Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Czym wkręcić tłoczek z tyłu przy zmianie np. klocków


robert3384

Rekomendowane odpowiedzi

To mój patent i nie wszystkim może się spodobać

co będzie nam potrzebne:

20110420477.jpg

w moim przypadku:

1-klucz imbus 6mm

2-blacha 5mm z nagwintowanym otworem

3- klucz do dokręcania tarczy w szlifierce kontowej

i do pracy

20110420478.jpg

20110420479.jpg

dokręcany śrubę imbusem aż poczujemy niewielki opór a następnie przekręcamy klucz od szlifierki w prawo

następnie powtarzamy cykl.

mam nadzieje że komuś pomogę tym sposobem :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wszystko ok ale wystarczy kręcić samym kluczem do kątówki i dociskać. Stosowane od lat :) A tak to :hi: za chęci takich tutaj potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka.

Zawsze trzeba wciskać i kręcić tłoczek . Jak miałem praktyki jeszcze to szef miał taką śrubę z lewym gwintem , zakończoną bolcami pasującymi do zacisku . Idealnie pasowała , chociaż w starych fiatach 125p to nie szło tak łatwo . Czasem w trzech cofaliśmy tłoczki. To jest dwoje trzyma szczypcami zaciskowymi zacisk a jeden kręcił tą śrubą . Teraz sam jak robie u siebie to dociskam ściskami murarskimi , a kręcę szczypcami zaciskowymi . Wiem że łatwo uszkodzić osłonę tłoczka , ale trza uważać i będzie git .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wszystko ok ale wystarczy kręcić samym kluczem do kątówki i dociskać. Stosowane od lat :) A tak to :hi: za chęci takich tutaj potrzeba.

Zgadza się ja też ostatnio wymieniałem klocki, wystarczył klucz od kątówki-ważne by się ruszyło a potem już elegancko idzie :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem tłoczki k***sko ciężko wchodzą. Ja jeden prawy wkręcałem i wciskałem (jakoś szło), ale drugi tylko się kręcił i tutaj patencik zdałby egzamin :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W b6 ten wolny bieg tłoczka jest dość duży dosyć mocno trzeba docisną aby tłoczek załapał na gwint (kluczem do szlifierki nie dałem rady docisnąć) . Ja to robię długimy szczypcami.Rozkręcam zacisk ,wyjmuję klocki zakładam zacisk i skręcam na dolną śrubę, wtedy wszystko sztywno siedzi i nic mi nie ucieka przy dociskaniu i wkręcaniu tłoczka,odchalam zacisk do tyłu abym mógł swobodnie dojść szczypcami. Jak tłoczek zaskoczy na gwint odkręcam dolną śrubę wymieniam klocki,skręcam wszystko na ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w norauto za cos kolo 20-30zl byl taki prosty wichajster to wpychania tloczkow... duzego fiata napewno nie ogarnie ale do nowszych aut jest jak znalazl;)

do tego bocianki 2 min i tylni zacisk zrobiony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:gwizdanie: ja to kiedys zabkami probowalem i poszlo... :mysli: nie polecam

tez tak mozna robiłem tym sposobem uważac trzeba strasznie :thumbdown:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wkręcałem za pomocą ściska stolarskiego i klucza do szlifierki kątowej. idzie jak po maśle :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy każdy sposób jest dobry (poza typu BRECHA :wallbash: ). ja patent wykorzystałem po przygodach z audi 80 B4 w a 4 też się sprawdziło. Niby prosta rzecz a tyle sprawia problemów tym którzy zaczynają przygodę z AUDI.

Piszemy po to aby pomóc.

Moje pierwsze auto to AUDI 80 B4 1994r. ABT/LPG 2.0 (jak ktoś jeździł to wie) drugie to A4 B5 1998r. ADR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w skrzynce narzędziowej uszkodzoną nasadkę 24. Zeszlifowałem na szlifierce tak, że mi zostały dwa bolczyki naprzeciwko siebie, w sam raz pasuje do tłoczka w moim aucie. Zakładam na ten zeszlifowany klucz przedłużkę i grzechotkę i naprzód, tłoczki wchodzą ekspresowo. Opiera się zacisk o tarczę i na przedłużce można przycisnąć aby zaczął się wkręcać. Kumple non stop przychodzą po ten wynalazek, każdy mówi że nie miał problemów z jego użyciem. Polecam takie rozwiązanie. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w skrzynce narzędziowej uszkodzoną nasadkę 22. Zeszlifowałem na szlifierce tak, że mi zostały dwa bolczyki naprzeciwko siebie, w sam raz pasuje do tłoczka w moim aucie. Zakładam na ten zeszlifowany klucz przedłużkę i grzechotkę i naprzód, tłoczki wchodzą ekspresowo. Opiera się zacisk o tarczę i na przedłużce można przycisnąć aby zaczął się wkręcać. Kumple non stop przychodzą po ten wynalazek, każdy mówi że nie miał problemów z jego użyciem. Polecam takie rozwiązanie. :>

wrzuć foto, hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

semi281 ,patent jak najbardziej :good: . Również jestem ciekawy jak to wygląda,zrób fotkę :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie, nasadka nie 22 a 24 :embarrassed:

Cyknąłem dziś kilka fotek, zgodnie z życzeniem wstawiam:

DSCF6651_hnswexp.JPG

DSCF6652_hnswenw.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...