endriuu Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 u Dzika 46 PLN za litr Gear 300. Kupiłem 2 litry - musiałem dolac jakies 0.3 starego. stary wygladal przyzwoicie - na pewno nie byl to gnój.
wicio82 Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 pewnie ze nie gnoj chyba ze ma ponad pol miliona przejechane a nie wie ja dolalem olej przy wymianie uszczelki wybieraka koszt 8zł uszczelki i skrzynia ladnie cicho pracuje jak na 326tys licznikowe:) maly wlos i przez ta uszczelke by mi sie wysaczyl caly ojej gdybym nie zauwazyl ze jest mokra
SotoM Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 olej traci swoje własciwosci... dobre... nie wiem skad ludzie takie bzdury sie dowiaduja... w instrukcji moze jest to napisane gdzies ze oleju w skrzyni sie nie wymienia ale w ASO zmieniaja uwierzcie... jakiej firmy olej nalejecie to obojetne ważne aby spełniał SAE 75W90/ API;GL4 nie moze byc to olej który nadaje sie równierz do GL5 ja do swojej skrzyni rok temu nalałem Castrol Syntrans. i wszystko fafa...
daro5 Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 u Dzika 46 PLN za litr Gear 300. Kupiłem 2 litry - musiałem dolac jakies 0.3 starego. stary wygladal przyzwoicie - na pewno nie byl to gnój. Witam Też się zastanawiam nad Motulem Gear 300 75W-90 , ale boję się że coś się ze skrzynią stanie (rozcieknie czy coś gorszego). Jak długo na nim już jeździcie?
endriuu Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 u Dzika 46 PLN za litr Gear 300. Kupiłem 2 litry - musiałem dolac jakies 0.3 starego. stary wygladal przyzwoicie - na pewno nie byl to gnój. Witam Też się zastanawiam nad Motulem Gear 300 75W-90 , ale boję się że coś się ze skrzynią stanie (rozcieknie czy coś gorszego). Jak długo na nim już jeździcie? tam nie ma zadnych cisnien zeby cos rozciekło. lej - nie patrz.
I r o Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 nie moze byc to olej który nadaje sie równierz do GL5 a owy motul gear 300 ma właśnie właściwości API GL-5 myślałem, że to lepiej nawet bo ma lepsze właściwości smarowania, możesz to rozwinąć kolego
daro5 Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Szukam właśnie karty charakterystyki tego oleju i zauważyłem błąd w jej opisie i prawie wszyscy kopiują ją i wklejają do swoich ofert. A mianowicie w większości piszą: APROBATY: API GL-5, API GL-5, MIL-L-2105D a chyba powinno być: APROBATY: API GL-5, API GL-4, MIL-L-2105D bo poco powtarzać. [br]Dopisany: 31 Maj 2011, 21:12_________________________________________________Nie chodziło mi o ciśnienie tylko o jego właściwości i te dodatki EXTREME PRESSURE jak również: Cytat: "Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozje chemiczna stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5. Wyczytałem to szukając info o olejach. I stąd moje obawy Ale faktycznie olej MOTUL GEAR 300 75W-90 jest tym wyjątkiem bo spełnia normę GL - 4 i GL - 5
endriuu Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5. http://www.motul.de/system/product_descriptions/technical_data_sheets/106/Gear%20300%2075W90_GB.pdf?1290086772 Gear 300 spelnia GL4 i GL5. jak najbardziej nadaje sie do naszych skrzyn.
daro5 Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 No właśnie, a w aukcjach i sklepach internetowych często i gęsto pojawia się przy tym oleju tylko GL-5 I to myli i wprowadza nutkę niepewności. Ale i tak chciał bym znać opinię kogoś kto jeździ na tym oleju już jakiś czas.
