Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Dziwny dzwiek po odpaleniu na zimnym silniku


Marek86232

Rekomendowane odpowiedzi

Mam to samo po odpaleniu po nocnym postoju .Moja niunia chodziła jak diesel wymieniłem wariator i elektrozawór wysokiego ciśnienia oleju i jest cisza z tym ze terkocze po odpaleniu przez ok 2 sek dodam ze dzwięk przed wymianą wariatora był bardzie j metaliczny niż ten terkot teraz to może znaczyć że przyczyną tego terkotania faktycznie jest wyciągnięty łańcuch.Mam przejechane 128000 rozrząd,olej,wariator,elektrozawór wymieniałem 4000km temu pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo po odpaleniu po nocnym postoju .Moja niunia chodziła jak diesel wymieniłem wariator i elektrozawór wysokiego ciśnienia oleju i jest cisza z tym ze terkocze po odpaleniu przez ok 2 sek dodam ze dzwięk przed wymianą wariatora był bardzie j metaliczny niż ten terkot teraz to może znaczyć że przyczyną tego terkotania faktycznie jest wyciągnięty łańcuch.Mam przejechane 128000 rozrząd,olej,wariator,elektrozawór wymieniałem 4000km temu pozrawiam

no wlasnie wywaliles kase i dalej d....a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy jak na kompie wyskakuje błąd nastawnika faz rozrządu to też można na tym jeździć...i czy można zakupić używana cześć??/gdzie tego szukać na allegro nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Bylem ostatnio w serwisie vw i u mnie zdiagnozowali poczatkowe zmniejszenie cisnienia w pompie olejowej dlatego ten stukot wystepuje :) A co wy na to:) prosze o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też dopadło terkotanie , rano jak odpalam silnik to tak terkocze ze 2min i potem cisza, mam przejechane 175tys .Czyli rozumiem że to wyciągnięty łańcuch + napinacz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też dopadło terkotanie , rano jak odpalam silnik to tak terkocze ze 2min i potem cisza, mam przejechane 175tys .Czyli rozumiem że to wyciągnięty łańcuch + napinacz ?

eee chyba trochę więcej :kox: ja mam 236kkm i mnie terkota przez jakies 2sec :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podbijam - jak sprawdzić - czy ręczne obracanie kieronicą powietrza odatkowego na biegu jałowym powoduje zmianę obrotów silnika ?

Chodzi Ci żeby sprawdzić czy działa? Jeśli tak to zdejmij tą małą klapkę zakrywającą dźwignię i delikatnie obróć, powinna być zmiana dźwięku silnika. Obroty raczej radykalnie nie powinny się zmienić bo z tego co mi wiadomo ta kierownica powietrza dodatkowego to tak naprawdę zawór regulacji zmiennej długości kolektorów ssących, odpowiedzialnych za polepszenie przebiegu charakterystyki momentu obrotowego :naughty: A następnie niech ktoś mocno naciśnie pedał gazu na chwilkę i powinna ta dźwigienka na chwilę się poruszyć. Żeby cały czas była otwarta silnik musiałby pracować pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak mówisz - zastanwiałem się czy na jałowym jak ręcznie obróce jakoś można usłyszeć czy się obraca czy nie - czy może nastąpiła usterka, gdzie dzwignia się obraca ale nie zwieksza ilości powierza uszkodzony mechanizm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad marian

dokładnie za małe cisnienie = stukot nie napiętego łańcucha, pozostaje pyt dlaczego jest za małe ciśnienie?

u mnie też jest za małe ciśnienie na biegu jał 1,5b i mocny stukot po oględzinach okazało się spier... napinacz od tego klepania pękła plastikowa płoza napinająca tzw ślizg czyli napinacz do wymiany teraz pozostaje pyt dlaczego jest takie małe ciśnienie [br]Dopisany: 16 Wrzesień 2011, 19:01_________________________________________________Witam

