Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Dziwny dzwiek po odpaleniu na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czekam na zdjecia mam nadzieje ze pomoga mi wyjasnie pewne kwestie

Opublikowano

Witam

Temat na czasie

U mnie kilka dni temu auto zgaslo 3 krotnie ,raz w trakcie jazdy spojrzałem na obrotomierz - niestetu podswiadomnie puscilem sprzeglo i odpalilo , po drogim odpalilo prawidlowo , po kolejnym juz nie . Pomiedzy wskaznikami pojawila sie kontrolka immo nie chciala sie wlaczyc - auto na chol . podlaczylem vaga :

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded

16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow

P0133 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal

P0322 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

Nie udalo sie odpalic auta , myslalem ze immo pozostawilem auto - po nocy odpalilo lampka immo zgasla .

Dodam ze od jakiegos czasu podczas rozruchu slyszalem trekottttttt ok 1.5s, po czym cisza . Czasami podczas wylaczania silnika slyszalem to samo.

zaczolem przegladac oznaczenia kodow : wykluczylem imob. a zatrzymanie silnika moze mialo na celu ocalenie silnika jak i zwrucenie uwagi na problem.

Wydaje mi sie że wina po stronie łancucha i napinacza . Jakis mechan kazal zajrzec do smoka pompy oleju -przeczyscic .

Sensowne bedzie sprawdzenie cisnienia jesli bedzie ok. , prawdopodobnie obstawil bym :

1.czujnik położenia wałka rozrządu, predkosci silnika G28

2.napinacz + łancuch

3.Panewki walu korbowego

Chyba zaczne w tej kolejnosci .

Opublikowano

tak jak piszesz do sprawdzenia

1.g28 pewnie się wysypał

2.sprawdz szczelność od puchy filtra powietrza do kombizaworu łącznie z pompą wtórnego powietrza i zam zawór mógł się zaciąć i jest lekko nie domknięty

3.lambda pewnie się kończy

4.o immo nic nie ma,czy to nie check się zapalił? zamiast immo?

Opublikowano

Check tez sie zapalil ale i immo także bo niepozwolil mi uruchomic auta .Dopiero na zajutrz kontrolka zgasla i auto odpalilo.Myslalem ze sie immo rozkodowal jezeli to mozliwe,jednak nie o to chodzilo .Problem silnik.Zerkne tam gdzie wskazales .Dzieki

Opublikowano

odwiedzilem mechanika , ktory od dzis dla mnie jst góru jesli chodzi o znajomosc budowy silnikow audi szczegolnie benzyniakow 2.0 2.8 3.2 , pogadalismy troche czasu , w warsztacie mial pare rozlozonych silnikow na ktorych pokazal mi wszystkie mankamenty dotyczace ALT , zaczynajac od poczatku , jesli cisnienie oleju na biegu jalowym mamy ok to jest niezle, nastepnie wypadalo by sprawdzic droznosc kanalu ktory doprowadza olej do zaworu wysokiego cisnienia oleju, to troche wieksza sprawa gdyz wymaga rozebrania silnika. Pokazal mi rozebrany silnik ktory mial nasze tzw. tttrrrrr wlasciciel zastosowal srodek do plukania silnika nie wiele to jednak dalo, olej ktory sie osadzil na kanalach udalo sie wyczyscic dopiero szczoteczka druciana (odpowiedniej srednicy) . Podsumowujac doszlismy do wniosku ze najlepiej jest zaczac od zaworu wysokiego cisnienia oleju , a dokladniej od silownia elektrycznego ktory polaczony jest z tlokiem ktory to steruje sisnieniem oleju w wariatorze. Tlok ten wyciare wewnatrz tuleje w ktorej pracuje przez co powstaja nieszczelnosci i po zgaszeniu silnika olej zchodzi z zaworu. Nalezy wiec przetoczyc tuleje i nastepnie wytoczyc nowy tloczek. Mam taka mozliwosc ale mam maly problem, auta uzywam na codzien wiec do eksperymentu nie moge wymontowac swojego zaworu, wiec chetnie odupie od kogos uzywany, popsuty, niestety nikt ze sprzedajacych na allegro nie sprzeda samego zaworu, wiec licze na kolegow z forum. Oczywiscie po calym doswiadczeniu opisze wszystko na forum.

