majkel_majki Opublikowano 16 Lipca 2018 Opublikowano 16 Lipca 2018 Z tego co się orientuję wszystkie piasty są identyczne.
rad11 Opublikowano 19 Lipca 2019 Opublikowano 19 Lipca 2019 Czy wymianę można przeprowadzić bez klucza dynamometrycznego? Dociągnąć śrubę dużą siłą i tyle czy raczej klucz jest konieczny?
MemberA4 Opublikowano 19 Lipca 2019 Opublikowano 19 Lipca 2019 (edytowane) Można, ale jak się ma taki klucz lub ma możliwość pożyczenia to lepiej go użyć. Edytowane 19 Lipca 2019 przez MemberA4
jaras99 Opublikowano 7 Czerwca 2021 Opublikowano 7 Czerwca 2021 Czy łożysko tył w B6 jest takie samo w ośce jak i Q? Jestem po swapie na Q. Wiem że moje łożyska były wporzo a teraz mam jakiś problem z hałasem z tyłu i wibracjami i chciałbym łożyska przerzucić
pelonek1 Opublikowano 7 Czerwca 2021 Opublikowano 7 Czerwca 2021 30 minut temu, jaras99 napisał: Czy łożysko tył w B6 jest takie samo w ośce jak i Q? Jestem po swapie na Q. Wiem że moje łożyska były wporzo a teraz mam jakiś problem z hałasem z tyłu i wibracjami i chciałbym łożyska przerzucić Masz quattro, masz hałas i wibracje, taki to napęd Czy hałas jest zawsze, czy zwiększa się przy pokonywaniu łuków?
jaras99 Opublikowano 7 Czerwca 2021 Opublikowano 7 Czerwca 2021 2 godziny temu, pelonek1 napisał: Masz quattro, masz hałas i wibracje, taki to napęd Czy hałas jest zawsze, czy zwiększa się przy pokonywaniu łuków? Wibracje, szum jest mocno wyczuwalny w przedziale 70-80km/h Wyżej ustają wibracje ale szum pozostaje. Padło na niewywazony wał. Zawlokłem go do wały 24.pl. dziś dzwonili że wał idealny i Pan na tyle uprzejmy, że oprócz skasowania 250 zł to sprzedał info że niedawno miał S4 B6 z identycznymi obajwami i winne były łożyska tył. Także powielam pytanie. Czy łożyska z ośki tył podejdą to Q?
pelonek1 Opublikowano 7 Czerwca 2021 Opublikowano 7 Czerwca 2021 (edytowane) Godzinę temu, jaras99 napisał: Także powielam pytanie. Czy łożyska z ośki tył podejdą to Q? Jeśli chodzi o same łożysko to jest takie same, piasty już są inne i raczej nie uda Ci się wyjąć łożyska z jednej piasty i założyć w drugą. Edytowane 7 Czerwca 2021 przez pelonek1
pelonek1 Opublikowano 7 Czerwca 2021 Opublikowano 7 Czerwca 2021 Godzinę temu, jaras99 napisał: Wibracje, szum jest mocno wyczuwalny w przedziale 70-80km/h Wyżej ustają wibracje ale szum pozostaje. Olej zmieniałeś w dyfrze przed montażem. Jak tak to jak wyglądał stary olej. Mi kiedyś w A6 C6 też coś huczało z tyłu, wymieniłem obydwa łożyska z tyłu w kołach i nic się nie zmieniło, mechanik mówi że jeszcze z przodu by wymienił bo to raczej z przodu wg niego jest jednak powiedziałem że nie, spuściłem olej z dyfra i okazało się że było w nim bardzo dużo opiłków, także coś się mieliło/zmieliło, po wymianie dyfra nic nie huczy.
