krokodyl1 Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Hej koledzy, Czy mógłby ktoś opisać jak skasować błąd ESP, czujnik skrętu kierownicy G85 w B7. Błąd pojawił się po wymianie modułu kierownicy na Q. Pełny FIS odpaliłem, tempomat i kierownicę MF też, wszystko zgodnie z opisem pre pl. Ale tego błędu w opisany sposób nie da się wykasować i skalibrować czujnika bo na VCDS 10.6 gdy wchodzę w 03 ABS, nie mam aktywnego przycisku LOGIN 11. Coś mi się wydaje, że w B7 jest inna procedura. Poradźcie coś koledzy.
A4_Dominik_WAW Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Mogę się mylić ale spróbuj tak, odpal auto - koła prosto, wciśnij na jakieś 10 sekund na maxa pedał hamulca później pójść i ruszaj jedź i skręcaj na maxa w lewo później na maxa w prawo zatrzymaj się i zobacz czy kontrolka zgasła jeżeli nie powtórz całą procedurę.
krokodyl1 Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Spróbuję jutro, może pomoże. Jest jeszcze jedna możliwość. Na Ross-tech wyczytałem, że w a4 8E występują dwa rodzaje elektronicznych modułów hamulców: 1. Bosch 5.7 2. Bosch 8.0 Cała procedura opisana na forum zgadza się z tym co piszą na ross-tech dla modułu 5.7. Może ja posiadam moduł 8.0. Dla tego modułu jest opisana procedura jak w linku: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Brake_Electronics_(Bosch_8.0)#Coding Co o tym sądzicie?
grzechuwoj Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Masz hamulce Bosch 8.0, żeby skasować czujnik skręty trzeba wejść w [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] i tam wyskalować Kierownicę czyli 30 stopni w prawo i w lewo [Done, Go Back] i gotowe
krokodyl1 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Wreszcie sobie z problemem poradziłem. Okazało się, że mam moduł hamulców Bosch 8.0 Kalibracja czujnika skrętu powinna wyglądać tak: Basic Setting Sensor for Steering Angle (G85) [select] [03 - ABS Brakes] [Fault Codes - 02] [Done, Go Back] Start Engine (session still running). Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead. [Meas. Blocks - 08] Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° Tolerance (when straight): ±5.0 ° [Done, Go Back] [security Access - 16] Enter 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] [Done, Go Back] [Fault Codes - 02] All fault codes should have disappeared. [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] ESP-Sensor Unit (G419) [select] [03 - ABS Brakes] [security Access - 16] Enter 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 069 [Go!] Field 2 should show OK after a successful Calibration. [Done, Go Back] [Meas. Blocks - 08] Group 010 Field 1/2 (Longitudinal Acceleration Sensor (G251)) Specification: ±1.25 m/s² [Done, Go Back] [Fault Codes - 02] All fault codes should have disappeared. [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] ( cytat z wiki ross-tech ) Inaczej tego nie zrobi. Podejrzewam, że w B6 montowany był moduł Bosch 5.7 a w B7 moduł Bosch 8.0 Jeśli ktoś reza B7, tak właśnie powinien wykonać kalibrację. Jeśli komuś potrzebna pomoc, chętnie służę, póki jestem świeżo po zabiegu i wszystko pamiętam. Pisać śmiało na pw. Pozdro
grzechuwoj Opublikowano 2 Czerwca 2011 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Mam pytanie odnośnie uruchamiania tempomatu ktoś zakładał moduł z b6 do b7 bo u siebie nie mogę go dodać w silniku
woodzuu Opublikowano 2 Czerwca 2011 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Na taki bład 00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95) 001 - Upper Limit Exceeded i brak klaksonu pomogło tylko wymiana taśmy na inną.Może takie info komuś się przyda. Dzieki Dominik
A4_Dominik_WAW Opublikowano 2 Czerwca 2011 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Na taki bład 00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95) 001 - Upper Limit Exceeded i brak klaksonu pomogło tylko wymiana taśmy na inną.Może takie info komuś się przyda. Dzieki Dominik Fajnie że pomogło myślę że swoją za dużo kręciłeś po wyjęciu i coś mogło pęknąć i później nie stykać, może jakaś taśma się zagięła itp. ważne że problem rozwiązany
