Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pomocy czy jest tam ktoś :confused4:

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hej koledzy,

Czy mógłby ktoś opisać jak skasować błąd ESP, czujnik skrętu kierownicy G85 w B7.

Błąd pojawił się po wymianie modułu kierownicy na Q.

Pełny FIS odpaliłem, tempomat i kierownicę MF też, wszystko zgodnie z opisem pre pl.

Ale tego błędu w opisany sposób nie da się wykasować i skalibrować czujnika bo na VCDS 10.6 gdy wchodzę w 03 ABS, nie mam aktywnego przycisku LOGIN 11. Coś mi się wydaje, że w B7 jest inna procedura.

Poradźcie coś koledzy.

Opublikowano

Mogę się mylić ale spróbuj tak, odpal auto - koła prosto, wciśnij na jakieś 10 sekund na maxa pedał hamulca później pójść i ruszaj jedź i skręcaj na maxa w lewo później na maxa w prawo zatrzymaj się i zobacz czy kontrolka zgasła jeżeli nie powtórz całą procedurę.

Opublikowano

Spróbuję jutro, może pomoże.

Jest jeszcze jedna możliwość. Na Ross-tech wyczytałem, że w a4 8E występują dwa rodzaje elektronicznych modułów hamulców:

1. Bosch 5.7

2. Bosch 8.0

Cała procedura opisana na forum zgadza się z tym co piszą na ross-tech dla modułu 5.7. Może ja posiadam moduł 8.0. Dla tego modułu jest opisana procedura jak w linku:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Brake_Electronics_(Bosch_8.0)#Coding

Co o tym sądzicie?

Opublikowano

Masz hamulce Bosch 8.0, żeby skasować czujnik skręty trzeba wejść w [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] i tam wyskalować Kierownicę czyli 30 stopni w prawo i w lewo [Done, Go Back] i gotowe

Opublikowano

Wreszcie sobie z problemem poradziłem.

Okazało się, że mam moduł hamulców Bosch 8.0

Kalibracja czujnika skrętu powinna wyglądać tak:

Basic Setting

Sensor for Steering Angle (G85)

[select]

[03 - ABS Brakes]

[Fault Codes - 02]

[Done, Go Back]

Start Engine (session still running).

Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

[Meas. Blocks - 08]

Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[security Access - 16]

Enter 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

All fault codes should have disappeared.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

ESP-Sensor Unit (G419)

[select]

[03 - ABS Brakes]

[security Access - 16]

Enter 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 069

[Go!]

Field 2 should show OK after a successful Calibration.

[Done, Go Back]

[Meas. Blocks - 08]

Group 010 Field 1/2 (Longitudinal Acceleration Sensor (G251))

Specification: ±1.25 m/s²

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

All fault codes should have disappeared.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

( cytat z wiki ross-tech )

Inaczej tego nie zrobi.

Podejrzewam, że w B6 montowany był moduł Bosch 5.7 a w B7 moduł Bosch 8.0

Jeśli ktoś reza B7, tak właśnie powinien wykonać kalibrację.

Jeśli komuś potrzebna pomoc, chętnie służę, póki jestem świeżo po zabiegu i wszystko pamiętam. Pisać śmiało na pw.

Pozdro

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie uruchamiania tempomatu ktoś zakładał moduł z b6 do b7 bo u siebie nie mogę go dodać w silniku :mysli:

Opublikowano

Na taki bład 00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95) 001 - Upper Limit Exceeded i brak klaksonu pomogło tylko wymiana taśmy na inną.Może takie info komuś się przyda. Dzieki Dominik

Opublikowano

Na taki bład 00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95) 001 - Upper Limit Exceeded i brak klaksonu pomogło tylko wymiana taśmy na inną.Może takie info komuś się przyda. Dzieki Dominik

Fajnie że pomogło :good: myślę że swoją za dużo kręciłeś po wyjęciu i coś mogło pęknąć i później nie stykać, może jakaś taśma się zagięła itp. ważne że problem rozwiązany :cool1:

Opublikowano

Witam,

Jestem po wymianie modułu na L i dołożeniu tempo i fisa. Wszytko ładnie śmiga. Miałem problem chyba jak większość z ABS. Kiedy kalibrowałem czujnik skrętu pojawiło mi się -2.5 i tak zostawiłem u was było 5 ale mi się to nie chce przestawić. Zrobiłem całą resztę i błędy poznikały. Jutro porobię screeny to pokarze. Czy to nie jest dziwne? Nie miałem też nigdzie napisane tam - Tolerance when straight 0???? Kolejny problem to to, że bardzo ciężko kręci się kierownicą. Wspomaganie chyba działa ale tył kierownicy mi haczy o przód obudowy?! :wallbash: Czy jest taka możliwość że nie wsunąłem do końca modułu i teraz jest on za blisko kierownicy?? Chyba jutro rano będę musiał jeszcze raz rozebrać i poprawić, czy wystarczy poluzować tą dolną śrubkę - imbus i popchnąć wszytko niżej po wcześniejszym ściągnięciu obudów czy muszę wyciągać kiere itd?? Kierownica zdziera mi ten laminat z obudowy jak nią kręce!! :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Opublikowano
Witam,

