Sebo_ Opublikowano 20 Grudnia 2007 Opublikowano 20 Grudnia 2007 witam mam taki problem... Pewien mechanik stwierdzil po podlaczeniu VAGa ze mam strzelony czujnik Halla przez co zamula i bierze wiecej ropki... Ja jezdzec samochodzikiem tego nie odczulem. Dzis uslyszalem od innego mechanika ze gdyby czujnik Halla byl strzelony to bym nie mogl odpalic wozu. Kolesie tak mi zakrecili temat ze jestem w kropce.... zeby malo tego bylo to w sobote zamowilem czujnik Halla i mechanik go wykrecil ale byl inny...mial taka dluzsza rurke (zamowiony z salonu)... zamowilem jeszcze raz....znow otrzymalem ten sam... czy mechanik pomylil sie, nie potrafi go zlokalizowac ? czy zlokalizowal inny ?! pomozcie rozwiklac zagadke rozowej pantery ps.s popoludniu wysle fotki tych czujnikow
alvaro Opublikowano 20 Grudnia 2007 Opublikowano 20 Grudnia 2007 przecież każdy serwis przy próbie zmówienia części prosi o numer VIN wpisując go w ETKĘ pokazują nam się w katalogu części TYLKO do naszego auta więc nie kumam skąd ta podwójna pomyłka...
Sebo_ Opublikowano 20 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2007 dokladnie... podalem VINa dwukrotnie... najwyrazniej to nie ta czesc.... jade jeszcze jutro do mechanika rano na sprawdzenie tego i ustawienie kata wtrysku.... [br]Dopisany: 20 Grudzień 2007, 15:48 _________________________________________________a wiec mam i fotki... Najpierw to co mechanik wylowil z mojego samochodu : a to co dostalem w salonie : no to czekam chlopaki na Wasza opinie
Musashi Opublikowano 21 Grudnia 2007 Opublikowano 21 Grudnia 2007 wydaje mi sie ze mechanik zle nazwal to co wyłowił. a ASO sprzedało tobie to o co prosiłes... czyli nadajnik impulsow wału korbowego lub wałka rozrzadu, potocznie czujnik halla. i byc moze sie myle, ale wydaje mi się że gdy jest uszkodzony czujnik halla, ECU nie wie w jakim położeniu jest wał korbowy wiec silnik raczej nie ma prawa działac... to tak jakby chciec jechac samochodem noca bez swiatel kreta gorska droga. a jaki masz dokładnie bład z VAG? masz inne ujecie tego co mechanik wyciagnal z auta?
spanky Opublikowano 21 Grudnia 2007 Opublikowano 21 Grudnia 2007 odczytaj numer z czesci ktora wyjal mechanik i bedzie wiadomo co to jest ....
kalina Opublikowano 21 Grudnia 2007 Opublikowano 21 Grudnia 2007 Jest to czujnik G28 , czujnik halla przy wałku rozrządu, wszystko na to wskazuje. Najpierw napisałem G40, ale to napewno musi być G28 - o numerach 038 907 319 E A i jeszcze jedno, jego błąd (zależy jaki) nie musi wskazywać na uszkodzenie czujnika, tylko np coś z rozrządem.
spanky Opublikowano 21 Grudnia 2007 Opublikowano 21 Grudnia 2007 A i jeszcze jedno, jego błąd (zależy jaki) nie musi wskazywać na uszkodzenie czujnika, tylko np coś z rozrządem. najczesciej jego złe ustawienie ....
Sebo_ Opublikowano 21 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2007 no i bylem dzis u mechanika i okazalo sie ze samochodzik w 100% sprawny. przetestowal go wzdluz i wszerz... czysciutki od błędów... żadne Halle i inne rzeczy... Kolejny raz sprawdza sie myśl, że Polak Polaka najprędzej oszuka.... dzieki chłopaki za pomoc
marewel Opublikowano 21 Grudnia 2007 Opublikowano 21 Grudnia 2007 Czujnik Hallotronowy G40 Zastosowanie sygnalu:Sterownik uzywa tego sygnalu do uruchamiania silnika i wykrywania fazy sprezania dla kazdego cylindra Wiec prawdopodobnie auto by nie odpalalo
kalina Opublikowano 22 Grudnia 2007 Opublikowano 22 Grudnia 2007 Czujnik Halla może mierzyć prędkość obrotową dowolnego mechanizmu, nie tylko w silniku samochodowym - więc nie jest to z definicji G40. takie małe OT
marewel Opublikowano 22 Grudnia 2007 Opublikowano 22 Grudnia 2007 To jest czesc opisu silnika 2.0TDI,czujnik jest na kole rozrzadu.
alpin Opublikowano 24 Grudnia 2007 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Mi jak padł czujnik Halla w A6 2.6 benzynka ,to autko nie dało sie uruchomić i tak jest zawsze w przypadku awarii tego czujnika.
