grzegorzzj1 Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 witam. czy warto samemu podejmować się wymiany rozrządu a b5 ahu z klimą? wymieniałem kilkakrotnie rozrzad w audi 80 b4 1Z.
RS Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Jak w 1Z zrobiles to i ten zrobisz- luuuuuzik.
Nowik Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Kolego i ja w swoim ostatnio wymieniałem,nic strasznego jak już to robiłeś(nic nowego nie odkryjesz ).Poznacz sobie wszystko i będzie
paweu1 Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Jeśłi masz odpowiednie zaplecze tzn kilka kluczy+VAG i masz pojęcie o mechanice, to nie widzę przeciwskazań. Po zdjęciu pasa przedniego, masz wszystko na wierzchu, nie ma w tym żadnej filozofii, na koniec sprawdzić kat wtrysku VAGiem i GIT
rakud29 Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Jeśłi masz odpowiednie zaplecze tzn kilka kluczy+VAG i masz pojęcie o mechanice, to nie widzę przeciwskazań. Po zdjęciu pasa przedniego, masz wszystko na wierzchu, nie ma w tym żadnej filozofii, na koniec sprawdzić kat wtrysku VAGiem i GIT kolego a po co spiawdzac kat wtrysku moze sie cos przestawic jak sie pasek sciagnie i zalozy tak samo to powinno byc chyba ok
lukaszlsw Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Stary pasek się trochę wyciąga. Jak założysz nowy zestaw rozrządu to kąt na bank się troszeczkę zmieni, dlatego wato mieć vaga i sprawdzić. Ustawienie zajmie Ci 10-15 min:)
danielom Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 bzdura, jakim cudem zmienisz kat skoro nie bedziesz odkrecac pompy?
zubi1990 Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 no a tak zmieni sie jak kolega pisze bo pasek się uciągnoł troszeczkę i to wystarczy
RS Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 no a tak zmieni sie jak kolega pisze bo pasek się uciągnoł troszeczkę i to wystarczy Od tego jest napinacz zeby nie wisial i byla zgodnosc obrotow walka pompy i korbowodu
Łaszczu Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 no a tak zmieni sie jak kolega pisze bo pasek się uciągnoł troszeczkę i to wystarczy Od tego jest napinacz zeby nie wisial i byla zgodnosc obrotow walka pompy i korbowodu A zmieniałeś kiedyś rozrząd że wiesz na 100%? Zawsze się zmieni kąt. Mimo ze jak będzie na blokadach(pompa i wałek). Jak by się nie zmieniał to by nikt nawet słowem nic nie wspominał.
paweu1 Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 bzdura, jakim cudem zmienisz kat skoro nie bedziesz odkrecac pompy? Po wymianie rozrządu zaleca się sprawdzić kąt wtrysku, może się zmienić delikatnie. Nikt tu nie próbuje nikogo straszyć, nie dojdzie przecież do sytuacji, że nagle silnik nie zapali po wymianie rozrządu. Po prostu zalecana jest kontrola kąta wrtysku. Tak samo w silnikach PD, po wymianie rozrządu należy sprawdzić kąt synchronizacji, a przecież też tylko ściagasz stary pasek, a zakładasz nowy. Nic się nie stanie jak nie sprawdzisz kąta po wymianie. Ale warto to zrobić i mieć święty spokój
grzegorzzj1 Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Opublikowano 17 Marca 2011 a co z klima? zdemontowanie chłodnicy klimy czym skutkuje?
fazi Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 witaj Nasze fury są przygotowane do wyjęcia chłodnicy bez rozszczelnienia układu ( ona jest na gumowych wężach). Wystarczy odkręcić 2 blaszki , odłączyć czujnik ciśnienia i wysunąć ją do góry , potem odchylić w lewo. i wszystko gra Po za tym w dziale Warsztat jest szczegółowo opisana wymiana rozrządu tak że jak robiłeś to już kiedyś to pikuś pozdrawiam i życzę sukcesów
rakud29 Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 dzieki za odpowiedz ale koledzy z ta zmiana kata to bzdury pisza bo jak niby pasek sie wyciaga do gdzie pisze ze co pare tysiecy trzeba to regulowac albo sprawdzac po to jest napinacz zeby to pilnowal
paweu1 Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 Ucisze wszystkich niedowiarków. W książce jest napisane jak BYK Jeszcze ktoś nie wierzy Takie jest zalecenie producenta
lukaszlsw Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 W moim ex1Z po wymianie nieznacznie ale się zmienił (jakieś 10jednostek na vagu) Co najlepsze jak zmieniłem komputer na taki z wgranym softem wartość też się zmieniła. do dziś nie wiem dlaczego..
burus2 Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 zmieniaj sam filozofi nie ma, a 300zł w kieszeni u mnie przynajmniej tyle biorą a kąt wtrysku z wagiem też można ustawić
grzegorzzj1 Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Opublikowano 20 Marca 2011 a jakiej firmy paski rozrządu polecacie?
dobis1 Opublikowano 20 Marca 2011 Opublikowano 20 Marca 2011 podam, żywy przykład zmiany wartości kąta. Szwagier mnie poprosił o sprawdzenie kąta w zakupionym Pasku, wartość pokazało 34 więc dokonaliśmy korektydo wartości ok 52. Za ok 2 miesiące wymienialiśmy w tym aucie rozrząd kompletny. Po złożeniu, naciągnięciu napinaczem VAG pokazał wartość 74 - pompa nie ruszana. Moje skromne wytłumaczenie mówi że każdy pasek jest inny, kto da gwarancję że producenci pasków mają identyczne wymiary zębów co do setnej?? Także tak jak kolega wkleił z instrukcji - należy po każdej wymianie czy zmianie naprężenia paska skontrolować kąt wtrysku. To co opisałem to autentyczny przykład nie jakieś domysły że gdzieś tam słyszałem... sam to robiłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się