Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5/B6/B7] Modyfikacje 1.8T - Pytania i odpowiedzi


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Przy skrzyni 5 bieg jest sprzęgło 228mm i dwumas.Przy skrzyni 6 bieg jest sprzęgło 240mm i dwumas.

w 1,8 T są takie same tarcze 228,bez względu na to,czy ma 5,czy 6 biegów :wink4: 240mm są w V6 i V8 :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Brzmi jak herezja, proszę wytłumacz to, bo nima tu ani składu, ani ładu. I napewno skrzynia 6 biegowa w żadne sposób nie odciąży koła zamachowego, nawet nie ma jak, bo nie w tą stronę moment jest przekazywany, chyba że przy "hamowaniu silnikiem", ale też nie o to chodzi...

nie koła zamachowego, tylko tarczy sprzęgła, która jest najbardziej narażona na zniszczenia z powodu niutonometrów-tabelki i cyferki,które podałeś,niestety,ale zwykłemu kierowcy niewiele mówią,oczywiście to było moje założenie ,dotyczące skrzyni "6" i mogę być w błedzie-jeśli wiesz coś więcej na ten temat-zapraszam do konwersacji i wymiany poglądów-po to jest ten temat,żeby je wymieniać,a nie udowadniać swoje racje :wink4: już kiedyś myślałem o zmanie skrzyni,dla polepszenia osiągów http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=179164.15

i taka jest moja teoria-moze i błędna,bo skoro nie ma istotnych różnic pomiędzy "5" i "6" to jaki jest jej cel? Sprzęgło jest takie samo,a masa pojazdu przy założeniu obu FWD,jest tylko 20 kg różnicy http://www.audiklub.org/porownaj.html no to jakie ma zadanie skrzynia "6"?

Co do samego początku tego cytatu, to swojej wypowiedzi już nie zacytowałeś, ale pisałeś wyraźnie, "dwumasy", a dwumasa to koło zamachowe. I przeplatasz, a teraz, że sprzęgło. A to jeden ch.. w tym przypadku, bo i tak nie o to chodzi. I nie piszę tego, żeby jakiś racje udowadniać, tylko przedstawić fakty. I nie ja je wymyślałem. Silnik działa poprzez dwumasę na sprzęgło, a to napędza skrzynię. To jest układ, który działa w jedną stronę. To, jaka jest skrzynia, nic do rzeczy nie ma na "odciążanie" ani sprzęgła, ani koła zamachowego.

Szkoda, bo jakby ktoś chciał w te proste tabelki popatrzeć, które mają ogromne przełożenie na praktykę, to by widział dokładnie, co na jakim biegu się dzieje i dlaczego.

Znalazłem przełożenia, i prosto wyliczyłem, są fakty, skrzynia 6 będzie lepsza od 5 w praktyce pewnie tylko na 5 i 6, bo na 5 będzie szybsza, a na 6 cichsza i ekonomiczniejsza. Troszkę krótsza 3 i 4 w praktyce wpłynie, ale tak symbolicznie, że nie koniecznie wyczówalnie, przy dużo większym niutonie różnice byłyby większe, ale czy wyczówalne, to trzeba by było sprawdzić na ulicy. 1 może wkurzać, bo jednak jest krótsza, a długa jedynka to często zbawienie, ale znów przypomnę, różnice niewielkie. W praktyce i teorii, im krótsze biegi, tym auto szybsze, ale nie ma nic za darmo.

20kg jest rozłożone na większej ilości sprzętu, bo są dodatkowo, a jakby skrzynia ważyła ( zwykły manula ) + 20kg, to MASAKRA!! Nie wiem, ile skryznia 5 i 6 waży w tym B6, ale jakaś tam przykładowa skrzynia 5 biegowa to około 30-35kg. Czasami, jak np ma to miejsce w TDI, czy też 1.8T w TT, budowa 6 jest bardziej skompikowana, bo jest dodatkowy wałek pośredniczący i tam waga wzrasta zdecydowanie, ale tutaj nie ma to miejsca.