Opublikowano
odwiedzilem mechanika , ktory od dzis dla mnie jst góru jesli chodzi o znajomosc budowy silnikow audi szczegolnie benzyniakow 2.0 2.8 3.2 , pogadalismy troche czasu , w warsztacie mial pare rozlozonych silnikow na ktorych pokazal mi wszystkie mankamenty dotyczace ALT , zaczynajac od poczatku , jesli cisnienie oleju na biegu jalowym mamy ok to jest niezle, nastepnie wypadalo by sprawdzic droznosc kanalu ktory doprowadza olej do zaworu wysokiego cisnienia oleju, to troche wieksza sprawa gdyz wymaga rozebrania silnika. Pokazal mi rozebrany silnik ktory mial nasze tzw. tttrrrrr wlasciciel zastosowal srodek do plukania silnika nie wiele to jednak dalo, olej ktory sie osadzil na kanalach udalo sie wyczyscic dopiero szczoteczka druciana (odpowiedniej srednicy) . Podsumowujac doszlismy do wniosku ze najlepiej jest zaczac od zaworu wysokiego cisnienia oleju , a dokladniej od silownia elektrycznego ktory polaczony jest z tlokiem ktory to steruje sisnieniem oleju w wariatorze. Tlok ten wyciare wewnatrz tuleje w ktorej pracuje przez co powstaja nieszczelnosci i po zgaszeniu silnika olej zchodzi z zaworu. Nalezy wiec przetoczyc tuleje i nastepnie wytoczyc nowy tloczek. Mam taka mozliwosc ale mam maly problem, auta uzywam na codzien wiec do eksperymentu nie moge wymontowac swojego zaworu, wiec chetnie odupie od kogos uzywany, popsuty, niestety nikt ze sprzedajacych na allegro nie sprzeda samego zaworu, wiec licze na kolegow z forum. Oczywiscie po calym doswiadczeniu opisze wszystko na forum.

Ja mam propozycję:decayed: Ja mogę wysłać koledze swój bo auto mi nie jest w sumie potrzebne i tak z tydzień może stać:wink: A potem powiedzmy zapłace połowe kosztów regeneracji i zrobimy dla mnie.. Deal??:naughty:

Opublikowano

ja nie widze problemu bo koszt dla mnie to 0zl chodzi o to ze ta tuleje trzeba od srodka przetoczyc i wytoczyc nowy tlok , bardzo , bardzo precyzyjnie i tu pojawia sie problem z tuleja gdyz jest chyba aluminiowa i powlekana jakims innym metalem, ktory nie wiadomo jak sie zachowa w tokarce. Tłoczek jest z tworzywa sztucznego odporenego na olej, wiec on nie stanowi problemu, ale jsli cos nie wyjdzie to pojawi sie duzy problem dal kolegi. Podkreslam ze to eksperyment , dlatego najchetniej kupil bym jakis uszkodzony zaworek. Jesli chcesz to wykrec swoj, wyciagnij od gory masz srube torx, zapamietaj dokladnie jak gleboko jest wkrecona , jak ja wykresciszsz wyskoczy sprezynka , ktora dociska tloczek, jesli zobaczysz ze tloczek ma luzy , przez ktore przeleci rozgrzny olej to nie jest dobrze. Jak bedziesz skrecal wszystko spowrotem to pamietaj by srube torx dokladnie wkrecic jak byla wczesniej jesli zrobisz to za mocno lub za slabo, tlok bedzie zle pracowal i wyskoczy ci blad zlej pozycji walka ssacego. Wiem bo sam nie zapamietalem i rozbieralem pare razy by wkoncu dobrze ustawic.

Opublikowano

Fakt to ryzyko jest:kwasny: A nowy chyba nie jest tani:kwasny:

Opublikowano

nowy na obecna chwile 1400zl w ASO nigdzie indziej nie dostaniesz , tzn podobno gdzies z zagranicy mozna sprowadzic i koszt to 1000zl ale mi nie udalo sie nic znalezc. Najciekawsze co slyszalem to to ze w silnikach ALT, czesci typu wariator czy zawor poprostu maja sie psuc, produkowane sa na 150tkm , jesli ktos dbal wytrzymaja wiecej jesli nie no to mamy trtttrrrrr. W silnikach 2.8 napinacze lancuszka , a dokladniej ten tloczek co wypycha napinacz, wyciera sie podobnie jak w ALT zawor i tam slychac jak szoruje nienapiety lancuch.

Opublikowano

Ej to sprawdzie to bo cała Polska się do was zgłaszać będzie jak zrobicie hehe :)

Opublikowano

a mnie teraz najbardziej martwi droznosc kanalu olejowego o ktorym pisze benyA4. Jesli to jest zapchane to zaraz znowu zepsuje sie wariator. No ale nie bede przeciez rozbieral silnika zeby to sprawdzic.

Opublikowano
a mnie teraz najbardziej martwi droznosc kanalu olejowego o ktorym pisze benyA4. Jesli to jest zapchane to zaraz znowu zepsuje sie wariator. No ale nie bede przeciez rozbieral silnika zeby to sprawdzic.

Pewnie jak pod pokrywą zaworów jest czysto to i tak też:wink:

Opublikowano

koledzy kto sprzeda mi uszkodzony zawor ????

Opublikowano

Witam a na tym tłoczku nie ma przypadkiem nacięć na o-ring które to uszczelniają? bo jeśli tak to można by dopasować ten sam rozmiar tylko nieco grubszy i będzie cacy uszczelnienie

Opublikowano

jak ogladalem ten tloczek to faktycznie ma on naciecia ale oringow na tym nie bylo, wiec albo pospadaly albo te szczeliny maja inne zadanie, moze ma ktos zawor i powie jak to jest u niego ??

Opublikowano

Jednak ruskie rulezzz:kox: Też znalazłem dużo ciekawych informacji, niedostępnych w normalnych językach ale niestety kiedyś nie chciało się uczyć ruskiego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...