Jestem po wymianie modułu na L i dołożeniu tempo i fisa. Wszytko ładnie śmiga. Miałem problem chyba jak większość z ABS. Kiedy kalibrowałem czujnik skrętu pojawiło mi się -2.5 i tak zostawiłem u was było 5 ale mi się to nie chce przestawić. Zrobiłem całą resztę i błędy poznikały. Jutro porobię screeny to pokarze. Czy to nie jest dziwne? Nie miałem też nigdzie napisane tam - Tolerance when straight 0???? Kolejny problem to to, że bardzo ciężko kręci się kierownicą. Wspomaganie chyba działa ale tył kierownicy mi haczy o przód obudowy?! Czy jest taka możliwość że nie wsunąłem do końca modułu i teraz jest on za blisko kierownicy?? Chyba jutro rano będę musiał jeszcze raz rozebrać i poprawić, czy wystarczy poluzować tą dolną śrubkę - imbus i popchnąć wszytko niżej po wcześniejszym ściągnięciu obudów czy muszę wyciągać kiere itd?? Kierownica zdziera mi ten laminat z obudowy jak nią kręce!!

Tak jak piszesz.. odkrec obudowy, imbuska popusc i pchnij do przodu :) chyba ze zle zalozyles tasme pod kiera to juz bedzie troche lipa.,
Opublikowano

Tak zrobiłem już jest ok!! Jeszcze zworka w kostce licznika bo spryskiwacze świecą hehe :>

Opublikowano
Tak zrobiłem już jest ok!! Jeszcze zworka w kostce licznika bo spryskiwacze świecą hehe

Sciagnij klapke od strony bezpiecznikow i jest sredni dostep do tej kostki ale da sie zrobic.. ja bez zbednego odkrecania pulki pod kiera i licznika zrobilem trzy autka :good:

Opublikowano

Zamienię moduł z A4 B6 8E0 953 549 L na 8E0 953 549 Q lub odsprzedam. Otrzymałem informację, że prawdopodobnie winą nie działania tempomaty jest moduł z B6.

Opublikowano
Tak zrobiłem już jest ok!! Jeszcze zworka w kostce licznika bo spryskiwacze świecą hehe

Sciagnij klapke od strony bezpiecznikow i jest sredni dostep do tej kostki ale da sie zrobic.. ja bez zbednego odkrecania pulki pod kiera i licznika zrobilem trzy autka :good:

Mam autko w wersji angielskiej więc przez bezpieczniki nie da rady za daleko. Trzeba obudowę dolną odkręcić :no:

Opublikowano
Mam autko w wersji angielskiej więc przez bezpieczniki nie da rady za daleko. Trzeba obudowę dolną odkręcić

A no w takim razie to tak :kwasny:

Po co wy kupujecie te auta z fabryczna wada :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

Niestety taki to kraj, że wszytko jest na odwrót hehe zarobki też... Opanowałem to dziś rano wszystko śmiga jak trzeba.

Pozdrawiam wszystkich co mi pomogli :good:

Opublikowano

I ja już jestem po wymianie. Wsio śmiga jak tralala i to za pierwszym razem. Najgorsze było wycinanie w obudowie,a tak to pestka... Polecam wszystkim. Radość z nowej zabawki bezcenna... Dzięki chłopaki za elegancki opisik!

pozdr :hi:

Opublikowano

Witam,

Po wymianie modułu na L i zakodowaniu wszystko śmiga aż miło ale dzisiaj zeskanowałem błędy i znalazł mi w 16 steering wheel:

blad_w_16.jpg

Czy wystarczy, że wykonam procedurę przyuczenia czyli:

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy.

Czy będe musiał przejść przez wszystko jeszcze raz??

Chciałem sprawdzić też Air BAG ale pojawia mi się coś takiego:

untitledpytanie.jpg

Czy mogę bez problemu zaznaczyć YES?

Opublikowano

1. Tylko przyuczyć VIN

2. Aby wejść w AIR-BAG musisz akceptować YES :yes2: (to ostrzeżenie o możliwości uwalenia sterownika ale nie martw się A4 to nie dotyczy)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...