Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Filtr stożkowy w Audi A4 B6 3.0 V6 benz.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam A4 3.0 V6 benz. + LPG i chciabym założyć filtr stożkowy. Moje pytanie brzmi czy to wielka filozofia i czy jest jakaś zauważalna zmiana w głosie, bo zmian mocy nie przewiduje chyba z tego powodu. Najwazniejsze jednak jest to, czy po tej modyfikacji nie zaczną sie jakieś "szaleństwa" w komputerze, w sensie jakieś błędy, czujniki, zmiany temperatur i wszystko co by spowodowało wiecej kłopotów niż pożytku. Prosze też o sugestie jaki filtr najlepiej założyć. :mysli:

Opublikowano

Zakładanie stożka jest bez sensu. Nie dość, że na mocy nie zyskasz to narażasz przepływomierz na szybsze zużycie, olej którym nasącza się stożki mu nie służy.

Opublikowano

Ja mam wkładke K&N i moge Ci powiedziec tylko ,ze poprawił sie odgłos i moc delikatnie powyzej 5tys rpm. Zaletą jest jej "nieśmiertelność"... wada to cena ja polecam :)

pozdro

Opublikowano

będzie buczeć ale odgłos zasysanego powietrza jest fajny bez dobrej przesłony termicznej nie dość że stracisz na mocy to jeszcze możesz zagotować olej w silniku

Opublikowano

Zakładanie stożka jest bez sensu. Nie dość, że na mocy nie zyskasz to narażasz przepływomierz na szybsze zużycie, olej którym nasącza się stożki mu nie służy.

nikt tego nie dowiódł,a na stożkach jeździmy od kilku już lat-nikt nie narzeka na przepływki :gwizdanie: poczytaj dział o tuningu aut,wszyscy tam mają stożki :wink4:

w silnikach wolnossących stosowanie stożka daje efekt dźwiękowy-bas,bo kolektor i przepustnica jest w miarę blisko od stożka-a już w silniku typu V-to aż się prosi o filtr stożkowy,ale wraz z nim-niestety owinięcie kolektorów wydechowych taśmą termiczną,bo temperatura panująca pod maską nie sprzyja osiągom auta-trzeba zadbać o dobry przeciąg pod maską i maksymalne obniżenie temperatury pod nią-taśma i przegroda -wtedy to ma sens :wink4:

Opublikowano

Dzięki za informacje, ale po tych radach nadal mam dylemat, sklaniam sie raczej ku stożkowi ale kolega domjenick musiał by mi sprecyzować sprawe owijania kolektorów :mysli:

Opublikowano

możesz zagotować olej w silniku

ciekawa teoria :gwizdanie:

Dzięki za informacje, ale po tych radach nadal mam dylemat, sklaniam sie raczej ku stożkowi ale kolega domjenick musiał by mi sprecyzować sprawe owijania kolektorów :mysli:

stożek dobierz pod średnice swojej przepływki : http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=463&page=0

bandaż do owijania kolektorów : http://re5pect.pl/index.php?cat_id=1190

Opublikowano

sprawe owijania kolektorów :mysli:

taśma -taka np. jak ta

KLIKNIJ NA TO

powoduje,że temperatura,jaką emitują kolektory-jest niższa pod maską,do tego jakąś osłonę potrzebujesz jak te KLIKNIJ NA TO

izoluje to ciepłe powietrze od samego stożka-metal-przeważnie aluminium,które się szybko chłodzi od przepływającego powietrza-więc trzeba zadbać o "przeciąg"-istniejący element dolotu,skierowany na stożek-w zupełności wystarczy :wink4:

Opublikowano
stożek-jak stożek-od samej tej rury,to pewnie z 20 kucy dojdzie :wink4: a tak na serio-takich rur się nie stosuje -stosuje się gładkie,w szczególności do silników wolnossących,gdzie każda ilość zasysanego powietrza jest ważna,przy aucie z turbiną,taka rura będzie wydawać dziwne dźwięki,podobne do gwizdu powodowane zawirowaniami powietrza
Opublikowano

możesz zagotować olej w silniku

ciekawa teoria :gwizdanie:

Dzięki za informacje, ale po tych radach nadal mam dylemat, sklaniam sie raczej ku stożkowi ale kolega domjenick musiał by mi sprecyzować sprawe owijania kolektorów :mysli:

stożek dobierz pod średnice swojej przepływki : http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=463&page=0

bandaż do owijania kolektorów : http://re5pect.pl/index.php?cat_id=1190

możesz zagotować olej w silniku

ciekawa teoria :gwizdanie:

Załuż stożek bez żadnej przegrody i pojeździj ostrzej od świateł do świateł to zobaczysz jak temp. oleju idzie w górę :gwizdanie:

Opublikowano

Załuż stożek bez żadnej przegrody i pojeździj ostrzej od świateł do świateł to zobaczysz jak temp. oleju idzie w górę :gwizdanie:

nie zakladaj stozka - zostan przy seryjnym filtrze i pojezdzij ostrzej od swiatel do swiatel to zobaczysz jak temp. oleju idzie w gore :gwizdanie:

a teraz w temacie - jak silnik bedzie zasysal gorace powietrze to silnik bedzie slabszy i to wszystko. dlatego warto oslonic stozek i owinac kolektory

Opublikowano

Załuż stożek bez żadnej przegrody i pojeździj ostrzej od świateł do świateł to zobaczysz jak temp. oleju idzie w górę :gwizdanie:

popatrz , rok jezdziłem i jakos nie zauważyłem zeby mi temp skakała :mysli:

Opublikowano

kolega grzes1150 miał widocznie do czynienia z tymi stożkami < 100 zł a nie ITG czy K&N ...

Opublikowano

kolega grzes1150 miał widocznie do czynienia z tymi stożkami < 100 zł a nie ITG czy K&N ...

aaaaa , chyba ze w ten deseń :kox:

temperatura oleju w lato przy ostrym dawaniu po piździe zawsze troszke podskoczy , czy bedzie stożek , czy ori pucha.

Cały czas sie zastanawiam jak to jest mozliwe ze od stożka rośnie bardziej i nie moge zajarzyć , grześ powiedz co ma piernik do wiatraka ???

Opublikowano

ja tam mam wkładkę K&N i polecam a stożek to lipa tyle powiem kiedyś miałem nie sprawdzał się

Opublikowano

Ja też mam wkładkę K&N i sobie chwale.

Na stożku nigdy nie jeździłem więc nie mogę nic na jego temat powiedzieć, ale jak chcesz montować to montuj coś firmowego a nie chińszczyznę.

Opublikowano

a mam pytanko do tych co mają stożek renomowanych firm, bardzo słychać go w środku? przy jakich obrotach najbardziej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...