Ostatnio wyczytałem gdzieś w necie że gość miał podobny problem, powodem była pęknięta odma a właściwie jej kawałki dostały się do pompy i ją przytkało po rozebraniu i przeczyszczeniu problem ustąpił. co o tym myślicie może warto spróbować nie wiem czy dużo jest roboty ze zdjęciem miski pompy. Dajcie znać co o tym myślicie? pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jeśli stukot ustaje po 2 sek to jest to szukanie dziury w całym :gwizdanie: Niekoniecznie to wariator bo prędzej jest to stukot szklanek czyli hydropopychaczy które stukają przez 2-3 sek zanim napełnią się olejem. Jest to zjawisko całkowicie normalne w każdym samochodzie, potwierdzone informacją w instrukcji obsługi :> Wiadomo, im bardziej wyeksploatowany silnik efekt będzie się nasilał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, mam B7 2.0 ALT,i w instrukcji jest jak kolega napisał, pneumatyczna regulacja czegoś tam, już nie pamiętam.... ale chodzi o ten krótki terkot-tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Terkotanie 1-sekundowe na zimnym silniku mialem w zasadzie od samego poczatku. Potem terkotanie jakby ustalo na pare miesiecy a teraz zauwazylem ze terkocze na cieplym. Najlepiej slychac na jalowym - jak sie doda gazu to terkoce ciszej.

- poziom oleju (MOTUL 5w30) mam w normie

- na VAGu - jedynie blad ubogiej mieszanki (dziury w przewodach dolotowych)

- kontrolki ostrzegawczej na desce od cisnienia nigdy nie widzialem - nigdy tez nie widzialem zadnego bledu na VAG odnosnie rozrzadow, cisnienia, czy czegokolwiek poza bledną mieszanką

od czego mam zaczac diagnozowanie?

i kto w trojmiescie (poza ASO) moze sprawdzic cisnienie oleju i zajrzec pod pokrywe zaworow zeby sprawdzi co jest nie tak?

ponizej kilka osobnych watkow dot. ALT na temat stukania spod pokrywy zaworów - jednoznacznej diagnozy nie znalazlem:

1) http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?191776-B6-ALT-Terkotanie-silnika-po-odpaleniu-przez-2-sek&highlight=terkot

2) http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?168495-B6-ALT-Dziwny-dzwiek-po-odpaleniu-na-zimnym-silniku&highlight=terkot

3) http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?114081-B6-ALT-Dziwny-ha%B3as-przy-uruchamianiu-silnika-po-d%B3u%BFszym-postoju&highlight=terkot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

od czego mam zaczac diagnozowanie?

[...]

Diagnozę już masz - terkotanie na ciepłym oznacza stan agonalny nastawnik wałka rozrządu (06B 109 088 D), który poprostu należy wymienić. Przy okazji warto też zastąpić łańcuszek nowym (058 109 229 B) i będziesz miał spokój na kolejne 150.000km, a przynajmniej z terkotaniem.

Rozmawiałem jakiś czas temu z Jakubem Filipowskim (warszawsko-okoliczny mechnik Klubu, a przynajmniej do niedawna takim był) właśnie nt. terkotania przy odpalaniu i kiedy to wymienić. Odpowiedź: "jak zacznie warczeć na ciepłym - przyjedź".

Niestety impreza nie jest tania: nastawnik ok. 1200PLN, łańcuszek ok. 120PLN, wymiana ok. 200PLN (przynajmniej tutaj).

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma szans zebym to wymienil w najblizszych dniach - musze jeszcze zrobic z 1500km - co sie moze stac ? rozwali mi silnik, wyleci w powietrze czy co ? Mial ktos czy slyszal o przypadku zeby komus to calkiem walnelo i nie chcialo dalej jechac ?

Też zadałem to pytanie Jakubowi - wg niego nic tam nie powinno przeskoczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy ze co? moge jechac bez wiekszych obaw?

masz moze (albo Jakub) jakies zalecenia co do stylu jazdy czy na co zwracac uwage w trasie z takim uszkodzeniem? napewno bede pilnowal zeby olej byl blisko max, .... no i w zasadzie nic innego nie przychodzi mi do glowy.

dzisiaij jeszcze raz dokladnie to osluchalismy - faktycznie terkotanie jest takie jakby lancuch ocieral o cos - bedzie wiadomo na 100% po zdjeciu pokrywy - juz dzisiaj bym to zrobil w ASO ale odstraszyla mnie cena - 300 do 400 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...