Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zespół napędu regulacji - kierownica powietrza


gielda211

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W kierownicy powietrza nie rusza się ramie przy dodawaniu gazu. Z informacji które dostałem od uzytkownika michass wynika ze uszkodzona jest mębrana która znajduje się gdzieś wewnątrz.

Czy ktoś z was fabrykował tą mebranę? lub wie jak ta częśc nazywa się na allegro:) oryginał w sopocie kosztuje 601zł....

http://images43.fotosik.pl/755/3336322044cbf5ca.jpg

część nr 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z fabrykowaniem MEMBRANY :tongue4:, moje ramię było ułamane i nie reagowało na dodawanie gazu, a nawet jakby...to po rozebraniu okazało się, że po rozebraniu klapki, które kierują powietrze w kolektorze były odłamane od reszty, więc nie działało zupełnie nic w tym mechanizmie...niestety złotówka słaba więc zespól regulacji też podrożał, ja płaciłem chyba coś ponad 500zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem w trakcie naprawy kierownicy powietrza a dokładniej ułamane ramię .Ramię może się nie ruszać jak nie dochodzi zasilanie ( ta dwu pinowa kostka ) jak ja odłączymy to ramię się nie porusza .

2011-03-29%2012.20.59.jpg

2011-03-29%2013.10.08.jpg

2011-03-29%2013.09.09.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. rozebrałem cale to ustrojstwo i ramie mam cale. mebrana cała. w srodku ten mechanizm caly tzn te cos w krształcie owalnym obracające się w zalezności od polozenia ramienia.

Czyli mowisz zebym sprawdził zasilanie na kostce??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kleiłem ramię jak widzisz to żeby ono nie pracowało i klej dobrze złapał to odłączyłem tą kostkę co widać na zdjęciach w tedy na dodanie gazu był brak reakcji co pozwoliło mi na wyschnięcie kleju .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W kierownicy powietrza nie rusza się ramie przy dodawaniu gazu. Z informacji które dostałem od uzytkownika michass wynika ze uszkodzona jest mębrana która znajduje się gdzieś wewnątrz.

Ten element "zespołu napędu regulacji" ma pociągnąć tą łapę w dół ... ale dopiero przy gwałtownym dodaniu gazu :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego jest podlaczony ten przewod podcisnieniowy? Wchodzi pod kolektor, ale co dalej? Mam obawy ze podczas klejenia dzwigni ulamalem calkiem ten przewod, poniewaz zauwazylem,ze jest przetarty i chcialem to sprawdzic. Akurat pod przewodem cos tam wystaje i pewnie tarlo o to. Jutro zobaczymy jak wyschnie czy bedzie trzymac i czy jeszcze dziala, bo dzis bylo ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego jest podlaczony ten przewod podcisnieniowy? Wchodzi pod kolektor, ale co dalej? ...

kolektor ssący

zespół napędu regulacji >>> elektrozawór N156 >>> zbiornik podciśnienia >>>

zawór zwrotny >>> wąż łączący >>> kolektor ssący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wuja gielda211 jednak miał przerwaną membranę i coś z wężuma od podciśnienia.

Moja skromna rada-sprawdzajcie na dzień dobry ramię i mębrane(dokładnie),unikniecie niepotrzebnego grzebania,a pada właśnie to w większości przypadków.Koledze mębranę skleili,jak dętkę,więc może nie musimy wszyscy żygać po 600peso za całe gufno w aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... więc może nie musimy wszyscy żygać po 600peso za całe gufno w aso.

lepiej już w takiej sytuacji kupić używany cały kolektor ssący z tym mechanizmem , dużo taniej wyjdzie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświeżam, u mnie membrana była cała jak wyjmowaliśmy cały kolektor to sprawdziliśmy z kolegą właśnie jej stan i był nienaganny.

zna ktoś kod tego wężyka podciśnienia od kierownicy powietrza do kolektora ? KOSZTUJE pewnie grosze więc wymienię, ten czujnik który jest wpięty jak się dokladnie nazywa ?

chciałbym doprowadzić ja do porządku z racji tego że do 3,5 tyś nie idzie jak powinna, no chyba że jest na ssaniu :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, na co Ci ori wężyk kupujesz metr silikonowego 3mm i wymieniasz. Potrzebne Ci dwa kawałki

Od zbiornika podciśnienia przy kolektorze do zaworka - 170mm

Od zaworka do gruszki skracania dolotu (zespół regulacji napędu) - 90mm

Czujnik czy zaworek ?

Czujnik temperatury to 06B905379D

Zaworek sterowania gruszki to 037906283C

Masz tu schemat i sobie przepatrz najlepiej: http://chomikuj.pl/xoslox/ALT+-+Uk*c5*82ad+ss*c4*85cy,5555569937.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik czy zaworek ?

