Weekendowy Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 Jakieś 2 miesiące temu tempomat pojawił się i w moim aucie, ale obiecałem Dominikowi (dominikt1 - dzięki za pomoc z tempomatem), że wrzucę zdjęcia obudowy kolumny kierownicy po wyciąciu miejsca na manetkę tempmatu. Obudowa kolumny kierownicy z mojego auta miała delikatny ślad, który wskazywał gdzie należy ciąć by obudowa pasowała pod manetkę. Operację przeprowadziłem w następujący sposób: 1. Grubym ołówkiem budowlanym narysowałem sobie linię, po której miałem ciąć. Linia była narysowana z zapasem, bo jak wiadomo lepiej poprawić niż uciąć za dużo za pierwszym razem. 2. Krawędzie proste wyciąłem ręczną piłką do metalu. 3. Łuk wychapałem obcęgami do cięcia przewodów a wystrzępione kawałki poobcinałem nożem tapicerskim. 4. Promień łuku oraz krawędzie po cięciu piłką do metalu obrobiłem papierem ściernym - najpierw grubym a potem drobnoziarnistym. 5. W trakcie montażu obudowy musiałem ją ponownie zdjąć i jeszcze trochę popracować papierem nad promieniem, bo szpara, które robiła się pomiędzy częściami obudowy była za duża. Jak ma być na tip top to na tip top Trochę zabawy z tym jest, głównie ze względu na docinanie nożem tapicerskim. Obudowa jest dość twarda i idzie to mozolnie, ale w miarę sprawna manualnie osoba sobie poradzi Oto efekty, które udało mi się uzyskać:
A4_Dominik_WAW Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 Jakieś 2 miesiące temu tempomat pojawił się i w moim aucie, ale obiecałem Dominikowi (dominikt1 - dzięki za pomoc z tempomatem), że wrzucę zdjęcia obudowy kolumny kierownicy po wyciąciu miejsca na manetkę tempmatu. Obudowa kolumny kierownicy z mojego auta miała delikatny ślad, który wskazywał gdzie należy ciąć by obudowa pasowała pod manetkę. Operację przeprowadziłem w następujący sposób: 1. Grubym ołówkiem budowlanym narysowałem sobie linię, po której miałem ciąć. Linia była narysowana z zapasem, bo jak wiadomo lepiej poprawić niż uciąć za dużo za pierwszym razem. 2. Krawędzie proste wyciąłem ręczną piłką do metalu. 3. Łuk wychapałem obcęgami do cięcia przewodów a wystrzępione kawałki poobcinałem nożem tapicerskim. 4. Promień łuku oraz krawędzie po cięciu piłką do metalu obrobiłem papierem ściernym - najpierw grubym a potem drobnoziarnistym. 5. W trakcie montażu obudowy musiałem ją ponownie zdjąć i jeszcze trochę popracować papierem nad promieniem, bo szpara, które robiła się pomiędzy częściami obudowy była za duża. Jak ma być na tip top to na tip top Trochę zabawy z tym jest, głównie ze względu na docinanie nożem tapicerskim. Obudowa jest dość twarda i idzie to mozolnie, ale w miarę sprawna manualnie osoba sobie poradzi Oto efekty, które udało mi się uzyskać: Nom i moje gratulacje moim zdaniem wygląda to bardzo dobrze i trzeba wiedzieć że to nie ori. Zapewniam że lepsza wycięta obudowa niż nowa z ASO bo i tak kolor będzie się różnił. Gratulacje
Jakub555 Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Witam I ja się przygotowuje do wymiany ( rezania,popularne słowo tutaj na forum ) Zamówiłem cały sprzęt od kolegi dominikt1 Czytałem dobre kilka razy temat wymiany modułu,manetki fis oraz dołożenie manetki na tempomat, I tu WIELKA prośba,czy możecie coś polecić na co zwrócić dużą uwagę, na co trzeba bardzo uważać żeby czegoś nie popsuć,urwać itp Z góry ślicznie dziękuje
wrclaguna Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 Witam! Czy taki moduł podejdzie pod tempomat , a może i pod multi . Może źle szukałem ale chyba nie macie tu takiego numerku z literą T na końcu: 8E0 953 549 T Dzięki za pomoc tak podejdzie pod TEMPOMAT i MULTI
mirget Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Witam Wszystkich. Czy przy dokładaniu tylko tempomatu muszę wymienić też taśmę kierownicy.
