benyA4 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 (edytowane) Tak , łancuch nastawnik no i oczywiscie walek ssacy Edytowane 9 Sierpnia 2015 przez benyA4
sławek 527 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Tak , łancuch nastawnik no i oczywiscie walek ssacy Witam wszystkich mam pewien problem z moim Audi w czasie wciśniętego sprzęgła zaczyna stukać w silniku
daffne85 Opublikowano 14 Września 2015 Opublikowano 14 Września 2015 (edytowane) Witam po przeczytaniu całego tematu strona po stronie analizowaniu i rozkminianiu zasady działania wariatora oraz pompy nie do końca moge sobie odpowiedzieć na pyatnie czy w moim przypadku też trzeba bedzie te elementy wszytskie wymieniać- prosił bym o poradę. Też tak jak i u was stukot slychac na zimnym silniku przez 1-2 sek. ale nie to mnie akurat boli-bo tak jak bylo wspomniane mozna z tym jezdzić dopoki nie klekocze na cieplym. Bardziej co mnie razi to pomaranczowa kontrolka check ktora po wykasowaniu wlancza sie ponownie przy kolejnym odpaleniu audi. Było wspomniane o checku ale nikt nie napisał jakie błedy są czytane. A może przy uszkodzeniu wariatora check mało kiedy świeci?? w moim przypadku to bład P0010 doczytałem się ze P0010 jest to- nastawnik wałka rozrządu po stronie ssania/lewa/przód, rząd cyl. 1 - nieprawidłowe działanie obwodu prądu i teraz pytanie czy to nie może być uszkodzony czujnik polożenia wałka rozrządu, jeśli tak to jak go sprawdzić?? czy może jest to typowy błąd który znacie i dotyczy tego tematu czyli wariator i pompa wysokiego ćisnienia?? PS. wspomne iż pierwszy raz kontrolka check z tym błędem mi sie zaświeciła zaraz po zalaniu go świeżym olejem...może ma to jakieś znaczenie? Edytowane 14 Września 2015 przez daffne85
benyA4 Opublikowano 15 Września 2015 Opublikowano 15 Września 2015 olej jaknajbardziej ma znaczenie, twoj bład dotyczy zaworu N205 tego ktory steruje połozeniem wariatora. Jezeli na starym oleju było wszystko ok, to mozliwe ze siłownik nie radzi sobie z nowszym bardziej kleistym olejem. Przez co czujnik halla ten na wałku ssacym wykrywa złe połozenie wałka i informuje iz zawor nie daje rady ustawic wałka ssacego. Czesto pojawia sie tez bład 17927. moze tez i sam siłownik sie uszkodzil ale zdarza sie to żadko i blad zwykle dotyczy przerwanego obwodu.
daffne85 Opublikowano 15 Września 2015 Opublikowano 15 Września 2015 olej jaknajbardziej ma znaczenie, twoj bład dotyczy zaworu N205 tego ktory steruje połozeniem wariatora. Jezeli na starym oleju było wszystko ok, to mozliwe ze siłownik nie radzi sobie z nowszym bardziej kleistym olejem. Przez co czujnik halla ten na wałku ssacym wykrywa złe połozenie wałka i informuje iz zawor nie daje rady ustawic wałka ssacego. Czesto pojawia sie tez bład 17927. moze tez i sam siłownik sie uszkodzil ale zdarza sie to żadko i blad zwykle dotyczy przerwanego obwodu. ok dzieki za odpowiedz.... czyli radzisz sprawdzać to w jakiej kolejności, od czego byś zaczął i na czym skonczył... ??
benyA4 Opublikowano 16 Września 2015 Opublikowano 16 Września 2015 pierwsze co to sprawdz czy zawór wogóle wyjdzie z wariatora. Jesli wyjdzie to go na warsztat , sprawdzic czy dziala, wyczyscic.
