jmr Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Witam. Miałem podobny problem, zastąpiłem ten półprzewodnik blaszką, ale widzę że to nie jest docelowe rozwiązanie. Myślę, że ta "blaszka" (w zasadzie jakiś element półprzewodnikowy) ma dwa zadania: - zabezpiecza silnik przed spaleniem, bo silnik musi przez chwilę przytrzymać otwarcie, a dochodzi wtedy do momentu gdy jest zatrzymywany no i pewnie :-) - zapewnia serwisom zarobek, bo jest drobnym elementem, który pada a wymianie podlega cały zespół silniczka Zatem, - czy ktoś może jest elektronikiem i ma pomysł czym innym zastąpić ten element? aby nie zwykłą blaszką, bo to, wg. mnie skróci żywotność silniczka? - ewentualnie trzeba poszukać samego silniczka gdzieś do kupienia jako nowego elementu, oznaczenia to: 20048 3D1623 JOHNSON (u mnie w B6 avant 2003r.)
robert92717 Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 No i pomogła podpowiedź z filmu. Dzięki
miniSteel Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 Witam mam podobny problem z otwieraniem bagażnika. Problem występuje jednak jedynie w dni upalne, gdy auto się nagrzeje wtedy do otwarcia bagażnika muszę używać kluczyka, gdyż przy próbie otwarcia z pilota słyszę jedynie pracę zamka. Czy wymiana opisanej blaszki rozwiąże mój problem czy mam szukać gdzieś indziej? Podpinając się do vaga nie znalazłem żadnych błędów.
stomi Opublikowano 21 Maja 2012 Opublikowano 21 Maja 2012 Sprawdzałem oporność to stary miał 0,23 (lipny) założyłem nowy z blachy inpostu ma 0,1. Teraz czuć moc pod klamką
kodziro Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 U mnie występuje ten efekt ale tylko przy samochodzie pozostawionym długo na słońcu- może jest to związane z jakąś rozszerzalnością termiczną materiału...no to się zabieram za rozkręcanie i sprawdzanie dzięki
mr.mark1 Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 U mnie to samo, jak samochód postoi na słońcu to nie można bagażnika otworzyć , zapowiada się kolejna sobota przy aucie.
michalzielone Opublikowano 2 Czerwca 2012 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Panowie podepnę się pod wątek, nie działa u mnie otwieranie bagażnika. Jednak silniczek podłączony bezpośrednio pod 12V kręci normalnie. Podłączyłem żarówkę i mam następujące wyniki: zamek otwarty bez obciazenia - 11,2V zamek otwarty z zarowka -10,8V zamek zamkniety z/bez zarowki - ok 0.04V Przewody i bezpieczniki są OK, zdjęcie klem na 0,5h nic nie dało. Czy ktoś wie, gdzie może leżeć przyczyna?
stomi Opublikowano 2 Czerwca 2012 Opublikowano 2 Czerwca 2012 może masz kluczykiem zamknięty? A z kluczyka otwiera?
stomi Opublikowano 2 Czerwca 2012 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Wymień blaszkę i będzie ok, nie ma co dalej wnikać. Jak w ogóle nie ma szans na otwarcie ręką a z pilota coś się dzieje to może masz zamek zablokowany kluczykiem w bagażniku, wtedy nawet jak pilotem odblokujesz centralny, bagażnik będzie zamknięty. Mam nadzieje że zrozumiesz.
michalzielone Opublikowano 2 Czerwca 2012 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Źle mnie zrozumiałeś, zamek otwieram tylko za pomocą kluczyka, gdyż wcale nie reaguje na pilot. Do blaszki się dobrałem, ale to nie jest u mnie problemem, gdyż silniczek kręci jak szalony. Nie działa zasilanie bo nawet nie zapala podłączonej żarówki 12V ani innego siłownika, gdyż też to sprawdziłem.
