zając87 Opublikowano 28 Maja 2011 Opublikowano 28 Maja 2011 Witam wszystkich Mam problem taki że w tamtym roku założyłem nowe łożysko i teraz znowu zaczyna mi wyć nie wiem czemu nie dokręcam ich mocno. Drugie łożysko ma luz ale bije się dokręcić żeby szybciej się nie wykończyło.Może ktoś z was miał już taki problem??
swir88 Opublikowano 28 Maja 2011 Opublikowano 28 Maja 2011 auto było bite w tyl ?? morze masz cos krzywe ...
Mario82A4 Opublikowano 28 Maja 2011 Opublikowano 28 Maja 2011 Kolego a jakiej firmy łożyska założyłeś ? Bierznie zewnętrzną jak wbijałeś w piaste ? Ile czasu mineło od założenia łożysk ?
Góral65 Opublikowano 28 Maja 2011 Opublikowano 28 Maja 2011 przede wszystkim jakie łożysko zakładałeś jeśli te z najtańszych to się nie dziw że trzeba znowu wymieniać
dymiano Opublikowano 29 Maja 2011 Opublikowano 29 Maja 2011 kup łożyska "ina" i będziesz miał spokój chyba że mas coś krzywe
Mario82A4 Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 No dopuki kolega sie nie wypowie jakie łożyska nzałożył możemy sobie gdybać , co do łożysk jest kilka dobrych firm np. SKF FAG NTN SNR INA KOYO , można kupić dobre łożyska ale zły montarz i po łożysku :gwizdanie:
armando Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 tez tak mysle ze jakosc to dopiero polowa sukcesu reszta zalezy od tego jak sie je zalozy
zając87 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2011 Witam,nie pamiętam jakiej firmy zakładałem ale dałem za nie jakieś 60 zł.A powiedzcie jak powinien wyglądać prawidłowy montaż??.Autko nie było bite w tył,a od założenia minął rok czasu.A o co chodzi z tą bieżnią zewnętrzną??
89pawel89 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Opublikowano 2 Czerwca 2011 do kazdego kompletu lozysk dostajesz nowe bieznie ktore wbija sie w miejsce starych. Przy autach z belka na tyle nie mamy jako tako piast. Ich role pelnia tarcze hamulcowe w ktorych sa mocowane takze bieznie lozyska. Kazda tarcza posiada 3 specjalne wciecia w srodku to wybicia starej biezni i wbicia nowej
Mario82A4 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Kolego więc tak po pierwsze jeśli zakładasz łożyska stożkowe to każde jedno nawet najlepszej jakości należy przed założeniem dokładnie umyć w nafcie albo np w ropie , co do montażu to bieżnie zemnętrzną powinno sie wciskać prasą , tak jest najbezpiecznie , ja osobiście wbijałem młotkiem przez starą bieżnie bo nie miałem dojścia do praski
zając87 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2011 kupiłem teraz łożysko SKF zobaczymy jak to będzie,a pytałem się jak kupowałem łożysko to bieżnie są od razu na łożysku także nie trzeba osobno wbijać tylko od razu z łożyskiem.
Mario82A4 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Kolego całego łożyska sie nie wbija bo uszkodzisz łożysko , wbija sie tylko bierznie zewętrzną , łożyska stożkowe to łożyska składające sie z 2 części , bieżnia zewnętrzna i bierznia wewnętrzna razem z koszykiem i rolkami , w tylnej piaście są 2 rużne łożyska stożkowe no chyba że jest Q bo tam jest jedno szerokie łożysko podobne jak w przednim kole , może daj to komuś do zrobienia bo szkoda łożysk
scuzz Opublikowano 5 Czerwca 2011 Opublikowano 5 Czerwca 2011 kupiłem teraz łożysko SKF zobaczymy jak to będzie,a pytałem się jak kupowałem łożysko to bieżnie są od razu na łożysku także nie trzeba osobno wbijać tylko od razu z łożyskiem. Jak wbijałeś tak poprzednie łożysko to się nie dziw że tak się stało.
Arturoo Opublikowano 11 Czerwca 2011 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Kolego całego łożyska sie nie wbija bo uszkodzisz łożysko , wbija sie tylko bierznie zewętrzną , łożyska stożkowe to łożyska składające sie z 2 części , bieżnia zewnętrzna i bierznia wewnętrzna razem z koszykiem i rolkami , w tylnej piaście są 2 rużne łożyska stożkowe no chyba że jest Q bo tam jest jedno szerokie łożysko podobne jak w przednim kole , może daj to komuś do zrobienia bo szkoda łożysk nie tyle podobne co identyczne
89pawel89 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Opublikowano 11 Czerwca 2011 tak jak kolega napisal wyzej. Jezeli nie ma praski to mozna wykozystac stare bieznie, ja sobie tez dorabialem z rurek o roznych srednicach przyzady do rownomiernego wbijania biezni. no i oczywiscie jak to inny kolega napisal 0% syfu.
Mario82A4 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Opublikowano 12 Czerwca 2011 tak jak kolega napisal wyzej. Jezeli nie ma praski to mozna wykozystac stare bieznie, ja sobie tez dorabialem z rurek o roznych srednicach przyzady do rownomiernego wbijania biezni. no i oczywiscie jak to inny kolega napisal 0% syfu. Kolego z tym myciem łożysk chodzi nie tylko o pozbycie sie zabrudzeń ale najważniejsze o pozbycie sie środka konserwującego , każde łożysko jest konserwowane środkiem który zabezpiecza łożysko przed korozją , niestety ten środek nie ma właściwości smarnych a co gorsze utrudnia dokładne smarowanie łożyska podczas pracy i nawet najlepsze łożysko sie przegżewa i pada po krótkiej eksploatacji , niestety mało kto o tym wie i takie są skutki . Dodam że chodzi tylko o łożyska odkryte , łożysk zakrytych typu ZZ i 2RS nie trzeba myć przed założeniem
M.Audi Opublikowano 18 Czerwca 2011 Opublikowano 18 Czerwca 2011 tom77 proponuje mi łożyska tył Fag 68 zl/kpl na oś panowie czy to jest dobra firma lozysk? a jesli nie to jakie mam kupic?
Bartoszzz Opublikowano 18 Czerwca 2011 Opublikowano 18 Czerwca 2011 tom77 proponuje mi łożyska tył Fag 68 zl/kpl na oś panowie czy to jest dobra firma lozysk? a jesli nie to jakie mam kupic? śmiało kupuj to są dobre łożyska.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się