tomiqu Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Jeśli wartości ciśnienia turbiny z VAG nie pokrywają się z rzeczywistymi to jakie mogą być ewentualne przyczyny zbyt małego ciśnienia? Np . powinno być 1800 , a jest 1600 przy określonych obrotach. Czy np. uszkodzony przepływomierz lub niesprawny zawór N75 mogą wpływać na niedoładowanie? Czy może przyczyny należy szukać w samej turbinie?
Norbi TDI Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 N75 jak najbardziej. Przepływka nie powinna mieszać.
tomiqu Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2011 N75 jak najbardziej. Przepływka nie powinna mieszać. A jak można sprawdzić niesprawność N75 ? Wolałbym się upewnić czy to na pewno N75 przed zakupem nowego...
Grzesiekkbc Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Mostkując wężyki idące do N75 z turbo i gruszki czyli jest to chyba czerwony z niebieskim. W razie czego mam zregenerowany na sprzedaż :gwizdanie:
tomiqu Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Mostkując wężyki idące do N75 z turbo i gruszki czyli jest to chyba czerwony z niebieskim. W razie czego mam zregenerowany na sprzedaż :gwizdanie: Czyli - jak dobrze rozumuję - po zmostkowaniu auto powinno lepiej przyśpieszać ( zakładając, że padł N75 )?
jack 254 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Niekoniecznie to zawór , może po prostu zacina sie geometria na turbinie , w moim autku taki objaw był na początku , potem przy jeździe 120-130km /h jak depnąłem to po chwili turbina wchodziła w tryb awaryjny. Dzieje sie tak bo zanieczyszczenia blokują łopatki turbiny , i jeżeli to początki to powstawiaj audiczce ,zamknij kilka razy obrotomierz .może pomoże , jeżeli nie to turbina do czyszczenia koszt jakiej 400-500 zł Mój mechanior zrobił za 250 , ale takiego specjalistę ze świecą szukać
d darek Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 W silniku 1Z nie ma turbiny ze zmienną geometrią
IDUAL Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Ja miałem podobny problem brakowało około 200 jednostek przez cały zakres okazało sie że była dziura w dolocie powietrza. Zrób logi dynamiczne 003 008 010 i 011 i wklej jak jest dziura w dolocie bedzie ją widać.
tomiqu Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2011 http://yfrog.com/z/3tlog11ponaprawiebj Mam tylko loga z grupy 11 , robiłem go jeszcze przed zimą temu ale sytuacja jest aktualna nadal. Tak na moje oko to wyraźne niedoładowanie zaczyna się od ok. 1500 obr , wcześniej jest nawet większe niż powinno.
SotoM Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 wystarczy ze wirnik turbiny na stronie pompującej będzie miał zużyty pierwszy rząd płetw wirnika i już masz różnice w doładowaniu...
Grzesiekkbc Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Mostkując wężyki idące do N75 z turbo i gruszki czyli jest to chyba czerwony z niebieskim. W razie czego mam zregenerowany na sprzedaż :gwizdanie: Czyli - jak dobrze rozumuję - po zmostkowaniu auto powinno lepiej przyśpieszać ( zakładając, że padł N75 )? Jeśli to N75 to będzie poprawa.
Piotrek98igo Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 ew mozesz podkrecic sztange,ostatnio kolega mial to samo niedoladowanie 0,2bara podkrecilismy i jest ok...inne przyczyny to n75,dziura w dolocie.
IDUAL Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 ew mozesz podkrecic sztange,ostatnio kolega mial to samo niedoladowanie 0,2bara podkrecilismy i jest ok...inne przyczyny to n75,dziura w dolocie. Kolego tu mowa o silniku AHU on nie ma zmiennej geometri łopatek więc żadną sztangą nie pokręci.
vauxhall95 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 ew mozesz podkrecic sztange,ostatnio kolega mial to samo niedoladowanie 0,2bara podkrecilismy i jest ok...inne przyczyny to n75,dziura w dolocie. Kolego tu mowa o silniku AHU on nie ma zmiennej geometri łopatek więc żadną sztangą nie pokręci. co ty gadasz,jak zawor upustowy byl wydluzony to bedzie niedoladowanie,za wczesnie opuszcza.
Grzesiekkbc Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Pełen obrót na gruszce ile podniesie ciśnienia podczas doładowania?
tomiqu Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Jak ktoś już zauważył ten motor nie ma zmiennej geometrii ( mam 1Z, AHU wstawione bo 1Z się nie wyświetla ) Motor nie łapie notlaufa i w miarę szybko rozpędza się do 160 ale katalogowego 183 to raczej nie osiągnie przez to niedoładowanie. Skoro N75 jest od upuszczania nadmiaru ciśnienia to raczej nie jest to jego wina. Posprawdzam jeszcze wężyki od N75 i gumowe łączniki układu dolotowego. W sumie auto ma 15 lat więc może już turbina wymaga regeneracji, swoją drogą jaki to może być koszt takiej regeneracji?
Killer1984 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Skoro N75 jest od upuszczania nadmiaru ciśnienia to raczej nie jest to jego wina. Zacinający się zaworek N75 potrafi upuścić za dużo ciśnienia... u Ciebie najprawdopodobniej będzie: - dziura w dolocie - rozregulowana sztanga i zawcześnie otwierający się zawór upustowy - zacinający się N75 Ja bym odpiął wężyk od gruszki i sprawdził czy w ogóle turbina nadmucha więcej niż w tej chwili jeśli nie będzie w stanie to na pierwszy ogień szukanie dziury w dolocie a jeśli będziesz pewien, że cały układ jest szczelny to sztanga do skrócenia i dopiero myśleć o regeneracji... chyba, że masz za dużo gotówki
Robson04 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Ja bym odpiął wężyk od gruszki i sprawdził czy w ogóle turbina nadmucha więcej niż w tej chwili I po tym zabiegu, jeżeli turbina jest sprawna, nastąpi przeładowanie i tryb awaryjny. Ten zabieg pozwoli ci na ustalenie, co jest niesprawne.
tomiqu Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Czyli mam rozumieć, że po odpięciu węża od gruszki przy sprawnej turbinie nastąpi odczuwalne "kopnięcie"? Czy taki zabieg nie zaszkodzi turbinie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się