Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana łożyska tylnego koła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tego co się orientuję wszystkie piasty są identyczne.

Opublikowano

Czy wymianę można przeprowadzić bez klucza dynamometrycznego? Dociągnąć śrubę dużą siłą i tyle czy raczej klucz jest konieczny?

Opublikowano (edytowane)

Można, ale jak się ma taki klucz lub ma możliwość pożyczenia to lepiej go użyć. 

 

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Czy łożysko tył w B6 jest takie samo w ośce jak i Q? 

Jestem po swapie na Q. Wiem że moje łożyska były wporzo a teraz mam jakiś problem z hałasem z tyłu i wibracjami i chciałbym łożyska przerzucić

Opublikowano
30 minut temu, jaras99 napisał:

Czy łożysko tył w B6 jest takie samo w ośce jak i Q? 

Jestem po swapie na Q. Wiem że moje łożyska były wporzo a teraz mam jakiś problem z hałasem z tyłu i wibracjami i chciałbym łożyska przerzucić

Masz quattro, masz hałas i wibracje, taki to napęd :wink:

Czy hałas jest zawsze, czy zwiększa się przy pokonywaniu łuków?

Opublikowano
2 godziny temu, pelonek1 napisał:

Masz quattro, masz hałas i wibracje, taki to napęd :wink:

Czy hałas jest zawsze, czy zwiększa się przy pokonywaniu łuków?

Wibracje, szum jest mocno wyczuwalny w przedziale 70-80km/h 

Wyżej ustają wibracje ale szum pozostaje.

Padło na niewywazony wał. Zawlokłem go do wały 24.pl. dziś dzwonili że wał idealny i Pan na tyle uprzejmy, że oprócz skasowania 250 zł to sprzedał info że niedawno miał S4 B6 z identycznymi obajwami i winne były łożyska tył.

Także powielam pytanie. Czy łożyska z ośki tył podejdą to Q?

 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, jaras99 napisał:

Także powielam pytanie. Czy łożyska z ośki tył podejdą to Q?

Jeśli chodzi o same łożysko to jest takie same, piasty już są inne i raczej nie uda Ci się wyjąć łożyska z jednej piasty i założyć w drugą.

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano
Godzinę temu, jaras99 napisał:

Wibracje, szum jest mocno wyczuwalny w przedziale 70-80km/h 

Wyżej ustają wibracje ale szum pozostaje.

Olej zmieniałeś w dyfrze przed montażem. Jak tak to jak wyglądał stary olej. Mi kiedyś w A6 C6 też coś huczało z tyłu, wymieniłem obydwa łożyska z tyłu w kołach i nic się nie zmieniło, mechanik mówi że jeszcze z przodu by wymienił bo to raczej z przodu wg niego jest jednak powiedziałem że nie, spuściłem olej z dyfra i okazało się że było w nim bardzo dużo opiłków, także coś się mieliło/zmieliło, po wymianie dyfra nic nie huczy.

Opublikowano
4 minuty temu, pelonek1 napisał:

Olej zmieniałeś w dyfrze przed montażem. Jak tak to jak wyglądał stary olej. Mi kiedyś w A6 C6 też coś huczało z tyłu, wymieniłem obydwa łożyska z tyłu w kołach i nic się nie zmieniło, mechanik mówi że jeszcze z przodu by wymienił bo to raczej z przodu wg niego jest jednak powiedziałem że nie, spuściłem olej z dyfra i okazało się że było w nim bardzo dużo opiłków, także coś się mieliło/zmieliło, po wymianie dyfra nic nie huczy.

Olej wymieniałem przed montażem. Stary był w kolorze whiskey ale klarowny. Opiłków nie zauważyłem. 

Wymienię chyba te łożyska i jak będzie ....uj to nie wiem co, zacznę może z dyfrem coś myśleć

Opublikowano
35 minut temu, pelonek1 napisał:

Jeśli chodzi o same łożysko to jest takie same, piasty już są inne i raczej nie uda Ci się wyjąć łożyska z jednej piasty i założyć w drugą.

Jak są takie same to powinienem ogarnąć przełożenie. 

Opublikowano

Żeby nie było w gorszym stanie jak te które masz, narobisz się i może okazać się że trzeba będzie nowe łożyska montować. Jeśli chodzi o mnie to ja bym ich nie ruszał jeśli przy pokonywaniu łuków hałas się nie zwiększa, bo to nie będą łożyska kół wtedy.

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, pelonek1 napisał:

Żeby nie było w gorszym stanie jak te które masz, narobisz się i może okazać się że trzeba będzie nowe łożyska montować. Jeśli chodzi o mnie to ja bym ich nie ruszał jeśli przy pokonywaniu łuków hałas się nie zwiększa, bo to nie będą łożyska kół wtedy.

Łuków nie testowałem. Jak założę wał to porobie trochę testów z uwzględnieniem łuków.

Wał już odhaczony, pozostają łożyska, dyfer bądź torsen:facepalm:

Z łożyskami może i masz rację. Nowe SKF za niecała stówkę można kupić. Kupię, wymienię i tym sposobem można będzie i łożyska odhaczyć

Edytowane przez jaras99
Opublikowano

Hej

 

Wymieniałem wczoraj łożysko z tyłu (FWD) i jak dokręcałem i dobiłem te 200Nm to już wszystko stało i nie dało się kręcić, a co dopiero jeszcze dobijać 180stopni. Dobiłem może 45 .

 

Ale to wszystko poluzowałem, bo to dziwne że tak mocno, Znalazłem potem na autodata, żeby dokręcać tylko 145Nm i tak zrobiłem.

 

Kwestia czy po dowaleniu tych 200Nm koło wam się coś obracało ? może klucz już styrany mam hmm, ale 200 to już duża siła

Opublikowano
W dniu 9.05.2023 o 09:48, Homiczek napisał(a):

Znalazłem potem na autodata, żeby dokręcać tylko 145Nm i tak zrobiłem.

I jak po dokręceniu tym momentem  z autodaty, , wszystko jest w porządku z łożyskiem/ jego pracą?

Nie ma luzu na kole?

Pytam, bo jednak jest spora rozbieżność między tymi dwoma wartościami (190Nm+180stopni vs 145Nm).

Dzięki za opinię.

Opublikowano (edytowane)

190 Nm + 180° masz na przegub do zwrotnicy, mega przesadzone według mnie bo wisiałem na kluczu żeby te ostatnie stopnie dokręcić no ale nie jestem inżynierem 😅

Edytowane przez Langista
Opublikowano
4 godziny temu, Langista napisał(a):

wisiałem na kluczu żeby te ostatnie stopnie dokręcić no ale nie jestem inżynierem 😅

 Dobrze napisane🤣

Czyli ta wartość dotyczy przegubu do zwrotnicy..... rozumiem więc, że te 145Nm dokręcenie łożyska piasty tył to wartość prawidłowa?

Opublikowano

Nie oglądałem ale jest to prawdopodobne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...