każde auto z seryjnym softem,ma moment rozłożony delikatnie,auto,jak A4,które nie jest przeznaczone na tor,tylko do codziennej jazdy

a z doświadczenia praktycznego, nie z obliczeń teoretycznych-wiem, że seryjne sprzęgło i dwumas wytrzymuje do 300+ niutonów spokojnie, zakładając, że auto nie będzie katowane na torze, tylko używane do codziennej jazdy, a modyfikacje są zrobione po to, żeby odróżnić auto od reszty...

więc jeśli Twoje pytanie jest-"czy sprzęgło wytrzyma"? to tak,wytrzyma,a jeśli chcesz drążyć temat i bawić się w cyferki i tabelki-to może trzeba by zwrócić się z tym do jakiegoś inżyniera,lub może nawet do producenta Audi i zapytać się,dlaczego takie rozwiązanie,a nie inne...tu,na Forum wypowiadają się użytkownicy,wymieniając wiedzę praktyczną,w oparciu o doświadczenia jakie mają ...

Ja bym się kłócił, czy każde seryjne auto ma delikatnie rozłozony niuton.

Kolego, chyba nawet nie popatrzałeś na to, co w tej tabeli jest. I na pewno nie ma tam ani jednego wyliczenia na wytrzymałość czegokolwiek. A były pokazane po to, żeby pokazać różnicę pomiędzy skrzynią 5 i 6! Które są de facto bardzo subtelne. Odebrałeś to, jak jakieś teorie spiskowe, a widać gołym okiem, jak blisko tym "teoriom" do praktyki.

Ja ostatecznie chciałem się zapytać o sprzęgło i dwumasę, żeby znać +/- koszty...

Domjenick napisał, że te elementy 300+ Nm wytrzymają na codzień, więc ja już się dowiedziałem to, co chciałem.

Od siebie dodam tylko jeszcze jedno, że dwumas przez inżynierów Audi został dany z jakiegoś powodu... W przypadku TDI ludzie zaczynają, albo już zmądrzeli i wiedzą, że jak jest dwumas, to ma być. Tam przeniesienie napędu ma dużo gorsze warunki, ale tutaj ja też bym nie kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam takich którzy przy 370kM i 440Nm w 1.8T jezdza na jednomasie :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, jaka jest skrzynia, nic do rzeczy nie ma na "odciążanie" ani sprzęgła, ani koła zamachowego.

jeśli nie ma-to OK-byłem w błędzie :gwizdanie: :wink4:

Ja bym się kłócił, czy każde seryjne auto ma delikatnie rozłozony niuton.

chodziło mi o 1,8T,bo o takim motorku tu jest mowa

Odebrałeś to, jak jakieś teorie spiskowe

wcale nie-miałem swoją teorię,ale dalej poszukuję wiedzy,czym się różnią te skrzynie i w jakim celu jest montowana,skoro pożytku z niej niewiele :wink4: dowiedziałem się,ze skrzynia nie ma wpływu na sprzęgło,czyli konwersacja wyszła na plus :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbys poczytał kolego to wiedziałbyś że tip z kwasa jest dobry + ewentualnie do tego stożek ITG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło jest takie samo,jak i w jednostce 150 konnej,tak i w 190 konnej,bo moment seryjny w BEXie jest "rozłożony" zaczyna się od jakoś 2tys i trzyma do ponad 5-6 tys ,ze względu na stałe doładowanie w całym zakresie obrotów,seryjne sprzęgło wytrzymuje dosyć spore tarcia,ale na skrzyni "szóstce" jest to trochę rozłożone w górnych zakresach-powoduje to,że doładowanie w normalnych jednostkach,przy 5 tys obrotów-spada,a w BEXie dalej trzyma 0,6 bara,więc rozwiązano problem wysokich obrotów i momentu skrzynią 6-biegową,która delikatnie odciąża dwumas-ale ja mam u siebie wtryski z BEXa,drugi Cooler i ciśnienie dmucha mi 0,7 bara-niestety sprzęgło wymieniłem,ale nie mogę powiedzieć,że właśnie taka konfiguracja,jaka występuje u mnie i w BEXie-przyczyniła się do jego zgonu,raczej chyba całokształt testów i modyfikacji-podam przykład-BEXa,z którego pochodzą podzespoły,siedzące u mnie-jednostka napędzana GT28(nie pamiętam dokładnie jakim) jest wystrojona na "delikatne" 260 i dalej ma seryjne sprzęgło i ma się całkiem dobrze,trzyma moment-nigdy się nie "uśliznęło" więc ja myślę,że przy mocach do 300 koni-śmiało możesz na seryjnym jeździć :wink4:

