Bruuuum Opublikowano 28 Maja 2014 Opublikowano 28 Maja 2014 DPF może być zapchany i wtedy włącza się dopalanie, ale stale i tak zbiera się syf, który jest nieusuwalny i jest go coraz więcej. Wywal DPF z auta nim Ci się paliwo zmiesza z olejem po niedokończonych dopalaniach.
_Bumier_ Opublikowano 28 Maja 2014 Opublikowano 28 Maja 2014 Pany ile km jakie obroty i co ile przepalać dpfa aby się nie zapchał ?
lukas309 Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Dpf sam sie wypala kazda wymuszona regeneracja to ostatecznosc, ja sie wypala obroty na biegu jalowym w okolicach 1000 rpm i tylko wtedy poznasz ze sie wypala
lukas309 Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Dziwne ze nie moga dokonczyc wymuszonej procedury wypalania przy zapyleniu 33g pamietaj ze komputer nie moze miec zadnych bledow w sterowniku silnika Jezeli chodzi o paliwo to 1\4 baku to minimum jakie musi byc przy wymuszanej procedurze wypalania , jest preparat w polsce ktory pomaga w regeneracji dpf-a ostatnio robil kolega auto w ktorym filtr byl calkiem zapchany ponad 60g sadzy i wypalil sie skutecznie, preparat wpsikuje sie przez czujnik temp badz czujnik roznicy cisnien odkrecajac go ,nie wiem na ile jest to skuteczne i ile wytrzyma tak zregenerowany dpf
diesel_power Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Wywal DPF z auta nim Ci się paliwo zmiesza z olejem po niedokończonych dopalaniach. A odnośnie tego rozpuszczania oleju przez ON to może ktoś wytłumaczyć dlaczego i w jaki sposób do tego dochodzi? Bo już kilka razy spotkałem się z opinią że przy DPF paliwo lubi iść do oliwy,
_Bumier_ Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 ale mi chodzi o to jak jadę na trasie - nie wiem jakie obroty mu dać i przez ile km aby trochę ulżyć maszynie.. Nigdzie nie miałem doczynienia z dpfem bo to dopiero mój drugi samochód z tym gównem .
karolas123321 Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Komputer podlewa paliwka, i to niespalone dostaje sie do oleju.
zbigor Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 A odnośnie tego rozpuszczania oleju przez ON to może ktoś wytłumaczyć dlaczego i w jaki sposób do tego dochodzi? Bo już kilka razy spotkałem się z opinią że przy DPF paliwo lubi iść do oliwy, Tak z grubsza: TZW suchy DPF wypala sadzę przy pomocy oleju napędowego zwanego potocznie ropa. Ropa ta dostaje sie do DPF poprzez uklad wtryskowy. Ale w dość specyficzny sposób. Otóż wtryskiwacz wtryskuje ropę do cylindra nie wtedy kiedy jest suw pracy, tylko wtedy gdy na danym cylindrze są otwarte zawory wydechowe. Wtedy ropa sie nie spali tylko zostanie wypchnięta do wydechu i spłynie do DPFa. Niewielkie ilości ropy nie zostają wypchnięte z cylindra tylko osadzają sie na gładzi i muszą spłynąć po ściance cylindra do miski olejowej przez co rozcieńczają olej silnikowy. Jest to specjalnie policzone i dlatego w autach gdzie DPF wypala sie częściej komputer może domagać sie wcześniejszej zmiany oleju silnikowego. 1
diesel_power Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 Dzięki zbigor, takiego typu odpowiedzi właśnie oczekiwałem.
_Bumier_ Opublikowano 31 Maja 2014 Opublikowano 31 Maja 2014 ale mi chodzi o to jak jadę na trasie - nie wiem jakie obroty mu dać i przez ile km aby trochę ulżyć maszynie.. Nigdzie nie miałem doczynienia z dpfem bo to dopiero mój drugi samochód z tym gównem . a mi nikt nie odpisał
orzeszek75 Opublikowano 31 Maja 2014 Opublikowano 31 Maja 2014 witam zalacze wydruki bledow i poprosze o pomoc i jakies pomysly zeby to naprawic :/ w skrocie ....kontrolka swiec mrugajaca, palacy sie DPF , palaca sie kontrolka silnika i auto w trybie awaryjnym :/
diesel_power Opublikowano 31 Maja 2014 Opublikowano 31 Maja 2014 ale mi chodzi o to jak jadę na trasie - nie wiem jakie obroty mu dać i przez ile km aby trochę ulżyć maszynie.. Nigdzie nie miałem doczynienia z dpfem bo to dopiero mój drugi samochód z tym gównem . a mi nikt nie odpisał Mi jak załączy się procedura wypalania DPF (co widać i słychać m.in. przez podniesione obroty silnika na luzie oraz bardziej basowy dźwięk silnika) to po prostu jadę tak aby utrzymywać prędkość obrotową silnika w przedziale 2.300-3.000 RPM. W praktyce wygląda to tak, że jadąc tak średnio te 90 km/h nie wrzucam biegu wyższego niż czwórka. Po przejechaniu ok. 10 kilometrów w takich warunkach (silnik nie schodzi poniżej 2.300RPM oczywiście po rozgrzaniu) filtr mam wypalony. PS. Przy załączonej procedurze wypalania filtra silnik bardzo szybko osiąga temperaturę roboczą. Ostatnio załączyło mi się wypalanie ale nie dałem mu się dopalić bo po prostu dojechałem wcześniej do domu. Auto postało całą noc w garażu i następnego dnia po odpaleniu i przejechaniu ok. 1,5-2 km silnik już miał temperaturę roboczą.
