Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wymiana rozrządu czy warto samemu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w 1Z zrobiles to i ten zrobisz- luuuuuzik. :)

Opublikowano

Dasz radę , dobrze jest mieć blokady.

Opublikowano

Kolego i ja w swoim ostatnio wymieniałem,nic strasznego jak już to robiłeś(nic nowego nie odkryjesz :)).Poznacz sobie wszystko i będzie :good:

Opublikowano

Jeśłi masz odpowiednie zaplecze tzn kilka kluczy+VAG i masz pojęcie o mechanice, to nie widzę przeciwskazań.

Po zdjęciu pasa przedniego, masz wszystko na wierzchu, nie ma w tym żadnej filozofii, na koniec sprawdzić kat wtrysku VAGiem i GIT

Opublikowano

Jeśłi masz odpowiednie zaplecze tzn kilka kluczy+VAG i masz pojęcie o mechanice, to nie widzę przeciwskazań.

Po zdjęciu pasa przedniego, masz wszystko na wierzchu, nie ma w tym żadnej filozofii, na koniec sprawdzić kat wtrysku VAGiem i GIT

kolego a po co spiawdzac kat wtrysku moze sie cos przestawic jak sie pasek sciagnie i zalozy tak samo to powinno byc chyba ok

Opublikowano

Stary pasek się trochę wyciąga. Jak założysz nowy zestaw rozrządu to kąt na bank się troszeczkę zmieni, dlatego wato mieć vaga i sprawdzić. Ustawienie zajmie Ci 10-15 min:)

Opublikowano

bzdura, jakim cudem zmienisz kat skoro nie bedziesz odkrecac pompy?

Opublikowano

no a tak zmieni sie jak kolega pisze bo pasek się uciągnoł troszeczkę i to wystarczy

Od tego jest napinacz zeby nie wisial i byla zgodnosc obrotow walka pompy i korbowodu

Opublikowano

no a tak zmieni sie jak kolega pisze bo pasek się uciągnoł troszeczkę i to wystarczy

Od tego jest napinacz zeby nie wisial i byla zgodnosc obrotow walka pompy i korbowodu

A zmieniałeś kiedyś rozrząd że wiesz na 100%? Zawsze się zmieni kąt. Mimo ze jak będzie na blokadach(pompa i wałek). Jak by się nie zmieniał to by nikt nawet słowem nic nie wspominał.

Opublikowano
bzdura, jakim cudem zmienisz kat skoro nie bedziesz odkrecac pompy?

Po wymianie rozrządu zaleca się sprawdzić kąt wtrysku, może się zmienić delikatnie. Nikt tu nie próbuje nikogo straszyć, nie dojdzie przecież do sytuacji, że nagle silnik nie zapali po wymianie rozrządu.

Po prostu zalecana jest kontrola kąta wrtysku.

Tak samo w silnikach PD, po wymianie rozrządu należy sprawdzić kąt synchronizacji, a przecież też tylko ściagasz stary pasek, a zakładasz nowy.

Nic się nie stanie jak nie sprawdzisz kąta po wymianie. Ale warto to zrobić i mieć święty spokój

Opublikowano

witaj

Nasze fury są przygotowane do wyjęcia chłodnicy bez rozszczelnienia układu ( ona jest na gumowych wężach).

Wystarczy odkręcić 2 blaszki , odłączyć czujnik ciśnienia i wysunąć ją do góry , potem odchylić w lewo. i wszystko gra

Po za tym w dziale Warsztat jest szczegółowo opisana wymiana rozrządu tak że jak robiłeś to już kiedyś to pikuś

pozdrawiam i życzę sukcesów

Opublikowano

dzieki za odpowiedz ale koledzy z ta zmiana kata to bzdury pisza bo jak niby pasek sie wyciaga do gdzie pisze ze co pare tysiecy trzeba to regulowac albo sprawdzac po to jest napinacz zeby to pilnowal

Opublikowano

Ucisze wszystkich niedowiarków.

W książce jest napisane jak BYK

Clipboard01.jpg

Jeszcze ktoś nie wierzy :bicz:

Takie jest zalecenie producenta

Opublikowano

W moim ex1Z po wymianie nieznacznie ale się zmienił (jakieś 10jednostek na vagu) Co najlepsze jak zmieniłem komputer na taki z wgranym softem wartość też się zmieniła. do dziś nie wiem dlaczego.. :blink:

Opublikowano

zmieniaj sam filozofi nie ma, a 300zł w kieszeni u mnie przynajmniej tyle biorą a kąt wtrysku z wagiem też można ustawić

Opublikowano

podam, żywy przykład zmiany wartości kąta. Szwagier mnie poprosił o sprawdzenie kąta w zakupionym Pasku, wartość pokazało 34 więc dokonaliśmy korektydo wartości ok 52. Za ok 2 miesiące wymienialiśmy w tym aucie rozrząd kompletny. Po złożeniu, naciągnięciu napinaczem VAG pokazał wartość 74 - pompa nie ruszana. Moje skromne wytłumaczenie mówi że każdy pasek jest inny, kto da gwarancję że producenci pasków mają identyczne wymiary zębów co do setnej?? Także tak jak kolega wkleił z instrukcji - należy po każdej wymianie czy zmianie naprężenia paska skontrolować kąt wtrysku. To co opisałem to autentyczny przykład nie jakieś domysły że gdzieś tam słyszałem... sam to robiłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...