gacekmen1 Opublikowano 6 Czerwca 2012 Opublikowano 6 Czerwca 2012 Ja to mam wogole kosmos :/ kluczykiem krece nic sie nie dzieje , kiedys klapa byla wymieniana i ktos lipe odpierdzielil , pare dni temu wymienialem zarowke w tylnej lampie po wymianie , wlaczam zaplon i od razu wyskoczyl mi blad podswietlania tablicy rejestracyjnej , wychodzze probuje otworzyc bagaznik a tu zero reakcji na przycisk i z pilota tez sie nic nie dzieje i juz kilka dni mam zamkniety bagaznik , od srodka niema mozliwosci sie dostac do bagaznika od zewnatrz kluczykiem nie dziala pilota tez nie , jakby caly bagaznik stracil prąd :/ moze ktos wie gdzie idzie wiazka zasilajaca albo cos zeby ja sprawdzic , slyszalem tez ze mozna jakos awaryjnie otworzyc bagaznik ale raczej watpie , bezpieczniki sprawdzone , zalamalem sie :/ ma ktos jakies pomysly ? probowalem skakas ,pukac juz prawie ze nawet kopac zeby cos zalapalo ale dalej nic :/ kluczyk powinien byc na srodku po prawej czy po lewej zeby byly otwarte ale i tak to pewnie nic nieda bo nikt tego nie podlaczyl przy wymianie klapy chyba szlifiera i nowa klapa :/
pakotomasz Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Może ktoś z kolegów, którzy wymieniali ę blaszkę podpowiedzieć jakie mniej więcej wymiary powinna ona mieć (dł x szer x gr)? Chciałbym sobie wcześniej przygotować taką blaszkę, żeby potem nie rozbierać klapy bagażnika po kilka razy:wink: Czy ta blaszka może być z dowolnego materiału (metal)?
borryz Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Też mam problem z tym zamkiem.... z tym, że u mnie pojawia się bardzo rzadko. Przez ponad dwa lata jak posiadam auto, musiałem otwierać bagażnik od środka z 5 razy.... W moim przypadku nie ma żadnej reakcji na wciśnięcie środkowego przycisku :eusathink:W wolnym czasie dobiorę się do ustrojstwa i zobaczę co tam siedzi. Pakotomaszu, jak zrobię to przed Tobą, to dam znać jak z tymi wymiarami. Pzdr. ---------- Post dopisany at 13:30 ---------- Poprzedni post napisany at 09:45 ---------- Widzę w innym wątku, że kolega pako chce jednak kupić ten silniczek..... Mogę zapytać czemu? Nie udało się naprawić?
heretic Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Może ktoś z kolegów, którzy wymieniali ę blaszkę podpowiedzieć jakie mniej więcej wymiary powinna ona mieć (dł x szer x gr)? Chciałbym sobie wcześniej przygotować taką blaszkę, żeby potem nie rozbierać klapy bagażnika po kilka razy:wink: Czy ta blaszka może być z dowolnego materiału (metal)? Jak rozbierzesz to zobaczysz jaka jest ta blaszka, poprostu radziłbym dobrać sobie powiedzmy 3 lub 4 różne stopy, rozbierzesz zamek, "zdejmiesz" wymiary ze starej blaszki, troszke dłubaniny, będziesz już miał nowe i zrobisz sobie eksperyment, z którym stopem najlepiej sie otwiera, ja tak u siebie zrobiłem. Najdłużej to bawiłem się ze zdjęciem całego plastiku z tylnej klapy, reszta już idzie gładko.
pakotomasz Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udało się Wstawiłem tam kawałek blaszki i jak na razie wszystko śmiga jak trzeba. Sprawdzałem kilkanaście razy i nie zacięło się ani razu, oby tak dalej:decayed: Jeśli chodzi o wymiary blaszki to nie zrobiłem dokładnie takiej jak ori, może była mniej więcej 1mm dłuższa i ok 0,5mm węższa, ważne by weszła w te zaciski.
marcin_o23 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 a jaki materiał użyłeś, tzn z czego blaszka??
Orange Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Dla niezdecydowanych, nie trzeba ściągać całej tapicerki z klapy tylko 4 śruby i 2 zatrzaski, lekko odgiąć tapicerkę i jeśli ktoś ma torx na grzechotkę 1/4 cala to bez problemu odkręci siłownik, roboty na godzinę dla średnio rozgarniętych, ja też użyłem blaszki z tego stelaża od centralnego zamku który ktoś wcześniej pokazywał, musiałem tylko trochę go przeczyścić papierem ściernym bo nie chciał przewodzić.
pakotomasz Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Ja przy naprawie też nie zdejmowałem całej tapicerki, tylko zdjąłem z tych 2 zatrzasków i jakoś dałem rady:decayed:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się