czeslaw555 Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Opisze jak to robiłem w swojej Audicy. Niczego nie rozkręcam i nie ściagąm żadnych węży.Biorę sporą strzykawkę ,zakładam wężyk taki np. do paliwa na strzykawkę i ściągam ze zbiorniczka .Do dalszej zabawy potrzebna jest druga osoba która kręci kierownicą w lewo i w prawo (nic przyjemnego) oczywiście przy zgaszonym silniku ,w tym czasie ściągam to co wlatuje do zbiorniczka .Trochę zabawy z tym jest ale idzie to zrobić . Jak już nic się nie udaje ściągnać ,zalewam nowym płynem i znowu kręcenie kierownicą (nadal nie zapalam silnika).Uzupełniam płyn do max. i jak już nie ubywa zapalam silnik ,kręcę kierownicą w obydwie strony .Płyn będzie trochę z bąblami ale za chwilę bąble znikną .Gaszę silnik i ponawiam cały proces z wyciąganiem płynu i nalewaniem nowego .Daje to pewność że wymieniliśmy praktycznie cały płyn, jednak powodem nie zawsze jest stary płyn ale wymiana na nowy jeszcze nikomu nie zaszkodziła .Kupiłem 1 litr i tyle prawie wymieniłem ,powtarzając opisane wyżej czynności.
Oscar/Mariusz Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 lepiej jak byś ściągną jeden przewód powrotu podpiął do butelki i przepłukał cały układ (trzeba zaślepić powrót w zbiorniczku)żeby było łatwiej kręcić podnosimy przód auta
czeslaw555 Opublikowano 6 Marca 2011 Autor Opublikowano 6 Marca 2011 każdy może zrobić jak zechce ,ja zrobiłem tak jak opisałem ,nic nie musiałem rozbierać ,odkręcać
Kamilos89 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 lepiej jak byś ściągną jeden przewód powrotu podpiął do butelki i przepłukał cały układ (trzeba zaślepić powrót w zbiorniczku)żeby było łatwiej kręcić podnosimy przód auta Dokładnie tak samo zrobiłem
MarcinGg Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 a kiedy panowie wymieniac plyn sa jakies objawy zuzytego juz oleju ?
zdzis Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Kolego płyn się zużywa wbrew temu co producent piszę. Ja u siebie miałem płyn w kolorze kawy
Oscar/Mariusz Opublikowano 31 Marca 2011 Opublikowano 31 Marca 2011 jeśli nie jest zielony to wymień a powinno sie co 2 lata
Karl28 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Ja robiłem jeszcze inaczej :> Wysysam strzykawką co się da.Zalewam nowy płyn,odpalam auto kręcę prawo lewo do oporu tak z 10 na lewo i 10 na prawo.Powtarzamy czynność...nie pamiętam ile razy ..w każdym bądź razie do dyspozycji miałem 2 Litry Febi mineralnego. Nawet nie wyobrażacie sobie jaki syf wyciągałem,a przed wymianą płyn był w miarę. Od operacji minęło już 1.5 roku a układ ma się bardzo dobrze,płyn przejrzysty i nic nie piszczy-nawet jak skręcę do oporu. W/w sposób uważam za najskuteczniejszy i najprostszy. Gdzieś zresztą musiałem taki opis tej czynności przeczytać.... 30l a taka skleroza :gwizdanie: Pozdrawiam! Karol
czeslaw555 Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2011 pewnie tak bo już kiedyś to opisałem w jakimś wątku
SpyAmericano Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Ja przy wymianie rozrządu i oleju, korzystając z faktu że samochód stał w garażu z kanałem również wymieniłem płyn. Ja również zdjąłem wężyk z powrotu i kręcąc kierownicą spuściłem cały płyn do pojemnika. Gdy wszystko zeszło dolałem troszkę świeżego i również spuściłem, żeby przepłukać układ. Później "na gotowo" zalałem nowy płyn, efekt u mnie odczuwalny. Kierownica kręci się lżej i kierowca spokojny o stan wspomagania
czeslaw555 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2011 i jak widać można na różne sposoby to zrobić
powerbox Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 jeśli nie jest zielony to wymień a powinno sie co 2 lata - nie polemizuję, że dobrze jest w starym samochodzie wymienić płyn ale tego, żeby olej wspomagania wymieniać co 2 lata to nie widziałem w instrukcji serwisowej. Co innego płyn do hamulców - ten trzeba wymieniać co 2 lata bez względu na ilość km.
POWER-KRIS Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Oj panowie wężyk musowo ściągamy bo pod filtrem jest masakra a stary wylatując plucze pod filtrem szlam. Zresztą ja nawet filtr wyjmuje. Sony Xperia Tapatalk 4
Dev Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 jeśli nie jest zielony to wymień a powinno sie co 2 lata - nie polemizuję, że dobrze jest w starym samochodzie wymienić płyn ale tego, żeby olej wspomagania wymieniać co 2 lata to nie widziałem w instrukcji serwisowej. Co innego płyn do hamulców - ten trzeba wymieniać co 2 lata bez względu na ilość km. ten płyn jest mineralny i powinien byc wymieniany co 2 lata lub co 60000km
DraKio Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 u mnie na mineralnym przeciekała maglownica był za rzadki więc kupiłe boxol ten do ciągników do wspomagania jest gęstszy zalalem i nie cieknie a chodzi tak samo:)
piniu1908 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Opublikowano 5 Czerwca 2018 W dniu 4.04.2011 o 21:36, Karl28 napisał: Ja robiłem jeszcze inaczej ? Wysysam strzykawką co się da.Zalewam nowy płyn,odpalam auto kręcę prawo lewo do oporu tak z 10 na lewo i 10 na prawo.Powtarzamy czynność...nie pamiętam ile razy ..w każdym bądź razie do dyspozycji miałem 2 Litry Febi mineralnego. Nawet nie wyobrażacie sobie jaki syf wyciągałem,a przed wymianą płyn był w miarę. Od operacji minęło już 1.5 roku a układ ma się bardzo dobrze,płyn przejrzysty i nic nie piszczy-nawet jak skręcę do oporu. W/w sposób uważam za najskuteczniejszy i najprostszy. Gdzieś zresztą musiałem taki opis tej czynności przeczytać.... 30l a taka skleroza :gwizdanie: Pozdrawiam! Karol Tylko czy to jest bezpieczne przy zmianie z czerwonego na zielony (prawidłowy)? Mój obecny jest prawdopodobnie czerwony (foto kilka postów wyżej), no chyba że był zielony i jest aż tak zasyfiony na kolor bordowy...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się