audilover Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Witam, Jestem po wymianie modułu na L i dołożeniu tempo i fisa. Wszytko ładnie śmiga. Miałem problem chyba jak większość z ABS. Kiedy kalibrowałem czujnik skrętu pojawiło mi się -2.5 i tak zostawiłem u was było 5 ale mi się to nie chce przestawić. Zrobiłem całą resztę i błędy poznikały. Jutro porobię screeny to pokarze. Czy to nie jest dziwne? Nie miałem też nigdzie napisane tam - Tolerance when straight 0???? Kolejny problem to to, że bardzo ciężko kręci się kierownicą. Wspomaganie chyba działa ale tył kierownicy mi haczy o przód obudowy?! Czy jest taka możliwość że nie wsunąłem do końca modułu i teraz jest on za blisko kierownicy?? Chyba jutro rano będę musiał jeszcze raz rozebrać i poprawić, czy wystarczy poluzować tą dolną śrubkę - imbus i popchnąć wszytko niżej po wcześniejszym ściągnięciu obudów czy muszę wyciągać kiere itd?? Kierownica zdziera mi ten laminat z obudowy jak nią kręce!! :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:
Lukaszxxx Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Witam,Jestem po wymianie modułu na L i dołożeniu tempo i fisa. Wszytko ładnie śmiga. Miałem problem chyba jak większość z ABS. Kiedy kalibrowałem czujnik skrętu pojawiło mi się -2.5 i tak zostawiłem u was było 5 ale mi się to nie chce przestawić. Zrobiłem całą resztę i błędy poznikały. Jutro porobię screeny to pokarze. Czy to nie jest dziwne? Nie miałem też nigdzie napisane tam - Tolerance when straight 0???? Kolejny problem to to, że bardzo ciężko kręci się kierownicą. Wspomaganie chyba działa ale tył kierownicy mi haczy o przód obudowy?! Czy jest taka możliwość że nie wsunąłem do końca modułu i teraz jest on za blisko kierownicy?? Chyba jutro rano będę musiał jeszcze raz rozebrać i poprawić, czy wystarczy poluzować tą dolną śrubkę - imbus i popchnąć wszytko niżej po wcześniejszym ściągnięciu obudów czy muszę wyciągać kiere itd?? Kierownica zdziera mi ten laminat z obudowy jak nią kręce!! Tak jak piszesz.. odkrec obudowy, imbuska popusc i pchnij do przodu chyba ze zle zalozyles tasme pod kiera to juz bedzie troche lipa.,
audilover Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Tak zrobiłem już jest ok!! Jeszcze zworka w kostce licznika bo spryskiwacze świecą hehe :>
Lukaszxxx Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Tak zrobiłem już jest ok!! Jeszcze zworka w kostce licznika bo spryskiwacze świecą hehe Sciagnij klapke od strony bezpiecznikow i jest sredni dostep do tej kostki ale da sie zrobic.. ja bez zbednego odkrecania pulki pod kiera i licznika zrobilem trzy autka
grzechuwoj Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Zamienię moduł z A4 B6 8E0 953 549 L na 8E0 953 549 Q lub odsprzedam. Otrzymałem informację, że prawdopodobnie winą nie działania tempomaty jest moduł z B6.
audilover Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Tak zrobiłem już jest ok!! Jeszcze zworka w kostce licznika bo spryskiwacze świecą hehe Sciagnij klapke od strony bezpiecznikow i jest sredni dostep do tej kostki ale da sie zrobic.. ja bez zbednego odkrecania pulki pod kiera i licznika zrobilem trzy autka Mam autko w wersji angielskiej więc przez bezpieczniki nie da rady za daleko. Trzeba obudowę dolną odkręcić
Lukaszxxx Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Mam autko w wersji angielskiej więc przez bezpieczniki nie da rady za daleko. Trzeba obudowę dolną odkręcić A no w takim razie to tak Po co wy kupujecie te auta z fabryczna wada :polew:
audilover Opublikowano 5 Czerwca 2011 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Niestety taki to kraj, że wszytko jest na odwrót hehe zarobki też... Opanowałem to dziś rano wszystko śmiga jak trzeba. Pozdrawiam wszystkich co mi pomogli
studziany Opublikowano 5 Czerwca 2011 Opublikowano 5 Czerwca 2011 I ja już jestem po wymianie. Wsio śmiga jak tralala i to za pierwszym razem. Najgorsze było wycinanie w obudowie,a tak to pestka... Polecam wszystkim. Radość z nowej zabawki bezcenna... Dzięki chłopaki za elegancki opisik! pozdr
audilover Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Witam, Po wymianie modułu na L i zakodowaniu wszystko śmiga aż miło ale dzisiaj zeskanowałem błędy i znalazł mi w 16 steering wheel: Czy wystarczy, że wykonam procedurę przyuczenia czyli: Dodatkow przyuczenie VINu : W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy. Czy będe musiał przejść przez wszystko jeszcze raz?? Chciałem sprawdzić też Air BAG ale pojawia mi się coś takiego: Czy mogę bez problemu zaznaczyć YES?
antonio Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 1. Tylko przyuczyć VIN 2. Aby wejść w AIR-BAG musisz akceptować YES (to ostrzeżenie o możliwości uwalenia sterownika ale nie martw się A4 to nie dotyczy)
Rekomendowane odpowiedzi