lukas309 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Mi filtr nawet dopala sie na postoju nie musze jezdzic autem, juz nieraz tak mialem ze w miescie jechalem i stanolem i zauwazylem ze sie wypala i nie gasilem auta i na biegu jalowym sie dopalil do konca i dopiero zgasilem Nie wolno przerywac wypalania gaszac auto nawet jak gdzies dojedziemy zanim skonczy sie wypalac, mi w takich warunkach wypala sie do wartosci okolo 3g sadzy, ja wogole nie widze potrzeby jezdzenia na jakies autostrady specjalnie
diesel_power Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Może i racja ale wg. mnie za długo to trwa wypalanie na postoju (na wolnych obrotach). Wolę przerwać dopalanie i przy następnej jeździe nie żałować gazu (po rozgrzaniu oczywiście) i też się ładnie dopala. Wiadomo wszystko ma swoje plusy i minusy. Może i lepiej dla samego filtra jest nie przerywać procedury i dać się mu wypalić na postoju ale z drugiej strony długotrwała praca silnika na biegu jałowym nie idzie na zdrowie dwumasie. Jak go nie kijem to pałą
lukas309 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Powiem Ci ze wypalanie w moim przypadku na postoju trwalo nie dluzej niz 10 minut wiec nie ma tragedii podczas jazdy miastowej nie dluzej niz 20 minut, nie gasze silnika bo tak naprawde jak stane to juz jest w jakims stopniu dopalony i nie trwa to 30 minut czy wiecej, fakt kiedys jak wracalem w nocy z pracy i przed garazem mi sie uruchomilo wypalanie tyle co drzwi otwarlem to specjalnie pojechalem go wypalic bo w tym wypadku to bezsens czekac
gagol Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Witam. Gdy wyjeżdżałem z pracy oświeciła mi się kontrolka silnika, kontrolka świecy (sprężynka) zaczęła migać oraz wyświetliło DPF. Samochód przeszedł w tryb awaryjny. Po przyjeździe do domu i przeczytaniu paru wątków postanowiłem wskoczyć na S-kę i spróbować wypalić filtr. Już w trakcie dojazdu do "S" utrzymywałem obroty na 2300 i po 5 km "sprężynka "zgasła a po 15 km zgasł filtr DPF-( kontrolka silnika świeciła dalej). Po wjechaniu na "S" zrobiłem jeszcze jakieś 40 km w jedna i 40 km w drugą stronę- (kontrolki bez zmian). Po wjechaniu do miasta gdy obroty zeszły poniżej 1600, znów zaświecił się DPF, a następnie "sprężynka" i auto znowu weszło w tryb awaryjny. Wyrównałem obroty na 2300 i znowu po ok 3-5 km wyłączył się tryb awaryjny , a po ok 10 km zniknął DPF, ale dalej świeciła się kontrolka silnika. Dojechałem do przejazdu kolejowego gdzie musiałem chwilę zejść z obrotów (parę Tirów z przodu) i sytuacja znów się powtórzyła. W poniedziałek jadę do diagnosty, ale jestem ciekaw waszej opinii. Dodam jeszcze, że ok. miesiąca wstecz podniosłem programowo moc z 143 na 170 KM 350 NM. Po napisaniu tego posta musiałem wyskoczyć do pobliskiego miasteczka, postanowiłem przy okazji jeszcze raz ustawić się na 2300 obrotów i po przejechaniu 10 km wszystkie kontrolki zgasły Na razie jest ok. zobaczymy co powie diagnosta. Tego samego posta (chyba przez przypadek umieściłem w forum Diagnostyka) sorry i proszę o wyrozumiałość.
diesel_power Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Po napisaniu tego posta musiałem wyskoczyć do pobliskiego miasteczka, postanowiłem przy okazji jeszcze raz ustawić się na 2300 obrotów i po przejechaniu 10 km wszystkie kontrolki zgasły Na razie jest ok. zobaczymy co powie diagnosta. Jakby nie było kontrolki same z siebie się nie zapaliły. Błędy na pewno zapisały się w sterowniku więc diagnostyka pokaże co mogło być przyczyną. Jak zczytasz błędy to napisz co było.
orzeszek75 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 5 mechaników nie może wymusić wypalania dpf :/ ani stojąc ani w czasie jazdy . W czasie jazdy zapalenie powoli spada na 22% a później rośnie :/ błędy kasuja i nic to nie daje auto cały czas w trybie awaryjnym :/ moze ktoś ma jakiś pomysł ??
jedrekx Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 przyjedź tym autem do PL i wywal to ustrojstwo w cholerę skoro masz takie problemy.. albo poszukaj czy w UK ktoś to robi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się