - 8E1 927 134 B - 54 zł uchwyt na kubki z chromem - 8E1 862 534 L - 121 zł schowek na monety z chromem - 8E1 941 561 E - 138 zł ceny z ASO Sopot (rabat nie uwzględniony)
Diego Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Mam już wyrezane podświetlenie kubków, brakuje tylko klamek Numerki ETKowe: 8e1 941 561 c 8e1 862 534 j* Nie sadziłem, ze doda to tyle uroku wnętrzu Co do białego paska na uchwycie kubków to jest on podświetlany przez diody w suficie, tak to wygląda: *szuflady sa od b7 ale to nie ma znaczenia, pasują do b6 idealnie.
gaciu Opublikowano 10 Stycznia 2009 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Dla chcących zrobić super dodatkładnie oświetlenie bez obcinania wtyczek i lutowania podaję numery części gniazd dla poszczególnych elementów: Gniazdo dla nawiewów, schowka na monety, uchwytu na kubek, półki pod klimatronikiem: 4B0 972 623 Gniazdo dla podłokietnika: 893 971 632 ( takie samo jak to idące do ręcznego ) Gniazdo dla popielniczki ( tył i przód ): 4B0 971 832 Do oryginalnego artykułu alvaro dodam, że wybrane przez niego wejścia pod które podłączył się w przełączniku swiateł to ( tak twierdzą schematy elektryczne ): masa - styk nr 10 zasilanie styk nr 17 Elektrycznie odpowiadają one oryginalnej instalacji Audi. Poza przyciskiem ESP można również skorzystać z zasilania z układu automatycznej regulacji wysokości świateł który znajduje się za schowkiem. Wyjścia 1 i 8 to zasilanie. Wyjscie 5 to masa.
totalfree Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Ja nie miałem kratek z ledami, więc zrobiłem to tak jak przedstawiam na zdjęciach efekt jest idealny. Elementy użyte: 1. Ledy kwadratowe 5mm - są to 3 sekcyjne ledy, kolor czerwony (pasują idealnie). 2. Rezystory - nie pamiętam o jakiej rezystancji (ale to nie problem, każdy sobie to ustali, ja dobierałem do napięcia 18V - takie zabezpieczenie) 3. Przewód - jest to specjalny przewód telefoniczny, odporny na przerwanie w skutek częstego ruszania (trudno się go lutuje) W każdym ledzie użyłem 3 sekcji, ale jak komuś będzie za mocno świecić zawsze może podłączyć 2 lub 1 sekcję. Na zdjęciach nr 6 i 7 widoczny jest pozostawiony "zapas" przewodu, jest to konieczne - dobrać eksperymentalnie od max otwarcia do max zamknięcia. Ostatnie zdjęcie nie oddaje w pełni efektu końcowego, świeci to znacznie wyraziście i troszkę mocniej. W mojej A4 mam to już od około 4 miesięcy, kto nie wsiądzie to się pyta czy to było oryginalnie POWIĘKSZ POWIĘKSZ POWIĘKSZ POWIĘKSZ POWIĘKSZ POWIĘKSZ POWIĘKSZ POWIĘKSZ POWIĘKSZ POWIĘKSZ POWIĘKSZ POWIĘKSZ
studziany Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Ja mam w Etce tylko jeden rodzaj szufladek: 8e1 941 561 c 8e1 862 534 j (takie podal ktos wczesniej do podswietlanych szufladek) i nie ma innych numerów. Ja mam takie numery wg etki wswoim samochodzie a nie mam podswietlenia
kokos Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 moze masz podswietlane tylko nie podlaczone? moja bez podswietlenia na monety ma 8E1 941 561 B a kubek 8E1 862 534 H numerow podswietlanych nie mam bo juz sa zalozone kolor czarny
Tedi35 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Witam Podepnę sie pod temat bo ktos wczesniej cos wspomniał o podswietlaniu nóg kierowcy i pasazera ale w B5. A jak to jest w B6 gdzie sie podpiac i co bedzie najłatwiejsze? Nadmienie ze nie chce aby caly czas sie swieciło ( jak u niektorych) tylko tak jak lampka w drzwiach czyli do momentu zamkniecia drzwi lub cos pod oswietlenie wnetrza ( przygasające). Dzieki za ewentualne wskazówki.