daffne85 Opublikowano 16 Września 2015 Opublikowano 16 Września 2015 pierwsze co to sprawdz czy zawór wogóle wyjdzie z wariatora. Jesli wyjdzie to go na warsztat , sprawdzic czy dziala, wyczyscic. ok dzieki w weekend zabieram sie za to ...będą efekty dam znać
DanielA4B618T Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 Zmieniłem olej z castrol magnatec 10w40 na motul 6100 synergie+ 10w40 i przy odpalaniu na zimnym cisza
maru Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 (edytowane) uszkodzony wariator : 1- tyrkotanie przy rozruchu 2- tyrkotanie po rozgrzaniu uszkodzony nastawnik: 1- tyrkotanie po rozgrzaniu 2- blad 17927 (dotyczacy zlej synchronizacji) [/quote A jeśli po za tyrkotaniem przy rozruchu pojawia się tyrkotanie podczas przyspieszania w okolicy 2 tys. obrotów?? Dzwięk jest inny niz przy rozruchu, taki bardziej cichy i "plastikowy", stłumiony. Czy to tez wariator sie odzywa? Edytowane 7 Października 2015 przez maru
TomOskroba Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Panowie, znalazłem temat, w koncu wiem co to za klekot po odpaleniu na zimnym ! to ten wariatorek słuchajcie czy trzeba koniecznie coś z tym robić ? jakie są konsekwencje jeżeli olał bym temat ? z góry dziękuję za odpowiedzi pozdrawiam
strami Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Dużo osób(w tym ja) jezdzi z uszkodzonym wariatem i nic sie nie dzieje, oprocz tego ze auto ma mniej mocy i niekiedy wyskoczy check.
TomOskroba Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Dużo osób(w tym ja) jezdzi z uszkodzonym wariatem i nic sie nie dzieje, oprocz tego ze auto ma mniej mocy i niekiedy wyskoczy check. mhm, dzieki za opinie, jest ich wiecej ? co do ew. regeneracji wariatora, widzę że BenyA4 jest starym wygą w tym temacie, Panie kolego jaki koszt regeneracji ?
maniek16 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Czy ktoś wie jak się skontaktować z benyma4 w sprawie regeneracji wariatora i jaki miej więcej koszt tej regeneracji nr telefonu czy coś w tym stylu z góry dzięki za pomoc
TomOskroba Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Czy ktoś wie jak się skontaktować z benyma4 w sprawie regeneracji wariatora i jaki miej więcej koszt tej regeneracji nr telefonu czy coś w tym stylu z góry dzięki za pomoc sprawa prosta, napisz tutaj na forum do niego prywatną wiadomość, poda Ci wszystko dokladnie co i jak
TomOskroba Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 dołacze się do tematu.posiadam podjazd przed garażem i gdy odpalam na podjeździe rano to nie słychac tego tyrkotu.samochod ma przod podniesiony na podjeździe.i za każdym razem cisza.a gdy postawie na parkingu i płasko to rano turkot.ciekawe co to ma wspólnego z tym wariatorem i zaworem? ale tak czy siak te dwa elementy sa pewnie do wymiany ;/na liczniku 220tys wiec swoje zycie już pewnie skonczyly.czas odezwac do kolegi beny i poprosić o regeneracje chłopaki mówili że to nie jest nic groźnego, no ale zregenerować kiedyś trzeba, a wracając do tego co napisałeś wyżej, dzieje się tak ponieważ po wariatorze spływa olej, przy długim okresie postoju, olej z niego spłynie, więc na suchym zacznie gryźć stąd ten dźwięk... jednak po kilku godzinach postoju kiedy wariator jest jeszcze umoczony olejem, nie zawyje w ALT staraj sie trzymać olej na 3/4 bagnetu, tak najlepiej swoją drogą masz masz unikatowy silnik... 2.0 ATL