jezdzic a "jezdzic" to dwie różne sprawy - u siebie w AVJcie na GT28RS przez moment miałem seryjne sprzęgło (wywalalem spieka i kupilem nowe sprzeglo na ktorym troche pojezdzilem przed wymiana tarczy i wzmocnieniem docisku) efekt byl taki ze nawet na 2 po depnieciu czasami było czuc sprzeglo (nie, nie jezdzilem na polsprzegle :D ). po wzmocnieniu docisku o ok 60% i dokoksowaniu tarczy - dodatkowe sprężyny i wymiania tarczy sprzegla - uslizgi zdarzaja sie jedynie przy startowych starzałach z ~ 5k rpm

do czego zmierzam...

nie twierdze ze to calkowicie niemozliwe, ale moim skromnym zdaniem jezdzenie na setupie 300+nm na seryjnym sprzegle jest niemozliwe - no chyba że w ośce, tam napęd nie daje takich przeciążeń przy starcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do czego zmierzam...

nie twierdze ze to calkowicie niemozliwe, ale moim skromnym zdaniem jezdzenie na setupie 300+nm na seryjnym sprzegle jest niemozliwe - no chyba że w ośce, tam napęd nie daje takich przeciążeń przy starcie

najlepiej to trzeba by zaprosić do rozmowy takich,jak ty,którzy takimi mocami dysponują na codzien,a co do mojego cytatu-chodziło mi o 300 niuta ,a nie moc-pomyłka :wink4: moc 200+ i niut około 300+ tak miało być :embarrassed: ale dzięki ,że poruszyłeś temat-zauważyłem swój błąd :good::wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z innej beczki to jezeli chodzi o sprzeglo w B6 1.8T to jest troche sieczka. jedyne sensowne rozwiazanie to kompromis wlasnie w postaci wzmocnionego docisku i tarczy, pomimo że nie daje takie rozwiazanie 100% możliwości "strzelania"

seryjne sprzeglo slizga sie i smierdzi jak koksownia, a spiek - wiadomo, jest zero jedynkowy - nie nadaje sie do jazdy na codzien,

dodatkowo po 25kkm trzeba tez wymieniac zamach bo najzwyczajniej w swiecie sie rozpada.

Rozsądnym rozwiązaniem oszczędzającym sprzęgło jest maksymalne spłaszczenie NM - im mniej niutonów na papierze tym lepiej :decayed:

ważne żeby moment był dostępny w jak najszerszym zakresie obrotów, a nie chwilowo z max pompą, silne wzrosty momentu są największym obciążeniem dla układu napędowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozsądnym rozwiązaniem oszczędzającym sprzęgło jest maksymalne spłaszczenie NM

czyli jednakowe doładowanie w całym zakresie,jak ma to miejsce w BEXie-miało by sens :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z innej beczki to jezeli chodzi o sprzeglo w B6 1.8T to jest troche sieczka. jedyne sensowne rozwiazanie to kompromis wlasnie w postaci wzmocnionego docisku i tarczy, pomimo że nie daje takie rozwiazanie 100% możliwości "strzelania"

seryjne sprzeglo slizga sie i smierdzi jak koksownia, a spiek - wiadomo, jest zero jedynkowy - nie nadaje sie do jazdy na codzien,

dodatkowo po 25kkm trzeba tez wymieniac zamach bo najzwyczajniej w swiecie sie rozpada.

