Tobi110 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Tryb AUTO rządzi się swoją inteligencją i nie wiadomo na co chłodzi. Ja zaczynam już wątpić w swoją klimę. Jak grzeje słońce przez szybę to nie zdąży mi się schłodzić zanim dojadę do domu. Niestety trasę do domu mam raczej bez większych korków i jadę ok. 10 min. Muszę wybrać się gdzieś dalej i zobaczyć jak działa. Jak skomplikowana jest wymiana osuszacza w AWX? Ja u siebie odkąd mam autko (czyli już 5 lat) nie dotykałem osuszacza i pewnie poprzedni właściciel tego nie robił. Może tu jest cały feler. Co prawda w serwisie mówili mi, że ciśnienia są OK Po wymianie pewnie ponownie trzeba nabić cały układ :-( Jaki osuszacz najlepiej zakupić? Pozdrawiam Tomek
wielki1980 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2011 Czytałem gdzieś że osuszacze firmy NISSENS chwalą, kosztują około 110zł
czechu81 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 elegancko napisane znalazłem w sklepie IC tez hella ale za 9zl ( 8UW 351 233-091 Dysza wtryskiwacza, zawór rozszerzalny, dla numeru OE: 4B0 820 177, Zastosowanie w pojeździe [A4 Avant (8E5, B6) - 1.9 TDI] ) ciekawe czy bedzie pasować do mojego auta Tez zaczne od tego skoro to maly koszt. Mam A4 B6 AWX - przesiadlem sie z Mondeo Mk3 i wyraznie czuc ze w Audi nie leci tak zimne - a mialem przez chwile oba auta. Teraz sprawdzilem i nabilem klime -weszlo 200g wiecej i nic sie nie zmienilo. Porownywalem ostatnio z klima w MB Aklasa - tam sie nie da wysiedziec jak jest ustawiona na najnizsza temperature. Jak to nie pomoze to ... wroce na forum :>[br]Dopisany: 14 Czerwiec 2011, 13:21_________________________________________________ Sprawdź na forum widziałem wontek w którym przyczyną kiepskiego chłodzenia był zatkany filterek od klimy znajduje sie on z lewej strony na poszybiu. Masz na mysli filtr kabinowy czy chodzi jeszcze o inny ?
wielki1980 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2011 to jest filterek(zawór rozprężny) znajduje się on w cieńszej rurce która idzie do parownika.
czechu81 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 to jest filterek(zawór rozprężny) znajduje się on w cieńszej rurce która idzie do parownika. Widze ze z kupnem tego nie bedzie problemu. Ale widze ze sam tego nie wymienie. Czy po takiej operacji trzeba nabijac klime ?
andy_sky Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 to jest filterek(zawór rozprężny) znajduje się on w cieńszej rurce która idzie do parownika. Widze ze z kupnem tego nie bedzie problemu. Ale widze ze sam tego nie wymienie. Czy po takiej operacji trzeba nabijac klime ? tak trzeba [br]Dopisany: 14 Czerwiec 2011, 21:18_________________________________________________Jak skomplikowana jest wymiana osuszacza w AWX? najlepiej zdemontować zderzak albo nadkole, niestety są połączenia alu które się po latach utlenia, może być kłopot z odkręceniem, efekt to zerwany gwint i konieczność zakupu nowych rurek co do zakupu osuszacza to polecam kolegę z forum TOM77 ma naprawdę dobre ceny
Badboy84 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Niedawno pisałem o moich kłopotach z klimą, dla przypomnienia: pękła rurka, wymieniłem ją (bez osuszacza), nabiłem i klima chodziła tydzień ale wydawało mi się że kiepsko, pojechałem do znajomego majstra, okazało się że coś nie tak z ciśnieniem, przy wyższych obrotach wentylatory się wyłączały i ciśnienie spadało i tu się zaczęło główkowanie . No to wymiana zaworu rozprężnego......na moim było minimalnie opiłków ale myślę że przez te kilka lat jak auto chodzi to ma prawo, zero poprawy, następna wizyta i wymiana elektrozaworu na sprężarce klimy, zrobiło się jeszcze gorzej, mimo że robiłem to u kumpla i miło spędzaliśmy popołudnia przy browarku miałem już dość spoconego dupska w mojej niuni. Kumpel zaczął rozkładać ręce więc moje nerwy sięgnęły zenitu . Wybrałem się na giełdę do Poznania i zakupiłem używaną sprężarkę koszt 400zł, następnego dnia nabijanie układu, i klima działa , na wylocie miałem ok 7 stopni, ale jeszcze przeczyściliśmy chłodnicę (DIMMER + wąż ogrodowy) i kumpel widział po wskazaniach zegarów że jest jeszcze lepiej, nie mierzyłem temp ale dla mnie to wystarczająco. Może za rok przed letnim sezonem zafunduje niuni nowy osuszacz. Dochodziłem jeszcze dlaczego sprężarka nie dawała ciśnienia, i dowiedziałem się że w środku są jakieś podkładki teflonowe i jak jeździłem bez gazu w układzie, to pompa się przegrzała (ale nie zatarła, możliwe że jeszcze jeździłbym z dwa dni i tak by się stało) i ten teflon się wytopił czy coś i nie ma wtedy szczelności. Cała historia doprowadzała mnie do szału ale teraz już cieszę się chłodkiem z nawiewów.......