crookers20 Opublikowano 22 Maja 2016 Opublikowano 22 Maja 2016 (edytowane) Witam forumowiczów, chciałbym się poradzić, jestem po wymianie rozrządu i łańcuszka w silniku. Auto oddałem do mechanika z powodu hałasu na zimnym i na ciepłym silniku a ze przy okazji dowiedziałem się że jak kiedyś zleciłem wymianę rozrządu jakieś 3 lata temu, ktoś wziął kasę a rozrządu nie wymienił ale to już inne pieluchy. Auto zrobiło się ciche, wariatora nie wymieniałem bo mechanik powiedział że nie ma takiej potrzeba aż w takie koszta wchodzić chociaż z rana potrafi zajęczy na 2 s. to po ponownym zgaszeniu i odpaleniu już tego nie ma. Ale szkopuł leży w błędzie : 17927 - Camshaft Adjustment; Bank 1 P1519 - 008 - Malfunction - Intermittent Check się nie zapala jak na teraz, silnik równo pracuje, nie prycha czy jest to coś poważnego ?? czy warto się tym martwić. Przed wymianą łańcuszka program pokazywał: 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265) P1292 - 004 - Open Circuit - Intermittent 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent - MIL ON 16804 - Catalyst System; Bank 1 P0420 - 001 - Efficiency Below Threshold 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - - Intermittent 16686 - Cylinder 2 P0302 - 001 - Misfire Detected - Intermittent I często wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach. I mam prośbę jak ktoś dobrze wie o co chodzi z tym błędem to prosił bym o łopatologiczne tłumaczenie, w poniedziałek mam się widzieć z tym gościem co to robił, ogólnie nie mam zastrzeżeń co do jego roboty po tym jak zobaczyłem jak silnik pracuje teraz a jak było . Pozdrawiam -------------------- Eddit Witam Sprawdzałem dziś błędy i już błędu nie ma. Nie rozkminiam jak zniknął skoro poprzedniego dnia nie dało się go wykasować cały czas powracał a dziś już go nie mam Więc chyba nie mam już się czego czepiać. Witam ponownie, chciałbym wam pokazać jak wygląda teraz praca mojego silnika na ciepłym. Tak jak jest teraz uważam że jest dobrze gdyż było dużo gorzej Według rysunku zostały wymienione pkt. 3 i 6 + nowy rozrząd, dodam że którąś poduszkę muszę jeszcze wymienić, wariat nie ruszany. Praca silnika i kultura w środku auta. Edytowane 22 Maja 2016 przez crookers20
rade Opublikowano 22 Maja 2016 Opublikowano 22 Maja 2016 Albo Ci kolego tak wtrystki klekoczą albo ten silnik chodzi jak diesel ...
crookers20 Opublikowano 22 Maja 2016 Opublikowano 22 Maja 2016 (edytowane) Wtryski od gazu latają, w razie czego to proszę o sugestię bo może mi to odpowiadać taki stan ale wcześniej było tak jak bym jeździł traktorem. Więc wszystkie opinie mile widziane. Edytowane 22 Maja 2016 przez crookers20
benyA4 Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Witam forumowiczów, chciałbym się poradzić, jestem po wymianie rozrządu i łańcuszka w silniku. Auto oddałem do mechanika z powodu hałasu na zimnym i na ciepłym silniku a ze przy okazji dowiedziałem się że jak kiedyś zleciłem wymianę rozrządu jakieś 3 lata temu, ktoś wziął kasę a rozrządu nie wymienił ale to już inne pieluchy. Auto zrobiło się ciche, wariatora nie wymieniałem bo mechanik powiedział że nie ma takiej potrzeba aż w takie koszta wchodzić chociaż z rana potrafi zajęczy na 2 s. to po ponownym zgaszeniu i odpaleniu już tego nie ma. Ale szkopuł leży w błędzie : 17927 - Camshaft Adjustment; Bank 1 P1519 - 008 - Malfunction - Intermittent Check się nie zapala jak na teraz, silnik równo pracuje, nie prycha czy jest to coś poważnego ?? czy warto się tym martwić. Przed