juby_p Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Witam w tym temacie chciałem przybliżyć bądź wyjaśnić pogląd że LPG sinik powinien palić więcej niż PB. Ja zgadzam się z tą teorią niektórzy sie niezgadzają więc zapraszam do dyskusji. Fakty. http://autogaz-instalacje.pl/informacje-ogolne/porownanie-wlasciwosci-lpg-i-benzyny/ artykuł o właściwościach paliw. Z niego widzimy że PB ma wartość opałową 47,31 MJ/kg a PB 44,03MJ/kg, do tego średni ciężar objętościowy benzyny to 750kg/m3 czyli jeden litr waży 0,75kg a ciężar objętościowy LPG 530kg/m3 czyli jeden litr waży 0,53kg. Teraz trochę matematyki: 1.) Obliczmy ile energii jest w jednym litrze benzyny: 0,75kg * 44,03MJ/kg = 33,0225MJ 2.) Obliczmy ile energii jest w jednym litrze LPG: 0,53kg * 47,31MJ/kg = 25,0743MJ 3.) Zakładając że moc z litra benzyny to 100% obliczamy 25,0743 / 33,0225 = (około) 0,78 4.) Wniosek z litra LPG otrzymujemy około 80% energii w porównaniu do PB stąd większe spalanie LPG przy prawidłowym ustawieniu instalacji. Wykorzystane dane do obliczeń pochodzą z internetu znalezione na www.google.pl są średnimi wartościami i mogą się wahać w zależności od temperatury w jakiej były by mierzone ale myślę że do tych celów wystarczą. Zapraszam do dyskusji.
adrianus Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 wykazales nizsza kalorycznosc paliwa, ale w poprzedniej dyskusji biles piane o wypalanie gniazd zaworowych w glowicy z powodu spalanie takiej samej ilosci gazu jak benzyny. co powiesz w takim razie o benzynie pb91, ogolno dostepnej u naszych sasiadow, jest mniej kaloryczna niz pb95 i pb98, takze jezdzac na niej, pewnie wg ciebie tez wypali glowice, a np na wlepce na klapce u mnie dedykowaana waszka to wlasnie 91. pisales aby pokonac kilkadziesiat tys kilometrow na gazie i sie przekonamy, to co powiesz na to ze w ciagu zeszlego roku pokonalem daewoo tico na gazie ponad 50tys!! km i nic, ale to nic sie nei wydarzylo, do dzis smiga jak szatan
juby_p Opublikowano 6 Maja 2011 Autor Opublikowano 6 Maja 2011 Po pierwsze nie byłem piany bo odrazu napisałem ze ma niższą kaloryczność i dlatego trzeba spalic go więcej niż PB. I że wystarczy wpisać sobie w google zeby sie tego dowiedzieć. Po drugie liczba oktanowa to nie kaloryczność tylko obrazowo mówiąc im wiecej oktanów tym trudniej zapalne. LPG ma bodajze 115. Silnik na benzynie dobiera sobie sam czasy wtrysków na podstawie lambdy tak zeby mieszanka paliwowo powietrzna nie była za uboga. Jak masz prawidłowo ustawiona instalka LPG (IV generacji) to Ecu benzynowe nadal potrafi to skorygować a sterownik gazu musi mieć tak ustawiony mnożnik żeby tak korekcja nie była pozazakresem (żeby sie mapa nie rozjechała). Podsumowywując LPG musi spalic więcej zeby otrzymać ta samoa moc co na PB i żeby mieszanka nie była za uboga, jazda na ubogiej mieszance grozi przegżaniem głowicy i w konsekwencji wypaleniem gniazd zaworowych a moze nawet dziur w tłokach. A czy to Tico paliło mniej LPG niż PB??? jak twierdziłeś/ twierdziliście w poprzednim temacie??? tylko nie tak ze mniej po przejechaniu tych 50tyś jak już mu sie pozapiekały wtryski i zasyfiły tylko mniej niż przed założeniem LPG lub Tico sasiada bez LPG. Chyba już rozumiesz że piłem do tego ze na LPG silnik jest bezpieczny i nic mu sie niestanie podwarunkiem ze LPG jest dobrze ustawione a wtedy LPG połknie wiecej niż PB porównując w litrach a wy sie z tego śmieliście, co niektórzy mają samochody jeżdzace do 5700RPM a potem uuuuuuubogo.