olas1982 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 witam,podepnę się pod temat bo mam podobny problem , klima praktycznie nie chłodzi ,nabita na 100% ,ciśnienia też ok sprawdzone w dwóch warsztatach. Po podłączeniu polskiego vaga wyskoczyły dwa : 1274 Silnik sterujący klapy przepływu powietrza-V71 zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY -TO SPRAWDZIŁEM I JEST OK! 1593 Nie znany kod błędu obwód przerwany -TEGO NIE MOGĘ ZLOKALIZOWAĆ MOŻE KTOŚ WIE CO TO? wentylator pracuje chwile i chodzi wolno po kilku sekundach się rozłącza... Co może być przyczyną? Dodam że dwa lata temu wymieniałem sprężarke plus czyczenie układu koszt 1500zł ,a tu znowu problem...
tom2009 Opublikowano 10 Lipca 2011 Opublikowano 10 Lipca 2011 Także panowie dzisiaj przy temp na zewnątrz 21 stopni zrobiłem próbę temp na wylocie kratki środkowej o dziwo temperatura jaką zanotowałem to 6 stopni. Dodam że jeśli ktoś posiada Vag-a to może także odczytać temp: Blok 08, grupa 009 pole 3 i 4. Jest to temp czujników na kratkach wylotowych lewej i prawej strony. Czy w B5 to też powinno pokazywać temp. na wylocie ? U mnie pokazuje na tych pozycjach 0. Tom
turzol Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 Czy ktoś ze szpeców od klimy mógłby sprawdzić czy układ klimatyzacji działa u mnie prawidłowo? Klima nabita, odgrzybiona, filltr kabinowy wymieniony na nowy oryginał, osuszacz wymieniony na nowke (zamiennik oryginału Hella Behr), śmigło wentylatora kręci się po włączeniu klimy, a z kratek na LO wieje ciepłym powietrzem. Dodam, że miałem w pamięci klimatronica błędy związane z silniczkami nastawnymi, ale wymieniłem wszystkie wadliwe na sprawne używane i teraz w pamięci błędów jest czysto.
Dev Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 zrób nastawy podstawowe dławik tez wymieniłeś ?
turzol Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 zrób nastawy podstawowedławik tez wymieniłeś ? Tak, nastawy podstawowe wykonane . Dławika właśnie nie wymieniłem. Doczytałem o nim w tym wątku szukając problemu
joeblack Opublikowano 3 Maja 2012 Opublikowano 3 Maja 2012 Ja dzisiaj zauważyłem ze jak wyłączę silnik a była włączona klima to po lewej stronie "tam gdzie filtr powietrza " u góry gdzie są 2 przewody od klimy:grin: słychac takie jakby spuszczanie powietrza:wink: czy to normalne???
joeblack Opublikowano 3 Maja 2012 Opublikowano 3 Maja 2012 kupić, wymienić?? ale chyba nie muszę nabijać od nowa kilmy??? dzieki za odpowiedz ---------- Post dopisany at 19:49 ---------- Poprzedni post napisany at 19:49 ---------- kupić, wymienić?? ale chyba nie muszę nabijać od nowa kilmy??? dzieki za odpowiedz
joeblack Opublikowano 3 Maja 2012 Opublikowano 3 Maja 2012 kupic i wymienicklimę trzeba nabijac ponownie dziekuje:wink: ---------- Post dopisany at 21:19 ---------- Poprzedni post napisany at 21:19 ---------- kupic i wymienicklimę trzeba nabijac ponownie dziekuje:wink:
turzol Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 U mnie okazało się że kompresor nie działa Na środe umówiłem sie w serwisie.
Aifam86 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Witam wszystkich, Przeczytałem wszystkie posty na tym wątku, i przyznam że mało kto poradził sobie z własnym problemem do końca. Postanowiłem opisać swój problem. Wiem że do lata jeszcze daleko ,ale trzeba się przygotować. Kupując autko prawie dwa lata temu wszystko było z klimatronikiem ok. Wydajność super. Niestety awarii uległo sprzęgło sprężarki klimatyzacji, po wymianie przez jakiś czas było ok lecz z wydajnością nie było już tak kolorowo. Po zimie było fatalnie. Wydaje mi się że mechanicy którzy robili wymianę nie dopili ubytków czynnika jakie powstały podczas naprawy sprzęgła. I teraz problem: Po nabiciu klimy czynnikiem 0,5kg wydajność mierna, ciśnienie ok, rurka tłoczna oszroniona, ssąca gorąca. Co radzicie? Pozd ---------- Post dopisany 08-01-2013 at 14:24 ---------- Poprzedni post napisany 07-01-2013 at 12:19 ---------- Nikt nie chce się wypowiedzieć?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się