letallec Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Chyba muszę ciąć koszty i ze swojej zrobić MF, czyli dokupić poduszkę i znaleźć rozgałęzienie wiązek w kierownicy - trapez... Czy ktoś może odczytać jaki nr ma ten trapez, może normalnie da się go dokupić w ASO? Pewnie były jeszcze 3 wersje tego trapezu, bo dla multitronica, podgrzewanej i zwykłej MF. Kupując całą kierownice, niezależnie w jakim stanie (byle zdobyć trapez) trzeba by było jeszcze wiedzieć jak rozpoznawać te trapezy, tutaj np. wydaje się być za dużo gniazd: http://moto.allegro.pl/kierownica-skorzana-audi-a3-a4-a5-a6-a8-i1499433921.html Dzwon do sprzedawcy i próbuj wytargować sam moduł. Ja tak zrobiłem i nie było problemu. Im więcej gniazd tym wiecej funkcjonalnosci, wiec do multi moze byc chyba kazdy.[br]Dopisany: 30 Marzec 2011, 14:42_________________________________________________ Trapezy nie są sprzedawane oddzielnie w ASO - tylko z kierownicą. No chyba że ktoś Ci odsprzeda to na allegro, choć szczerze wątpie. Pamiętaj również o tym, że przy montowaniu MF w B6 , nie możesz dać modułu z B7. Pozdro, Mi sie udalo, wiec raczej nie powinno byc problemu z zdekompletowaniem kiery i modulu
antonio Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Witam Wszystkich. Czy przy dokładaniu tylko tempomatu muszę wymienić też taśmę kierownicy. niee tylko zmieniasz moduł i dokładasz manetkę
miszcz_kierownicy Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Na początku zacznę od tego iż jest duży problem aby gdziekolwiek kupić kiere skórzaną multi czteroramienną z B6. Czy do moduł: 8E0 953 549 N z taśmą 12-pinową jak dokupię trójramienną s-line z B7 multi będzie wszystko bez problemu działać?
A4_Dominik_WAW Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Na początku zacznę od tego iż jest duży problem aby gdziekolwiek kupić kiere skórzaną multi czteroramienną z B6. Czy do moduł: 8E0 953 549 N z taśmą 12-pinową jak dokupię trójramienną s-line z B7 multi będzie wszystko bez problemu działać? Z tym modułem działają kierownice multi ale z B6, do kiery z B7 trzeba już mieć moduł Q.
Onkel Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Dzisiaj tak przeglądam forum i z ciekawości wszedłem w zmiane modułu po tempomat. Ide do auta podpinam VAG i okazuje sie że mój moduł podejdzie pod tempomat bo ma literke N. Nurtowało mnie tylko gdzie zzmieścić tą manetkę koło manetki od kierunków ale dzięki koledze J.a.r.o.D wszystko się wyjaśniło. Teraz tylko zapytam jeśli podpiąłem i komputer pokazał modu z N na końcu to śmiało mogę zamawiać tempomat i zakładać u siebie??? Bo w module poniżej wejścia na manetke kierunków i długich będzie wejście na manetkę tempomatu czy tak??
miszcz_kierownicy Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Dzisiaj tak przeglądam forum i z ciekawości wszedłem w zmiane modułu po tempomat. Ide do auta podpinam VAG i okazuje sie że mój moduł podejdzie pod tempomat bo ma literke N. Nurtowało mnie tylko gdzie zzmieścić tą manetkę koło manetki od kierunków ale dzięki koledze J.a.r.o.D wszystko się wyjaśniło. Teraz tylko zapytam jeśli podpiąłem i komputer pokazał modu z N na końcu to śmiało mogę zamawiać tempomat i zakładać u siebie??? Bo w module poniżej wejścia na manetke kierunków i długich będzie wejście na manetkę tempomatu czy tak?? Tak jest
audilover Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Witam, Czy modul/sterownik z literka L pasuje do sedana? Kupiłem taki wczoraj i chcę się upewnić, że nie popełniłem jakiegoś błedu np. że do mojego auta odpowiedni moduł to N?
