Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Co rozłącza klime


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja dziś zaobserwowałem temp zew 30C ze gdy wentylator wejdzie na wyższy bieg to wszystko jest ok kompresor się nie rozłącza tylko monie zastanawia jedno jedna z rurek jest zimna a druga ciepła i to mocno klima chłodzi dobrze po raz kolejny podłączyłem Vaga i zero błędów

Opublikowano

jedna z rurek jest zimna a druga ciepła i to mocno klima chłodzi dobrze po raz kolejny podłączyłem Vaga i zero błędów

Rurka od strony wysokiego absolutnie nie powinna parzyć, ma być lekko ciepła, inaczej mamy znak że coś z odbiorem ciepła jest nie tak. Probponuję porządnie wymyć skraplacz bo może być zawalony i nie zapewnia odbioru ciepła z układu.

Opublikowano

Na climatroniku 01 kanał nic nie wywala :mysli: :mysli: :mysli:

az dziwne, mi też rozłącza ale tylko jak jest gorąco na zewnątrz (ok28stC.) i na postoju, koleś mi mówił że to może być zbyt duże ciśnienie spowodowane: za dużo czynnika, lub źle odprowadzane jest ciepło z któreś nagrzewnicy-chłodnicy

nawet na krótko łączyłem czujnik niskiego i wysokiego ciśnienia i dalej rozłącz klime .na dniach wymienie jeszcze panel klimatronika i zobaczymy MA KTOŚ DOSTĘP DO ETKI potrzebuję jakie czujniki są w nagrzewnicy klimatronika Rocznik auta 95[br]Dopisany: 31 Maj 2011, 00:01_________________________________________________Panel klimatronika wymieniony dalej to samo :wallbash:

Opublikowano

tak jak pisałem wyżej, upusciłem troszkę gazu i narazie jest ok

spróbuj spuścić trochę wciśnij ten wentylek na jakieś 5-7 sekund i zobacz

nic nie ryzykujesz

Opublikowano

na pewno czujnikiem który może wpływać na pracę klimy jest czujnik temperatury na parowniku. Jak dokładnie czujnik ciśnienia sprawdzałeś? I powiedz czy przy takiej przerywanej pracy z nawiewów leci ciepłe czy zimnie powietrze.

Czy gość od klimy patrzył co się dzieje na manometrach przy tych objawach,to odpowiedziałoby jednoznacznie czy czujnik ciśnienia w układzie jest sprawny.

Opublikowano

tak jak pisałem wyżej, upusciłem troszkę gazu i narazie jest ok

spróbuj spuścić trochę wciśnij ten wentylek na jakieś 5-7 sekund i zobacz

nic nie ryzykujesz

Tak zrobiłem i dalej to samo

na pewno czujnikiem który może wpływać na pracę klimy jest czujnik temperatury na parowniku. Jak dokładnie czujnik ciśnienia sprawdzałeś? I powiedz czy przy takiej przerywanej pracy z nawiewów leci ciepłe czy zimnie powietrze.

Czy gość od klimy patrzył co się dzieje na manometrach przy tych objawach,to odpowiedziałoby jednoznacznie czy czujnik ciśnienia w układzie jest sprawny.

W moim roczniku nie ma czujnika na parowniku,cisnienia są takie jak powinły być.To co zaobserwowałem to najczęściej się to dzieje jak gwałtownie naduszę na gaz,jak rozłącze kostke przy przepustnicy klima nie działa może tu gdzieś tkwi przyczyna,może jest jakiś czujnik na silniku co odpowiada za jakieś obroty :mysli:

Opublikowano

Kolego ja rozwiązałem swój problem z rozłączającą się klima. Wymieniłem panel klimatronic o numerach 8LO820043D, doszedłem po numerze vin że taki ma iść do mojego rocznika.Wcześniej miałem panel 8DO820043H (już kupiłem auto z tym panelem) z tym oznaczeniem szedł jak dobrze pamiętam w rocznikach 95-96. Przed wymianą panela nie pamiętał panel klimatronic ustawień po restarcie silnika. Po wymianie problem pamięci rozwiązał się. Ale po wymianie panela śnieżynka paliła się, ale nie załączała się klima. Miałem błąd na vagu 792 włącznik ciśnieniowy F-129, przerwa lub zwarcie. Wymieniłem ten włącznik i dalej było to samo. Okazało się że do przewodu co idzie do tego włącznika (kostka 4 pinowa) była dołożona masa przy złączce przewodów pod plastikiem od strony kierowcy koło lampy. Odpiąłem tą masę, połączyłem kabelki, były rozczepione. Od tej pory klima działa super. (pewnie jakiś magik wsadził zły panel, był problem z załączaniem się klimy, więc odwalił jakąś sztukę)

Opublikowano

Chociaż tobie się udało ;( ja zmieniłem panel z auta z tego samego rocznika ,chociaż różnił się literką na końcu i dalej to samo :wallbash: Jak nie dam rady to też będę musiał co wykombinować :embarrassed:Z skąd dowiedziałeś sie o numerze tego panela

Opublikowano

Byłem u elektryka samochodowego żeby sprawdził mi instalację do klimatronika i stwierdził że mam panel nie do tego rocznika. Podałem mu vin, zadzwonił do koleszki i podał mu numer klimatronika jaki ma iść do mojego rocznika. Zapomniałem dodać, że na starym klimatroniku vag nie widział błędu 792.

