zenonw Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Mam problem z blokującymi się klockami hamulcowymi ( tylko przód ) Problem występuje podczas jazdy , słychać tarcie klocka o tarczę . Zero błędów na VAG Wymieniono serwo hamulcowe Sprawdzono pompę podciśnienia (sprawna ) Wcześniej wymieniono tarczę i klocki (ATE) Regulowano pedał hamulca Sprawdzano czujnik przy pedale hamulca OK. Wymieniono łącznik gumowy w grodzi silnika w układzie podciśnienie Sprawdzono tłoczki hamulcowe , chodzą płynie Zresztą na wyłączonym silniku żadne koło nie blokuje Jakiś sugestie bo mnie pomysły się skończyły
Dev Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 koronki i czujniki ABS do sprawdzenia ewentualnie do wymiany
Buba Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 to samo co u mnie nie wyje ci któreś łożysko czasami? u mnie było rozwalone łożysko i przez to koronka ABSu krzywo się scięła i popękała. czujnik głupiał i myslal ze auto jest ciągle w poślizgu
zenonw Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Opublikowano 11 Marca 2011 Łożysko raczej nie wyje, ale szum ocierających się klocków skuteczne zagłusza wszystko. Czyli jak coś z czujnikiem ABS to może pompa dawać jakieś ciśnienie na układ hamulcowy i mamy lekkie hamowanie w czasie jazdy .
Buba Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Łożysko raczej nie wyje, ale szum ocierających się klocków skuteczne zagłusza wszystko. Czyli jak coś z czujnikiem ABS to może pompa dawać jakieś ciśnienie na układ hamulcowy i mamy lekkie hamowanie w czasie jazdy . sterownik ABS/ESP zbiera sygnał z każdego kola. jak któryś czujnik daje wadliwy sygnał to sterownik myśli że np wpadłeś w poślizg i zaczyna działać (daje ciśnienie z pompy na koła). czujniki zbierają sygnał z koronki. jak odległość czujnika od koronki jest nieprawidłowa albo koronka jest uszkodzona albo sam czujnik to wtedy wszystko głupieje. sprawdz na vagu predkosci na poszczególnych kolach to może pokaże które kolo świruje chociaż u mnie wszystko było w porządku. dopiero po rozebraniu wyszło co ją boli
zenonw Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Opublikowano 11 Marca 2011 Sprawdzałem te prędkości niby OK A czy można zrobić logi z tego bloku
Dev Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 logi nic nie dadzą, a i tak sygnał na VAG-u sa tylko do 25km/h zdejmuj kola, ogladaj koronki i czujniki, tam jest problem
zenonw Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Opublikowano 11 Marca 2011 A czy będzie go widać bez demontowania tarcz hamulcowych.
zenonw Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Opublikowano 23 Marca 2011 Posprawdzałem czujniki i pierścienie i nic specjalnego nie znalazłem , odległości wyglądają na prawidłowe. Zrobiłem test, odłączyłem bezpiecznik o systemu abs , oczywiście zrobiła się dyskoteka ale blokowanie nadal występuje . [br]Dopisany: 12 Marzec 2011, 10:06_________________________________________________Cały czas problem nie rozwiązany , już czepiam się wszystkiego . Pytanie jaka powinna być wysokość pedału hamulca do pedału gazu ,bo u mnie po wymianie serwa jest wysoko , jak mam nogę na gazie to kostka jest na wysokości hamulca . Może problem złej regulacji, i cały czas lekko jest dociśnięta pompa hamulcowa.
piotrsob1 Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Podnieś koło do góry, zakręć ręką aby ocenić z jakim oporem się obraca, następnie poluzuj odpowietrznik i zakręć ponownie. Jak się będzie obracać lżej to obstawiam spuchnięte przewody elastyczne (zamknięte światło przewodu i ciśnienie nie spada do zera)
zenonw Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Opublikowano 24 Marca 2011 Tylko przy wyłaczonym silniku żadne koło nie blokuje. A jak sprawdzić przewody ,będzie widać spuchnięcie.
Dev Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 jedna osoba mocno naciska hamulec na zapalonym silniku a druga oglada dokladnie przewody elastyczne bedzie widac jak puchnie
zenonw Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2011 I co , spuchnięty przewód może blokwać lekko hamulce Nigdy czegoś takiego nie miałem , no ale wcześniej jezdziłem tylko japońcami [br]Dopisany: 24 Marzec 2011, 08:34_________________________________________________Sprawdziłem przewody ,żadnego spuchnięcia nie widziałem ,tylko w lewym przednim kole jak naciskano mocno hamulec przewód ta jak by pracował (ruszał się nieznacznie). A zrobiłem test ,odłączyłem podciśnienie od serwa ,wyjąłem bezpiecznik od abs ,krótka wycieczka i nadal lekko blokuje. Co ja jeszcze mogę sprawdzić.[br]Dopisany: 24 Marzec 2011, 18:08_________________________________________________Wymieniłem przewody ,brak poprawy ;( Sprawdziłem bloki pomiarowe ABS w bloku 005 jest pokazane ciśnienie w układzie , i teraz po naciśnięciu hamulca wzrasta . Po puszczeniu hamulca nie spada do zera tylko skacze 0,65 do 0.95 . Czy to jest prawidłowe wskazanie.
Dev Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 cos jest popieprzone powinno byc zero
semi281 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Nie wiem jak w tak młodym modelu ale sprawdź czy któryś klocek się nie blokuje, miałem to samo, pociągnąłem ranty klocka delikatnie pilniczkiem i już jest ok.
zenonw Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Problem istnieje od około 8 miesięcy tarcze i klocki wymienione (jazda tylko miejska ,kierowca moja żona ) po wymianie przejechane 16 tyś. Kilka tygodni temu wymiana klocków na nowe ,to nie klocki .[br]Dopisany: 12 Kwiecień 2011, 20:40_________________________________________________ cos jest popieprzone powinno byc zero Ale co , pompa hamulcowa była podmieniana ,czy to coś z pompą ABS. Jak to sprawdzić .
Dev Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 w/g mnie to awaria bloku ABS/ESP trzeba poszukac takiego samego na podmiane
zenonw Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Ale po odłączeniu wtyczki od bloku ABS/ESP, dalej to samo , Czyli nie element elektroniczny ,czy coś mechanicznie jest tam zwalone. Poszukuje speców w Warszawie od układów hamulcowych.[br]Dopisany: 13 Kwiecień 2011, 06:20_________________________________________________Sprawdziłem teraz u kolegi w blokach pomiarowych ABS ciśnienie i u niego są te same wartosci nie spada do zera (auto identyczne).
.Pablo. Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Wyregulowałeś serwo bo z tego co widzę to chyba nie ? pedały powinny być na tej samej wysokości sprzęgła i hamulca. Jeśli nie będzie luzu na pompie i bolcu serwa to hamulce będą blokować ale powinny blokować wszystkie koła delikatnie. Podepnij vaga może pokażę jakiś błąd z modułu esp abs.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się