antonio Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Od czasu zakupu mojej B7 zacząłem się zastanawiać jak powinno się jeździć autem z DPF aby nie było z nim problemów. Moja jazda na codzień to odległość 3x15km i czasami coś więcej czyli załóżmy 50km dziennie. Oczywiście raz w tygodniu przeganiam auto tak konkretnie stała prędkość powyżej 160 na odległości conajmniej 20km i jak dotąd nie było komunikatu ani problemów z filtrem. teraz powiedzcie mi na jakich obrotach silnika zalecana jest codzienna jazda, czy jazda poniżej 2k rpm nie jest szkodliwa? Jakie macie doświadczenia w tej kwestii?? Czy jest na to jakaś instrukcja od producenta?? Tylko nie piszcie takich głupot, że "ja mam benzynkę i nie mam takich wynalazków" itd
klattaa Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Witam W moim przypadu to było tak auto chodziło 60% miasto i 40% trasa co pwinno zapewnić wypalenie filtra tak jak uciebie jak przeganiałeś auto raz na jakiś czas. Jak się u mnie zapaliła kotrolka filtra ze trzeba zrobić procedure to wyleciałem na trase i jechałem jakieś 20-30 minut powyżej 2000 obr a dokładnie to tak 2500 obr i skonczyłosię tym że wypalić się nie dało w drodze powrotnej zapaliła się kontrolka świec żarowych,a potem tryb awaryjny i ledo sie dowlokłem do ASO i tam wiadomo co wypalnie na stanowisku było i wymina czujnika ciśnenia spalin z made in germany na made in taiwan i to w ASO 500 zł i do domu poszukaj dobrze na forum i jeszcze na forum mastersa co i jak z tym wypalaniem jak znowu się u mnie zapali to raczej teraz spróbuje zrobić tak jak oni mówią bo praktyka z ASO i instrukcji skończła sie wyżej opisanym efektem.
sm402 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 dołóż jeszcze przebieg pojazdu, żeby było jakieś porównanie. Kupiłem auto z przebiegiem 179 tkm (niemcy- w stolicy audi) dziś mam 195tkm nigdy tj. od czerwca 2010 r. nie miałem problemów z DPF jednakże moja średnia spalania to 7.1 staram się trzymać obroty powyżej 2 tyś. codziennie pokonuje odcinek 11 km do pracy i z powrotem to samo, rzadko jeżdżę w trasy ostatnio czyli tydzień temu pierdykłem 1000 km nie oszczędzałem auta, nie mam przy sobie książki serwisowej, ale w moim BPW, jeszcze w germanii przerabiano oprogramowanie serwisowo, oznaczone określonym symbolem, co miało na celu poprawę funkcjonowania tego filtra, jutro mogę wpisać kod tej poprawki, jak kogoś interesuje
antonio Opublikowano 8 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2011 mój ma przelot 204kkm i też był objęty tą akcją serwisową co Twój czyli 23B2
dexem Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Ja mam przebiegu 155tys jeżdżę na krótKich dystansach do pracy 2x8 km ostatnio sprawdzałem vagiem zapychanie dpf pokazało 50% nie przepalam dpf jeżdżąc bez sensu po autostradzie i bez sensownie tracąc paliwo bo i tak to nic nie da filtr ma przewidziana swoją żywotność i czy podanie teraz czy za rok to i tak będzie trzeba się go pozbyć po zatym jazda z butem w podłodze po autostradzie jest bez sensu ponieważ filtr również wypala się w cyklu miejskim tylko trzeba odpowiednio długo w korkach postać co w naszym kraju w dużych miastach nie jest problemem
vertus69 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Ja mam przebiegu 155tys jeżdżę na krótKich dystansach do pracy 2x8 km ostatnio sprawdzałem vagiem zapychanie dpf pokazało 50% nie przepalam dpf jeżdżąc bez sensu po autostradzie i bez sensownie tracąc paliwo bo i tak to nic nie da filtr ma przewidziana swoją żywotność i czy podanie teraz czy za rok to i tak będzie trzeba się go pozbyć po zatym jazda z butem w podłodze po autostradzie jest bez sensu ponieważ filtr również wypala się w cyklu miejskim tylko trzeba odpowiednio długo w korkach postać co w naszym kraju w dużych miastach nie jest problemem To poczekaj jak któregoś dnia auto zrobi prrrr.Poza tym wypalanie najlepiej przeprowadzić na trzecim biegu i obroty ok.2500-2700 bo wtedy można osiągnąć większą temp. spalin (min.700stopni)
FiodoRR Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 i tak wam padnie za jakiś czas, mi DPF sie zapchal przy ok 196000 i po mimo róznych prób wypalania juz nie chciał sie ponownie wypalić. Proponuję usunąć to ścierwo, od tego czasu nie mam takich problemów i jest git!