Musashi Opublikowano 24 Grudnia 2007 Opublikowano 24 Grudnia 2007 sa dwa czujniki halla jeden bada polozenie walu korbowego, drugi walka rozrzadu. z punktu instrukcji serwisowej nazywa sie to nadajnik impulsow walka rozrzadu i nadajnik impulsow walu korbowego. ten na wale korbowym wspolpracuje ze specjalnym kolem z zebami i jest przykrecony do kola zamachowego i sluzy do dokladnego okreslenia polozenia walu korbowego ( dzieki temu ECU wie co do stopnia w jakim polozeniu wzgledem gornego punktu znajduje sie wał korbowy) a polozenie gornego punktu okresla nadajnik ( czujnik) walka rozrzadu. uszkodzenie ktoregokolwiek powoduje niemoznosc okrslenia pozycji walu i jednoczesniu ECU nie zezwoli na uruchomienie silnika
albertpopo Opublikowano 25 Grudnia 2007 Opublikowano 25 Grudnia 2007 Musashi ma pełną rację z małym "ale" kiedy siądzie halla na wale silnik zapali, weźmie sygnał z wałka rozrządu który wystarczy do określenia pozycji wału i wałka rozrządu, nie zapali przy padniętym czujniku na rozrządzie, powód prosty na jeden obrót wałka rozrządu przypadają dwa obroty wału.
konrad_A4 Opublikowano 25 Grudnia 2007 Opublikowano 25 Grudnia 2007 Musashi ma pełną rację z małym "ale" kiedy siądzie halla na wale silnik zapali, weźmie sygnał z wałka rozrządu który wystarczy do określenia pozycji wału i wałka rozrządu, nie zapali przy padniętym czujniku na rozrządzie, powód prosty na jeden obrót wałka rozrządu przypadają dwa obroty wału. ja sie nie zgodze i powiem, ze jak padnie czujnik z walka to odpali biarac sygnal z walu korb. - dluzej zakreci, zeby wylapac faze w ktorej sie znajduje (wnikam narazie tylko w TDI)
Musashi Opublikowano 26 Grudnia 2007 Opublikowano 26 Grudnia 2007 no ale zeby silnik odpalil musi wiedziec kiedy ECU ma wysterowac wtrysk. a to do tego musi wiedziec kiedy tlok jest w GMP (gorny martwy punkt) ten sygnal idzie z czujnika walka rozrzadu, od tego momentu liczy stopnie dla wyprzedzenia wtrysku czujnikiem z walu. z walu ida tyllko impulsy kata. (tak jest w AVF, AWX ale sadze ze w pozostalych 1,9TDi rowniez). byc moze ze przy rozruchu pierwsza dawka idzie w momencie GMP, a pozniej przechodzi w tryb awaryjny (musze poczytac).
konrad_A4 Opublikowano 27 Grudnia 2007 Opublikowano 27 Grudnia 2007 małe fakty dla rozwiania wątpliwosci:
Musashi Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 racja . wyreczyles mnie mialem wrzucic to samo ze sprostowaniem.
karolina Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Czujnik Hallotronowy G40[/b] Zastosowanie sygnalu:Sterownik uzywa tego sygnalu do uruchamiania silnika i wykrywania fazy sprezania dla kazdego cylindra Wiec prawdopodobnie auto by nie odpalalo no niewiem bo mi tez wyszlo na kompie blad czujnika G-40 i jakos auto odpalam tylko ze czasem odrazu a czasem mi kreci ale jest git. No wlasnie panowie u mnie padl czujnik G- 40 i samochod odpala ale bierze wiecej paliwa i czasami jak jade nie reaguje na dodawanie gazu np: gdy jade i probuje docisnac pedal nagle tak jak by odcielo mi paliwo, mam pytanko: po nowym roku wybieram sie na wymiane G-40 czy jak mi to wymienia to musza mi ustawiac kat wtrysku czy cos innego?
Musashi Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 nic nie ustawiasz. na piascie kola rozrzadu sa specjalne znaczniki. czujnik je tylko odczytuje. odkrecasz, przykrecasz(czujnik jest pd oslona paska rozrzadu). przekladasz kabelek, kasujesz bledy.[br]Dopisany: 28 Grudzień 2007, 13:03 _________________________________________________jeszcze pare słow nt impulsów sterujących pracą silnika. tak jak jest zawarte w poscie i na rysunkach zamieszczonych przez kolegę konrad_A4 oraz moich wczesniejszych, informacje nt obrotów oraz położenia wału, ECU uzyskuje z kół nadawczych znajdujących sie na piaście wałka rozrządu oraz drugiego na kole zamachowym wału korbowego. poniżej zamiescilem wykres impulsow z każdego z czujników i ich zestawienie w zaleznosci od połozenia wałów rozrzadu i korbowego. cały poniższy cykl to jeden obrót wałka rozrządu oraz dwa obroty wału korbowego. na piaście wału rozrządu znajdują się dodatkowe znaczniki - zęby, które pozwalaja na identyfikację cylindrów. koło nadawcze wału korbowego umożliwia tylko identyfikacje położenia wału co 180st. tak więc w przypadku awarii G40 ( czujnik z wałka rozrządu) ECU wie kiedy 1 i 4 cylinder (dzieki braku kilku zębow koła nadawczego dla G28) sa w GMP wiec ECU moze dokonac wtrysku i dalej liczyc sobie zęby ustalając w przyblizeniu momenty wtrysków do kolejnych cylindrów. jezeli z jakiś przyczyn nastąpi błąd w obliczeniach, w trakcie pracy silnika wtedy ECU ma problem w ustaleniu ktory cylinder 1 czy 4 jest w trakcie zaplonu a ktory w trakcie poczatku ssania. tak więc silnik można uruchomic jednak moc i moment będą ograniczone, stąd problemy w przyspieszeniu, zwiększonym zuzyciu paliwa. ale za tojest mozliwosc dojechania o wlasnych silach do serwisu. od tego wlasnie mamy tryb awaryjny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się