marcin9680 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Witam , ja ten temat przerabialem i ciezko bedzie znalesc watek dotyczacy prawidlowego podlaczenia oswietlenia na nogi tak jak fabryka to robi , dlatego tez ja podlaczylem owe oswietlenie na nogi az do lampki w podsofitce. Jak otwieram dzwi to sie zapalaja i odwrotnie jak zamkne i do tego sie sciemniaja gdy zamkne , tak samo jak lampka w podsufitce. Jednak jest maly problem , nigdzie nie znalazlem pomocy gdzie sie podpiac rowniez w tej lampce (ktory przewod w kostce) dlatego podpiolem sie do sciezek elektrycznych ( przylutowalem przewody ) kable poprowadzilem przednim slupkiem na dol do miejsc gdzie sa montowane lampki i jak narazie wszystko dziala. Jak znajdziesz jakas konkretna podpowiedz gdzie sie podlaczyc tak jak w orginale to daj znac. Milego rezania
studziany Opublikowano 29 Czerwca 2009 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Witam , ja ten temat przerabialem i ciezko bedzie znalesc watek dotyczacy prawidlowego podlaczenia oswietlenia na nogi tak jak fabryka to robi , dlatego tez ja podlaczylem owe oswietlenie na nogi az do lampki w podsofitce. Jak otwieram dzwi to sie zapalaja i odwrotnie jak zamkne i do tego sie sciemniaja gdy zamkne , tak samo jak lampka w podsufitce. Jednak jest maly problem , nigdzie nie znalazlem pomocy gdzie sie podpiac rowniez w tej lampce (ktory przewod w kostce) dlatego podpiolem sie do sciezek elektrycznych ( przylutowalem przewody ) kable poprowadzilem przednim slupkiem na dol do miejsc gdzie sa montowane lampki i jak narazie wszystko dziala. Jak znajdziesz jakas konkretna podpowiedz gdzie sie podlaczyc tak jak w orginale to daj znac. Milego rezania Kiedys w starej furze podlaczylem tak jak ty (przez przylutowanie do sciezek) diody pod sciezki od oswietlenia licznika. Efekt byl taki ze po jakims czasie przepalilo mi sciezki (bo byl cieniutkie). Nie wiem jak to jest w b6 ale z tym lutowaniem do sciezek to trzeba uwazac. pozdr
domin79 Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Teraz tylko uchwyt na napoje i wizytownik To stary z tym to ci troche zejdzie. Ja na kubek na allegro czatuje juz ohoho i niemoge dopasc. W ASO torby wołają już 158 zeta. Ostatnio chciałem sobie kupić to mnie gościu zgasił. Pozostje alledrogo ale tam to jest masakra... pozdr ...lub coś takiego potrzebne takie diody lub szersze(jescze lepiej) lutownica i cienkie druciki potem troszke lutowania i grzania plastiku aby dioda się trzymała kabelki w kanaliku i sprawdzamy czy uchwyt się zamyka i czy dioda wchodzi w odpowiednie miejsce i na koniec efekt prawie taki sam jak ori
domin79 Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 ...rezystorki kupiłem razem z diodami jak miałem jeszcze B5 do podświetlania gałki biegów od gościa z allegro jego nik to jakoś "janekaudi" sprzedaje całe podświetlane gałki ale idzie się z nim dogadać na zdjęciu kolory trochę pouciekały 1 - od lewej - fiolet 2 - zielony 3 - brąz 4 - złoty ...co do dalszego fotostory i opisu no więc zarówno uchwyt na kubek jak i wizytownik trzeba rozebrać ale to nic strasznego. Należy podważyć tylko srubokrętem i wyskakuje cały środek (aby tylko nie zgubić sprężynki i tulejki) niestety jakość zdjęć telefoniczna co długości wystawania diód to musicie sami sobie dostroić najlepiej delikatnie przygrzać plastik i zobaczyć czy uchwyt i wizytownik się zamkną więcej zdjęć już niestety nie posiadam jak by co to piszcie spróbuje pomóc
MrWho Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Witam Czy ma ktoś może fotki rozebranych szufladki i uchwytu na butelki ? Chodzi mi o wersje z podświetleniem, gdzie w oryginale siedzą diody i jak jest rozwiązane doprowadzenie światła do przodu
Mario Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Witam Czy ma ktoś może fotki rozebranych szufladki i uchwytu na butelki ? Chodzi mi o wersje z podświetleniem, gdzie w oryginale siedzą diody i jak jest rozwiązane doprowadzenie światła do przodu kostka z diodami przyczepiona jest z tyłu szuflady, a diody świecą w tą plexi, która przekazuje światło do kawałka plastiku znajdującego się w przednim panelu szufladki z piktogramem kubka lub kart
Konradoss Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 A niech ktoś mi podpowie jak wyciągnąć szufladę i uchwyt na kubek. Zdjąłem listwe w kształcie litery C( podwadzić lekko w górę i do siebie) i mam wrażenie ,ze żeby wyjąć w/w to cały panel środkowy tzreba rozbebeszyć. Moze ktoś zrobił albo znalazł w necie fotki poladowe...
Aydaho Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 na brzegach uchwytów ( od góry ) są zapadki które nalezy wcisnąć i wyciągnąć uchwyty - popatrz dokładnie
Mario Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Ok jeszcze raz popatrzę... Czy ten sposób wyjecia dotyczy również szufladki i cupholdera oryginalnie nie podświetlanego? Jak wysuniesz po wciśnięciu górnych klipsów, to potem musisz podważyć szufladkę na środku od spodu, bo się będzie wypustka o radio blokować. Dotyczy wszystkich...
Bart-S Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 W pierwszej kolejności najlepiej sprawdzić co tak naprawde u nas siedzi :> Kubka niby nie mam podświetlanego - sprawdziłem i... wrzucili mi wariant z podświetleniem, tylko że nie podłączyli No i tym sposobem dostałem gratisa
Mario Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Jak zdejmiesz maskownicę nad szufladkami, to widzisz ich górnych częściach otwory. Wewnątrz są plastikowe zatrzaski, które musisz nacisnąć i w tym samym czasie lekko odciągnąć daną część szufladki, podobnie z drugą stroną szufladki. Jak już trochę wysuniesz szufladkę, to od jej spodniej części na środku masz plastikowy wypust, który zahacza o radio. Trzeba podważyć na środku szufladę, aby wypust uniósł się i ominął obudowę radia...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się