Opublikowano

Dzisiaj znów walczyłem i jak na przekaźnik podam kontrolka masę na sterowanie (żółtozielony) przewód to klima chodzi,ale w momencie jak klima się powinna wyłączyć(lecz nie wyłączy się bo przekaźnik jest za sterowany)to obroty spadają.Co powoduje z skąd bierze się sygnał że obroty mają wzrosnąć po załączeniu klimy?

Opublikowano

1. Może opornica siedzi? Wentylator załącza się na drugi bieg?

2. Jeśli będziesz miał końcówkę szczotek (albo się podwieszą) w wentylatorze, to wentylator nie będzie miał takich obrotów jak trzeba i też będą zbyt duże ciśnienia.

Opublikowano

Wentylator sprawne opornica też problem leży po stronie Ecu,przepustnicy itp.w przyszłym tygodniu zmienię przepustnice,ecu i zobacz co wyjdzie[br]Dopisany: 16 Lipiec 2011, 03:29_________________________________________________Przepustnica wymieniona ECU też Czujnik zasycanego powietrza,czujnik temperatury wewnętrznej też,a klima się włącza i wyłącza i tak w kółko.Co jeszcze mogę wymienić żeby to prawidłowo działało

Opublikowano

Sprężarka jest produkcji Denso czy Zexel? W starszych rocznikach zazwyczaj szedł Zexel, te sprężarki miały czujnik prędkości obrotowej, jeżeli jest uszkodzony lub niepodłączony to całość może głupieć.

Opublikowano

sprężarka Zexela wymontowana z anglika sprawdzona przed demontażem Gdzie się podłącza ten czujnik obrotów w samej sprężarce ?

Opublikowano

a wiec ja mialem to samo,i problemem byl kabelek przy samej sprezarce.Ale ale w autach z klima jest cos takiego jak raptownie dasz gazu to odcina klima i zaraz sie zalacza tylko nie pamietam ktory to przekaznik ja bym go sprobowal podmienic.Niewiem ale cos mi swita ze to 147

Opublikowano

a wiec ja mialem to samo,i problemem byl kabelek przy samej sprezarce.Ale ale w autach z klima jest cos takiego jak raptownie dasz gazu to odcina klima i zaraz sie zalacza tylko nie pamietam ktory to przekaznik ja bym go sprobowal podmienic.Niewiem ale cos mi swita ze to 147

Co miałeś z tym przewodem przy sprężarce?Takiego przekaźnika chyba niema od klimy na pewno jest 267

Opublikowano

Miałem takie objawy jak u autor tego posta---i co-- poczytałem trochę na naszym forum i stwierdziłem że jeżeli rozłącza klimę a potem załącza ,to dzieje się tak z powodu mało wydajnej chłodnicy klimy zwanej skraplaczem.Wymyłem dokładnie ową chłodnicę woda pod ciśnieniem z węza ogrodowego.Odpaliłem auto.Po przejechaniu 45 km na trasie i po kilku minutach w korkach (przy 29 stopniach w cieniu)klima stabilnie chłodziła bez jakichkolwiek przerw w pracy.Mycie skraplacza pomogło.Po zajechaniu na miejsce otworzyłem maskę i sprawdziłem ciepłotę aluminiowych przewodów.Cienki przewód ciepły (przed myciem skraplacza bardzo gorący-parzący)--drugi grubszy przewód zimny.Myślę że na początek taką nieskomplikowaną czynność może wykonać każdy-koszt żaden trochę wody,ale teraz czynnik chłodzący ma się gdzie skroplić,co na pewno podnosi wydajność układu.

Opublikowano

Dzisiaj w serwisie sugerowali że w moim przypadku (zamarzanie parownika) waśnie czujnik temp. na parowniku jest uszkodzony i klima warjuje. Nie wyłącza klimy i dochodzi do zamarznięcia parownika aż powietrze przestaje lecieć z kratek. Po wyłączeniu klimy po minucie wszystko ustępuje i tak w kółko. Jak się dostać do tego czujnika ? Da radę samemu czy raczej warszat ?

Opublikowano

Panowie podpinam się pod temat. W moim adr jest tak samo podczas gwałtownego przyspieszania lub przy gazowania. Klima się wyłącza na chwilę i zarazem włącza. Co daje znać po przekaźniku ,,cyka". Wystarczy że na postoju nagle przy gazuję klima się wyłączy i po unormowaniu się obrotów ,,800-900" załącza się z powrotem. Jeżeli chodzi o schłodzenie auta nie ma to wpływu ponieważ te odstępy są bardzo krótkie. Podczas normalnej jazdy nie ma problemu. Czytałem że jest to celowe aby zachować moc silnika. To prawda?

Opublikowano

Tak, to prawda, wszystko masz OK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...