Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,zrobię tylko na początku tygodnia ,na chwilę obecną nie mam takiej możliwości.Pozdrawiam

Opublikowano
W dniu 13.12.2024 o 12:49, grzywka-1970 napisał(a):

Powiem szczerze że nie bardzo to chyba się sprawdza ,ta 16 grupa ,dzisiaj zauważyłem po odstawieniu auta że wentylator pracuje a na aplikacji 54 % 🤔 ,generalnie to przy tym adblue to nie mogę wyczuć kiedy się coś dzieje ,czytaj wypala ,obroty normalne a szumiał z 10 minut🙂 Chyba że z innej przyczyny

dpf control kup sobie

Opublikowano
W dniu 14.12.2024 o 14:13, grzywka-1970 napisał(a):

Witam ,zrobię tylko na początku tygodnia ,na chwilę obecną nie mam takiej możliwości.Pozdrawiam

Witam ,zrobiłem fotki ,dwa pierwsze na zimnym po uruchomieniu ,trzecie po przejechaniu około 30 km a ostatnie po przyjeździe do domu ,w sumie zrobiłem około 60 km. i po wjeździe do garażu znowu wentylator 🤔 Uruchomiłem jeszcze na minutę i cisza .Nie wiem o co kaman ,do tej pory nie było takich akcji ,wg. apki powinien wypalić DPF i wskazywałby na to ten chodzący wentylator , głupi już jestem ...

20241217_122811.jpg

20241217_122830.jpg

20241217_124354.jpg

20241217_152157.jpg

Opublikowano

Na ostatnim zdjęciu widać, że od czasu zakończenia regeneracji zrobiłeś 8 km i temperatura spalin na wejściu dpf wynosiła jeszcze 485°C. Dlatego włączył się wentylator aby ostudzić silnik i dpf, aby auto nie stanęło w płomieniach. Jest to normalne zjawisko po odstawieniu auta po zakończonej lub przerwanej regeneracji, gdy temperatury dpf jest jeszcze za wysoka.

Opublikowano

Domyślam się ale niepokoi mnie to że tak generalnie apka sobie a on sobie bo było 53 54 % i zaczęła się procedura wypalania czyli mimo aplikacji nie wiadomo kiedy się spodziewać , przy A4 bez ad blue było idealnie ,bez przekłamań

 

Opublikowano
Teraz, grzywka-1970 napisał(a):

Domyślam się ale niepokoi mnie to że tak generalnie apka sobie a on sobie bo było 53 54 % i zaczęła się procedura wypalania czyli mimo aplikacji nie wiadomo kiedy się spodziewać , przy A4 bez ad blue było idealnie ,bez przekłamań

 

No i wygląda na to, że załóżmy że przerwałem wypalanie w piątek i nie było jeżdżone autem do dzisiaj to dokończył procedurę 🤔

Opublikowano

AdBlue nie ma z tym nic wspólnego i nie sugeruj się wartością % bo ona nie jest miarodajna. Może zgadza się to w silnikach 2.0 TDI, ale w 3.0 TDI jest to wskazanie bzdurą. Apka ta nie jest po prostu doskonała. U mnie rozpoczyna regeneracje gdy wartość % jest sporo ponad 100%. Czasem nawet 100%+41%. Dla sterownika silnika ważna jest ilość nagromadzonej sadzy, a nie jakieś procenty z aplikacji. Obserwuj kiedy zacznie dotryskiwać paliwo, bo to jest moment rozpoczęcia i później także trwania regeneracji. Podobnie jak wzrost temperatur przed i za dpfem dają obraz na to czy regeneracja jest aktywna.

 

Screenshot_20241217_171202_Gallery.jpg

Screenshot_20241217_171514_Gallery.jpg

Opublikowano

Dzięki za pomoc ,trzeba będzie się przestawić na obserwację innych okienek i tyle.Pozdrawiam

Opublikowano

To fakt, przy silniku 2.0 apka ta sprawuje się wzorcowo :)

 

u mnie załącza się wypalanie przy ok. 90% .

 

Z chwilą początku wypalania, wskazóweczka wskakuje mi na równiutkie 1.000 obr/min na biegu jałowym i to jest najbardziej miarodajny u mnie sygnał, że zaczęlo się wypalanie, wtedy nawet nie musze spogladać na apkę.

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, raqu43 napisał(a):

Z chwilą początku wypalania, wskazóweczka wskakuje mi na równiutkie 1.000 obr/min

Takie zachowanie ma miejsce tylko w 2.0 TDI.