jaras99 Opublikowano 7 Czerwca 2021 Opublikowano 7 Czerwca 2021 4 minuty temu, pelonek1 napisał: Olej zmieniałeś w dyfrze przed montażem. Jak tak to jak wyglądał stary olej. Mi kiedyś w A6 C6 też coś huczało z tyłu, wymieniłem obydwa łożyska z tyłu w kołach i nic się nie zmieniło, mechanik mówi że jeszcze z przodu by wymienił bo to raczej z przodu wg niego jest jednak powiedziałem że nie, spuściłem olej z dyfra i okazało się że było w nim bardzo dużo opiłków, także coś się mieliło/zmieliło, po wymianie dyfra nic nie huczy. Olej wymieniałem przed montażem. Stary był w kolorze whiskey ale klarowny. Opiłków nie zauważyłem. Wymienię chyba te łożyska i jak będzie ....uj to nie wiem co, zacznę może z dyfrem coś myśleć
jaras99 Opublikowano 7 Czerwca 2021 Opublikowano 7 Czerwca 2021 35 minut temu, pelonek1 napisał: Jeśli chodzi o same łożysko to jest takie same, piasty już są inne i raczej nie uda Ci się wyjąć łożyska z jednej piasty i założyć w drugą. Jak są takie same to powinienem ogarnąć przełożenie.
pelonek1 Opublikowano 7 Czerwca 2021 Opublikowano 7 Czerwca 2021 Żeby nie było w gorszym stanie jak te które masz, narobisz się i może okazać się że trzeba będzie nowe łożyska montować. Jeśli chodzi o mnie to ja bym ich nie ruszał jeśli przy pokonywaniu łuków hałas się nie zwiększa, bo to nie będą łożyska kół wtedy.
jaras99 Opublikowano 7 Czerwca 2021 Opublikowano 7 Czerwca 2021 (edytowane) 19 minut temu, pelonek1 napisał: Żeby nie było w gorszym stanie jak te które masz, narobisz się i może okazać się że trzeba będzie nowe łożyska montować. Jeśli chodzi o mnie to ja bym ich nie ruszał jeśli przy pokonywaniu łuków hałas się nie zwiększa, bo to nie będą łożyska kół wtedy. Łuków nie testowałem. Jak założę wał to porobie trochę testów z uwzględnieniem łuków. Wał już odhaczony, pozostają łożyska, dyfer bądź torsen Z łożyskami może i masz rację. Nowe SKF za niecała stówkę można kupić. Kupię, wymienię i tym sposobem można będzie i łożyska odhaczyć Edytowane 7 Czerwca 2021 przez jaras99
Homiczek Opublikowano 9 Maja 2023 Opublikowano 9 Maja 2023 Hej Wymieniałem wczoraj łożysko z tyłu (FWD) i jak dokręcałem i dobiłem te 200Nm to już wszystko stało i nie dało się kręcić, a co dopiero jeszcze dobijać 180stopni. Dobiłem może 45 . Ale to wszystko poluzowałem, bo to dziwne że tak mocno, Znalazłem potem na autodata, żeby dokręcać tylko 145Nm i tak zrobiłem. Kwestia czy po dowaleniu tych 200Nm koło wam się coś obracało ? może klucz już styrany mam hmm, ale 200 to już duża siła
AndrzejK. Opublikowano 19 Grudnia 2023 Opublikowano 19 Grudnia 2023 W dniu 9.05.2023 o 09:48, Homiczek napisał(a): Znalazłem potem na autodata, żeby dokręcać tylko 145Nm i tak zrobiłem. I jak po dokręceniu tym momentem z autodaty, , wszystko jest w porządku z łożyskiem/ jego pracą? Nie ma luzu na kole? Pytam, bo jednak jest spora rozbieżność między tymi dwoma wartościami (190Nm+180stopni vs 145Nm). Dzięki za opinię.
Langista Opublikowano 19 Grudnia 2023 Opublikowano 19 Grudnia 2023 (edytowane) 190 Nm + 180° masz na przegub do zwrotnicy, mega przesadzone według mnie bo wisiałem na kluczu żeby te ostatnie stopnie dokręcić no ale nie jestem inżynierem 😅 Edytowane 19 Grudnia 2023 przez Langista
AndrzejK. Opublikowano 20 Grudnia 2023 Opublikowano 20 Grudnia 2023 4 godziny temu, Langista napisał(a): wisiałem na kluczu żeby te ostatnie stopnie dokręcić no ale nie jestem inżynierem 😅 Dobrze napisane🤣 Czyli ta wartość dotyczy przegubu do zwrotnicy..... rozumiem więc, że te 145Nm dokręcenie łożyska piasty tył to wartość prawidłowa?
Langista Opublikowano 20 Grudnia 2023 Opublikowano 20 Grudnia 2023 Nie oglądałem ale jest to prawdopodobne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się