Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Plan na Car-audio


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kamil, skąd takie stwierdzenie?

...nie spodziewałem się po tobie takich "rewelacji"

Najwięcej zależy od samej konstrukcji wzmacniacza. Większa większość ma masę na obudowie...

Opublikowano

Obojętne byle by wzmak nie był przymocowany do blachy.

Potwierdzam.

Ja zawsze daję płytę MDF w wykładzinie na opacie a dopiero do niej przykręcam wzmacniacz.

Opublikowano

Sub zakupiony, padło na wczesniej wspomnianego RE Audio 12S4 :good: w skrzynce 30l

Mam pytanie w sprawie kabli RCA one są kierunkowe :mysli: czy nie ma róznicy którą stroną do radia położe :chytry:

Opublikowano

Sub zakupiony, padło na wczesniej wspomnianego RE Audio 12S4 :good: w skrzynce 30l

Mam pytanie w sprawie kabli RCA one są kierunkowe :mysli: czy nie ma róznicy którą stroną do radia położe :chytry:

ostatnio była polewka z kolego który twierdził że jak sa kierunkowe to nie działają poprawnie jak podłaczysz odwrotnie. Więc to zalezy jakie kable kupisz. Większość nie jest kierunkowa. Ale jesli by tak było napisane na opakowaniu wtedy zakłądasz jak w instrukcji i bez problemu jest a jak niema na opakowaniu wzmianki to podłaczasz jak pasuje.

Opublikowano

Tak jak kolega wyzej pisał - niektóre są kierunkowe. Oznaczenia masz na samym kablu w postaci strzałek. Strzałka oznacza kierunek sygnału czyli radio-wzmak.

Opublikowano

Auto złożone, wczoraj przymierzyłem skrzynke 30l do bagaja, minimalnie za wysoka blokuje sie na pionowej siatce i nie dolega do oparcia, ale to nie jest jakis tam problem.ładnie zaparła sie i nie lata po bagażniku :good:

Teraz mam pytanko w sprawie samych RCA, jak je podłaczyć do radia? Do radia nie mam żadnej instrukcji

radio2j.jpg

Opublikowano

Tak jak kolega wyzej pisał - niektóre są kierunkowe. Oznaczenia masz na samym kablu w postaci strzałek. Strzałka oznacza kierunek sygnału czyli radio-wzmak.

Powiedzcie mi, tak na zdrowy rozsądek, jak kabel może być kierunkowy dla prądu zmiennego, skoro ten prąd płynie w nim w te i z powrotem kilkadziesiąt do kilku tysięcy razy na sekundę?

Opublikowano

Tak jak kolega wyzej pisał - niektóre są kierunkowe. Oznaczenia masz na samym kablu w postaci strzałek. Strzałka oznacza kierunek sygnału czyli radio-wzmak.

Powiedzcie mi, tak na zdrowy rozsądek, jak kabel może być kierunkowy dla prądu zmiennego, skoro ten prąd płynie w nim w te i z powrotem kilkadziesiąt do kilku tysięcy razy na sekundę?

Nie chodzi tutaj o prędkość prądu ani opór. Chodzi jedynie o podłączenie ekranu w przewodzie. Po prostu jest podłączony tylko z jednej strony w celu eliminacji ewentualnych zakłóceń i powstawaniu tzw. pętli masy :)

Opublikowano

Nie chodzi tutaj o prędkość prądu ani opór. Chodzi jedynie o podłączenie ekranu w przewodzie. Po prostu jest podłączony tylko z jednej strony w celu eliminacji ewentualnych zakłóceń i powstawaniu tzw. pętli masy :)

No ładnie. A ja już to analizowałem na 17 sposobów co można zaszyć w tym kablu, żeby chociaż marketingowcy mogli o nim mówić, że jest kierunkowy :D

Opublikowano

Hehe, marketingowcy pewnie dorzucą swoje 5 groszy i dorobią jakąś ideologię do tego :)

Opublikowano

Teraz mam pytanko w sprawie samych RCA, jak je podłaczyć do radia? Do radia nie mam żadnej instrukcji

Tu masz instrukcję po angielsku. Zgodnie z nią masz po kolei od góry: parę wyjść na tył, przód i na samym dole suba.