wymianą łańcuszka program pokazywał: 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265) P1292 - 004 - Open Circuit - Intermittent 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent - MIL ON 16804 - Catalyst System; Bank 1 P0420 - 001 - Efficiency Below Threshold 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - - Intermittent 16686 - Cylinder 2 P0302 - 001 - Misfire Detected - Intermittent I często wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach. I mam prośbę jak ktoś dobrze wie o co chodzi z tym błędem to prosił bym o łopatologiczne tłumaczenie, w poniedziałek mam się widzieć z tym gościem co to robił, ogólnie nie mam zastrzeżeń co do jego roboty po tym jak zobaczyłem jak silnik pracuje teraz a jak było . Pozdrawiam -------------------- Eddit Witam Sprawdzałem dziś błędy i już błędu nie ma. Nie rozkminiam jak zniknął skoro poprzedniego dnia nie dało się go wykasować cały czas powracał a dziś już go nie mam Więc chyba nie mam już się czego czepiać. Witam ponownie, chciałbym wam pokazać jak wygląda teraz praca mojego silnika na ciepłym. Tak jak jest teraz uważam że jest dobrze gdyż było dużo gorzej Według rysunku zostały wymienione pkt. 3 i 6 + nowy rozrząd, dodam że którąś poduszkę muszę jeszcze wymienić, wariat nie ruszany. Praca silnika i kultura w środku auta. Bład 17927 wyskakuje wtedy gdy walek ssacy nie nadąża ze zmiana pozycji za walem silnika. Pojawia sie roznica ktora wykracza poza program i wywala blad. Wałek ssacy ma zmienna pozycje (zmienne fazy rozrzadu) ale pozycja ta powinna odpowiadac parametra silnika w danym momencie . Głowna przyczyna wyskakiwania tego bledu jest zawor sterujacy wariatorem , jego uszkodzenie , zabrudzenie lub uszkodzenie samego wariatora. Sam bład sugeruje zle ustawienie rozrzadu co tez jest prawda , ale jak juz wspomnialem dotyczy tylko walka ssacego. Najlepiej jak bys wyciagnal ten zawor (N205) , sprawdzil pierscienie na tłoczysku , zwróc uwage czy haczyki na pierscieniach sa cale. Nastepnie wykrec czarny silownik elektryczny, pod nim znajduje sie regulator przeplywu oleju , to wlasnie on steruje przeplywem oleju i zmiana pozycji wariatora. Nie wolno ruszac sruby torx ktora znajduje sie u szczytu tego regulatora. Jest to sruba regulujaca , jesli ja wlasnie sie ruszy moze tez powodowac wyskakiwanie tego bledu. Jesli masz pewnosc ze nikt jej nie ruszal ty tez tego nie rób. Postaraj sie wszystko dobrze umyc. Silownik elektryczny mozesz podlaczyc pod 12 V i sprawdzic czy bez problemow wyskakuje trzpien. Wystarczy impuls 12V. Jak juz to wszystko zrobisz poskladaj i moze uda ci sie rozwiazac problem , jesli nie sugerowal bym poszukiwania innego zaworu.
sylwek1104 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Witam dołączę się do tematu. Posiadam również ALT z zdrowym silnikiem nie bierze oleju przebieg 190tyś. Od jakiegoś roku klekotał przy odpalaniu silnika 2,3 sekundy. Wczoraj jechałem jakieś 140km/h i zapaliła się czerwona kontrolka ciśnienia oleju od razu go zgasiłem ,sprawdziłem po 15 minutach olej i stan był ok prawie max. Po chwili odpaliłem silnik ciśnienie już się nie świeciło żadnych błędów nie pokazywało tylko teraz cały czas klekocze na górze silnika okolice łańcuszka i wariatora dołu silnika nie słychać. Czy ktoś miał podobną sytuacje lub wie co mogło się uszkodzić że ciśnienie się zaświeciło i klekocze odrazu po odpaleniu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się