sm402 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 nie przepalam dpf jeżdżąc bez sensu po autostradzie i bez sensownie tracąc paliwo bo i tak to nic nie da filtr ma przewidziana swoją żywotność i czy podanie teraz czy za rok to i tak będzie trzeba się go pozbyć po zatym jazda z butem w podłodze po autostradzie jest bez sensu ponieważ filtr również wypala się w cyklu miejskim tylko trzeba odpowiednio długo w korkach postać co w naszym kraju w dużych miastach nie jest problemem zazwyczaj wypalanie filtra odbywa się pod niewiedzę kierowcy, większość błędnie myśli, że ta procedura rozpoczyna się przy informacji na fisie - kontrolka i komunikat. No jak przerwiesz wypalanie w tym swoim miejskim cyklu, a stanie się to parę razy to się rozczarujesz, po za tym na biegu jałowym jest bardzo wysoka emisja tego co DPF zbiera, podobnie dzieje się przy zamulaniu silnika np. 3 bieg i obroty 1100
dexem Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Tak czy siak filtr wcześniej czy później się zużyje jak wcześniej to lepiej bo jeden problem mniej a ci co myślą że jazda z butem w podłodze coś pomoże to się zdziwią bo jedynie przeciągnie w czasie wymiane lub wycięcie dpf'a więc nie ma złotego środka na dpf samochód kupuję się po to aby jechał tam gdzie chcę właściciel a nie jeździć jeszcze raz w tygodniu na przejażdżki po autostradzie tracić czas i pieniądze bo dpf tak chcę
antonio Opublikowano 8 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2011 dexem czy ty pozbyłeś się już DPF??
dexem Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Nie pozbyłem się narazie nie mam z nim problemu ale kolega po 190tys wywalił i same plusy za wycięcie dpf zapłacił 1200zl i ma spokój na zawsze
pawel1380 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Właśnie ostatnio przy 41 tys km mi się zapalił i pojechałem zgodnie z instrukcją na autostradę go dopalić. Bez problemu zgasło zgodnie z instrukcją(4 bieg około 2.200 obrotów). Minęło 940 km i znowu to samo a jezdziłem trochę na trasach(40%)....znowu pojechałem na trase i zgasło ale zaczyna mnie to irytować W ASO powiedzieli mi że to może być kwestia czujnika że wzywa do wypalenia a wcale takiej potrzeby nie ma.I że trzeba przyjechać na diagnostykę.. Tyle że ja auta po mieście nie żyłuje bo nie mam jak,dziury, duże koła to raczej uważna jazda i niższe obroty.. Na trasie jadę normalnie.. Sam nie wiem co myśleć o tym..pierwsze sprawdzę chyba stan zapełnienia filtra.. Ogólnie to
FiodoRR Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 lepiej nie ignoruj czujników, jeśli któryś z nich nawala to może ci zapchać DPF powyżej 50% a wtedy to już tylko wymiana DPF na nowy lub "amputacja"
griga-st Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Mi od jazdy po mieście zapalił się dywan
.Pablo. Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Przebieg 155tys oryginalny dwa raz zapaliła się kontrolka ale zastosowałem procedurę wypalania i mam już rok czasu spokój.Auto oczywiście po programie ale nie miało to wpływu na zapychanie filtra. Jazda 60% miasto 40% trasa. Styl jazdy dynamiczny Jeśli nie nawali jakiś czujnik to przy normalnej jeździe nie powinien się zapchać. Jak coś padnie to wypad z dpfem i po sprawie
RS Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Ale z was eksperci... Jak myslicie ze mozecie wywolac regeneracje stylem jazdy to sie grubo mylicie. Do tego potrzebny jest inny tryb wtrysku. Dopiero wtedy i przy jezdzie okolo 2500obr/min. temperatury w okolicach filtra osiagna ok 700° . Normalnie jest za to odpowiedzialny komputer, ktory wywoluje regeneracje na podstawie sygnalow z czujnikow, lub wedlug czasowych interwalow, ale mozna ja takze wywolac VAG-iem. U mnie byly 2 powody zapchania sie DPF. Uszkodzony EGR i oszkodzony czujnik roznicy cisnienia w filtrze. Obydwa to czeste przypadki w 2,0 TDI i pierwszy powoduje nadmierne dymienie, a drugi daje sygnaly potrzebne dla regeneracji. U mnie 155000km i mimo tych dwoch przypadkow- DPF nie sprawia problemow- zabrudzenie monitoruje caly czas. Acha- i chcialbym przestrzec przed butowaniem silnikow BRD w celu przeczyszczenia DPF- - nie przeczyscicie go, ale za to pozapychaja wam sie wasze piezo-wtryski siemensa, co doprowadzi do gorszego spalania ktore bedzie wywolywalo czestsze regeneracje.
antonio Opublikowano 8 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2011 każdy ma jakieś inne doświadczenia i zdanie na ten temat ja chyba za parę dni zrobię małego chipka i za jednym podejściem usunę DPF bo chcę autkiem trochę pojeździć
.Pablo. Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 ja chyba za parę dni zrobię małego chipka i za jednym podejściem usunę DPF bo chcę autkiem trochę pojeździć :naughty Jak wywalisz DPF-a wstawiasz tam katalizator czy tylko rurkę? Mam zrobiony program i jak kiedyś będę usuwał DPF-a nie chciał bym żeby mi autko dymiło z wydechu
antonio Opublikowano 9 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2011 ja wstawiam rurkę, program będę chciał taki aby był bezdymny a zresztą jak bączka sobie czasami puści to nic mu ani temu co jedzie za mną nie zaszkodzi :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się