Opublikowano

:notworthy:[br]Dopisany: 16 Sierpień 2011, 01:54_________________________________________________Sub podłączony :good: odpiąłem zasilanie fabrycznego suba, narazie zostawiłem seryjne przednie głosniki i jakoś to gra, w nastepnym tygodniu prawdopodbnie wezme sie za przód :evil: musze jeszcze złapać wzmak do oparcia bo narazie leży swobodnie :gwizdanie:

Dzięki wszystkim za pomoc, jak ogarne drzwi to załoze wątek w odpowiednim miejscu z fotkami

Opublikowano

audic.jpg

A czy jest jakieś techniczne uzasadnienie czemu prawie wszystkie kable osobno puściłeś po całym aucie :?:

Pytam z ciekawości bo za bardzo logiki w tym nie widzę, a może czegoś nie wiem :mysli:

Opublikowano

audic.jpg

A czy jest jakieś techniczne uzasadnienie czemu prawie wszystkie kable osobno puściłeś po całym aucie :?:

Pytam z ciekawości bo za bardzo logiki w tym nie widzę, a może czegoś nie wiem :mysli:

i nie zrozumiesz Audio maniaków :wink4:

chodzi o to by kable wzajemnie na siebie nie wpływały i nie było zakłóceń w muzyce :przebiegly:

Opublikowano

i nie zrozumiesz Audio maniaków :wink4:

Bystre :rolleyes:

chodzi o to by kable wzajemnie na siebie nie wpływały i nie było zakłóceń w muzyce :przebiegly:

Czyli kable puszcza się miejscami gdzie kompletnie nie ma innych ( chodzi tu o kable audio ).

A jak jest fabryczna instalacja :?: Podobnie :?:

Opublikowano

Chodzi o to żeby kabel RCA(sygnał) znajdował sie mozliwie jak najdalej od wiązki elektrycznej samochodu i zasilenia wzmacniacza, dzieki temu uniknie sie zakłóceń :wink4: reszta kabli mozę isć koło siebie.

Opublikowano

Oki, rozumiem. W miejscu gdzie masz żółty kabel zasilania jest jakaś wiązka innych samochodowych kabli z zasilaniem np do tylnych lamp :?: Którędy to idzie :?:

Opublikowano

gdzies pewnie na lekcji fizyki o polu magnetycznym nauczyciel mowil (przynajmniej w mojej szkole) o regule prawej dloni i takich tam.... generalnie chodzi o to, ze jak duzy prad plynie przez druta to i pole magnetyczne bedzie duze... poniewaz wzmak jest duzym odbiornikiem wiec sygnalowki z malymi napieciami (latwymi do zaklocenia) nie kladzie sie obok zasilania wzmacniacza nie dlatego ze to wzmacniacz ale dlatego ze to wtrynia pradu i przez to zaklocac moze

Kable "do glosnikow" to juz wyzsze napiecia wiec nie ma takiego stresu (aczkolwiek nikt normalny nie robil byl plecionki kabla glosnikowego na zasilaniu wzmaka) Ktos tam pytal sie jak zrobil producent - ano producent odwalil kiche (w jednej wiazce jest zasilanie jak i sygnalowki tylniego wzmacniacza (takie rozwiazanie jest w b7)

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

ano producent odwalil kiche (w jednej wiazce jest zasilanie jak i sygnalowki tylniego wzmacniacza (takie rozwiazanie jest w b7)

Ale czy na pewno aż taką kichę :?: Car-audio w B7 jest już na wysokim poziomie i raczej z powodu kabli nie ma tam zakłóceń...

No chyba że o czymś nie wiem... Szkołę ukończyłem 12 lat temu, nie wszystko już dobrze pamiętam... Ale czy przy takich napięciach i prądach to naprawdę ma jakiekolwiek znaczenie dla efektu końcowego :?:

Tak wiem, Kowi miał całe auto rozebrane i mógł zrobić jak chciał... Ale pewnie nie każdy tak ma dlatego dopytuję czy to konieczne i jedyne rozwiązanie :)

Opublikowano

ano producent odwalil kiche (w jednej wiazce jest zasilanie jak i sygnalowki tylniego wzmacniacza (takie rozwiazanie jest w b7)

Ale czy na pewno aż taką kichę :?: Car-audio w B7 jest już na wysokim poziomie i raczej z powodu kabli nie ma tam zakłóceń...

No chyba że o czymś nie wiem... Szkołę ukończyłem 12 lat temu, nie wszystko już dobrze pamiętam... Ale czy przy takich napięciach i prądach to naprawdę ma jakiekolwiek znaczenie dla efektu końcowego :?:

Tak wiem, Kowi miał całe auto rozebrane i mógł zrobić jak chciał... Ale pewnie nie każdy tak ma dlatego dopytuję czy to konieczne i jedyne rozwiązanie :)

no właśnie dla większości niema to prawie żadnego znaczenia a dla tak zwanych audiofilów to jakby im połozyć kabelek do zasilania zegarka w bagazniku koło kabli RCA to oni usłyswzą różnicę :decayed: Nie chodzi tu jednak o to by sie spierac o takie niuanse. Mimo wszystko to zjawisko fizyczne występuje i jakieś tam znaczenie ma na pewno ale czy do usłyszenia nie wiem bo audiofilem nie jestem i dla mnie ma grac a jak chce sie słuchac arii operowych w których jest mnustwo szczegółów to się słucha w domu nie samochodzie. I ja bym na tym zakończył :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...