ciekawe czy do B6 1.8T podeszlo by rozwiazanie to co jest u mnie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z innej beczki to jezeli chodzi o sprzeglo w B6 1.8T to jest troche sieczka. jedyne sensowne rozwiazanie to kompromis wlasnie w postaci wzmocnionego docisku i tarczy, pomimo że nie daje takie rozwiazanie 100% możliwości "strzelania"

seryjne sprzeglo slizga sie i smierdzi jak koksownia, a spiek - wiadomo, jest zero jedynkowy - nie nadaje sie do jazdy na codzien,

dodatkowo po 25kkm trzeba tez wymieniac zamach bo najzwyczajniej w swiecie sie rozpada.

ciekawe czy do B6 1.8T podeszlo by rozwiazanie to co jest u mnie :mysli:

tzn ? jestem leniwy nie chce mi sie szukac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednomas z audi 80 i docisk + tarcza z r5 240mm...wzmocnione u radzika i teraz zero problemow ze slizganiem na organiku. mozna strzelac z ilu rpm sie chce i sie nie slizga...nawet jak jest jeszcze ktos w aucie. musze przetestowac w 3 osoby czy tez tak bedzie kleic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednomas z audi 80 i docisk + tarcza z r5 240mm...wzmocnione u radzika i teraz zero problemow ze slizganiem na organiku. mozna strzelac z ilu rpm sie chce i sie nie slizga...nawet jak jest jeszcze ktos w aucie. musze przetestowac w 3 osoby czy tez tak bedzie kleic ;)

w B6 masz tarcze 228,więc tu może być problem,bo wszystko trzeba by przekładać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednomas z audi 80 i docisk + tarcza z r5 240mm...wzmocnione u radzika i teraz zero problemow ze slizganiem na organiku. mozna strzelac z ilu rpm sie chce i sie nie slizga...nawet jak jest jeszcze ktos w aucie. musze przetestowac w 3 osoby czy tez tak bedzie kleic ;)

w B6 masz tarcze 288,więc tu może być problem,bo wszystko trzeba by przekładać...

288 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednomas z audi 80 i docisk + tarcza z r5 240mm...wzmocnione u radzika i teraz zero problemow ze slizganiem na organiku. mozna strzelac z ilu rpm sie chce i sie nie slizga...nawet jak jest jeszcze ktos w aucie. musze przetestowac w 3 osoby czy tez tak bedzie kleic ;)

w B6 masz tarcze 288,więc tu może być problem,bo wszystko trzeba by przekładać...

288 ?

poprawiłem już :tongue4: 228 :gwizdanie: :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli bez grubego rezania by się nie obeszło.

Mnie zastanawia jak sprawdzają sie "sportowe" sprzegla typu sachs racing albo helix, może będzie kiedyś okazja samemu się przekonać bo do p. Radzikowskiego 2 raz sie nie udam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednomas z audi 80 i docisk + tarcza z r5 240mm...wzmocnione u radzika i teraz zero problemow ze slizganiem na organiku. mozna strzelac z ilu rpm sie chce i sie nie slizga...nawet jak jest jeszcze ktos w aucie. musze przetestowac w 3 osoby czy tez tak bedzie kleic ;)

w B6 masz tarcze 288,więc tu może być problem,bo wszystko trzeba by przekładać...

288 ?

poprawiłem już :tongue4: 228 :gwizdanie: :wink4:

No ja tez mialem 228mm sprzeglo i taki swap pozwala miec tarcze 240mm

Sachs racing podobno bardzo fajne sprzegla tylko nie tanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tez mialem 228mm sprzeglo i taki swap pozwala miec tarcze 240mm

Sachs racing podobno bardzo fajne sprzegla tylko nie tanie...

no to już jakaś alternatywa jest :naughty::wink4:

240mm też są w 6-cio biegowych V6 i V8 w B6-więc pewnie dałoby rade od tych mocniejszych przełożyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie:

Czy wtryski 320cc o nr: 06A906031B podejdą do a4 B6 AVJ, wg etki te same wtryski siedzą w BEX-ie więc teoretycznie powinny pasować ale pewności nie mam, czy ktoś ma obeznanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...