rikardo Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 No właśnie, a w aukcjach i sklepach internetowych często i gęsto pojawia się przy tym oleju tylko GL-5 I to myli i wprowadza nutkę niepewności. Ale i tak chciał bym znać opinię kogoś kto jeździ na tym oleju już jakiś czas. Olejem który posiada specyfikacje VW do skrzyni na pewno jest Castrol http://allegro.pl/castrol-taf-x-75w90-synt-olej-przekladniowy-0-5l-i1646651963.html której nie ma ten motul. Nie twierdzę, że motul jest zły ale na forum często czytało się Castrolu pozytywne opinie. Jeżeli nie chcesz oleju z ASO to może zastosować olej który ma normę VW.
daro5 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Wolał bym kupić oryginalny w ASO niż castrol bo on jest rozlewany u nas. A jeśli chodzi o specyfikację VW to może nie opłaca się o nią starać bo z tego co widać na forach większość jest zdania że ojeju w skrzyni się nie wymienia i stąd mały popyt, a może mają podpisaną umowę i odpalają im działkę, a my naiwni myślimy że to cudowny olej do naszego autka. Nie wiem czy tak jest tak tylko myślę, bo w gruncie rzeczy mało jest olei posiadającą tę specyfikację jeśli chodzi oczywiście o oleje przekładniowe.
Daimos Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 olej do skrzyni z ASO to właśnie CASTROL TAF-X 75W90
rikardo Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Decyzje co zastosujesz musisz podjąć sam. Ja już raz zrobiłem eksperyment z olejem Febi do wspomagania i przy skrzyni kupiłem oryginalny z ASO.
k0za Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 zaglądałem dziś pod auto i nadal nie wiem o której uszczelce mowa, chyba że na samym korku spustowym bo innej możliwości chyba nie ma. a tak wygląda moja skrzynka
kalik Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Pod korkiem nie ma żadnej uszczelki. Jeżeli leci ze skrzyni to z uszczelnienia na wybieraku lub ze środka na wałku przekazującym (nie spotkałem się jeszcze z wyciekiem z tego uszczelniacza).
Gość lightfighter87 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Tej zimy zdecydowałem się na wymianę, przeczytałem całą masę specyfikacji i innych pierdół - Castrol Taf-X Manual 75w90. To co wypłynęło ze skrzyni wyglądało jakby ktoś tam narzygał. Weszło prawie 2,5 litra, wymieniłem od razu korek spustowy (kilka zł w ASO). Biegi przestały haczyć, skrzynia o wiele ciszej pracuje, biegi można zmieniać jednym palcem. Ogólnie same plusy z mojej strony po tym zabiegu, nie zauważyłem wad. Skoro niby nie wymienia się tego oleju to dlaczego jest produkowany i mają go w serwisie ?? Może zamiast oleju lepiej jest wymienić skrzynię biegów, ot tajemnica ASO
kapete Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Potwierdzam rikardo, mechanik chciał zalać elfa, ale w sklepie sprawdzili specyfikację i okazało się że z tego co mieli tylko castrol spełniał wymagania. Skrzynia chodzi jak nowa.
endriuu Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Potwierdzam rikardo, mechanik chciał zalać elfa, ale w sklepie sprawdzili specyfikację i okazało się że z tego co mieli tylko castrol spełniał wymagania. Skrzynia chodzi jak nowa. co to znaczy miec aprobate VW? tzn zaplacic VW za posiadanie takiej apropaty. podobnie jest z 505.01 507.00 itp. zaplacisz masz - nie zaplacisz VW nie daje prawa na umieszczanie normy na butli pomimo tego, ze olej ja spelnia.
hubresm Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 W sobotę wymieniłem olej, kupiłem jednak Motula Gear 300, ponieważ ten jest syntetyk a Motyl chyba nie. Potwierdzę wrażenia kolegów, dźwignia zmiany biegów chodzi znacznie kulturalniej. Ps. zostało mi 0,5 litra jakby ktoś chciał, oddam za 3 browary.
daro5 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 A jaki klucz użyłeś bo ktoś pisał że to imbus z dziurką. Tylko jaki numer gdybyś podał. Może da się przewiercić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się