czarownik3 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Witam A jak po zmianie modułu z pełnym fisem i tempomatem nie można się połączyć z modułem w 16- steering whell , nie widzi go wcale to co to może być, po canie ? musi czy co ? Moduł z 2006r niestety numery zamazane nieczytelne Na razie dołożyłem sobie tylko manetkę do pełnego fisu do mojego oryginalnego modułu 8E0 953 549 F i działa. Wskazanie mnie przeraziło 40l na postoju
domin79 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Witam A jak po zmianie modułu z pełnym fisem i tempomatem nie można się połączyć z modułem w 16- steering whell , nie widzi go wcale to co to może być, po canie ? musi czy co ? Moduł z 2006r niestety numery zamazane nieczytelne Na razie dołożyłem sobie tylko manetkę do pełnego fisu do mojego oryginalnego modułu 8E0 953 549 F i działa. Wskazanie mnie przeraziło 40l na postoju ...pewnie moduł z A6 też tak miałem kupiłem z zamazanymi literkami i kupa brak połączenia w 16
A4_Dominik_WAW Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Witam A jak po zmianie modułu z pełnym fisem i tempomatem nie można się połączyć z modułem w 16- steering whell , nie widzi go wcale to co to może być, po canie ? musi czy co ? Moduł z 2006r niestety numery zamazane nieczytelne Na razie dołożyłem sobie tylko manetkę do pełnego fisu do mojego oryginalnego modułu 8E0 953 549 F i działa. Wskazanie mnie przeraziło 40l na postoju Dokładnie tak jak kolega Dominik napisał moduł jest z A6 C6 wyglądają identycznie albo uszkodzony moduł, wyślij mi zdjęcie dużego gniazda z tyłu modułu (chodzi o rozkład pinów w tym gnieździe) i powiem Ci czy moduł jest z A4 czy A6 bo tylko tak można to rozpoznać jeżeli numery są zdrapane.
wrclaguna Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Wrzucilem rozpiske Modulu pewnie sie przyda http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=170979.0
czarownik3 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Panowie po zakodowaniu 03- Abs Brakes ładnie wszystko się kończy, giną błędy. Ale po jeździe autem wychodzi na to ze nie działa esp, w momencie gdy ma zadziałać kontrolka zapala się na stałe a sterownik wypluwa błąd 0077 - Stering Angle Sensor (G85) . Jakieś pomysły co to może być , czy jeśli pomyliłem się o jeden ząbek na kolumnie przy zakładaniu kiery to coś takiego będzie krzaczyć ? Przed kodowaniem było wszystko dobrze , esp działało a sterownik zakodowałem poprawnie , za którymś razem ale poprawnie bo mam skany z przed roboty, poprawne kodowanie powtarzałem kilkakrotnie. Problem rozwiązany, jak wpinałem taśme air bagu nie wpieły sie dwa zatrzaski na czujniku obrotu G85 i był luźny. Błedy wykasowane i lata. Nie pracujcie przy aucie po nockach :>
miszcz_kierownicy Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Pany.... czy taśma 4E0953541A będzie działać z modułem 8E0953549N? Taśma jest 12-pinowa ale nie jestem pewiem czy będzie obsługiwać multifunkcję wraz z kierą czteroramienną z B6?
A4_Dominik_WAW Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Pany.... czy taśma 4E0953541A będzie działać z modułem 8E0953549N? Taśma jest 12-pinowa ale nie jestem pewiem czy będzie obsługiwać multifunkcję wraz z kierą czteroramienną z B6? Ta taśma 4E0953541A jest z modelu B7, Ty potrzebujesz 8E0953541E lub 8E0953541D
miszcz_kierownicy Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Pany.... czy taśma 4E0953541A będzie działać z modułem 8E0953549N? Taśma jest 12-pinowa ale nie jestem pewiem czy będzie obsługiwać multifunkcję wraz z kierą czteroramienną z B6? Ta taśma 4E0953541A jest z modelu B7, Ty potrzebujesz 8E0953541E lub 8E0953541D a ta taśma nie podejdzie do kiery czteroramiennej z multi z B6? Bo nie chcę kiery z B7
Rekomendowane odpowiedzi