hubipl9 Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 Zapytam jeszcze tak z czystej ciekawości. Czy silniki w pełni wykorzystują paliwo, które trafia do cylindra? Jest ono spalane w stu procentach? Silnik przejmuje całą energię zawartą w paliwie?
juby_p Opublikowano 6 Maja 2011 Autor Opublikowano 6 Maja 2011 prosto mówiąc dopuki miemamy mieszanki bogatej to praktycznie w 100% jak mamy zaduzo paliwa do powietrza to poprostu niema tlenu do spalania.
pablosan Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 Juby P napisał prawdę i oczywistą oczywistość . Faktycznie są "asiory" co twierdzą, że pali mniej LPG niż Pb95?
jihad Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 co powiesz w takim razie o benzynie pb91, ogolno dostepnej u naszych sasiadow, jest mniej kaloryczna niz pb95 i pb98, takze jezdzac na niej, pewnie wg ciebie tez wypali glowice, a np na wlepce na klapce u mnie dedykowaana waszka to wlasnie 91. Nie widziałem poprzdniego wątku i może coś mnie ominęło, ale o ile się orientuję to oznaczenie 91, 95 i 98 nie ma nic współnego z kalorycznością. Te trzy benzyny mają po prostu różną odporność na spalanie stukowe. Generalnie im wiekszy stopień sprężania tym łatwiej o spalanie stukowe - należy stosować benzyny o wyższej liczbie oktanowej. Jeżeli dla twojego silnika dedykowana jest 91, to lepsza nic nie da, ale też i nie zaszkodzi (poza portfelem).
juby_p Opublikowano 6 Maja 2011 Autor Opublikowano 6 Maja 2011 Jeżeli dla twojego silnika dedykowana jest 91, to lepsza nic nie da, ale też i nie zaszkodzi (poza portfelem). A niejest tak ze sterowniek w jakimś stopniu adaptuje mapę zapłonu na podstawie odczytów z czujnika spalania stukowego?
jihad Opublikowano 7 Maja 2011 Opublikowano 7 Maja 2011 Nie wiem, ale wydaje mi się, że w przypadku zastosowania benzyny o niższej liczbie oktanowej niż należałoby, czujnik zadziała i nie dopusci do uszkodzeń w silniku. Oczywicie kosztem mocy.
tomek44480 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Paliwo nie spalone, wraca spowrotem do zbiornika przewodami zwrotnymi.
Buba Opublikowano 5 Stycznia 2013 Opublikowano 5 Stycznia 2013 W trasie spalanie mam mniej więcej takie samo na PB i LPG (różnica może 1l). Mierzone przez wiele kilometrów. Trzeba tylko mieć dobrą instalkę i poświęcić z godzinkę na regulację. Tutaj specjalnie robiłem testy z pustym bakiem ADR z licznikiem od eSy
fucken Opublikowano 5 Stycznia 2013 Opublikowano 5 Stycznia 2013 no co. wydech tylko zrobiłem No no:wink: fajnie się zbiera ile instalka do 2.7? 3,5tyś?
prezesik18 Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Jak masz dobrej jakości reduktor, wtryski i instalka jest idealnie wyregulowana to w mocy nie ma różnicy. Dla pewności możesz podjechać na hamownie i się przekonać
uris Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 No właśnie , z tego co czytałem nie jest możliwe uzyskanie takiej samej mocy jak na PB , na LPG zawsze będzie spadek 5-10%
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się