W 3.0 TDI sterownik nie podnosi obrotów w czasie regeneracji.

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam wszystkich.

Proszę o analizę i rady.

Pacjent to A4 B8 2.0 EDC z 2015r CGLC. Wgrany soft sprzed diselgate (2903). Przebieg 119 kkm.

Jazda głównie miasto, ale w trasie ok 600km (autostrada) też filtr wypalał się poniżej 200km.

 

Procedura wypalania załącza się co 150-200km. Zdjęcia podpisane data i godzina. To przykładowy proces wypalania z 5 grudnia, załączenie przy ok 100%

 

5-12-24 g8.11.jpg

5-12-24 g8.14.jpg

5-12-24 g8.21.jpg

5-12-24 g8.22.jpg

5-12-24 g8.25.jpg

Opublikowano

Dzisiaj tj. 11 stycznia chciał wejść w tryb wypalania mimo że jeszcze się nie dogrzał do 90*C i zapchany był też tylko ok 50%

 

Jakie są przyczyny tak częstego wypalnia? mimo że nie wskazuje pełnego zapchania. Nawet na autostradzie gdzie jechał w optymalnych warunkach.?

 

11-01-25 g9.33.jpg

Opublikowano

Po czym wnioskujesz, że chciał rozpocząć regenerację? Na załączonym screenie nic na to nie wskazuje.

Opublikowano
10 minut temu, JanKob napisał(a):

Dzisiaj tj. 11 stycznia chciał wejść w tryb wypalania mimo że jeszcze się nie dogrzał do 90*C i zapchany był też tylko ok 50%

 

Jakie są przyczyny tak częstego wypalnia? mimo że nie wskazuje pełnego zapchania. Nawet na autostradzie gdzie jechał w optymalnych warunkach.?

 

11-01-25 g9.33.jpg

Witam CLGC pali Ci olej ??? 

Opublikowano
Teraz, Silver3833 napisał(a):

Witam CLGC pali Ci olej ??? 

Wypalanie odpowiednie warunki muszą byc spełnionę żeby wypalanie rozpoczeło się

Opublikowano
23 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Po czym wnioskujesz, że chciał rozpocząć regenerację? Na załączonym screenie nic na to nie wskazuje.

Czerwone ikony przy grafice filtra i reg. dur. 6minut też mnie zastanawia.

 

Jak tak szybko odpisujecie, to dorzucę jeszcze z 25 listopada gdzie zrobiłem 600km, większość autostradą. i też wypalał się poniżej 200km po 69minutach. Mam wrażenie że wtedy zapchany był ok 60%

Tak ma być? fakt że miał optymalne warunki( zagrzany i obrot 2-2,5k

 

25-11-24 g17.33.jpg

25-11-24 g17.35.jpg

25-11-24 g17.45.jpg

Opublikowano
27 minut temu, Silver3833 napisał(a):

Witam CLGC pali Ci olej ??? 

Jeśli chodzi o ON to w aplikacji nie widać dotrysku paliwa. Jeśli pytasz o silnikowy, to nie zauważyłem. Od wymiany w listopadzie jest full na MMi. Auto użytkuję dopiero od pażdziernika.

Opublikowano (edytowane)

Na pierwszym screenie z przebiegiem 119188 km regeneracja nie była aktywna.

Na ostatnim z przebiegiem 117462 km wygląda na właśnie zakończoną regenerację. 

 

Rozpoczętą regenerację poznasz po tym, że wartości dotrysku są większe niż 0, oraz po temperaturach czujników (ponad 600°C). Czerwony DPF nie zawsze oznacza regenerację. Kolor DPF zmienia się na czerwono gdy temperatura spalin wzrośnie powyżej 300°C, czyli jak dasz dobrze w palnik to też pokaże go na czerwono. Czym bardziej gorące temp. spalin tym intensywniejszy kolor czerwony dpf.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

a u mnie po przerwaniu procedury wypalania to przy następnym uruchomieniu silnika od razu dostaje dotrysk paliwa i rozpoczyna wypalanie dalej nie musi być silnik rozgrzany jak by tak miało być to by się nigdy nie wypalił bo mój w tych temperaturach niskich nie może się zagrzać do 90*C na odcinku 17km eh osiąga max 70*C jak się wypala to wtedy dojdzie do 90*C. A wymieniane już były 2 termostaty i dalej lipa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...