Czujnik temperatury to 06B905379D

Zaworek sterowania gruszki to 037906283C

najlepiej sprawdzić oba ;)

faktycznie, masz rację :facepalm:

zacznę od wymiany wężyków podciśnienia, wyjmęteż ten cały ujład z kolektora po to zeby zobaczyć czy klapki nie są połamane.

jeżeli to nie pomoże wymieinę te czujniki, bo chyba więcej nic nie zostało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko idzie łatwo sprawdzić... bierzesz strzykawkę, wypinasz wężyk ze zbiornika podciśnienia idący do zaworka i zasysasz strzykawką - tylko weź taką końską - akumulator 12V dwa kabelki i dotykasz do pinów zaworka i wtedy widzisz czy gruszkę rusza czy nie... Jak nie wypinasz teraz wężyk za zaworkiem - ten idący do gruszki i zasysasz strzykawką jak gruszka ruszy no to wina zaworka jak nie ruszy to już problem z samą gruchą/membraną... Łopatologicznie drogą dedukcji po kolei sprawdzasz... Jeszcze możesz sprawdzić czy w ogóle dochodzi podciśnienie do zbiornika podciśnienia z kolektora...dotknij końcówkę wężyka palcem i czujesz, czy zasysa czy nie. Najlepszy by był wakuometr, wtedy widać też wartość...


Według schematu to lecisz po kolei - kolektor (1) - wężyk (28) - zaworek zwrotny (31) - zbiornik podcisnienia (5) - wężyk do zaworka (48) - zaworek (15) - wężyk do gruszki (47) - gruszka.

Zobacz też zaworek zwrotny czy puszcza tylko w jedną stronę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super instrukcja, dzieki, zastosuję się do tego.


, pierwsza proba sprawdzenie kabelkami, dźwignia się nie przesuwa, słychać jedynie terkotanie w gruszce


zrobiłem tak dwa kable akumulator wypiałem ten wężyk ze zbiorniczka (najkrótszy bo chyba innych nie ma) zassałem strzykawką i sprawdzałem piny. słychać tylko delikatne trykotanie w gruszce

Jeszcze możesz sprawdzić czy w ogóle dochodzi podciśnienie do zbiornika podciśnienia z kolektora...dotknij końcówkę wężyka palcem i czujesz, czy zasysa czy nie

zasysa


wychodfzi na to że problem jest z zaworiem, bo jak już mówiłem membrana jest calutka ;O

Edytowane przez TomOskroba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było pęknięte ramię ale od strony membrany, skleiłem teraz ładnie trzyma ale podaje podciśnienie cały czas, czyli jak tylko odpalę ciągnie za wajchę i już tak zostaje. Zaworek chyba puszcza cały czas, spróbuję go podmienić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak żeby nie zaśmiecać tutaj podpytam. Jakiej średnicy wew. są wężyki podciśnienia przy gruszce? Moje są bardzo miękkie a dźwigienka reaguje ledwo co. Sprawdziłem membranę, jest cała. Kierownica też cała (cała w oleju). Borykam się z problemem ubogiej mieszanki i raczej winę ponosi niedziałająca kierownica. Ktoś może podpowie czy to normalne, że gdy odłączyłem wężyk podciśnienia prowadzący od kolektora do zaworu przy gruszce to tak jakbym odkręcił wentyl w rowerze, tylko odwrotnie, dużo podciśnienia tam siedzi, tak ma być? Wydaje mi się że ten elektro zaworek przy gruszce jest nie sprawny i nie otwiera. Jutro sprawdzę czy dostaje napięcie. Powiedzcie jeszcze czy dźwigienka gdy się ją naciska to ma tak ciężko chodzić? U mnie trzeba użyć dosyć sporo siły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ktoś podpowie gdzie w ALT jest czujnik podciśnienia (map sensor)? Mam u siebie brak sterowania gruszką, napięcie na kostce w momencie wciśnięcia gazu tylko na ułamek sekundy podaje około 13V, a tak tylko 8V stale podaje bez względu na że tak powiem gazowanie i elektrozawór się nie otwiera. Sam map sensor znalazłem jako część zamienną w etce więc w tym silniku on powinien gdzieś być. Jedynie gdzieś pod kolektorem bo tylko tam nie jestem w stanie bez jego demontażu zajrzeć.  

Dodam jeszcze, że od czasu do czasu pokaże mi się błąd czujnika sprzęgła - niewiarygodny sygnał czy cos takiego. Czy to może mieć związek?  

Edytowane przez Maxiiiii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...